casper937 schreef:Je hebt aangegeven dat je al een eerdere nare ervaring hebt opgedaan bij IF. Kun je aangeven wat dat was?
Bij IF duidelijk aangegeven wat de verwachtingen waren. Helaas tot een paar keer toe foutjes in de maten van de voorstel tekeningen. Daarbij optie bekeken voor een lefty, waarbij bleek dat IF al tijden de verkeerde inbouwhoogte voor hanteerde (reactie: "oh klopt inderdaad, maar we hebben nog geen klachten gehad". Net voor het goedkeuren ontdekt dat de metingen op een setback seatpost waren gebasseerd en niet op een inline zoals direct aangegeven.
Ook een behoorlijk getouwtrek over de cable routing, IF wilde geen downtube cable routing maken. Ook niet als ik de geconcequenties aanvaarde.
Na deze reeks van foutjes (zou niet mogen, denk ik, bij een dergelijke merk/prijs) bleek op het eind dat IF eigen geen dubbel butted buizen wilde gebruiken (wel te koop mee lopen op de website...), want "dit maakt toch bijna geen verschil", aldus IF. Dat was voor mij de druppel om daar geen Titanium 29er te bestellen.
Heel vriendelijke mensen bij IF en zou er nog wel eens een Stalen singelspeed 29er willen bestellen. Minder duur en bijft bloedmooi!
Geomtrie is tenslotte al klaar!
Wel ook bij IF en net als bij Seven contact personen die niet echt mtb-ers lijken. Meer racefiets georienteerd. En inderdaad ook bij IF een contact persoon en niet degene die de fiets gaat bouwen. je moet dus goed weten wat je wil.
serge schreef:Ik ga het toch eens proberen een 7, eergisteren 3 uur bezig geweest met wat ik wil , mogelijkhedenen en opmeten, het word ook een 29er, maar ik wil zo veel mogelijk confort, ik wacht nu vol ongeduld op mijn voordstel.
Tja, je zult begrijpen dat ik dat niet snap

. Ik zou nu eerder voor een Crisp gaan (als het dan toch duur mag) dan heb je echt custom en contact met de bouwer, zonder de vele tussen lagen tussen jouw en de bouwer.
Ik zou geen frame meer bestellen van € 3300, waar de helft van de prijs de naam is. Dan nog eerder een lynskey (of familie daarvan) voor een eerlijkere prijs.
Maar goed, been there. Ik wilde (helaas) na al die jaren ook datgene waar ik van de droomde. Sommige dingen moet je eerst ervaren alvorens het advies te begrijpen. Ik was tenslotte ook al gewaarschuwd, maar wilde het niet geloven...