Re:Onze maatschappij

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sunn

Bericht door sunn » vr jan 16, 2004 12:41 am

De reden waarom die leraar vermoord is zal alleen de dader weten. Is het omdat hij een allochtoon is, of omdat hij gewoon geestelijk in de knoop zat en niemand wilde of kon hem helpen, of omdat zijn vader met 2 moorden het goede voorbeeld is geweest, of.......

Niemand weet de precieze oorzaak van de moord, en daarom is de discussie over de allochtonen niet relevant, omdat het niet met zijn afkomst te maken hoeft te hebben. Hij weet gewoon niet hoe die een probleem op moet lossen, zoals JD al in de 1e post schreef. Zijn voogd zegt dat die geestelijke problemen had maar zoals vaak ziet niemand dat of wil men het niet zien totdat de bom onploft.

Ik ben het wel eens dat er tegenwoordig steeds vaker en makkelijker geweld wordt gebruijkt, zowel door allochtonen als door nederlanders. Ik heb geen statistieken bij de hand dus kan over de verdeling ook niets zeggen.

Plons

Bericht door Plons » vr jan 16, 2004 7:24 am

Geachte Heren,

Jullie weten toch wie de vriendelijkste mensen in de wereld zijn ?

Marokanen !

Die vragen met 20 man tegelijk of je problemen hebt !

Geachte Heren,

mag ik jullie erop wijzen dat Marokkanen afrikaners zijn en Turken (Bijna) europeanen.

Daar zit een groot verschil in qua mentaliteit.

Turkse Turken zijn ZO beschaamd op de Turken hier, die zijn gewoon achterlijk volgens hun. Beter nog, ze zeggen zelf dat het uitschot van hun naar hier is gekomen...zegt veel.

Van Marokanen (Bruin Beren) moet je dan weer op letten want dat zijn allemaal Berbers, heel ander verhaal.

Je moet eens een Turk een Marokkaan noemen, en je snapt het plaatje.

Ik woon nu al 4 jaar samen met een rasechte Turkse (gekregen met een doos Nesquick) dus ik kom wekelijks in contact met de Turkse gemeenschap.
Trust me, die van mij komt uit DIE Meulenberg (politie durft daar dus NIET Komen en bussen worden daar bekogeld met stenen).
Ahwel, ik ken geen racistischer mensen als Turken...
Want Turken en Markokkanen worden door ons over één kam gescheerd, en daar zijn Turken heel kwaad over : zij kunnen geen Bruin Beren uitstaan.

Ik ben racist, geef dat eerlijk toe, ik heb ook recht, want ik heb al één Turk, maar als jij mijn Turkse Schoonfamilie (10 schoonzussen en 3 schoonbroers) hoort, ahwel dan ben ik lid van EO.

Natuurlijk zijn er goede Marokanen, maar waar zijn ze dan vraag ik mij altijd af ?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr jan 16, 2004 9:14 am

Crash 666 schreef:
ahja willen jullie me nu van t forum afkicken omdat een eigen mening heb >:(

banging my head softly against the wall.

Sterk van je. Soliede repliek.
Ik heb hier een zeer uitgesproken mening over (Alleen is t meeste van wat ik vind al gezegd door anderen voor ik kon reageren) en nog meer over jouw gedrag hier.

Als je ze wil horen dan gaan we dat via mail doen. Badfastard@hotmail.com

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 16, 2004 10:13 am

Tja, soms vraag ik me af of we niet in een soort vicieuze cirkel zijn gekomen, waar we niet meer uitkomen. Ik bedoel, door zoiets ergs als die moord op die leraar, zijn er weer veel witte nederlanders die meteen gaan generaliseren en afgeven op niet- witte nederlanders, waardoor die zich gediscrimeerd voelen en een deel ervan nog meer een hekel krijgt aan de witte-nederlander en je weer nieuwe conflicten krijgt en dan begint het weer van voren af aan..zo worden de haatgevoelends steeds erger....
Voor het gemak worden nu ook even alle buitenlanders over 1 kam geschoren, terwijl er toch heel veel zeer verschillende groepen zijn (zoals Plons ook al aan gaf); Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen, Molukkers, Indonesiërs, Chinezen etc. etc.

Maar goed, ik blijf erbij dat je toch elk geval apart moet bekijken en eerst moet weten (als je daar al achter komt) waarom iemand zoiets doet, voordat je loopt te schreeuwen "zie je wel....weer zo"n buitenlander".
En als iemand al lang van te voren met het idee rond liep, iemand overhoop te knallen, dan vraag ik me ook af, waarom diegenen die er van wisten, niks hebben gedaan (die zijn in feite medeplichtig).

Daarnaast komt volgens mij ook veel door wat je zelf van verwacht. Ik kom zelf vaak in de Bijlmer en heb me er nog nooit onveilig gevoeld (en ik ben echt zo wit als een spook), terwijl een vriend van mij zich daar nooit op z"n gemak voelt (terwijl er niks gebeurt)....Komt omdat ie daar al met een bevooroordeelt beeld heen gaat......

Binker

Bericht door Binker » vr jan 16, 2004 10:37 am

Heb vanochtend de krant gelezen en las het relaas van Murat z"n beste vriend Ali. Ali vertelde dat Murat soort van stijf van de pillen stond en Ali vind het zelf verschrikkelijk dat zijn vriend zoiets ergs heeft gedaan.
Dit verhaal bevestigde al een vermoeden dat ik had. Er is nl meer aan de hand. Los van dat Murat Turk is, dat laten we maar even buiten beschouwing he!!!
Murat gebruikte dus drugs of dat nu hard of soft was weet ik niet maar ga ervan uit dat de combi van drugs, puber zijn en achtergrond (papa is niet thuis) er voor gezorgd hebben dat er nu een dode is gevallen.
Ik weet dat op dit moment de psychiatrische inrichtingen uipuilen van de jongeren en pubers die een pil teveel hebben geslikt en in een psychose zijn blijven hangen( kennissen werken in deze business) Dus puur door drugsgebruik vallen er doden omdat de een of andere sukkel ontremt raakt en de normen en waarden niet meer op hun juiste waarde kan schatten. Dit stemt mij droef
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd en keur evt demonstraties ter promotie van Murat echt af. Murat zal een heel aardige jongen zijn maar dat neemt niet weg dat hij een leven heeft genomen en wel zo waar ongeveer 180 getuigen bij waren. Dan kan je demonstreren tot je een ons weegt maar je hangt dan gewoon of je nu aardig bent of niet.
Ik hoop dat de mensen op dit forum eens wat verder kijken dan hun neus lang is en niet naar, uit welk land kom je vandaan?

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 16, 2004 10:54 am

well said..............

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 11:01 am

Jullie kunnen zeggen wat je wil over Nederlanders die ook dit soort dingen doen, maar toch was Murat weereens een........................... JUIST.

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 16, 2004 11:14 am

En wat wil je daarmee zeggen, mister Terrible??
Als een witte nederlander zoiets doet...dan zegt niemand "kijk het is weer zo"n witte"..dan heeft niemand het over afkomst.......

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 11:19 am

Well said ja...
En dan lees ik dit in de krant, (nieteens de telegraaf btw),
Afbeelding

Als ik die mannetjes daarzo zie staan zie kan ik ze wel kapot kijken en ik kan me deze foto gewoon niet voorstellen met Nederlanders ipv Turken. Helaas geven zij imo een goed beeld van de Turkse jeugd want reken maar dat er door heel het land zo gereageerd word in de Turkse gemeenschap. Erg jammer maar ze verpesten het zo wel voor zichzelf.
Het enige wat helpt is criminaliteit harder aanpakken en als we dat niet doen zie ik het somber in.

Binker

Bericht door Binker » vr jan 16, 2004 11:26 am

Sorry maar die snap ik absoluut niet? Kan je me de statistische cijfers geven van het aantal moorden die gepleegd worden door allochtonen uiteraard in verhouding tot autochtonen. Verder denk ik dat je het echt absoluut niet snapt.
Los van het feit dat je een eigen mening moet mogen hebben vind ikzelf dat je IEDERE PERSOON onafhankelijk moet BEoordelen en niet VERoordelen. Om nu weer te beginnen over allochtonen die zich wel of niet aanpassen vind ik absoluut niet in deze discussie passen en heeft er in mijn ogen geen pepernoot mee te maken. Als je gewoon een grote bek wil hebben dan doe je dat maar op straat maar ik heb liever dat jeje wat meer nuanceerd(hoop dat je het woord kent?).
Ik vind het zelf ook niet van uitermate hoge intelligentie getuigen om steeds weer over buitenlanders te beginnen. In mijn ogen een absoluut zwakte bod.

T
Contacteer:

Bericht door T » vr jan 16, 2004 11:32 am

... dan ben ook jij ::)

... ik wil wel eens weten hoeveel van u de vinger weet te vinden zodra zij door een andere weg(bos)gebruiker gesneden wordt, iemand voordringt bij de kassa of gewoon raar uit de ogen richting u kijkt. Meesten van hier steken ook mening niet onder stoel of banken in topics als deze, waar het ook vrij aggressief aan toe kon gaan en voorzichtig zijn we zo allemaal verantwoordelijk voor de teneergaande mentaliteit.
Er lopen nog vele megolen rond als die Murat en het is wachten op de volgende op pillen strakstaande excuus idioot die een wapen trekt omdat ie geen gelijk krijgt.
En ik geloof niet dat er een op handenliggende oplossing hiervoor is. Hopen dat we zonder te veel schade door deze generatie heen kunnen sappelen en bidden dat er een nieuwe generatie, streng opgevoede kids aan zitten te komen.

Ik verblijf continu in verbazing over dit soort gebeurtenissen en de mentaliteit van "jeugd van tegenwoordig" (vanaf vandaag MAG ik dat zeggen GVD) jochies van negen blaffen me hier (apeldoornse gettho) af als ik ze vraag of ze ALSJEBLIEFT geen vuurwerk naar mij willen gooien.

Zo ben ik ook een keer de straat op gegaan terwijl ik ziek was om pillen (medicatie ter verbetering gezondheid) te halen, ik had een petje op en een hoodie aan en had niet bepaald het gezelligste hoofd ter wereld, maar I was minding my own business, toen ik tegen de vuist van een 15 jarige blonde god aanliep. Op zijn opmerking tegen zijn vrienden "hij heeft wel een hard hoofd" kon ik niet weerstaan om te melden dat HIJ een ZIJ was. Ik krijgt promp vele verontschuldiging.... snap jij "t? Er was geen reden voor die aanvaring, just coz" he felt like it...

... en sorry hoor en zijn zat lui uit klote gezinnen die het mogelijk nog slechter hebben die prima eindigen, ongeacht achtergrond en er zijn ook significante hoogopgeleide enge mensen aan te wijzen, dusse allemaal BULLoni! Jij en jij alleen bent verantwoordelijk voor jouw acties, of je nou stemmetjes in de hoofd hoort door de dope of je pappa een lul is of dat je er gewoon zin in hebt...

Ben het overigens volledig eens met de gene die meldde dat het wel bemerkenswaardig is dat in Nederland het mogelijk is om zo"n jochie te verheerlijken, terwijl in zijn land van herkomst hij zou wegrotten in de gevangenis vermits hij daar wel geraakt.
Autoriteit is te tolerant hier voor zover aanwezig, waar ik vroeger nog enige vorm van trots voor op kon brengen begin ik schaamte voor te voelen, zoals het hier uit de klauwen aan het groeien is om voor ons allemaal om de ogen uit de kop te schamen, of we er nou wel of niet verantwoordelijk voor zijn.

Wat kun je er meer aan doen dan pogen je eigen gedrag en dat van je kids fatsoenlijk te houden...?

:"(

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 11:40 am

urban waste schreef:
En wat wil je daarmee zeggen, mister Terrible??
Als een witte nederlander zoiets doet...dan zegt niemand "kijk het is weer zo"n witte"..dan heeft niemand het over afkomst.......

Het had mij in ieder geval erg verbaast als het een blanke was geweest.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jan 16, 2004 11:52 am

Terrible_One schreef:
Hier wordt ik toch altijd zo moe van he. Dat eindeloze er zijn ook nederlanders die...... of we hebben de allochtonen als gastarbeiders binnengehaald of ze zijn niet allemaal zo. Het gaat erom dat de ouders van die jongen nu dalijk weer op tv komen en zeggen. We zijn trots op onze jongen, want hij heeft gehandeld zoals god het gewilt heeft bla bla bla bullshit. En er zijn ook vast wel Nederlanders die het doen, die moeten net zo goed gestraft worden. Maar als het een allochtoon is en ze zeggen dat op het nieuws dan is het discriminatie. Zeggen ze dat het een blanke was dan zeggen ze allemaal, zie je wel dat het niet alleen allochtonen zijn. En die allochtonen die niets crimineels doen, die moeten we ook met rust laten, maar die groep die wel crimineel zijn verpesten het voor die anderen.

Heb je meegekregen wat z"n voogd op tv heeft verkondigd? Trots is anders vrind...

Anyway, lees de posts van Pino nog eens goed, daar worden zowaar enkele wijze woorden gesproken. Het is niet ómdat Murat allochtoon is dat hij dit doet, het is om de (jongeren)cultuur waar hij hier in verwikkeld raakt dat dit kan gebeuren. In die cultuur zitten ook heus blanken maar idd, de meerderheid is allochtoon.
De kleur is niet het probleem, meer het probleem heeft wel een kleur
Hoorde ik onlangs iemand op de radio beweren en ik kan me wel in die stelling vinden.

Om enkel te roepen, "kijk weer zo"n allochtoon!" lucht misschien op en zal de illusie van een verklaring geven maar het brengt je zeker niet tot een degelijke oplossing.

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 11:55 am

Ja wat is het verschil, jij zegt het alleen anders. Ik zeg niet dat hij het doet OMDAT hij allochtoon is. Ik zeg dat hij dit doet EN allochtoon is.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jan 16, 2004 11:59 am

Het verschil is dat door jouw uitlatingen je domme mensen krijgt die domme dingen gaan roepen, het zal duidelijk genoeg zijn over wie ik "t heb. Ik zeg of denk NIET dat jij racist bent, maar ik zeg wel dat je op die manier niks verder komt...

m.i.

Pino

Bericht door Pino » vr jan 16, 2004 12:06 pm

Als we nu eens met z"n allen naar Turkije zouden verhuizen?

Betere wetshandhaving, fietsvriendelijker klimaat, waarschijnlijk minder last van grondeigenaren, echte bergen voor het MTB-en, mogelijk een veiliger samenleving?

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 12:24 pm

En iedereen ze fiets terug!

Morphineman

Bericht door Morphineman » vr jan 16, 2004 12:51 pm

zulke opmerkingen over allochtonen durft bijna niemand te uitten in het opnebaar.

maar als je het doet krijg je een kogel door je ko[p van een mafkees van de antie-bondbond.

en er wordt steeds gezegd : ALS het nou is een blanke was. das leuk maar dat is tot heden niet gebeurd dus kom dan maar terug met het ALS.

er is 2 keer een schietpartij geweest op een school en de schutters hadden iets mee pigment ja. voor die tijd was het dus niet gebeurd.

ik sla net even de krant open en ik zie daar een foto van een plaat op het voorruit van een auto met de text:
we love murat .matties 4 ever. met een aantal namen erbij.

dat is te erg voor woorden dat tuig heeft totaal geen medeleven met de familie van de leraar.
IK heb dat wel ik zou er zelf niet me kunnen leven als een familie lid neer wordt geschoten en al helemaal niet door zo iemand.

daar kennen ze geen medeleven alleen bloedwraak. (voor degene die het niet weten. haat over heel de familie van de moordenaar en de familie zal gewroken worden )

ik ben dan een racist ( is ondertussen wel duidelijk denk ik) maar ik merk de laatste tijd dat steeds meer mensen het worden en dat zal wel zo zn reden hebben.

T
Contacteer:

Bericht door T » vr jan 16, 2004 12:52 pm

Pino schreef:
Als we nu eens met z"n allen naar Turkije zouden verhuizen?

Betere wetshandhaving, fietsvriendelijker klimaat, waarschijnlijk minder last van grondeigenaren, echte bergen voor het MTB-en, mogelijk een veiliger samenleving?

amen!

Morphineman

Bericht door Morphineman » vr jan 16, 2004 12:58 pm

tsja dan is het in turkije ineens goed geregeld ja.

en oja als iemand ongeveer dezelfde mening heeft als ik heb .... ga er dan ook niet heen op vakantie wat veel wel doen.

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » vr jan 16, 2004 1:08 pm

Het onvermijdelijke is gebeurd. Ik vond het vooral belangrijk een topic te openen om te discusiëren over wat er nu eigenlijk met onze maatschappij gebeurd. Ik denk dat het belangrijk is als je daar met elkaar over praat. Het topic begint nu een beetje moddergooien te worden over allochtoon - blanke.

Ik vind dit niet erg omdat dit een vrij logisch onderwerp van discussie is, maar ik wil wel graag een eigen illustratie eraan geven:

Ik sprak vandaag met een vriend van mij, A. Hij is zelf Afghaans en voelt zich ook echt buitenlander. Dus hij volet zich net zo als Marokanen en Turken, alhoewel ik hem niet met hen gelijk wil trekken. Omdat ik wel een beetje een moraalridder ben kon ik het natuurlijk niet laten om het met hem over Murat en zijn afkomst te hebben.

Hij zei mij dat hij eigenlijk alle begrip heeft voor Nederlanders die nu denken "Die buitenlanders moeten het land uit!". Als hij nederlander was, zou hij ook denken van, zij komen naar mijn land, en dan gaan ze mensen doodschieten. Hij vertelde dat hij ze ook weg zou willen hebben.

Hij gaat natuurlijk veel met buitenlanders om, maar zei hij, dat zijn wel een beetje van die "stoere" lui, maar ze doen echt niet van dat soort dingen. Hij vertelde mij ook dat hij genoeg buitenlanders wist die wel instaat zouden zijn zoietsdoen.

Ik moet wel benadrukken dat A. echt de gaafste buitenlander is die ik ken. Bovendien is hij eentje die wel werkt aan een toekomst. Hij is een van de, toch weinige, allochtonen op het VWO.

Kortom, ik ben van mening dat het geheel rechtvaardig is om met het idee rond te lopen dat dit weer typisch een allochtoon is. Persoonlijk vind ik dat ook, alhoewel ik weet dat er velen zijn die echt heel goed in elkaar steken.

DENKEN is één ding, DOEN een tweede. Iedereen mag denken wat hij wil, maar ik hoop dat jullie wel in ogenschouw houden dat je niet volledig kunt generaliseren.

Jurriën Dijkstra

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 1:11 pm

Morphineman,
Lijkt me verstandig dat je eerst eens nadenkt en de hele thread nog eens leest voor je zulke crap post. Ik snap dat er mensen zijn die zo denken maar als je je gezonde verstand eens laat werken zal je tot de conclusie komen dat je onzin uitkraamt.

Anyways
This sad saga continues....

AMSTERDAM - Drie leerlingen van een school in Amsterdam-West zijn vrijdagmorgen gearresteerd wegens betrokkenheid bij het bedreigen van leraren. Donderdagmorgen werd in de school een brief gevonden waarin een aantal leraren werd bedreigd. In de brief zat een kogel.

De directeur informeerde de politie over de vondst. Door samenwerking tussen de politieagent die contact onderhoudt met de school en de schoolleiding kon het drietal snel worden opgespoord. De leerlingen werden op school aangehouden. De politie sluit meer arrestaties niet uit en wil daarom geen verdere mededelingen doen over de zaak.

Donderdagavond hield de politie in Amsterdam een 16-jarige scholiere aan die via internet een docent van haar met de dood bedreigde. Volgens de politiewoordvoerder zit zij op een andere school dan het drietal dat vrijdag werd gearresteerd.

Geen ID of het buitenlanders zijn, interesseerd me ook geen reet. Hard aanpakken voor we "Bowling for Amsterdam" in de bios kunnen gaan kijken.

Mathijs

Bericht door Mathijs » vr jan 16, 2004 1:11 pm

Het is gewoon niet te verwoorden wat er gebeurd is. Maar ik zag laats een socioloog op TV en die zei dat allochtonen door een gebrekkige opvoeding gewoon sneller terug vallen op geweld dan "echte" Nederlanders. Zodoende is het dus ook niet vreemd dat er vaak allochtonen betrokken zijn bij delicten waar geweld bij is gebruikt. Het is niet mijn mening, maar het is gewoon zo. In mijn omgeving heb ik er ook genoeg voorbeelden van. Een maat van mij heeft laatst een tetter op z"n kanus gekregen van een turk, omdat hij, nadat die turk hem op de tenen stond, of ie niet kon uitkijken (op een beschaafde manier). Dat liep uit op een knokpartijtje. En zo ken ik er nog wel een paar.

Dit klinkt misschien bevooroordeeld, maar dat ben ik niet. Ik ken genoeg Turken/Marrokanen die zich wel fatsoenlijk kunnen gedragen. Maar er is gewoon een minderheid die de boel verpest.

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 16, 2004 1:25 pm

ik ben dan een racist ( is ondertussen wel duidelijk denk ik) maar ik merk de laatste tijd dat steeds meer mensen het worden en dat zal wel zo zn reden hebben.

Wat een fucking bullshit! Als je al de posts leest in dit topic, zul je toch op z"n minst zien dat het niks met ras heeft te maken. Of het met afkomst/cultuur heeft te maken is wat anders, dat staat los van het ras. Als je een echte racist bent beoordeel je dus puur iemand op z"n uiterlijke kenmerken en dus niet op hoe die persoon is.........nee, daar kom je verder mee! Daarbij bestaan er biologisch gezien helemaal geen rassen! De genetische variatie binnen een so-called ras is groter dan die tussen rassen, dus eigenlijk is het gewoon vette onzin om over rassen te praten.

Dan vraag ik me ook af of je een consequent racist bent?? Of betreft het hier alleen Turken en marokkanen?

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 1:25 pm

Hier waar ik woon is het een meerderheid die de boel voor de andere verpest. >:(

Plaats reactie