Re:Snelheid

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma nov 15, 2004 2:52 pm

~ThE19Mag~ schreef: mijn topsnelheid is een magere 70km/u. we wilden wel harder, maar het kon niet. te veel bochten, en gewoon niet steil genoeg. op snowboard haal ik wel hogere snelheden.

tijdens de zomervakantie mijn record eens verbreken.
Op je snowboard harder?? Dan kom jij van goede huize. Heb voor 3 weken geleden met een nitro pro team boarder zitten praten. Zijn snelheids record ligt wel iets hoger dan 80 maar geloof mij. Er zijn maar heeeeel weinig boarders die meer dan 50 km/h halen. 50 op je board is hard. heeel hard. en dan heb je een stijf plankje nodig om het enigzins controleerbaar te houden :)

Ik citeer hem even ongeveer: `70 km/h.... bij die snelheid wil ik niet plotseling moeten remmen want dan heb ik een probleem.

Op skies is de snelheid iets gemakkelijker te halen maar geloof mij.. 95% van de skiers haalt de 50 niet

Persoonlijk record op de mtb verhard: 80.2
Persoonlijk record op de mtb onverhard.. ergens ronde de 65 a 70
Record op skies, al sla je me dood. Wel hard genoeg om met een hard klapperende jas naar beneden te komen :)

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma nov 15, 2004 3:17 pm

FREAKaZOID schreef:

Record op skies, al sla je me dood. Wel hard genoeg om met een hard klapperende jas naar beneden te komen :)

Zooohooo, wel 35 km/h??? ;) :-*

Mijn record op de fiets is 72 km/h, op onverhard haal ik ongeveer 55. Op skies ga ik net iets harder dan Freak, 36 km/h :P

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma nov 15, 2004 3:50 pm

36 km/h is dat niet erg laag ;) Toen ik voor de eerste keer op een snowboard stond tijdens een weekje snowboarden, ging ik na 2 dagen oefenen gevoelsmatig harder als 50 km/h, op ijzige piste welteverstaan. Dit kan ik niet bevestigen met een kilometerteller ;D maar gevoelsmatig zal ik er niet ver naast zitten. En het kon nog wel harder denk maarja onervaren. Niet zo"n goed idee.
Ben toen ook twee keer zwaar gevallen op mijn hoofd en een helm dragen op een ijs piste is geen slecht idee. ;)

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » ma nov 15, 2004 4:56 pm

over snelheden kan ik als snowboarder (en fietser) één ding zeggen: ik vind 80 ook erg hard, dus dat zal moeilijk te halen zijn, maarre als ik volgas de piste af ga dan krijg ik tranende ogen door de wind die door de ventilatiegaten van mn oakley A- frame heen blaast.... oftewel volgende vraag: wie gebruikt hier bij downhill zon zelfde goggle en kilometerteller en heeft ook wel s last van traanogen, dan kunnen we een beetje snelheden vergelijken... en ja, ik heb die goggle goed op en hij is niet te groot! 8) ;) 8)

R@coon

Bericht door R@coon » ma nov 15, 2004 7:20 pm

Snelheden als 100km/h zijn best te halen, alleen waar ? Alpe d"Heuz naar beneden zou misschien wel kunnen, maar bij mij zit er dan meestal een stemmetje in mn hoofd: "Luister, zie je die bocht daar...."

En waar vind je van die lange rechte stukken waar je wel "veilig" die snelheden kan bereiken, Spanje ?

les alpes

Bericht door les alpes » ma nov 15, 2004 7:25 pm

wereldrecord skien: 250.790km/h bij de mannen en 242.26km/h bij de vrouwen.
geen idee hoe snel ik ga, deze winter eens proberen om als laatste de piste af te gaan of als eerste misschien 8)

Loeky

Bericht door Loeky » ma nov 15, 2004 8:15 pm

mijn record op asfalt met mn oude *kuche* XC fiets (trek Y11 Carbon) was 72, 9 en onverhard is mn top 65 geloof ik. Ik heb nu alleen geen fietscomputertje meer op mn freeride/enduro bike (das lelijk :P) dus nu kan ik niet meer meten >:( .

Mazzels, Loeky

P.S. Mijn wheelie topspeed is 42,4 km/uur :o hehehe

Sven

Bericht door Sven » ma nov 15, 2004 9:03 pm

Loeky schreef:
P.S. Mijn wheelie topspeed is 42,4 km/uur :o hehehe

Tsss... Das niks... Stoppie met 52,8 omdat een wandelaar oversteekt is veel vetter... ;)

Zane!

Bericht door Zane! » ma nov 15, 2004 10:47 pm

Snelheden als 100km/h zijn best te halen, alleen waar ?
Bad Wildbad....

zane

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma nov 15, 2004 11:14 pm

die snelheids records worden ook met bepaald NIET alledaagse skiuitrusting gehaald.

De echte pro"s halen met de reuzeslalom +- max 130 km/h And Believe me.. DAT HOUDT HIER NIEMAND BIJ!!

Ten eerste durf je dat niet
Ten tweede kun je dat niet
Ten derde heb je nooit de ruimte
Ten vierde is dat materiaal ervoor niet te krijgen

Als je kijkt welke afdalingen er worden gedaan en hoeveel druk men op de kanten moet zetten om de lijn van de piste te kunnen volgen dan zou je toch moeten snappen dat dat echt onmogelijk is voor iedereen die niet dagelijks op de skies staat, laat staan dat je het bij zou houden op een echte piste.

Het materiaal dat men daarvoor gebruikt is voor 99% van de mensen hier niet eens te gebruiken. De topmodellen voor de consument lijken er alleen van buiten een beetje op. :)

Strak rechtuit met skies kun je uiteraard best behoorlijk snelheden halen maar k denk dat het snelheids gevoel op je fiets toch duidelijk heel anders is. :)

B@rt

Bericht door B@rt » di nov 16, 2004 12:14 am

jojo schreef:
[
Pino schreef:
Verhard 96.3, noordkant van de ventoux, MTB-tandem met Specialized Fast-Boy 26x1.25 bandjes en Ieniemienie achterop.

Kom ik in de buurt, 91km/h ook noordkant Ventoux (echter wel met 2.1 noppenbanden)

Ook noordkant Ventoux: 92,4: met spatborden, verlichting, achterdragers en lowriders met tassen op de tandem. Met v-brakes! Tja, we hadden toen nog niet zo veel ervaring... :o

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di nov 16, 2004 11:26 am

Vroeger in metabief kon je BELACHELIJK snel gaan
je komt uit t bos, paar off camber en dan heb je nu die nauwe kombocht langs die netten. Die bocht lag vroeger veel breder. De tijd dat de DH fietsen met 46 en 48 T reden heb ik er nog bijgetrapt dat mn benen ni meer konden volgen.
Heb geen zin om te rekenen maar stel da ik 80 stampen per minuut geef (nie eens zoveel)
op 48/11 verzet.
echt geen zin om te rekenen maar volgens mij gingen we daar vlot 90

Plons

Bericht door Plons » di nov 16, 2004 11:34 am

er was zelfs een idioot die tegen die snelheid zonder handen ging rijden...

WhoCares

Bericht door WhoCares » di nov 16, 2004 12:00 pm

Plons schreef: er was zelfs een idioot die tegen die snelheid zonder handen ging rijden...
Je bedoelt denk ik " losse handen " , lijkt me lullige om ze af te kappen of weg te gooien onderweg. ;D

Plons

Bericht door Plons » di nov 16, 2004 12:16 pm

eeuhhh,
zonder handen was wel indruk wekkender geweest, zeker op de rest van het parkoer !

Toines

Bericht door Toines » di nov 16, 2004 7:48 pm

Op de racefiets ben ik zo gek geweest om met windkracht 11 windje mee over een dijk langs de oosterschelde te vliegen moets wel erg uit kijken voor een scherpe bocht waar ik te laat aandacht en naar de buiten kant werd geblazen.

Maar toch nog een top van 65 gehaald en dan op het vlakke.

Weg terug tegen de wind was ander verhaal maar zo zie je dat fietsen op een racefiets ook nog een kik kan geven.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 16, 2004 7:58 pm

65 kan op de race fiets toch ook wel zonder extreme wind? denk ik..of niet.. in volle sprint althans??

Toines

Bericht door Toines » di nov 16, 2004 8:06 pm

Profs zeker wel ma toen was ik 16 ma maakt niet uit was in ieder geval wel leuke ervaring als je dan even bij de zee staat en je tilt je fiet s op en die waait haast weg. Maar je weet het bij harde wind blijf binnen zeggen ze toch altijd ;D

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 16, 2004 9:58 pm

Das zeker leuk! 8) :D

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo nov 17, 2004 2:26 am

@FREAKaZOID:

mijn snelheid bij snowboarden is puur gevoelsmatig. ik weet hoe 70 voelt op n fiets, en dit leek toch minstens even snel... maar schijn kan bedriegen natuurlijk. feit dat je met je voetjes 1cm boven de onderdrond gaat zal er ook wel wat mee te maken hebben.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo nov 17, 2004 10:42 am

Plons schreef:
er was zelfs een idioot die tegen die snelheid zonder handen ging rijden...

haha, was ik nog vergeten: the eagles of stoopidity!
om t langst wachten om terug handen aan t stuur te doen om t brugje te halen

ah, good times.

Plaats reactie