Re:Het moment nadert.....

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 6:52 pm

Ik vind "t best een leuke topic, eindelijk eens iets wat ik begrijp (of niet volgens sommigen :-X ).
Denk gewoon eens aan zo iemand die begint met tennissen...koopt een hele dure outfit en racket en denkt dan dat "t vanzelf gaat.....
Rijvaardigheid is een zeer essentieel onderdeel van MTB"en, blijf anders lekker op de racefiets en ga alleen hard tappen.
Snap gewoon niet dat mensen blijkbaar alle tijd hebben om gigantische geschoren kuiten te ontwikkelen, maar niet de moeite nemen om is een beetje aan de rijvaardigheid te sleutelen.
Sjonge wat zal ik een vrienden maken........... :"(

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 6:55 pm

je mist "t niet als je "t nooit hebt gehad Erikje...............
daar bedoel je zeker geen vering mee... ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di sep 13, 2005 7:00 pm

He YO-EDDY, ik ben vanaf komende do weer daar. Moeten we ff gaan fietsen.

Om niet te ver "off topic" te gaan: Ongeveerd!

Erikje

Bericht door Erikje » di sep 13, 2005 7:01 pm

yo-eddy schreef:

Ik bedoel het er eigenlijk wél mee, dat zou jou toch moeten aanspreken. Én ik bedoel er de XTR groepjes mee die alleen maar duurder zijn, meer bling bling zijn, en weinig beter dan een XT groep, lees: in de regel aangekocht worden voor de blits. Past wel mooi in dit topic overigens.

Erikje

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 7:10 pm

Erikje schreef:
[
yo-eddy schreef:

Ik bedoel het er eigenlijk wél mee, dat zou jou toch moeten aanspreken. Én ik bedoel er de XTR groepjes mee die alleen maar duurder zijn, meer bling bling zijn, en weinig beter dan een XT groep, lees: in de regel aangekocht worden voor de blits. Past wel mooi in dit topic overigens.

Erikje

Spreekt mij zeker aan :D

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 7:12 pm

Elevation12,000 schreef:

Bel ff, heb nu iets meer tijd dan de afgelopen week :)
ps mag ik echt niet op m"n nieuwe Fully :P

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 7:13 pm

Elevation12,000 schreef:
[
T schreef:
Ja, inderdaad. Vooral omdat het er altijd op uitdraait dat wat "jullie" beweren meer waarheid inhoud dat wat bijvoorbeeld "ik" beweer.

Dan lees jij meer dan dat ik typ.

Jaaaaa, dan leest ie wat ik wilde typen.... :-X

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di sep 13, 2005 7:16 pm

yo-eddy schreef:
[
Elevation12,000 schreef:

Bel ff, heb nu iets meer tijd dan de afgelopen week :)
ps mag ik echt niet op m"n nieuwe Fully :P

Nee, ik heb het niet zo op hijgende mannen in lycra die maar op en neer gaan

Erikje

Bericht door Erikje » di sep 13, 2005 7:18 pm

yo-eddy schreef:

Het is zij.....

Erikje

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 7:23 pm

Erikje schreef:
[
yo-eddy schreef:

Het is zij.....

Erikje

Thanx, je bent scherper dan ik.....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di sep 13, 2005 7:33 pm

naar mijn maatstaven kan ik heel goed fietsen. en waarschijnlijk geldt dat voor bijvoorbeeld de eigenaar van een pimpfiets ook.
belangrijkste is lol en die wordt groter als je het vaker doet en daarbij ook nog wat leert heb ik de afgelopen jaren ervaren. het is gewoon leuk om een bocht leren sneller te nemen.
ik heb menig getraind marathonrijder gezien die geen fatsoenlijke bocht kon maken. dan denk ik leer eerst "fietsen" dan ga je harder.

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 7:49 pm

Jurriaan schreef:
naar mijn maatstaven kan ik heel goed fietsen. en waarschijnlijk geldt dat voor bijvoorbeeld de eigenaar van een pimpfiets ook.
belangrijkste is lol en die wordt groter als je het vaker doet en daarbij ook nog wat leert heb ik de afgelopen jaren ervaren. het is gewoon leuk om een bocht leren sneller te nemen.
ik heb menig getraind marathonrijder gezien die geen fatsoenlijke bocht kon maken. dan denk ik leer eerst "fietsen" dan ga je harder.

Ja "t is zo simpel, leer je fiets een beetje te laten "lopen" (dus niet letterlijk!!) in bochtjes en afdalingen en je gaat veel sneller en dat met 0,0 inspanning!!!! das pas efficient trainen. En ja, dat scheelt je op een marathon van 130km heeeel veeel tijd en inspanning.

T
Contacteer:

Bericht door T » di sep 13, 2005 8:10 pm

yo-eddy schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
[
T schreef:
Ja, inderdaad. Vooral omdat het er altijd op uitdraait dat wat "jullie" beweren meer waarheid inhoud dat wat bijvoorbeeld "ik" beweer.

Vooral doen, ik ben niet zo makkelijk onder de indruk of op de kast. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Jullie vinden dat mén eerst vaardigheid op een harde fiets moeten opdoen, ik vind dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft, zolang deze er een ander niet meer lastig valt.

Maar stiekem geilen jullie er gewoon op dat je met je harde fiets of speciale brouwser iedereen tot staren brengt.

revis

Bericht door revis » di sep 13, 2005 8:33 pm

Zomaar een opmerking, zoals zovelen in dit topic;

Is het ook niet een beetje dom om in deze tijd nog zonder vering te rijden.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di sep 13, 2005 8:38 pm

T schreef:
[
yo-eddy schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
[

Vooral doen, ik ben niet zo makkelijk onder de indruk of op de kast. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Jullie vinden dat mén eerst vaardigheid op een harde fiets moeten opdoen, ik vind dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft, zolang deze er een ander niet meer lastig valt.

Maar stiekem geilen jullie er gewoon op dat je met je harde fiets of speciale brouwser iedereen tot staren brengt.

Zo jij rouleert wel in veronderstellingen :?

Jij vindt dit topic niks - dat is nu wel duidelijk. Anderen vinden het wel wat. Voel je vooral niet te bezwaart ergens anders te gaan surfen.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di sep 13, 2005 8:44 pm

revis schreef:

Maxima zei ook van Alex "dat ie een beetje dom was". Het is toch allemaal nog goedgekomen :-*

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 8:46 pm

revis schreef:

Ja zeker, das heel dom !! De bodem, boomwortels en rotsen zijn anno 2005 natuurlijk kompleet anders dan 17 jaar geleden toen ik begon met fietsen. Kom er met geen mogelijkheid meer overheen zonder een volledig geveerde fiets................ Komt ie nog een keer, MTB-en doe je om te hobbelen, onze lieve heer heeft je voorzien van zeer goed anticiperende schokbrekers, te weten je armen en benen (zo"n 40cm vering p/stuk!!!! ) Probeer eerst eens uit te vinden hoever je daar mee kunt komen alvorens te grijpen naar allerlei artificiele hulpmiddelen. Geeft heel veel voldoening

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » di sep 13, 2005 8:50 pm

T schreef:
[
yo-eddy schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
[

Wat is dat ??? een speciale brouwser ??? zou ik graag willen weten, dan kan ik er vast en zeker op gaan geilen....... :P

T
Contacteer:

Bericht door T » di sep 13, 2005 9:12 pm

Elevation12,000 schreef:Jij vindt dit topic niks - dat is nu wel duidelijk. Anderen vinden het wel wat. Voel je vooral niet te bezwaart ergens anders te gaan surfen.

Sorry dat ik tegen je scheentjes schopte schat, ik zal je met rust laten.

groeten,
T.

revis

Bericht door revis » wo sep 14, 2005 7:30 am

yo-eddy schreef:
[
revis schreef:

Ja zeker, das heel dom !! De bodem, boomwortels en rotsen zijn anno 2005 natuurlijk kompleet anders dan 17 jaar geleden toen ik begon met fietsen. Kom er met geen mogelijkheid meer overheen zonder een volledig geveerde fiets................ Komt ie nog een keer, MTB-en doe je om te hobbelen, onze lieve heer heeft je voorzien van zeer goed anticiperende schokbrekers, te weten je armen en benen (zo"n 40cm vering p/stuk!!!! ) Probeer eerst eens uit te vinden hoever je daar mee kunt komen alvorens te grijpen naar allerlei artificiele hulpmiddelen. Geeft heel veel voldoening

Ze zijn er nog; echte helden.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 14, 2005 7:40 am

Ik ben het wel met Tanja eens, alhoewel dit topic een beetje zijn doel voorbij schiet lijkt me.

En om zo mensen af te zeiken en in bedekte termen te vragen op te rotten omdat ze een andere mening hebben vind ik een beetje asociaal...

Volgens mij ging dit topic er niet over hoe goed je zelf bent maar dat beginners (die idd nog niet kunnen sturen, maar ook niet aan de start van de cristalp staan) tegenwoordig vaak als eerst fiets een Fully kopen, waar de 25+ ers begonnen met een Giant Hurricane of Coldrock, star dus.

Ik denk wel dat als je een tijdje op een starre bike hebt gefietst, dat je techniek daar beter van wordt en dat je beter lijnen kunt rijden, aan de andere kant, who cares? Sommige mensen zullen nooit leren sturen of hebben te weinig tijd om zoveel te trainen dat ze hard een tourtocht of marathon kunnen rijden, who cares?

Mensen rijden wat ze kunnen betalen en wat de fietsen boer hun aansmeert, als ze genoeg geld hebben kopen ze een fully, zou ik ook doen als dat meer comfort en een beter "weggedrag" oplevert.

Zoals een aantal mensen al heeft gezegd, het gaat om de fun en als iemand niet kan rijden maar wel fun heeft, lekker laten rijden, wachten tot je er langs kunt en niet meer aan denken ;)

JJ

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 14, 2005 7:42 am

topic naar mijn hart, lekker modder smijten, de jongens tegen de meiden, star tegen geveerd, staal tegen carbon ;D ;D :-*

Feit is gewoon dat je voor € 200 een volgeveerde fiets koopt en een starre gewoon niet meer in de winkel staat. Voor een beginnende puber met acné zonder DP is het dus niet mogelijk om op een starre fiets te beginnen en deze wil dat ook niet want je wordt idd door al je vriendjes uitgelachen, wedden?

Ik denk dat de beginners die het uiteindelijk volhouden op de fiets, en niet alsnog een scooter kopen, vanzelf het moment komt dat ze gaan inzien dat meer niet altijd beter is.
In het begin is fun idd de belangrijkste faktor, deze mensen zijn blij als ze Schoorl binnen het uur weten te ronden.

dusssssss©

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 14, 2005 7:42 am

yo-eddy schreef:
stond 3 weken terug aan de start v/d Grand Raid in der Schweiz

Heb je hem uitgereden? Schijnt nogal slecht geweest te zijn. Geneutraliseerd bij Eison?

Vertel!

JJ

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo sep 14, 2005 8:55 am

JJ schreef:
Ik ben het wel met Tanja eens, alhoewel dit topic een beetje zijn doel voorbij schiet lijkt me.

En om zo mensen af te zeiken en in bedekte termen te vragen op te rotten omdat ze een andere mening hebben vind ik een beetje asociaal...

Volgens mij ging dit topic er niet over hoe goed je zelf bent maar dat beginners (die idd nog niet kunnen sturen, maar ook niet aan de start van de cristalp staan) tegenwoordig vaak als eerst fiets een Fully kopen, waar de 25+ ers begonnen met een Giant Hurricane of Coldrock, star dus.

Ik denk wel dat als je een tijdje op een starre bike hebt gefietst, dat je techniek daar beter van wordt en dat je beter lijnen kunt rijden, aan de andere kant, who cares? Sommige mensen zullen nooit leren sturen of hebben te weinig tijd om zoveel te trainen dat ze hard een tourtocht of marathon kunnen rijden, who cares?

Mensen rijden wat ze kunnen betalen en wat de fietsen boer hun aansmeert, als ze genoeg geld hebben kopen ze een fully, zou ik ook doen als dat meer comfort en een beter "weggedrag" oplevert.

Zoals een aantal mensen al heeft gezegd, het gaat om de fun en als iemand niet kan rijden maar wel fun heeft, lekker laten rijden, wachten tot je er langs kunt en niet meer aan denken ;)

JJ

Ik vind het aso om nadat je al ondubbelzinnig heb aangegeven het een flauwekul topic te vinden je blijft proberen de discussie dood te meppen met een aantal stomme veronderstellingen. Ik probeer immer respectvol te blijven. Anderen houden daar wellicht een andere, lossere definitie van op na.

Dat dit topic zijn doel voorbij schiet is mij ook wel duidelijk. Sterker: Dit is een eufemisme die zijn weerga in de "geschiedenis vd eufemismen" niet kent. Het heeft werkelijk helemaal niets meer van doen met wat Dekerf"s met al zijn goed bedoelingen -ook al werd door sommigen anders beweerd :?- - aanvankelijk aansneed.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 14, 2005 9:13 am

even on topic dan maar weer.

De "schuld" ligt natuurlijk bij de LBS en in het verlengde daarvan de fietsfabrieken. LBS gaat niet tegen iemand die beginner is en om een fully vraagt met voor en achter 100mm veerweg zeggen:"niet doen, koop jij maar lekker een starre; is wel wat duurder maar daat heb je meer plezier van"
Verende vork is standaard tegenwoordig en bij de goedkopere fietsen (target etc) krijg je voor minder geld zelfs nog achtervering erbij!!!!

Ga eens in de schoenen van een 14 jarige staan met een krantenwijk, ik vind het niet gek dat die mannetjes voor een fully kiezen, marktplaats staat vol met de meest "blitse" modellen voor nog geen € 200.

Die mannetjes(& vrouwtjes ;): GEINTJE kom op zeg!) weten niet eens dat MTBen ooit op starre fietsen is onstaan. Die denken nog dat wolken gemaakt worden in de huisvuilcentrale aan de rand van de stad........ ::)

dusssss©

Plaats reactie