Honden
Moderator:Beheerders
Hallo medebikers,vroeger had ik veel negatieve ervaringen met honden en het biken,ben meerdere malen gebeten in kuit en kont,met de nodige kneuzingen. ook is menig kleiner hondje door de bossen gevlogen nadat die zich vast beten in mijn kledeing of overschoenen.Een keer een half uur naast een maisveld gestaan met een aanvallende bouvier met het schuim op de bek die me van alle kanten probeerde aan te vallen
.Na menige klap met mijn bike rende hij weg om vervolgens zich vast te bijten in zijn eigen baasje
Vandaag de dag minder ik snelheid of als ik het niet vertrouw stap ik af zodat de eigenaar zijn beest vast kan pakken,vervolgens fiets ik rustig verder om pas na 100m weer te versnellen,komt de hond dan nog achter me aan heb ik tenminste een voorsrong.Wel wijs ik de hondenbezitter op het feit de deze beesten NIET los mogen lopen
Bike groet VooDoo

Bike groet VooDoo

Woudenberg: Hond geschopt
WOUDENBERG – Op maandag 7 januari deed een man aangifte van het feit dat zijn hond op zondag 6 januari was geschopt en daarbij gewond was geraakt.
Op zondagochtend rond 10.40 uur liep een 62-jarige man uit Woudenberg met zijn hond op een pad aan de Zuiderbroek. De hond, een Kooiker, liep los en rende achter twee mountainbikers aan. Eén van de bikers schopte het hondje hard tegen zijn kop en beide fietsers reden door. De verdachte had een gestreepte wielrennershelm op (mogelijk met rode strepen).
Het hondje liep letsel aan zijn oog op en de Woudenberger ging met hem naar de dierenarts. Daar bleek dat de hond 70 % kans loopt dat hij zijn oog kwijtraakt.
Aan getuigen die de dierenmishandeling hebben gezien of menen de moutainbiker(s) te (her-)kennen, wordt verzocht contact op te nemen met de politie van district Eemland zuid op telefoonnummer 0900-8844.
http://www.amersfoorter.com/?p=nieuws&nid=2442
Hulde!
WOUDENBERG – Op maandag 7 januari deed een man aangifte van het feit dat zijn hond op zondag 6 januari was geschopt en daarbij gewond was geraakt.
Op zondagochtend rond 10.40 uur liep een 62-jarige man uit Woudenberg met zijn hond op een pad aan de Zuiderbroek. De hond, een Kooiker, liep los en rende achter twee mountainbikers aan. Eén van de bikers schopte het hondje hard tegen zijn kop en beide fietsers reden door. De verdachte had een gestreepte wielrennershelm op (mogelijk met rode strepen).
Het hondje liep letsel aan zijn oog op en de Woudenberger ging met hem naar de dierenarts. Daar bleek dat de hond 70 % kans loopt dat hij zijn oog kwijtraakt.
Aan getuigen die de dierenmishandeling hebben gezien of menen de moutainbiker(s) te (her-)kennen, wordt verzocht contact op te nemen met de politie van district Eemland zuid op telefoonnummer 0900-8844.
Hulde!

Hulde?BLRacing schreef:Woudenberg: Hond geschopt
Hulde!
Een hondje dat nog niks gedaan heeft een rotschop geven waardoor hij wss zijn oog kwijt raakt?
Dat is niet voor niets dierenmishandeling.
Ik zou je opsporen en je kop inslaan trieste mongool.
SlapHappy
Wat een zieke gast die zo'n onschuldige hond zware letsel aanbrengt
.Hoe laag kun je gaan om dit te flikken
.Ik hoop dat het echt goed komt met die hond.Hoop dat ze die klootzak te pakken krijgen die dat gedaan heeft.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Pieter en zijn V10
Op pagina 1 wou jij ook nog een hond voor je wiel! Dus dan ben jij ook een klootzakTrekrules schreef:Wat een zieke gast die zo'n onschuldige hond zware letsel aanbrengt.Hoe laag kun je gaan om dit te flikken
![]()
.Ik hoop dat het echt goed komt met die hond.Hoop dat ze die klootzak te pakken krijgen die dat gedaan heeft.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
- didadunlop
Inderdaad.
Eerst een hoop gekrakeel over honden schoppen verkopen etc. En dan ineens terugkruipen. Ik zal nog steeds een hond een schop verkopen als ie me aanvalt of ook maar iets doet wat erop lijkt. En dan zal ik de eerste zijn die de politie belt met de mededeling dat ik een hond een rotschop verkocht heb omdat ie mij wou aanvallen.
En die kooiker ziet er heel lief uit. Maar dat boeit mij niks.
Eerst een hoop gekrakeel over honden schoppen verkopen etc. En dan ineens terugkruipen. Ik zal nog steeds een hond een schop verkopen als ie me aanvalt of ook maar iets doet wat erop lijkt. En dan zal ik de eerste zijn die de politie belt met de mededeling dat ik een hond een rotschop verkocht heb omdat ie mij wou aanvallen.
En die kooiker ziet er heel lief uit. Maar dat boeit mij niks.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Zeg doe even rustig aan knulletje. Ten eerste weet niemand wat er vooraf gegaan is aan het schop incident, maar als een van de mountainbikers gebeten is of wat dan ook zou die toch een soort van defensieve maatregel treffen. In dit geval zou schoppen het eerste zijn waar ik aan zou denken omdat dat nou eenmaal een instinctieve reactie is. Wat moet je dan? Met je handjes de hond gaan aaienkevinv10 schreef:Hulde?BLRacing schreef:Woudenberg: Hond geschopt
Hulde!
Een hondje dat nog niks gedaan heeft een rotschop geven waardoor hij wss zijn oog kwijt raakt?
Dat is niet voor niets dierenmishandeling.
Ik zou je opsporen en je kop inslaan trieste mongool.

Het is natuurlijk wat anders als die gasten van hun fiets zijn gestapt en op die hond zijn afgelopen om het beest even duidelijk te maken wie hier de baas is. Dan zou de zaak heel anders liggen uiteraard. Ook als de hond alleen maar achter je aanloopt of naast je loopt, gewoon rustig blijven en de hond niet in de ogen kijken. Een hond niet in de ogen kijken is sowieso verstandig omdat je hem dan niet uitdaagd.
Dus voordat je hier iemand belachelijk maakt zou ik je toch aanraden even na te denken wat je hiermee bereikt op het forum.

Laatst gewijzigd door BLRacing op vr jan 25, 2008 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ik zal vanmiddag even een scan maken van de honden pagina uit Richards Bicycle Book...
deed nogal wat stof opwaaien dat verhaal, "In 1972, RichardsÂ’ Bicycle Book caused a storm of protest with its advice "Any small dog can simply be hoisted up by the hind legs and his brains dashed out." .....
http://bicycling.suite101.com/article.c ... nd_animals
Als een hond echt bijt is het iets anders maar de meeste mensen zijn gewoon bang dat een hond gaat bijten terwijl hij alleen maar wil spelen.alain schreef:@hierboven,
wat doe jij dan als een hond aanstalten maakt om in je kuit te bijten?
Hond lief aaien, ondetussen ook nog in je hand laten bijten, en de baas erop wijzen dat hij zijn hond aan de lijn moet houden,
waarop deze uit de bol gaat en op jouw face mept?
Lijkt me ook sterk dat een baas je nog eens slaat omdat je je verdedigt tegen een bijtende hond.
SlapHappy