Is de fut uit de branche...?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Oz

Bericht door Oz » ma dec 14, 2009 10:26 pm

Dat de "moderne" merken meestal gewoon goede fietsen zijn zal ik niet ontkennen. FRAme is soms wel discutabel (of beter gezegd de duurtesten en ook de garantie erop). De grote merken testen niet voor niets langdurig nieuwe frames (alleen al om rechtzaken in de US te voorkomen). In EU is dit nog minder van toepassing maar hoelang dit nog zal duren...

Ik denk wel dat een custom veel beter aansluit op de berijder. Ingewikkeld of heel duur hoeft dit niet te zijn. Gewoon mooi frame (bijvoorbeeld On One maakt volgens mij voor heel aardige prijzen hele nette frames) met slimme afmontage (LX is goed zat). Per saldo zal je iets meer betalen maar de fiets is op de berijder aangemeten en is uniek: het is jouw persoonlijke fiets.

Wegwerpcultuur is idd m'n grootste ergernis. Kwaliteit staat vaak minder hoog in het vaandel. Lichtgewicht is leuk maar wie zit er te wachten op een cassette van € 300,- die supersnel slijt (buiten de gesponsorde rijder)...

Zwartgallig? Nee.
Droevig dat ik heel veel mooie en origenele merken tenonder heb zien gaan? Ja.
Het kost veel meer moeite om iets bijzonders te vinden.

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo dec 23, 2009 9:52 pm

Custom zei je? :o

It's fiddy... aka Fewaawi Effe Fifty! YEAH!!!

Fifty/Fifty design.:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wa denkte... jonge?
Des gin brooike Bakpao! 8)

Da hedt niemand... wel die streepie streep meuk op DIE reetfietsen! :evil:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo dec 23, 2009 10:16 pm

M@lphy schreef:Custom zei je? :o

It's fiddy... aka Fewaawi Effe Fifty! YEAH!!!

Fifty/Fifty design.:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wa denkte... jonge?
Des gin brooike Bakpao! 8)

Da hedt niemand... wel die streepie streep meuk op DIE reetfietsen! :evil:
Hahaha, tipan kijkt te veel new kids :lol: !
Ga zo door, super mooi spuit werk.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

M@lphy

Bericht door M@lphy » do dec 24, 2009 12:14 am

Heej jonge!

Bredaas = Brabolaand... DADENK! ! ! :evil:

Verrekte koekwous... :angelnot:

-PAM!- Spastieze karaatuh kik!

Capricorn

What about bamboo bikes?

Bericht door Capricorn » za jan 23, 2010 4:40 pm

Dit jaar zullen er betaalbare bamboo bikes uit Azië op de markt komen. Ongekend comfortabel (bamboe "buizen" + carbon lugs), terwijl gewicht, stijfheid en strekte niet onderdoen voor metalen frames. Superieure crashbestendigheid. Killer looks en ook nog eens een minimale CO2-footprint. Lijkt mij verre van futloos, maar ultiem passend in deze tijd.

BOSS
Contacteer:

Re: What about bamboo bikes?

Bericht door BOSS » za jan 23, 2010 4:46 pm

Capricorn schreef:Dit jaar zullen er betaalbare bamboo bikes uit Azië op de markt komen. Ongekend comfortabel (bamboe "buizen" + carbon lugs), terwijl gewicht, stijfheid en strekte niet onderdoen voor metalen frames. Superieure crashbestendigheid. Killer looks en ook nog eens een minimale CO2-footprint. Lijkt mij verre van futloos, maar ultiem passend in deze tijd.
Dit riekt wel erg naar....

Afbeelding

dusssssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Capricorn

Bericht door Capricorn » za jan 23, 2010 11:01 pm

Hmmm.... toch heb ik (nog) geen aandelen in bamboo bikes. Ik heb er zelfs nog nooit 1 van dichtbij gezien, laat staan op gefietst. Dit waren namelijk de vrijvertaalde bevindingen van enkele bike bloggers die er aanvankelijk ook best cynisch tegen aankeken.

Wel opmerkelijk dat als er iets positiefs wordt gemeld, dit direct als SMACK wordt opgevat ;-).

mateis

Bericht door mateis » zo jan 24, 2010 12:04 am

Heb je meer details? Links? Plaatjes? Prijzen? Merken?

Ik ken Calfee en Boobikes, die zijn toch nogal custom en exclusief. Ben wel benieuwd naar details over meer gestandaardiseerde en daarmee democratischer frames!

Capricorn

Bericht door Capricorn » do jan 28, 2010 9:17 pm

Organicbikes.com biedt "The Dylan" met gelamineerde bamboe "buizen"en gerecycleerde aluminium lugs aan: US$599,- (frame). Komend jaar volgen nog "The Caleb"en "The Edwin" bamboo bikes.

Awise en ABC uit Taiwan bieden gelamineerde bamboe trekking bikes en -onderdelen (o.a. voorvork en flatbar) aan. Prijzen onbekend. Gezien de gepatenteerde, geïndustrialiseerde bamboeverwerking (geschikt voor massaproductie) vermoed ik dat de prijzen mee zullen vallen. Mijn onderbuikgevoel zegt me dat dit een regelrechte hit gaat worden. (nee,ik heb nog steeds geen aandelen ;-)).

BOO Bicycles heeft nu trouwens ook zo'n gelamineerd bamboeframe in z'n aanbod. De prijs van deze "gewone" stadsfiets met bagagedrager is (nog) niet bekend.

Plaats reactie