Re:Belgen versus Hollanders moppen
Moderator:Beheerders
Waarom gaan de Belgen vrijdags door het raam naar binnen? Omdat het weekend voor de deur staat.
- cHoc
Belgische jongen:"Papa,ik wil niet op vakantie naar Amerika.
Vader:"Zwijg en zwem verder".
Hoe herken je op zee een Belgisch schip?
Er vliegen geen meeuwen achter.
Waaraan herkent men een Belgisch achtertuintje?
Aan het toiletpapier dat aan de waslijn hangt te drogen.
Weet je hoe een Belgisch kookboek begint?
Leen een ei...
Waarom zijn er slechts twee handvatten aan de lijkkist van een Belg?
Heb je dan wel eens een vuilnisbak met vier handvatten gezien?
Hoe geeft een Belg over?
Met de tanden op elkaar, dan behoudt hij de brokjes.
Wat geeft een Belg met Kerstmis?
Een hand.
Een Belgische lifter tot de Hollandse chauffeur :
B: "Beste dank voor de lift mijnheer ! Hoeveel ben ik u schuldig ?"
H: "Helemaal niets, beste vriend ! Ik vond het leuk je mee te nemen !"
B: "Awel, mag ik u dan toch een verfrissing aanbieden ?"
H: "Dat mag altijd !"
.... en de Belg draait het raampje open !
Waarom heeft een Belg graag tweelingen?
Dat gaat in één moeite door.
Een Hollander ligt op sterven. "Dokter", zegt hij, "ik weet dat mijn tijd gekomen is, maar ik heb nog één verzoekje, ik zou graag Belg willen worden". "Waarom dan, mijn beste man?"
"Als er toch iemand moet sterven, is het beter dat het een Belg is".
Ken je de Belgische manier om oudejaarsavond te vieren?
Ze lopen om de tafel tot ze dronken zijn en gaan dan naar bed.
Waarom vertellen Belgen zo graag Hollandermoppen?
Omdat ze zo goedkoop zijn!
Weet je wie het koperdraad heeft uitgevonden?
Twee Belgen die aan een frank trokken.
Het Albertkanaal is ontstaan nadat een Belg een frank in een sloot liet vallen.
Na de voetbalwedstrijd België - Holland rijden twee Belgen via de E10 naar België terug. Onderweg moet één van hen een grote boodschap doen. Ze stoppen en hij verdwijnt in de bosjes. Na enkele minuten roept hij: "Gaston, heb je een stukje papier?" Gaston gaat zoeken, maar vindt niets. Even later wordt er iets dringender geroepen: "Zeg Gaston, kom nou verdorie met een stukje papier! " Waarop Gaston antwoordt:
"Allé, laat hem nou maar voor een keer achter,jô ".
Weet je hoe de Belgische politie een betoging uiteen blijft?
Ze rammelt met een collectebus.
Het eet in de wei. Het kakt in de wei. Het plast in de wei. Het slaapt in de wei. Wat is dat?
Een Belg op vakantie in het buitenland
Een Hollander, een Belg en een Duitser gingen samen op café. Na een paar pintjes zei de Hollander: Ik trakteer! Zei de Duitser: Nein nein, ich traktiere! Zei de Belg: Nee nee, ik trakteer!
Oei, sorry, die mop klopt niet. Een Belg zegt dat nooit!!!!
Hoe krijg je tien Belgen in een Suzuki?
Gooi er maar een euro in.
Drie soldaten besluiten hun gezamenlijke legerdienst in Duitsland met een feestje. De Duitser brengt wijn mee, de Hollander bier. En de Belg?
Zijn familie.
Nadat hij in Parijs zeer uitgebreid heeft gegeten vraagt een Belg naar de rekening. De kelner presenteert hem het briefje waarop de eindsom van 49 Euro genoteerd staat. De Belg legt een briefje van 50 neer en wacht ostentatief op het wisselgeld.De kelner overhandigt hem die ene Euro, tezamen met een pakje condooms."En waaraan dank ik deze attentie?" vraagt de Belg."Ach," zucht de kelner,
"ik wil voorkomen dat gasten als zoals u zich voortplanten."
Belg tijdens de MKZ crisis in Nederland die veroorzaakt werd door een uit Ierland afkomstig en in Frankrijk besmet kalvertransport:
Waarom slaan ze ons nou weer over?
"Weet je hoe je een Belg moeten redden die op het punt staat te verdrinken?" "Nee".
"Fijn zo, jongen".
Bij een zware aanrijding tussen twee Belgische taxi"s, vielen 22 gewonden.
en over een jaar is het pas matten hier, dan snappen jullie de onze ;D ;D
Vader:"Zwijg en zwem verder".
Hoe herken je op zee een Belgisch schip?
Er vliegen geen meeuwen achter.
Waaraan herkent men een Belgisch achtertuintje?
Aan het toiletpapier dat aan de waslijn hangt te drogen.
Weet je hoe een Belgisch kookboek begint?
Leen een ei...
Waarom zijn er slechts twee handvatten aan de lijkkist van een Belg?
Heb je dan wel eens een vuilnisbak met vier handvatten gezien?
Hoe geeft een Belg over?
Met de tanden op elkaar, dan behoudt hij de brokjes.
Wat geeft een Belg met Kerstmis?
Een hand.
Een Belgische lifter tot de Hollandse chauffeur :
B: "Beste dank voor de lift mijnheer ! Hoeveel ben ik u schuldig ?"
H: "Helemaal niets, beste vriend ! Ik vond het leuk je mee te nemen !"
B: "Awel, mag ik u dan toch een verfrissing aanbieden ?"
H: "Dat mag altijd !"
.... en de Belg draait het raampje open !
Waarom heeft een Belg graag tweelingen?
Dat gaat in één moeite door.
Een Hollander ligt op sterven. "Dokter", zegt hij, "ik weet dat mijn tijd gekomen is, maar ik heb nog één verzoekje, ik zou graag Belg willen worden". "Waarom dan, mijn beste man?"
"Als er toch iemand moet sterven, is het beter dat het een Belg is".
Ken je de Belgische manier om oudejaarsavond te vieren?
Ze lopen om de tafel tot ze dronken zijn en gaan dan naar bed.
Waarom vertellen Belgen zo graag Hollandermoppen?
Omdat ze zo goedkoop zijn!
Weet je wie het koperdraad heeft uitgevonden?
Twee Belgen die aan een frank trokken.
Het Albertkanaal is ontstaan nadat een Belg een frank in een sloot liet vallen.
Na de voetbalwedstrijd België - Holland rijden twee Belgen via de E10 naar België terug. Onderweg moet één van hen een grote boodschap doen. Ze stoppen en hij verdwijnt in de bosjes. Na enkele minuten roept hij: "Gaston, heb je een stukje papier?" Gaston gaat zoeken, maar vindt niets. Even later wordt er iets dringender geroepen: "Zeg Gaston, kom nou verdorie met een stukje papier! " Waarop Gaston antwoordt:
"Allé, laat hem nou maar voor een keer achter,jô ".
Weet je hoe de Belgische politie een betoging uiteen blijft?
Ze rammelt met een collectebus.
Het eet in de wei. Het kakt in de wei. Het plast in de wei. Het slaapt in de wei. Wat is dat?
Een Belg op vakantie in het buitenland
Een Hollander, een Belg en een Duitser gingen samen op café. Na een paar pintjes zei de Hollander: Ik trakteer! Zei de Duitser: Nein nein, ich traktiere! Zei de Belg: Nee nee, ik trakteer!
Oei, sorry, die mop klopt niet. Een Belg zegt dat nooit!!!!
Hoe krijg je tien Belgen in een Suzuki?
Gooi er maar een euro in.
Drie soldaten besluiten hun gezamenlijke legerdienst in Duitsland met een feestje. De Duitser brengt wijn mee, de Hollander bier. En de Belg?
Zijn familie.
Nadat hij in Parijs zeer uitgebreid heeft gegeten vraagt een Belg naar de rekening. De kelner presenteert hem het briefje waarop de eindsom van 49 Euro genoteerd staat. De Belg legt een briefje van 50 neer en wacht ostentatief op het wisselgeld.De kelner overhandigt hem die ene Euro, tezamen met een pakje condooms."En waaraan dank ik deze attentie?" vraagt de Belg."Ach," zucht de kelner,
"ik wil voorkomen dat gasten als zoals u zich voortplanten."
Belg tijdens de MKZ crisis in Nederland die veroorzaakt werd door een uit Ierland afkomstig en in Frankrijk besmet kalvertransport:
Waarom slaan ze ons nou weer over?
"Weet je hoe je een Belg moeten redden die op het punt staat te verdrinken?" "Nee".
"Fijn zo, jongen".
Bij een zware aanrijding tussen twee Belgische taxi"s, vielen 22 gewonden.
en over een jaar is het pas matten hier, dan snappen jullie de onze ;D ;D
Waarom neemt een Belg hooi mee naar bed? Om zijn nachtmerrie te voeren.
Waarom neemt een Belg fruit mee naar bed? Om zijn vrouw te bevruchten
Waarom neemt een Belg fruit mee naar bed? Om zijn vrouw te bevruchten
-
waarom neemt een belg een autodeur mee als hij in de zomer een wandeling gaat maken?
Als hij het warm heeft kan hij het raampje open draaien
Waarom neemt een belg een krant mee in de auto?
Kan hij lekker scheuren
Waarom lacht een belg als het onweert?
Dan denkt hij dat hij op de foto moet.
Een belg belt helemaal in de war zijn Nederlandse vriend op, om te vertellen dat hij een puzzel heeft gehad, maar dat hij er niets van snapt en of de nederlander even langs wil komen.
De nederlander komt daar aan en vraagt wat het moet worden.
de belg zegt dat het een groen met rode haan moet worden.
zegt de Nederlander: Nou doe de cornflakes maar weer in de doos, dan praten we er met niemand over.
Als hij het warm heeft kan hij het raampje open draaien
Waarom neemt een belg een krant mee in de auto?
Kan hij lekker scheuren
Waarom lacht een belg als het onweert?
Dan denkt hij dat hij op de foto moet.
Een belg belt helemaal in de war zijn Nederlandse vriend op, om te vertellen dat hij een puzzel heeft gehad, maar dat hij er niets van snapt en of de nederlander even langs wil komen.
De nederlander komt daar aan en vraagt wat het moet worden.
de belg zegt dat het een groen met rode haan moet worden.
zegt de Nederlander: Nou doe de cornflakes maar weer in de doos, dan praten we er met niemand over.
Een Nederlander, een Duitser en een Belg worden opgeroepen op een leugendetector uit te testen. De Duitser zegt: "Ik denk dat ik 20 flesjes bier op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. "Ok", zegt de Duitser: "10 flesjes". Het apparaat blijft stil. De Nederlander zegt: "Ik denk dat ik 15 hamburgers op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. "Ok, 8 hamburgers". Het apparaat blijft stil. De Belg zegt: "Ik denk...", TOEOEOET roept het apparaat.
Een Belg en een Nederlander staan voor een frisdrankenautomaat. De Belg blijft maar euro"s insteken en op de knop duwen. De hoop blikjes wordt stilaan onoverzichtelijk. "Hou jij dan nooit op?" vraagt de Nederlander. "Zolang ik blijf winnen, speel ik verder", zegt de Belg.
Hoe vangt een Belg een konijn?
Hij gaat achter een boom staan en doet het geluid van een wortel na.
Een Belg steekt met zijn fiets de grens over en rijdt naar Maastricht.
Als het donker wordt komt hij daar aan.
Hij heeft echter geen licht en wordt dan ook al snel aangehouden door een politieman.
"Geen licht, hh, dat wordt een bekeuring," zegt de agent.
Dan ontdekt de agent dat er nog meer aan de fiets mankeert
en begint een hele lijst te maken.
Geen voorlicht: fl. 35,=.
Geen achterlicht: ook fl. 35,=.
Achterspatbord is niet wit: fl. 40,=.
Remmen doen het niet, geen bel, geen reflectoren, ...
De Belg staat sip te kijken, maar ineens begint hij heel hard te lachen.
"Wat is hier zo leuk aan?" vraagt de politieman.
Stikkend van het lachen brengt de Belg uit:
"Daar komt iemand aan die helemaal geen fiets bij zich heeft."
Een Belg en een Nederlander staan voor een frisdrankenautomaat. De Belg blijft maar euro"s insteken en op de knop duwen. De hoop blikjes wordt stilaan onoverzichtelijk. "Hou jij dan nooit op?" vraagt de Nederlander. "Zolang ik blijf winnen, speel ik verder", zegt de Belg.
Hoe vangt een Belg een konijn?
Hij gaat achter een boom staan en doet het geluid van een wortel na.
Een Belg steekt met zijn fiets de grens over en rijdt naar Maastricht.
Als het donker wordt komt hij daar aan.
Hij heeft echter geen licht en wordt dan ook al snel aangehouden door een politieman.
"Geen licht, hh, dat wordt een bekeuring," zegt de agent.
Dan ontdekt de agent dat er nog meer aan de fiets mankeert
en begint een hele lijst te maken.
Geen voorlicht: fl. 35,=.
Geen achterlicht: ook fl. 35,=.
Achterspatbord is niet wit: fl. 40,=.
Remmen doen het niet, geen bel, geen reflectoren, ...
De Belg staat sip te kijken, maar ineens begint hij heel hard te lachen.
"Wat is hier zo leuk aan?" vraagt de politieman.
Stikkend van het lachen brengt de Belg uit:
"Daar komt iemand aan die helemaal geen fiets bij zich heeft."
-
- Forumbeheerder
in de trein zit een belg een italiaan een een heel mooi duits meisje
ze gaan door de tunnel en uit de tunnel gekomen heeft de hollander een mega blauw oog
hollander denkt dat de italiaan het meisje wou aanranden en dat ze hem wou slaan maar dat ze toevallig hem sloeg.
De italiaan denkt dat de hollander haar wou kussen en ze niet wou.
In de hoek zit de belg te grijnzen en denkt "bij de volgende tunnel sla die ollander zijn ander oog ook dicht"
ze gaan door de tunnel en uit de tunnel gekomen heeft de hollander een mega blauw oog
hollander denkt dat de italiaan het meisje wou aanranden en dat ze hem wou slaan maar dat ze toevallig hem sloeg.
De italiaan denkt dat de hollander haar wou kussen en ze niet wou.
In de hoek zit de belg te grijnzen en denkt "bij de volgende tunnel sla die ollander zijn ander oog ook dicht"
-
- Forumbeheerder
jaap komt thuis en vraagt wat ze eten
zegt hannie, zn vrouw: stront met tulpenbollen
èk zegt jaap, wéér tulpen bollen
zegt hannie, zn vrouw: stront met tulpenbollen
èk zegt jaap, wéér tulpen bollen
Een Brit, een Nederlander en een Belg raken betrokken bij een kettingbotsing. Ze stappen uit. De Brit zegt: "I"m sorry." De Nederlander zegt: "I"m sorry too." Zegt de Belg: "I"m sorry three."
Een Belg staat in Amerika voor het Witte Huis. Ineens stapt er een man naar hem toe, doet zijn jasje open en zegt: "FBI". De Belg doet ook zijn jasje open en zegt: "Zuiver scheerwol."
Een Belg komt een café binnen en vraagt: "Waar is het toilet?" De ober zegt: "Dat is verstopt". De Belg weer: "Dat geeft niet, dan zoek ik hem wel."
Een man in een auto wordt aangehouden bij de Belgische grens. "Meneer, u kunt de grens niet over," zegt de Belgische douanier, "want u rijdt in een Audi Quattro en u zit er maar in uw eentje in." "Wat is dat nu voor onzin?" zegt de man: "Audi Quattro is gewoon het merk. Dat betekent niet dat je er met zijn vieren in moet zitten." "Toch mag u niet verder," zegt de douanier. "Dan wil ik wel eens even met je chef praten," zegt de man. "Dan moet u even geduld hebben," zegt de douanier, "want m"n chef houdt net drie mensen in een Fiat Uno aan."
Twee Belgen lopen langs de Nederlandse grens en zijn op weg naar Antwerpen. Ze moeten nog een heel eind lopen. Als ze bij een busremise aankomen, zegt de ene Belg: "Als we nou een bus jatten, kunnen we naar Antwerp rijden." "Ja," zegt de andere Belg, "maar durf jij zo"n bus te jatten?" "Ikke wel," zegt de ene Belg weer: "als jij hier op de uitkijk blijft staan, dan ga ik die loods in." De Belg die buiten staat, hoort binnen een hoop gestommel en kabaal. En het duurt maar, en het duurt maar. Eindelijk, na anderhalf uur, komt die Belg met een bus naar buiten rijden. "Waar bleef je nou zo lang?" vraagt zijn maat. "Nondeju," zegt de Belg, "de bus naar Antwerp stond helemaal achterin."
Een Belg staat in Amerika voor het Witte Huis. Ineens stapt er een man naar hem toe, doet zijn jasje open en zegt: "FBI". De Belg doet ook zijn jasje open en zegt: "Zuiver scheerwol."
Een Belg komt een café binnen en vraagt: "Waar is het toilet?" De ober zegt: "Dat is verstopt". De Belg weer: "Dat geeft niet, dan zoek ik hem wel."
Een man in een auto wordt aangehouden bij de Belgische grens. "Meneer, u kunt de grens niet over," zegt de Belgische douanier, "want u rijdt in een Audi Quattro en u zit er maar in uw eentje in." "Wat is dat nu voor onzin?" zegt de man: "Audi Quattro is gewoon het merk. Dat betekent niet dat je er met zijn vieren in moet zitten." "Toch mag u niet verder," zegt de douanier. "Dan wil ik wel eens even met je chef praten," zegt de man. "Dan moet u even geduld hebben," zegt de douanier, "want m"n chef houdt net drie mensen in een Fiat Uno aan."
Twee Belgen lopen langs de Nederlandse grens en zijn op weg naar Antwerpen. Ze moeten nog een heel eind lopen. Als ze bij een busremise aankomen, zegt de ene Belg: "Als we nou een bus jatten, kunnen we naar Antwerp rijden." "Ja," zegt de andere Belg, "maar durf jij zo"n bus te jatten?" "Ikke wel," zegt de ene Belg weer: "als jij hier op de uitkijk blijft staan, dan ga ik die loods in." De Belg die buiten staat, hoort binnen een hoop gestommel en kabaal. En het duurt maar, en het duurt maar. Eindelijk, na anderhalf uur, komt die Belg met een bus naar buiten rijden. "Waar bleef je nou zo lang?" vraagt zijn maat. "Nondeju," zegt de Belg, "de bus naar Antwerp stond helemaal achterin."
-
- Forumbeheerder
Weet gij hoeveel moppen er zijn over de Hollanders ?
TWEE. De rest is allemaal waar!
TWEE. De rest is allemaal waar!
Ze hebben in België een nieuw soort politiewagen aangeschaft. Aan de ene kant zit een zwaailicht. Aan de andere kant zit een gat in het dak, waar een politieagent door naar buiten kan roepen: "Blauw, blauw, blauw..."
Een Fransman, een Duitser en een Belg zijn ter dood veroordeeld. Ze krijgen de keus tussen de guillotine, het vuurpeloton en een AIDS-prik. De Fransman kiest voor de guillotine. Het mes valt, en zijn hoofd rolt in het mandje. De Duitser kiest voor het vuurpeloton. Schoten klinken, en dood is de Duitser. De Belg zegt: "Doe mij maar die AIDS-prik." De dokter komt bij hem met de injectienaald. Bij het inspuiten begint de Belg ineens vreselijk te lachen. "Wat lach je nou?" vraagt de dokter. Zegt de Belg: "Ik heb toch een condoom om."
Een Fransman, een Schot en een Belg zijn veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf. Maar ze hebben geluk: de rechter is jarig, en ze mogen alledrie wat meenemen. De Fransman zegt: "Dan neem ik graag drie vriendinnen mee." De Schot zegt: "Dan heb ik graag twaalf kisten whisky." En de Belg zegt: "Doe mij maar 250 sloffen sigaretten." Ieder krijgt wat hij verlangt. Na vijf jaar worden ze weer vrijgelaten. De Fransman komt enigszins vermagerd weer naar buiten. De Schot komt dronken naar buiten en zegt: "Hik, ik heb eigenlijk wel een geinige tijd gehad." Dan komt de Belg naar buiten met een sigaret in zijn mond, en hij vraagt: "Wie heeft er een vuurtje?"
Een Fransman, een Duitser en een Belg zijn ter dood veroordeeld. Ze krijgen de keus tussen de guillotine, het vuurpeloton en een AIDS-prik. De Fransman kiest voor de guillotine. Het mes valt, en zijn hoofd rolt in het mandje. De Duitser kiest voor het vuurpeloton. Schoten klinken, en dood is de Duitser. De Belg zegt: "Doe mij maar die AIDS-prik." De dokter komt bij hem met de injectienaald. Bij het inspuiten begint de Belg ineens vreselijk te lachen. "Wat lach je nou?" vraagt de dokter. Zegt de Belg: "Ik heb toch een condoom om."
Een Fransman, een Schot en een Belg zijn veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf. Maar ze hebben geluk: de rechter is jarig, en ze mogen alledrie wat meenemen. De Fransman zegt: "Dan neem ik graag drie vriendinnen mee." De Schot zegt: "Dan heb ik graag twaalf kisten whisky." En de Belg zegt: "Doe mij maar 250 sloffen sigaretten." Ieder krijgt wat hij verlangt. Na vijf jaar worden ze weer vrijgelaten. De Fransman komt enigszins vermagerd weer naar buiten. De Schot komt dronken naar buiten en zegt: "Hik, ik heb eigenlijk wel een geinige tijd gehad." Dan komt de Belg naar buiten met een sigaret in zijn mond, en hij vraagt: "Wie heeft er een vuurtje?"
-
- Forumbeheerder
DiTemp schreef:
Ditemp levert het bewijs hoe dom hollanders zijn: hij vertelt gewoon de moppen die ik gepost heb opnieuw
het gaat goed met nederland
ff een puntje van kritiek:
jullie belgen doen het helemaal fout: oké over bloembollen, die zijn goed, maar de rest zijn allemaal belgenmoppen die jullie hebben aangepast tot hollandermoppen, dat getuigd al van julie domheid zelf niks te kunnen bedenken. In alle buurlanden van belgië staan de belgen altijd bekend als dom (heb een franse vriendin en die kent ook genoeg domme belgenmoppen)
Nederland staat juist bekend als gierig en zuinig, ben wel benieuwd naar de echte hollandermoppen, want die jullie tot nu toe maken, ken ik allemaal al, die zijn gewoon gecopied vanuit het nederlands.
jullie belgen doen het helemaal fout: oké over bloembollen, die zijn goed, maar de rest zijn allemaal belgenmoppen die jullie hebben aangepast tot hollandermoppen, dat getuigd al van julie domheid zelf niks te kunnen bedenken. In alle buurlanden van belgië staan de belgen altijd bekend als dom (heb een franse vriendin en die kent ook genoeg domme belgenmoppen)
Nederland staat juist bekend als gierig en zuinig, ben wel benieuwd naar de echte hollandermoppen, want die jullie tot nu toe maken, ken ik allemaal al, die zijn gewoon gecopied vanuit het nederlands.
dat denken in ieder geval nederlanders...Wytze schreef: ff een puntje van kritiek:
Arrogant, associaal, "indien wij u niet gekloot hebben zijn we het vergeten" en opdringerig : daar staan vooral nederlanders voor bekent in het buitenland.
Oja, ik vergis me, jullie weten ook alles veel beter, want wij zijn zoo dom...
Daarom dat alle dikkoppen van nederland in belgie komen wonen....
maar laten we het gewoon op moppen houden, kunnen we tenminste lachen.
Jullie premier wordt uitgenodigd op een diner in belgie, na het eten blijkt er nog enorm veel overschot te zijn, vraagt jullie premier, kan ik dat mee krijgen voor mijn hondje ?
Waarop zijn zoontje zegt : wow pappie, krijgen wij een hondje ?
- cHoc
Twee Nederlandse douanebeambten lopen op vrijdagmiddag om vijf voor vijf langs de Nederlands-Belgische grens. Ze zien een lijk in een boom hangen. Daar gaat ons weekend, zegt de een tegen de ander. Dat wordt een behoorlijk proces verbaal. Welnee, zegt de ander, we hangen hem gewoon in een boom vijf meter verderop. Dan hangt hij in België en zijn wij er vanaf. Zo gezegd zo gedaan. Nauwelijks zijn ze klaar of ze horen voetstappen naderbij komen. De twee Nederlandse douanebeambten duiken snel de struiken in. Er komen twee Belgische douanebeambten langs. Zegt de één tegen de ander: Ach, nee, Sjefke, Kijk! Daar hangt hij alweer!
Bij een belgisch spellen programma zit een man die Polleke heet. En hij krijgt zijn laatste vraag voor 100.000 euro. Dus de presentator: Dit is de vraag voor de 100.000,- euro!! Wat is 1+3? Polleke na lang nadenken: Ehm 3? Publiek zingt: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Dus de presentator denkt: Oke, je krijgt nog een kans. Hoeveel is 1+4? Polleke: 4? Publiek: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Na lang nadenken zegt de presentator: Vooruit, maar dit is echt de laatste! Publiek: Aaahhhhh, kom op he Polleke!! Hoeveel is 2+2? Polleke: ehmm...4? Publiek: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Een Belg en een Nederlander staan van een brug af te zeiken. Opeens zegt de Belg: wow! wat een mooi straaltje heb jij zeg! Nederlander: Dat kan jij ook als je je gulp opendoet!
Wat is een Belg met zaagsel in zijn hand volgens de nieuwe spelling?
Een extern geheugen!
Waarom neemt een Belg een liniaal mee naar bed?
Dan kan ie meten hoe lang ie slaapt.
Een Belg gaat naar de dierenarts met zijn hond.
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 poot?
Belg: Ja, ik heb die zo gekregen.
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 oog?
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 oor?
Dierenarts: Sorry meneer, maar we zullen jou hond moeten afmaken.
Belg: tja, oké dan maar.
Een week later:
De Belg telefoneert naar de dierenarts: Is mijn Hond al af?!?
Wat doen belgen met hun volle foto-rolletjes? Die sturen ze naar ontwikkelingslanden.
Waarom kan een belg zich niet vergissen? Omdat vergissen menselijk is.
Hoeveel belgenmoppen zijn er? Geen één, ze zijn allemaal waar.
Twee belgen moeten een heeeeel eind lopen naar Antwerpen, gelukkig komen ze een garage tegen waar alle stadsbussen geparkeerd staan, zegt de ene belg, laten we een bus gaan stelen, goed idee zegt de andere belg dan ga ik wel op de uitkijk staan, de eerste belg naar binnen, de andere belg staat te wachten, en te wachten, hoort een hoop startende motoren en gerij, eindelijk na lange tijd komt de eerste belg naar buiten met een bus, allee vraagt de andere belg waar was ge nu zo lang mee bezig , ach zegt de eerste belg De bus van Anwerpen stond helemaal achterin ?!!
Bij een belgisch spellen programma zit een man die Polleke heet. En hij krijgt zijn laatste vraag voor 100.000 euro. Dus de presentator: Dit is de vraag voor de 100.000,- euro!! Wat is 1+3? Polleke na lang nadenken: Ehm 3? Publiek zingt: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Dus de presentator denkt: Oke, je krijgt nog een kans. Hoeveel is 1+4? Polleke: 4? Publiek: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Na lang nadenken zegt de presentator: Vooruit, maar dit is echt de laatste! Publiek: Aaahhhhh, kom op he Polleke!! Hoeveel is 2+2? Polleke: ehmm...4? Publiek: Geef hem nog een kans! Geef hem nog een kans!!
Een Belg en een Nederlander staan van een brug af te zeiken. Opeens zegt de Belg: wow! wat een mooi straaltje heb jij zeg! Nederlander: Dat kan jij ook als je je gulp opendoet!
Wat is een Belg met zaagsel in zijn hand volgens de nieuwe spelling?
Een extern geheugen!
Waarom neemt een Belg een liniaal mee naar bed?
Dan kan ie meten hoe lang ie slaapt.
Een Belg gaat naar de dierenarts met zijn hond.
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 poot?
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 oog?
Dierenarts: Maar, jou hond heeft maar 1 oor?
Dierenarts: Sorry meneer, maar we zullen jou hond moeten afmaken.
Belg: tja, oké dan maar.
Een week later:
De Belg telefoneert naar de dierenarts: Is mijn Hond al af?!?
Wat doen belgen met hun volle foto-rolletjes? Die sturen ze naar ontwikkelingslanden.
Waarom kan een belg zich niet vergissen? Omdat vergissen menselijk is.
Hoeveel belgenmoppen zijn er? Geen één, ze zijn allemaal waar.
Twee belgen moeten een heeeeel eind lopen naar Antwerpen, gelukkig komen ze een garage tegen waar alle stadsbussen geparkeerd staan, zegt de ene belg, laten we een bus gaan stelen, goed idee zegt de andere belg dan ga ik wel op de uitkijk staan, de eerste belg naar binnen, de andere belg staat te wachten, en te wachten, hoort een hoop startende motoren en gerij, eindelijk na lange tijd komt de eerste belg naar buiten met een bus, allee vraagt de andere belg waar was ge nu zo lang mee bezig , ach zegt de eerste belg De bus van Anwerpen stond helemaal achterin ?!!
- cHoc
Er woont een Belg in Den Haag, maar hij raakt zijn Belgische accent maar niet kwijt. Hij besluit bij een echte Hagenees Haags te leren. Na 4 weken kan hij eindelijk de zin: geef mij een broodje ei met ui, in het plat Haags uitspreken. Hij loopt, trots als een pauw, een winkel in en zegt: Hé geef mij een broodje ei met ui. Waarop de verkoper tegen hem zegt: Je bent zeker een Belg? Hoezo, vraagt de Belg, dat was toch Haags? Jazeker, maar je staat in een fietsenwinkel.
Twee Belgen zitten te vissen in de Lek. Ineens krijgt de ene Belg beet, maar de vis is te sterk en trekt de Belg zo het water in. De andere Belg springt erin en gaat de Belg zoeken. Na een tijd vond hij hem en reanimeerde hem. Plots komt een Nederlander aangelopen. Hij vraagt aan de Belg wat hij aan het doen is, waarop de Belg het verhaal verteld en dat hij zijn vriend nu
aan het reanimeren is. De Nederlander: Dan zou ik maar stoppen want deze heeft nog schaatsen aan.
Er zaten twee Belgen op een bank. De ene Belg legde geld op de bank. Zegt de andere Belg: Waarom doe je dat? Ik wil eens weten hoe het voelt om geld op de bank te hebben, antwoordt de ene Belg.
Een Nederlander vraagt aan een Belg: Waarom meet je die paal zo? Zegt de belg: Ik moet de hoogte hebben.
Zegt de nederlander: Moet je hem op de grond neer leggen. Nee, antwoordt de Belg, Ik moet de hoogte hebben niet de breedte.
Hoe legt een Belgische soldaat een mijn? Hij graaft heeeeeeeel voorzichtig een kuiltje, hij neemt de mijn enorm zachtjes op, legt die vervolgens in het kuiltje, vult het kuiltje opnieuw met een ijzige voorzichtigheid en stampt het dan es goed aan!
Drie Belgen en drie Nederlanders reizen met de trein. De Belgen kopen drie tickets, de Nederlanders één. De Belgen vragen aan de Nederlanders : Hoe gaan jullie dat doen? De Nederlanders geven als antwoord: Dat zullen jullie wel zien. De Nederlanders kruipen op de trein samen in één toilet, als de conducteur komt en op de deur klopt dan schuiven zij hun ticket onder de deur. De volgende reis kopen de Belgen maar één ticket, de Nederlanders kopen er geen. De Belgen kruipen samen op het toilet als de trein vertrekt, de Nederlanders kloppen op de deur van hun toilet en nemen het ticket van de Belgen en gaan dan samen naar hun toilet.
In België mag je met een pet op een motor rijden en opeen scooter, want ze hebben getest wat eerder kapot gaat, een pet of een helm. Dus die Belg gooit een helm van tien hoog naar beneden en hij was helemaal kapot. Daarna die pet en die was helemaal heel naar beneden gekomen.
Ik redde een Belg uit het water. Is dat tegenwoordige tijd of verleden tijd?
Antwoord: verloren tijd
Twee Belgen zitten te vissen in de Lek. Ineens krijgt de ene Belg beet, maar de vis is te sterk en trekt de Belg zo het water in. De andere Belg springt erin en gaat de Belg zoeken. Na een tijd vond hij hem en reanimeerde hem. Plots komt een Nederlander aangelopen. Hij vraagt aan de Belg wat hij aan het doen is, waarop de Belg het verhaal verteld en dat hij zijn vriend nu
aan het reanimeren is. De Nederlander: Dan zou ik maar stoppen want deze heeft nog schaatsen aan.
Er zaten twee Belgen op een bank. De ene Belg legde geld op de bank. Zegt de andere Belg: Waarom doe je dat? Ik wil eens weten hoe het voelt om geld op de bank te hebben, antwoordt de ene Belg.
Een Nederlander vraagt aan een Belg: Waarom meet je die paal zo? Zegt de belg: Ik moet de hoogte hebben.
Zegt de nederlander: Moet je hem op de grond neer leggen. Nee, antwoordt de Belg, Ik moet de hoogte hebben niet de breedte.
Hoe legt een Belgische soldaat een mijn? Hij graaft heeeeeeeel voorzichtig een kuiltje, hij neemt de mijn enorm zachtjes op, legt die vervolgens in het kuiltje, vult het kuiltje opnieuw met een ijzige voorzichtigheid en stampt het dan es goed aan!
Drie Belgen en drie Nederlanders reizen met de trein. De Belgen kopen drie tickets, de Nederlanders één. De Belgen vragen aan de Nederlanders : Hoe gaan jullie dat doen? De Nederlanders geven als antwoord: Dat zullen jullie wel zien. De Nederlanders kruipen op de trein samen in één toilet, als de conducteur komt en op de deur klopt dan schuiven zij hun ticket onder de deur. De volgende reis kopen de Belgen maar één ticket, de Nederlanders kopen er geen. De Belgen kruipen samen op het toilet als de trein vertrekt, de Nederlanders kloppen op de deur van hun toilet en nemen het ticket van de Belgen en gaan dan samen naar hun toilet.
In België mag je met een pet op een motor rijden en opeen scooter, want ze hebben getest wat eerder kapot gaat, een pet of een helm. Dus die Belg gooit een helm van tien hoog naar beneden en hij was helemaal kapot. Daarna die pet en die was helemaal heel naar beneden gekomen.
Ik redde een Belg uit het water. Is dat tegenwoordige tijd of verleden tijd?
Antwoord: verloren tijd
-
komt een man bij de dokter zegt hij tegen de dokter mijn hersens doen het niet meer zo goed ik wil nieuwe. zegt die dokter jah ik heb hersenen van een advocaat die kosten 500.000 euro en ik heb hersenen van een proffeser die kosten 1 miljoen euro en ik heb hersenen van ee belg die kosten 2 miljoen euro. zegt die man van een belg 2 miljoen euro dat kan toch niet. zegt die dokter jawel want die zijn nog nooit gebruikt ;D
@ Children, say No to BadFastard! Je bent helemaal los of niet? Alle registers worden open getrokken.
Go boy!!

Go boy!!

-
- Forumbeheerder
kannibalen resto:
duitser 25€
belg 100€
italiaan 50€
hollander 1500€
zegt een klant dat moet toch een tikfout zijn
wablief zegt de kok kwaad
wil jij voor 1500 een hollander kuisen?
duitser 25€
belg 100€
italiaan 50€
hollander 1500€
zegt een klant dat moet toch een tikfout zijn
wablief zegt de kok kwaad
wil jij voor 1500 een hollander kuisen?
Ik krijg zowiezo de prijs, voor de meeste reacties op zo een korte tijd..
Hoewel iets krijgen van ne Ollander ?
Hoewel iets krijgen van ne Ollander ?
Children, say No to BadFastard! schreef:
[DiTemp schreef:
Ditemp levert het bewijs hoe dom hollanders zijn: hij vertelt gewoon de moppen die ik gepost heb opnieuw
het gaat goed met nederland
Niet gelezen wegens in een keer snappen v/d titel.
Hoe noemen belgen een nederland op een vuilnisbelt ?
Een groot grond bezitter...
Een groot grond bezitter...
Deze komt van onze Australische vriend Drew, die nu al een tijdje in holland woont :
In belgium the butchers can"t have sheep"s tounges in the front window, because all the dutch women would come & rub them selves outside the shop
In belgium the butchers can"t have sheep"s tounges in the front window, because all the dutch women would come & rub them selves outside the shop
Holland :
were men are men and sheep are nervous...
were men are men and sheep are nervous...
-
- Forumbeheerder
ja, ik had m net en hjij vertelde dat in australie alle hollanders enorm vuil zijn vooraan
toen ik vroeg hoe dat kwam zei ie "from al the crawling on the sidewalks when the light says "don"t walk""
toen ik vroeg hoe dat kwam zei ie "from al the crawling on the sidewalks when the light says "don"t walk""
Een Belg zou op vakantie gaan naar Engeland, als zijn buurman er later naar vraagt hoe de reis was, blijkt hij de reis te hebben geannuleerd.
"Waarom heb je die reis geannuleerd?", vraagt de buurman.
"Nou, ik vindt dat links rijden veel te gevaarlijk."
"Toch schijnt dat heel erg mee te vallen." zegt de buurman.
"Geloof dat maar niet, ik heb het in Antwerpen een half uur uit geprobeert en het viel vies tegen."
Wat doe je als een belgische soldaat een handgranaat naar je gooit?
Je trekt de pin eruit en gooit hem terug.
Een Belg stapt boos de winkel binnen waar hij de vorige week een kettingzaag heeft gekocht.
"Ik heb er het hele weekend over gedaan, om één boom om te zagen!"
De verkoper kijkt naar de kettingzaag en ziet niks vreemd.
Hij start de kettingzaag, waarop de Belg hem aankijkt en vraagt: "Wat is dat voor geluid?"
"Waarom heb je die reis geannuleerd?", vraagt de buurman.
"Nou, ik vindt dat links rijden veel te gevaarlijk."
"Toch schijnt dat heel erg mee te vallen." zegt de buurman.
"Geloof dat maar niet, ik heb het in Antwerpen een half uur uit geprobeert en het viel vies tegen."
Wat doe je als een belgische soldaat een handgranaat naar je gooit?
Je trekt de pin eruit en gooit hem terug.
Een Belg stapt boos de winkel binnen waar hij de vorige week een kettingzaag heeft gekocht.
"Ik heb er het hele weekend over gedaan, om één boom om te zagen!"
De verkoper kijkt naar de kettingzaag en ziet niks vreemd.
Hij start de kettingzaag, waarop de Belg hem aankijkt en vraagt: "Wat is dat voor geluid?"