CVT

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za mar 25, 2006 10:25 pm

didadunlop schreef:Yups dat kan wel zijn maar zijn wij sterk genoeg om bij een snel wisselende versnellingsbak om te gaan met de toerenwisselingen? Daar hebben wij de kracht niet voor. DWZ je krijgt om de zoveel tijd klappen van het opschakelen en natuurlijk juist als je er niet op zit te wachten.

Op de weg kan het ervoor zorgen dat je inderdaad makkelijk op een toerental blijft maar daar werkt een goed gekozen cassete ook zoals je zegt.
Welke toerenwisselingen?
Bikepark Groningen

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mar 26, 2006 10:31 am

krijg jij het voor elkaar om als je van je middelste blad naar je grootste blad gaat je traptempo gelijk te houden?
Als de cvt dus gaat schakelen ben je als mens volgens mij niet sterk genoeg om gelijk mee te gaan. Of het moet zo langzaam gaan dat de volgende berg al weer in zicht is en je weer moet terugschakelen. Dat is wat ik bedoel. Het maakt schakelen nodeloos ingewikkeld voor de toepassing van het fietsen volgens mij.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma mar 27, 2006 8:45 pm

Met dat bereik hoef je volgens mij niet per se een triple cranksetje te hebben ofzo hoor, alleen cvt zal volstaan.
Bikepark Groningen

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di mar 28, 2006 9:12 pm

didadunlop
je slaat de plank nogal mis
ivt staat opnhet punt om door te breken
vergelijkbare technieken zitten in de antonov versnellingsbakken die in 1 klap van conventioneel 75% rendement naar 97-98% rendement gaan..................
had je aandelen antonov ?

:shock:

ver200voudigd in een jaar tijd.

Zegt voldoende

E

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 29, 2006 10:01 am

In de Ingenieur van een half jaar geleden stond nog een heel stuk over de antonov, Die heeft nog nooit goed gelopen danwel winst gemaakt. Tevens zijn er slechts enkele proefexemplaren gemaakt en totaal geen serieproductie. Roumen Antonov heeft een grote mond maar weinig actie.

Ik geloof zelf helemaal in IVT en CVT toepassingen (rij zelf een oude DAF 66). Alleen er worden een hoop ideeen op de markt gegooid die niet allemaal even toepasbaar zijn (de antonov is trouwens geen cvt of ivt maar een conventionele bak met vaste overbrengingen die automatisch werkt). Die torotrak vind ik een mooie toepassing (www.torotrak.com) en ik blijf zelf zweren bij het simpele principe van de CVT (waar ik het probleem met hoge koppels voor lief neem aangezien ik het nut van extreem hoge vermogens niet zie). Daarnaast heeft de CVT zichzelf al bewezen (DAF, Volvo, audi, mini). Alleen op de fiets vind ik ze overdreven gecompliceerd.

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr apr 07, 2006 10:14 pm

Enter http://www.fallbrooktech.com/ . Ellsworth gaat cvt fietsen bouwen en neemt een licentie van fallbrooktech om de aandrijving in te bouwen in cruizerbikes (what the hell that is?).
Afbeelding

http://www.bike-eu.com/news/article.asp?id=1897

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jul 05, 2006 12:33 pm

voor de antonov liefhebbers onder ons:

Antonov: waar is de nooduitgang?

Uitgegeven: 3 juli 2006 09:47

Lang, heel lang bleven Antonov beleggers geloven in sprookjes. Vrijdag nabeurs is echter duidelijk geworden dat het bedrijf niet eindeloos kan doorgaan met geld verbranden en aandelen bijdrukken. Licentiegesprekken zijn stopgezet en als er geen extra geld kan worden aangetrokken is het 'niet mogelijk om operationeel te blijven bestaan'. Het eigen vermogen is door IFRS zwaar negatief en surseance van betaling dreigt.

Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com

In een persbericht geeft Antonov aan de doelstelling voor het behalen van een omzet van 2 miljoen euro in 2006 los te laten. Dit is een direct gevolg van het stopzetten van licentiegesprekken met de Chinese autofabrikant Great Wall Motor Company (GWM). De optie-overeenkomst inzake een productielicentie voor de zesversnellingsbak Antonov Automatic Drive loopt nu af op 30 september 2006. Pas eind september worden de gesprekken met Great Wall voortgezet.

De timing van deze onheilstijding (vrijdag nabeurs) is een affront tegenover beleggers. Zeker gezien het feit dat op 17 mei bestuursvoorzitter John Moore nog liet weten wel aan de omzetdoelstelling te kunnen voldoen. De gevolgen zijn niet minder dan dramatisch. Het bedrijf moet op zoek naar alternatieve financieringsbronnen om het voortbestaan zeker te stellen. Het persbericht is somber en spreekt van 'een grote mate aan onzekerheid' of dit gaat lukken.

Antonov geeft geen nadere informatie binnen welke termijn het geld op is en eventueel surseance moet worden aangevraagd. Dat het bedrijf geen cent te makken heeft blijkt wel uit het bericht van mei vorig jaar dat 50.000 nieuwe aandelen moesten worden uitgegeven om de bonus van CFO David Bovell te kunnen betalen. In januari van dit jaar gaf Antonov 444.827 nieuwe aandelen uit, na in december reeds 2 miljoen euro te hebben geleend van investeerders.

Als klap op de vuurpijl heeft Antonov de jaarcijfers moeten herzien om in overeenstemming te komen met de nieuwe IFRS-verslaggevingsregels. Behalve een bijna 2 miljoen euro hoger verlies is er sprake van een negatief eigen vermogen van 3,7 miljoen euro. Op basis van deze cijfers behoort Euronext het bedrijf onverwijld op het strafbankje te plaatsen. Hoe is dit financiële echec te rijmen met uitspraken van John Moore in het vierde kwartaal van 2005 dat hij alle vertrouwen heeft in 'goede vooruitzichten voor de omzet en marges in 2006'?

Antonov ontwikkeld sinds 1991 versnellingsbakken maar heeft tot op heden nog geen enkele bak of licentie kunnen verkopen. Het bedrijf draait al zestien jaar met verlies, maar bleef goudzoekers aantrekken via juichende persberichten. In augustus doet een Duitse rechter uitspraak in de octrooizaak tegen Toyota. De vraag is of Antonov deze datum gaat halen. Beleggers die de stukken nog bezitten zijn waarschijnlijk te laat om het zinkende schip zonder forse kleerscheuren te verlaten.

Disclaimer

De informatie in deze bijdrage is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De auteur heeft op het moment van publicatie geen positie in Antonov.

van nu.nl

Hoewel dit een financieel bericht is geeft het wel aan dat antonov bakken niet zo goed zijn als veel mensen beweren (vooral roumen antonov zelf). Maar wie weet komen we daar over een paar jaar weer op terug, net zoals bij de CVT wat mijns inziens de meest simpele/economische vorm van aandrijving is na een handbak

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jul 05, 2006 12:36 pm

en de link naar het stukje van de ingenieur (leer schakelen af):

http://www.deingenieur.nl/pdf.lasso?ID= ... 2B9FA54701

Plaats reactie