Drooze @ DirtE19 schreef:je moet wel eerst snappen hoe het hele systeem werkt. magasines krijgen onderdelen van fabrikanten om te testen. maar als je een product helemaal afbreekt, gaat die fabrikant zeker niet geneigd zijn je daarna nog een product op te sturen om te testen, omdat je het toch maar abreekt. en de concurrentie van die fabrikant zal in de eerste plaats wel blij zijn omdat jouw review meer klanten naar zijn product stuurt, maar zal ook wel aarzelen eer hij zijn producten naar jou stuurt.
en als een magasine geen producten meer krijgt om te testen, valt er niet veel meer te schrijven.
anderzijds moet een blad inderdaad ook de lezers te vriend houden.
het is dus allemaal niet zo simpel om zomaar even iets af te breken, of zelfs maar een doorslaggevend nadeel op te noemen.
(beetje laat antwoord van mij helaas)
Aha, zo had ik het nog niet bekeken. Daar kan ik me wel in vinden maar... Vanuit lange termijn visie en vanuit een fabrikant die vertrouwen heeft in zijn product lijkt het me juist integendeel.
Als jij zeker weet dat jouw product moeilijk sloopbaar is dan zou ik het wel laten testen door de crew van een blad. Na de test zal je product OF gepromoot worden OF afgekraakt worden maar kun jij wel je product aanpassen. Ik ga er nu even vanuit dat zon blad niet een stel huckers in dienst heeft maar gewoon een stel fanatieke MTBers.
Vanuit lange termijn visie:
Als je weet dat het blad altijd een eerlijk oordeel geeft over een product en jij wilt je product gepromoot hebben ga je naar een blad waarvan je weet dat mensen het geloofwaardig vinden. Ik vind Dirt niet echt een geloofwaardig blad, niet omdat ze veel onware dingen op schrijven maar omdat ze gewoon alles prijzen. Ik zie het echt als pure info over een product, niet als een vergelijker.