Re:Tour de France 2004 topic
Moderator:Beheerders
Armstrong without any doubt.
Ullrich heeft zich te vol geduwt tijdens de winter dus die komt niet meer op tijd in vorm om verschil te maken. Beloki, tja ik weet het niet, Simoni, het is geen Giro he..
Vinoukorov (of hoe je dat spelt..) is volgens mij een hele sterke underdog. Tja de Hollanders zullen wel weer een veel te grote mond hebben en gaan zeggen dat ze wel een paar etappes gaan binnen halen, maar dat hebben we eerder gehoord. En toen was het ook niks. Ik hoop alleen niet dat er zoveel renners eruit vliegen tijdens de eerste of tweede rit. Want dat was gewoon weg rampzalig.
Ik denk trouwens dat sprint kanon Petacchi het mannetje wordt tijdens de massa spurts. Dat Chipollini mag mee doen zegt niks, want Petacchi heeft het hem al het nakijken gegeven tijdens de vele sprint in de Giro.
Alhoewel ik Chippo een geweldige sprinter vind die echt dikke vette sch**t heeft aan de organistatie en UCI. Hij rijdt altijd in het middelpunt met indrukwekkende outfits. En is het zijn outfit niet is het zijn fiets. En tja Specialized he, Meirgheage in ut bos en Chippo op de weg en dat binnen een jaar. Gewoon geweldig.
mzzl
Gène
Ullrich heeft zich te vol geduwt tijdens de winter dus die komt niet meer op tijd in vorm om verschil te maken. Beloki, tja ik weet het niet, Simoni, het is geen Giro he..
Vinoukorov (of hoe je dat spelt..) is volgens mij een hele sterke underdog. Tja de Hollanders zullen wel weer een veel te grote mond hebben en gaan zeggen dat ze wel een paar etappes gaan binnen halen, maar dat hebben we eerder gehoord. En toen was het ook niks. Ik hoop alleen niet dat er zoveel renners eruit vliegen tijdens de eerste of tweede rit. Want dat was gewoon weg rampzalig.
Ik denk trouwens dat sprint kanon Petacchi het mannetje wordt tijdens de massa spurts. Dat Chipollini mag mee doen zegt niks, want Petacchi heeft het hem al het nakijken gegeven tijdens de vele sprint in de Giro.
Alhoewel ik Chippo een geweldige sprinter vind die echt dikke vette sch**t heeft aan de organistatie en UCI. Hij rijdt altijd in het middelpunt met indrukwekkende outfits. En is het zijn outfit niet is het zijn fiets. En tja Specialized he, Meirgheage in ut bos en Chippo op de weg en dat binnen een jaar. Gewoon geweldig.
mzzl
Gène
Gène schreef:
Simoni, het is geen Giro he..
Inderdaad, in de Tour moet je 200km. kunnen koersen i.p.v. de eerste 150 rond te rijden als de eerste beste wielertoerist om dan pas de laatste 50km. wat op de pedalen te gaan duwen, als de camera"s erbij zijn.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Luc schreef:
Inderdaad, in de Tour moet je 200km. kunnen koersen i.p.v. de eerste 150 rond te rijden als de eerste beste wielertoerist om dan pas de laatste 50km. wat op de pedalen te gaan duwen, als de camera"s erbij zijn.
Eigenlijk vind ik dat wel mooi aan de Giro, gewoon lekker relaced naar de berg cq massasprint toe peddelen en dan op een normale, eerlijke manier uitmaken wie er de beste is. Die Italianen zijn echt blij dat Roscioli (de Italiaanse Jacky Durand) gestopt is......
Maar voor de Tour is de tijdrit van Simoni veel te zwak.
Bwa, eerlijk, ik vind het minstens even eerlijk als ge 200km. aan een stuk het beste van uzelf moet geven om te winnen. Daarom vind ik Parijs-Roubaix zo"n geweldige koers, zeker als het slecht weer is. "t Zijn alleen de sterkste beren met goede stuurvaardigheid die daar uitkomen. Niet dat ik een probleem heb met goede ploegtactiek, verre van. Als dat goed uitgevoerd wordt, is dat eigenlijk ook wel mooi om zien.
Simoni"s tijdrit niet alleen. Ook in de bergen is er wreed weinig kruid gewassen tegen een super Armstrong. Enkel wijlen Pantani was daar nog toe in staat.
Simoni"s tijdrit niet alleen. Ook in de bergen is er wreed weinig kruid gewassen tegen een super Armstrong. Enkel wijlen Pantani was daar nog toe in staat.
-
Luc schreef:
Idd. ook in de bergen komt Simoni niet mee.
En Ullrich gaat winnen.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Proloog:
1 Fabian Cancellara (Swi) Fassa Bortolo 6.50
2 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.02
3 JosÈ I.Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears - Banesto 0.08
4 Bradley McGee (Aus) Fdjeux.com 0.09
5 Thor Hushovd (Nor) CrÈdit Agricole 0.10
6 Oscar Pereiro (Spa) Phonak Hearing Systems 0.11
7 Jens Voigt (Ger) Team CSC
8 Christophe Moreau (Fra) CrÈdit Agricole 0.12
9 Bobby Julich (USA) Team CSC
10 George Hincapie (USA) US Postal p/b Berry Floor
11 JosÈ Enrique Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems 0.14
12 Angel Vicioso Arcos (Spa) Liberty Seguros 0.15
13 Levi Leipheimer (USA) Rabobank
14 Carlos Sastre (Spa) Team CSC
15 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC 0.16
16 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team 0.17
17 Floyd Landis (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.18
18 Tyler Hamilton (USA) Phonak Hearing Systems
19 Viatcheslav Ekimov (Rus) US Postal p/b Berry Floor 0.19
20 Andrea Peron (Ita) Team CSC
1 Fabian Cancellara (Swi) Fassa Bortolo 6.50
2 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.02
3 JosÈ I.Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears - Banesto 0.08
4 Bradley McGee (Aus) Fdjeux.com 0.09
5 Thor Hushovd (Nor) CrÈdit Agricole 0.10
6 Oscar Pereiro (Spa) Phonak Hearing Systems 0.11
7 Jens Voigt (Ger) Team CSC
8 Christophe Moreau (Fra) CrÈdit Agricole 0.12
9 Bobby Julich (USA) Team CSC
10 George Hincapie (USA) US Postal p/b Berry Floor
11 JosÈ Enrique Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems 0.14
12 Angel Vicioso Arcos (Spa) Liberty Seguros 0.15
13 Levi Leipheimer (USA) Rabobank
14 Carlos Sastre (Spa) Team CSC
15 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC 0.16
16 Jan Ullrich (Ger) T-Mobile Team 0.17
17 Floyd Landis (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.18
18 Tyler Hamilton (USA) Phonak Hearing Systems
19 Viatcheslav Ekimov (Rus) US Postal p/b Berry Floor 0.19
20 Andrea Peron (Ita) Team CSC
-
indicatie voor het eindklassement?! Ik zeg:
Moge de Beste winnen.
Maar ik zeg ook:
Moge Lance de Beste zijn
"k vind het nu al spannend...
Groeten, Lars
Moge de Beste winnen.
Maar ik zeg ook:
Moge Lance de Beste zijn

"k vind het nu al spannend...
Groeten, Lars
Ik vermoed dat Lance hem dit jaar wel zal winnen, maar niet geheel zonder slag of stoot.
Daarbij vermoed ik dat "der Jan" gisteren verstoppertje speelde. Wat zijn die paar secondes nou? Laat de concurrentie maar denken dat je niet scherp staat, dan richten die zich op andere misschien "mindere" concurrenten....
het viel me overigens op dat een aantal tijdritrijders met fietsen reden waar op de oldskool manier (U-brake tijdperk) de achterrem onder bij het bracket gemonteerd zat....
Altijd weer leuk om te zien wat ze allemaal verzinnen en dat sommige gewoon met een "normaal" frame rijden met enkel een ander stuur.
Overigens; wat ik is dat voor gigantische onzin dat de Belg de Tour niet meer uitzendt. Althans de Belgische kanalen die wij hier wel kunnen ontvangen??? Er gaat niets, helemaal niets boven het commentaar van Michel Wuyts en de zijne.
Mart Smeets meent van elke sport hét te weten... maar niemand kan het zo brengen als Michel Wuyts. Dé lopende wielerencyclopedie die er bestaat.
Daarbij vermoed ik dat "der Jan" gisteren verstoppertje speelde. Wat zijn die paar secondes nou? Laat de concurrentie maar denken dat je niet scherp staat, dan richten die zich op andere misschien "mindere" concurrenten....
het viel me overigens op dat een aantal tijdritrijders met fietsen reden waar op de oldskool manier (U-brake tijdperk) de achterrem onder bij het bracket gemonteerd zat....
Altijd weer leuk om te zien wat ze allemaal verzinnen en dat sommige gewoon met een "normaal" frame rijden met enkel een ander stuur.
Overigens; wat ik is dat voor gigantische onzin dat de Belg de Tour niet meer uitzendt. Althans de Belgische kanalen die wij hier wel kunnen ontvangen??? Er gaat niets, helemaal niets boven het commentaar van Michel Wuyts en de zijne.
Mart Smeets meent van elke sport hét te weten... maar niemand kan het zo brengen als Michel Wuyts. Dé lopende wielerencyclopedie die er bestaat.
En de Michel zit nu bij het nieuwe Belgische Sportkanaal Sporza. Helaas kunnen jullie Nederlanders dat niet bekijken. ;D
Btw ik zou echt op Vinokourov en Beloki stemmen, zo"n goei renners. Alleen spijtig dat Vinokourov in de Ronde van Zwitserland op zijn bakkes is gevallen en dat Beloki bij La Boulangère is buitengegooid. M.a.w. ze doen alletwee niet mee met de tour.
Btw ik zou echt op Vinokourov en Beloki stemmen, zo"n goei renners. Alleen spijtig dat Vinokourov in de Ronde van Zwitserland op zijn bakkes is gevallen en dat Beloki bij La Boulangère is buitengegooid. M.a.w. ze doen alletwee niet mee met de tour.

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Stage 1 - July 4: Liège-Charleroi, 202.5 km
Results
1 Jaan Kirsipuu (Est) AG2R Prévoyance 4.40.29
2 Robbie McEwen (Aus) Lotto-Domo
3 Thor Hushovd (Nor) Crédit Agricole
4 Danilo Hondo (Ger) Gerolsteiner
5 Jean-Patrick Nazon (Fra) AG2R Prévoyance
6 Baden Cooke (Aus) Fdjeux.com
7 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC
8 Alessandro Petacchi (Ita) Fassa Bortolo
9 Erik Zabel (Ger) T-Mobile Team
10 Allan Davis (Aus) Liberty Seguros
General classification after stage 1
1 Fabian Cancellara (Swi) Fassa Bortolo 4.47.11
2 Thor Hushovd (Nor) Crédit Agricole 0.04
3 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.10
4 Jens Voigt (Ger) Team CSC 0.15
5 José I.Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears - Banesto 0.16
6 Oscar Pereiro (Spa) Phonak Hearing Systems 0.19
7 Christophe Moreau (Fra) Crédit Agricole 0.20
8 Bobby Julich (USA) Team CSC
9 George Hincapie (USA) US Postal p/b Berry Floor
10 José Enrique Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems 0.22
Results
1 Jaan Kirsipuu (Est) AG2R Prévoyance 4.40.29
2 Robbie McEwen (Aus) Lotto-Domo
3 Thor Hushovd (Nor) Crédit Agricole
4 Danilo Hondo (Ger) Gerolsteiner
5 Jean-Patrick Nazon (Fra) AG2R Prévoyance
6 Baden Cooke (Aus) Fdjeux.com
7 Kurt-Asle Arvesen (Nor) Team CSC
8 Alessandro Petacchi (Ita) Fassa Bortolo
9 Erik Zabel (Ger) T-Mobile Team
10 Allan Davis (Aus) Liberty Seguros
General classification after stage 1
1 Fabian Cancellara (Swi) Fassa Bortolo 4.47.11
2 Thor Hushovd (Nor) Crédit Agricole 0.04
3 Lance Armstrong (USA) US Postal p/b Berry Floor 0.10
4 Jens Voigt (Ger) Team CSC 0.15
5 José I.Gutierrez Palacios (Spa) Illes Balears - Banesto 0.16
6 Oscar Pereiro (Spa) Phonak Hearing Systems 0.19
7 Christophe Moreau (Fra) Crédit Agricole 0.20
8 Bobby Julich (USA) Team CSC
9 George Hincapie (USA) US Postal p/b Berry Floor
10 José Enrique Gutierrez (Spa) Phonak Hearing Systems 0.22
-
[quote="DeKerf"s"]
Ik vermoed dat Lance hem dit jaar wel zal winnen, maar niet geheel zonder slag of stoot.
[/quote]
Mee eens. Maar ja, als het makelijk was, zou iedereen het kunnen ;D
[ [quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Heb ik ook over na zitten denken. Maar ik betwijfel het, want: Wordt de volgorde van de ploegleidersauto"s niet bepaald door de stand in het klassement!? Ik kan me voorstellen dat je in die eerste hectische week een beetje vóór in de karavaan wilt rijden, om bij calamiteiten snel bij de kopman te kunnen zijn. En nu zit "Walter G." niet echt vooraan denk ik zo... De vraag is dus of het slim is om als kopman bewust "met de rem erop" te rijden ...
Groet, Lars
[/quote]
Mee eens. Maar ja, als het makelijk was, zou iedereen het kunnen ;D
[ [quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Heb ik ook over na zitten denken. Maar ik betwijfel het, want: Wordt de volgorde van de ploegleidersauto"s niet bepaald door de stand in het klassement!? Ik kan me voorstellen dat je in die eerste hectische week een beetje vóór in de karavaan wilt rijden, om bij calamiteiten snel bij de kopman te kunnen zijn. En nu zit "Walter G." niet echt vooraan denk ik zo... De vraag is dus of het slim is om als kopman bewust "met de rem erop" te rijden ...
Groet, Lars
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Jan was wel bang.....heeft ook als 1 van de weinigen niet met een schijfwiel achter gereden uit angst voor de zijwind......
En daarbij is het ook niet slim om ver achteraan te rijden, omdat je bij een valpartij best snel de zak bent achteraan. Kun je beter als Lance zoveel mogelijk vooraan proberen te rijden, waar je veel safer bent.De Lars Cuevas schreef:
Groet, Lars
//edit: Fassa Bartolo was wel sterk zeg, vbiel me echt op... Behalve Petacchi in de sprint... ::)
Stelletje roadies hier ook eigenlijk!!! :-*
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Sja, het lijkt wel beslist he.....
De nummer 2 en de nummer 1
Klöden, Mancebo en Totschnig mogen strijden om de 3e plaats.

De nummer 2 en de nummer 1
Klöden, Mancebo en Totschnig mogen strijden om de 3e plaats.
Er blijven er steeds minder over hé;
Ullrich (maakt nog klein kansje; eigenlijk al teveel achter; 6.54 min)
Vinokourov (geen deelname)
Hamilton (afgestapt)
Leipheimer (heeft nooit een kans gemaakt; staat nu op 10.58 min)
Basso (zou goede kans maken als ie een sterker team had; staat nu op 1.25 min; als Armstrong een slechte dag krijgt en hij wel z"n dag heeft maakt u nog kans)
Heras (te veel achterstand; 51.22min)
Beloki (geen deelname)
Dus; de staatgenoot van die bezopen president zal wel (weer) winnen
gr
oz
Ullrich (maakt nog klein kansje; eigenlijk al teveel achter; 6.54 min)
Vinokourov (geen deelname)
Hamilton (afgestapt)
Leipheimer (heeft nooit een kans gemaakt; staat nu op 10.58 min)
Basso (zou goede kans maken als ie een sterker team had; staat nu op 1.25 min; als Armstrong een slechte dag krijgt en hij wel z"n dag heeft maakt u nog kans)
Heras (te veel achterstand; 51.22min)
Beloki (geen deelname)
Dus; de staatgenoot van die bezopen president zal wel (weer) winnen
gr
oz
Je bedoelt Iban Mayo ( niet eens meer gestart vandaag) , Heras kwam op ruim 20 minuten binnen vandaag.Oz schreef:
Heras (afgestapt)
oz
Klopt; foutje bedankt; pas het gelijk aan.
Gr.
Oz
Gr.
Oz
Gun het die Lance wel om te winnen. En denk dat ie het wel gaat redden. Hij rijdt vrij sterk zou ik zo zeggen... Ullrich zal op een goede 2e plaats eindigen... en 3? tsjah...
Ninko
Ninko
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Weinig meer aan te doen denk ik..... #6 is een feit
BTW L.A. heeft het record van Pantani op 1 s niet verbeterd

BTW L.A. heeft het record van Pantani op 1 s niet verbeterd

@sph@ltdude schreef:
Weinig meer aan te doen denk ik..... #6 is een feit![]()
BTW L.A. heeft het record van Pantani op 1 s niet verbeterd![]()
Op hoeveel staat dat record nou precies; 39 min en hoeveel seconden ?
-
zou armstrong volgend jaar ook weer expres meedoen om te winnen en iedereen te pesten, ik hoop t niet, tis nu wel leuk geweest met die cowboy
Sir Gonz Lays schreef:
zou armstrong volgend jaar ook weer expres meedoen om te winnen en iedereen te pesten, ik hoop t niet, tis nu wel leuk geweest met die cowboy
Ik geef Lance groot gelijk.... misschien saai... OK.. .maar het is aan de concurrentie om er weerstand aan te bieden.
En supporters die langs de kant "boe" roepen (tegen wie dan ook); blijf aub thuis....

hier staan toch andere tijden ???@sph@ltdude schreef: Weinig meer aan te doen denk ik..... #6 is een feit
http://www.cyclingnews.com/road/2003/to ... alpe_dhuez
- @sph@ltdude
- Contacteer:
R@coon schreef:
[@sph@ltdude schreef:
Weinig meer aan te doen denk ik..... #6 is een feit![]()
Op hoeveel staat dat record nou precies; 39 min en hoeveel seconden ?
De beste tijden:
1997: Pantani: 37:35
2004: Armstrong: 37:36
2001: Armstrong: 38:01
2003: Mayo: 39:06