Lekker gefietst!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo jul 02, 2008 3:38 pm

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jul 04, 2008 7:10 pm

Ziet er goed uit daar. Me jealous...!!!!!

Zonet mijn "vaste" route weer gefiets. Beetje regen van de laatste dagen heeft het pad goed gedaan. Tevens een paar stukkies sweet singletrack erbij gevonden..:D
vruuger met de Laro moesten we dit achteruit doen ander sloeg ie af..:D

Waar is dit ergens? Ik lees Lake District. Misschien een idee om een keer naar toe te gaan.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr jul 04, 2008 7:57 pm

Die river crossing is in Watendlath (one way street to the middle of knowhere :D )

het vertrek van deze route ligt in Keswick (cumbria)

Google map maar even ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jul 05, 2008 6:51 am

Nou, jullie hebben geen last van zanderige stukken zo te zien............

Mooi gebied! Zou ook wel eens die kant op willen. Maar krijg je(mijn) vriendin maar eens zo gek om die kant op te gaan tijdens de vakantie......... :lol: :roll:

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di jul 15, 2008 3:48 pm

Zand kennen we hier niet idd :)

Alleen modder, rosten, stenen en water 8)

Van het weekend weer de Full Borrowdale Bash gedaan. Op de SX is dat leuker dan op de Litespeed. Kan er gewoon vol overheen knallen ;)

Vanavond weer een rondje met collega's.
Jammer van die lange klote klim... Maar gelukkig is de downhill wel lekker :angelnot:

Sven

Bericht door Sven » za jul 26, 2008 7:35 pm

Pfoei..
Vanochtend gekeken naar het weerbericht.
Klopte de meter niet van, want het bleek prachtig zonnig weer te zijn.
Snel omgekleed, en rijden maar.

Onderweg heerlijk weer gehad, parcours lag er lekker bij en onderweg ook nog mensen kunnen helpen met gereedschap. Mooi gemiddelde achteraf, en toen fijn na het douchen gekeken hoe het weer betrok en het begon te onweren.

Mooie timing!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma aug 25, 2008 4:15 pm

Net terug van weekendje biken in het hoge noorden 8) .. Glentres en Innerleithen om precies te zijn.

Zaterdag ochtend de rode route gedaan op de Litespeed.
's middags lopen spelen in het Freeride park op de SX.

Zondag ochtend de zwarte route gedaan en daarna nog ff t freeride park geprobeerd.

Vanochtend nog een rondje over de rode route van Innerleithen gedaan.

Zaterdag en zondag was het weer prima. Zaterdag genoeg zon, zondag bewolkt maar gelukkig maar een enkel drupje regen gehad.
Vandaag daarintegen was t gewoon klote.. regen en wind. Maar jah...mocht de pret niet drukken.

De XC routes waren erg aangenaam. Sommge "smoot" stukken.. maar ook stukken rotsige single track.

Freeride park is waarschijnlijk niet zo mooi als in Winterberg. Maar toch...

Dus als je eens wat anders wilt.... Weekendje Schotland is best een aanrader.
EN nog een ander plus punt.....Geen Duitsers :angelnot:, iedereen praat gewoon Engels. Of tenminste kraamt iets uit wat er op moet lijken :)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma aug 25, 2008 5:23 pm

Gisterenochtend was er hier lokaal dermate leuk weer dat ik spontaan zin kreeg in CXen. Aangezien ik mijn Yeti ARC-X de hele zomer in weg-outfit had staan, snel banden omgewisseld en 2u het bos in gedoken. Het CX seizoen begint zeg maar 'vroeg' ... :) Hoe een kick geeft dat zeg! Na maanden dezelfde trails op de MTB gereden te hebben, ze nu op een paar tandjes sneller volle bak op dunne banden te doorkruisen gaf een enorme kick... :o

Koets

Bericht door Koets » za aug 30, 2008 4:21 pm

Vandaag super lekker gefiets in de buurt van olst/wesepe/diepenveen/averlo omdat ik m`n zwager en broertje ging helpen met een spel
http://www.hunted.nl/home.htm toch weer zeker zo`n 50 km gemaakt begint steeds makkelijker te worden deze afstanden en leuker.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » za aug 30, 2008 6:24 pm

Ik ook... Eerst dat klote stuk de berg op... en dan knal hard naar beneden.

Dacht dat de nieuwe blokjes wel ingeremd waren... maar neej.

Dus de remmen kwamen rokent en stinked beneden.
Smoking :D

Maar was wel lekker.

Sven

Bericht door Sven » di sep 09, 2008 9:40 pm

Poehey... Wat een avond.
Na het werk op de fiets geklommen, na een tijd lekke achterband. Snakebite (4 stuks...). Nieuw biba'tje en verder.

Leuk klein klimmetje bergop, een toffe gast tegenkomen op een Rocky Etsx. Melding krijgen: "Geef maar gas, klamp ik aan".. Damn, die hield goed bij! Iemand van hier? Jammer dat ie de andere kant op ging.

Voor de rest heerlijk genoten van het lekkere weer en de vooral opvallend droge paden. Ook opvallend dat in Sweikhuizen totaal geen biker te vinden was. Is het verbod al van kracht? Ik kan niks vinden...

Anyhow, heerlijk stuk fietsen, en achteraf bedacht misschien wel 1 van de eerste nazomeravonden?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » zo sep 14, 2008 8:57 pm

Vanmorgen rond 10 uur kwamen Tim (timmos) en ik op het terrein van SFA aan om is even een dagje lekker te rijden. Thank god hadden we geweldig weer, het was 's morgen nog wel een beetje koud, maar rond 12 uur was het echt lekker.
Tot onze verbazing kwam Daniel Prijkel ook nog even zijn Kona uit te laten en hij liet zeer stijlvolle dingen zien. De jongens van dTb waren zoals bijna elk weekend er ook. Sjors en Bou van SDG Bikesports kwamen ook nog even de boel verkennen. Bou die het er op waagt om Prijkel achterna te gaan op de double lijn en hem net te ver springt... Kwartiertje later springt hij ze zonder moeite en met stijl!
En dan hebben we het nog niet over Sjors gehad, wat kan die kerel whippen!

Aangezien SFA ook een pumptrack heeft kon Sjors het niet laten om daar zijn passie uit te oefenen. Sjors, Daniel, Bou en ik hebben daar dan ook veel op gereden. Shit! wat was dat vermoeiend haha. Een pumptrack sloopt echt.
Rond 6 uur moesten we er toch een eind aan maken, we waren moe en het park ging sluiten.

De dirts/pumptrack lagen er erg goed bij. De SFA crew houdt het erg goed bij en over een tijdje hebben hun hun eigen bike park. We wachten geduldig af...

Ik zelf vond het een zeer geslaagde dag, goede sfeer,mooi weer en veel rijden. Wat wil je nog meer?

Sfeer fotootje natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Heb niet meer foto's at the moment. Morgen wel, update tomorrow![/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op zo sep 14, 2008 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Timmos

Bericht door Timmos » zo sep 14, 2008 9:00 pm

kan weinig aan het verhaal toevoegen. Super dag met lekker weer en leuke rijders.

Foto's zijn niet van de beste kwaliteit dit ivm camara die oud was :lol:

Foto's zijn te vinden op

http://timmos.pinkbike.com/album/SFA/

;)
Laatst gewijzigd door Timmos op ma sep 15, 2008 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

freerideachterhoek
Contacteer:

SFA

Bericht door freerideachterhoek » ma sep 15, 2008 11:05 am

Was inderdaad een vette dag. Goed weer en het lag er goed bij. Vanmorgen nog wat dingen geregeld voor voor nieuwe grond en met de gemeente gebabbeld i.v.m. grondaanvoer.
Wij van SFA vinden het goed om te horen dat onze dirtspot (bikepark :lol: ) nu al zo goed in de smaak valt. Nu maar afwachten wat er nog meer gaat komen. We hebben al weer diverse meetingen gehad en ik kan jullie verzekeren dat er nog hele vette dingen gaan komen. We gaan daar zo snel mogelijk mee beginnen. Ook zullen we de baan die er nu ligt wat gaan verfraaien door al het overtollige zand te verwijderen en de boel echt strak te maken. Ook voor de wateroverlast zijn al wat dingen ontdekt en deze gaan we zo snel mogelijk uitwerken.
See you in het SFA bikepark.
check: http://www.sfabikepark.nl
SFA BIKEPARK,....... Achterhoekse gezelligheid!!!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma sep 15, 2008 12:39 pm

Ik heb ook lekker gefietst.

Woendsag avond met wat mensen van werk.
Om ong 18.30 vertrokken, maar t was al donker voordat we terug waren. Best tricky fietsen in het donker op de heuvels zonder verlichting.

Dus misschien toch maar ff kijken voor verlichting.

Zaterdag de SX in Glentress uitgelaten in t free ride park.

En zondag de SX naar boven geduwd. On top of skiddaw (ong 930m). En daarna lekker naar benenden vliegen.
ERG gaaf, zeer steil in het begin en daarna goed te doen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Skiddaw

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma sep 15, 2008 2:23 pm

Het is dat de UK toch nog zo ver van NL af ligt, anders had ik er best wat weekendjes door willen brengen. Eens kijken of ze de brand in de Eurotunnel inmiddels al geblust hebben...

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do sep 18, 2008 4:58 pm

Gisteren avond na het werk weer lekker gefiets.....totdat.

Jah het ging fout, goed fout. Voorwiel gleed weg, fiets ging naar links richting het ravijn en ik ging met de fiets mee. Head first naar beneden. Ik stopte zo'n 10 meter lager met rollen. Maar toen ik opstond zag ik mijn fiets nog doorgaan.

Net zoals je motor/auto van de clif ziet stuiteren in de films. Na lang zoeken vonden w de Litespeed helemaal beneden bij de rivier.

Ong 150 meter lager als waar we fietsen.
Verbazing wekkend lag de fiets niet in puin. Voorwiel heeft een mooie slag, zadel is krom, rechter remhendel is verbogen maar nog intact en een lekke achterband.

Was een flinke wandeling terug naar de auto. In pikke donker.

Zelf wat schrammen, schaafwonden en duim die niet meer 100% werkt. Maar over paar weken zitten we wel weer op de fiets.

Koets

Bericht door Koets » do sep 18, 2008 9:42 pm

2 x eerder deze week ging het fietsen totaal niet hoge hartslag maar niet op tempo kunnen komen :S Maar vandaag lang niet zo geknald en heb nog energie over op t moment dus gaat eindelijk de goede kant op 8) bos lag er ook mooi bij bijna geen modder lekker harde grond ging echt perfect vandaag

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr sep 19, 2008 7:09 am

Pff klinkt als een mooie val Fax. Gelukkig niet zoveel schade. Beterschap!

Ik ga in oktober een weekje naar Schotland. Helaas zonder fiets, dit wordt een kampeer wandel vakantietje. Maar als ik jouw verhalen zo hoor dan moet er zeker wel een keer een fiets mee...:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sven

Bericht door Sven » vr sep 19, 2008 7:34 am

Faxmulder schreef:Gisteren avond na het werk weer lekker gefiets.....totdat.
Damned, Stefan.
Schrikken geblazen!

Beterschap en succes met het herstel van jezelf en de fiets...

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo sep 21, 2008 12:36 pm

De fiets word wel weer opgebouwd. Ff wat nieuwe onderdelen halen bij Mantel deze week. En nog eea bij CRC.

Maar de SX doet het gelukkig nog. Maar mijn duim moet nog ff herstellen.

Maar wil wel licht op mijn fiets voor de volgende avond rit ;)

THES

Bericht door THES » zo sep 21, 2008 5:09 pm

Hehe faxie, dat was wel ff schrikken dan, ben je voor de komende tijd wel weer wat voorzichtiger denk ik :lol:

gille

Bericht door gille » do sep 25, 2008 3:25 pm

gisteren lekker gaan bmx'en, met kliks nog wel! resultaat: gebarsten arm :(

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr sep 26, 2008 6:46 am

gille schreef: gebarsten arm :(

Als in.....gebroken???
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

gille

Bericht door gille » vr sep 26, 2008 8:17 am

illuminatastigmata schreef:
gille schreef: gebarsten arm :(

Als in.....gebroken???
ongeveer, allen niet heel het bot he :;)

Plaats reactie