Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
BOSS
-
Contacteer:
Re:Onze maatschappij
Bericht
door BOSS » do jan 15, 2004 7:50 pm
rob_the_biker schreef:
, had hij er maar over na moeten denken.
Da"s juist het erge hij heeft er heel lang over nagedacht, en in al die tijd is er niet 1 keer de gedachte bij hem opgekomen dat je zo meningsverschillen niet oplost
dusssss©
-
Rob G - Berichten:491
Bericht
door Rob G » do jan 15, 2004 8:00 pm
BOSS schreef:
Da"s juist het erge hij heeft er heel lang over nagedacht, en in al die tijd is er niet 1 keer de gedachte bij hem opgekomen dat je zo meningsverschillen niet oplost
dusssss©
Dat is inderdaad het aller ergste. Veel mensen beseffen nog steeds niet dat geweld TOTAAL niets oplost en alleen maar schade aanricht. Als daar nou eens iets aan veranderd zou kunnen worden...
-
ZERO
Bericht
door ZERO » do jan 15, 2004 8:09 pm
TumTum schreef:
Het gaat denk ik niet om "buitenlanders", "skinheads", "zwarten" of "blanken". Het gaat om mensen, en overal waar groepen mensen zich bevinden heb je altijd wel eikels d"r tussen zitten. Ik ben van mening dat het nix uit maakt bij welke groep de persoon hoort (tenzij het natuurlijk een duidelijk afgesplitste on-ethische groep is zoals bv Neo-Nazi"s enz enz).
Je kunt dus niet zeggen dat alle buitenlander criminelen zijn, tuurlijk er zijn een hoop criminelen van buitenlandse afkomst, maar zijn er dan minder autochtone criminelen? Allochtone criminele worden veel vaker en uitgebreider door de pers besproken...en voila, daar heb je weer zo"n kut marrokaan.
Het ligt dus niet zozeer aan de afkomst maar meer aan de persoon en de invloed die op de persoon wordt uitgewerkt door de omgeving enz enz.
Ik vind het trouwens ook een beeetje flauw van ZERO om meteen alle skinheads te beschuldigen van rascisme. Omdat nu toevallig een aantal jaar geleden een groep duitse skinheads zich gingen identificeren met nazi"s betekent niet dat elke skinhead een rascist is. Voor het geval je het onbekend mocht zijn, de skinhead scene komt oorspronkelijk uit Engeland en komt voort uit het protest tegen de industrialisatie en onderdrukking van de arbeider. Heeft dus nix met rascisme te maken.
Btw, rascisme betekent: uitingen voorkomend uit een gevoel van superioriteit van het ene ras boven het andere.....dus ZERO, wat ben jij dan?
Btw, die idioten met die spandoeken....paar skins op loslaten? ;D
Als je beter had gelezen staat er rechtse skinheads, ik ken zelfs ook een paar linkse skinheads, uit am*dam, en die zijn zwaar ok, dus leer mij niet de les over linkse/rechtse/ultra/blabla, ik weet waar ik oover praat.
en tja...wie ben ik dan----ik ben lid van de AntiFasisistischeAxie, ofwel A.F.A.
Ik ben van mening dat iedereen elkaar zou moeten accepteren, dat al die haat heel niet nodig is, en dat al die haat nergens goed voor is. Ik stop mezelf niet in een hokje, en ik probeer iedereen gewoon te accepteren zoals ie is, ongeacht komaf of huidskleur of geloof. En ik weet ik ga zelf al de fout in door nazi-skins te haten, maar dat komt omdat ik een keer oog in oog met die gasten heb gestaan en al meerderre bedreigingen naar men kop toe heb gekregen.
dus........
-
WhoCares - Berichten:1779
Bericht
door WhoCares » do jan 15, 2004 8:09 pm
Wanneer ging het mis met onze maatschappij ??
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » do jan 15, 2004 8:20 pm
en tja...wie ben ik dan----ik ben lid van de AntiFasisistischeAxie, ofwel A.F.A.
Ik ben van mening dat iedereen elkaar zou moeten accepteren, dat al die haat heel niet nodig is, en dat al die haat nergens goed voor is. Ik stop mezelf niet in een hokje, en ik probeer iedereen gewoon te accepteren zoals ie is, ongeacht komaf of huidskleur of geloof. En ik weet ik ga zelf al de fout in door nazi-skins te haten, maar dat komt omdat ik een keer oog in oog met die gasten heb gestaan en al meerderre bedreigingen naar men kop toe heb gekregen.
dus........
je stopt jezelf niet in een hokje maar je bent wel lid van AFA........ ??? 9Niet bedoeld om je persoonlijk aan te vallen)
-
Crash - Berichten:2134
Bericht
door Crash » do jan 15, 2004 8:20 pm
ahja willen jullie me nu van t forum afkicken omdat een eigen mening heb >:(
-
TumTum - Berichten:263
Bericht
door TumTum » do jan 15, 2004 8:21 pm
En ik weet ik ga zelf al de fout in door nazi-skins te haten, maar dat komt omdat ik een keer oog in oog met die gasten heb gestaan en al meerderre bedreigingen naar men kop toe heb gekregen.
dus........
Als je nazies haat vind ik je geen rascist. Opsluiten die sukkels. Ik had mss beter moeten lezen ja, maar ik wilde eigenlijk gewoon een statement in het algemeen maken, en heb voor het gemak maar ff jou verhaal half gelezen en dat gebruikt als voorbeeld.
-
JD @ NL - Berichten:1298
Bericht
door JD @ NL » do jan 15, 2004 8:21 pm
@whoCares
Lees het 1e bericht nog eens zou ik zeggen...staat er toch wel aaridg in. Over vrijgevochten ouders etc. (Dat is btw waar.)
JD
-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » do jan 15, 2004 8:37 pm
Om te beginnen: ik wantrouw elk -isme omdat ze te vaak het zelfstandig denken in de kiem smoren.
In het tragische geval waar we het hier over hebben, is denk ik niet de religie of afkomst een probleem, maar het verschil tussen twee werelden.
Voor zover ik het begrepen heb (en ik ben alles behalve veelwetend op dat gebied), zou een dergelijk incident in een (bijvorbeeld) Marrokkaanse school in Marokko nooit tot sympathiebetuigingen voor de dader hebben geleid.
Waarschijnlijk was de dader niet levend van het schoolterrein afgekomen.
Pierre Noiret (triest)
-
ZERO
Bericht
door ZERO » do jan 15, 2004 8:38 pm
Jurriaan schreef:
dus........
je stopt jezelf niet in een hokje maar je bent wel lid van AFA........ ??? 9Niet bedoeld om je persoonlijk aan te vallen)
ik probeer hier mee aan te gevenwie ik ben, en dat is dus geen hokje, vind ik.
En waar het mis is gegaan, ik denk idd dat het een beetje te vrijgevochten is.
Maar om nou zo streng te worden opgevoed als 60 jaar geleden (voor het gemak, zit ik er in elk geval niet naast) dat lijkt mij ook geen pretje. De ouders van nu zouden een soort tussenvorm moeten proberen kwa opvoeden.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » do jan 15, 2004 8:52 pm
Crash 666 schreef:
ahja willen jullie me nu van t forum afkicken omdat een eigen mening heb >:(
Ja idd, jouw eigen mening word ook wel racisme genoemd.
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
Zo, dan weet je gelijk wat het betekent.
dusssss©
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » do jan 15, 2004 9:26 pm
legion schreef:
Deze jongen is toch geestelijk niet helemaal 100%, ok, als je boos bent en je gaat door het lint, je hebt toevallig (!) een geweer bij je en je schiet onze lieve conrector dood, dan zie ik dat als "mogelijk".

Ik neem aan dat je dit te snel getypt hebt ofzo en er iets heel anders mee bedoelt...
Nee, dit heb ik niet te snel getypt; je bent een beetje ziek in je hoofd en je gaat door het lint door dat je ergens erg boos over bent, je trekt je pistool en je schiet in een soort paniek actie.
Dit gedrag keur ik, natuurlijk 100% af, ik wilde echter alleen benadrukken dat deze jongen er gewoon rustig over na heeft zitten denken hoe hij zijn conrector "eventjes" ging omleggen. En met mogelijk bedoel ik mogelijk, maar alles behalve goed gedrag...
-
Abuse that Sl*t - Berichten:1287
Bericht
door Abuse that Sl*t » do jan 15, 2004 9:33 pm
Crash 666 schreef:
stempel op al die klote buitenlanders en uit t land schoppen zo nie afmaken die hap ik ben t spuugzat mee da gekut ze denken dat ze alles kunne stelletje piep @!%%@# piep piep
en dan leven ze ook nog eens van onze belasting >:(
t is dat ik zoveel plezier heb in mn biken maar anders was ik wel skin geweest !!!!!!!
Toevallig vergeten dat we die buitenlanders zelf als gast arbeiders binnen hebben gehaald??
En zeker nu we ze niet meer kunnen gebruiken weer het land uit flikkeren?
Ik vind dat ze hier best mogen wonen maar zich wel meer aan moeten passen. (1e,2e,3e generatie)
-
Bericht
door Pino » do jan 15, 2004 10:02 pm
Abuse that Sl*t schreef:Ik vind dat ze hier best mogen wonen maar zich wel meer aan moeten passen. (1e,2e,3e generatie)
Het punt is dat ze zich ook niet aanpassen aan de normen van "hun"eigen cultuur.
Want als je denkt dat dergelijk gedrag in enige cultuur van rechtoplopende zoogdieren geaccepteerd wordt, denk ik dat je je vergist.
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » do jan 15, 2004 10:09 pm
Pino schreef:
Want als je denkt dat dergelijk gedrag in enige cultuur van rechtoplopende zoogdieren geaccepteerd wordt, denk ik dat je je vergist.
Gelukkig niet...
Zowiezo kan ik er met mijn verstand niet bij hoe mensen anderen om het leven kunnen brengen...
-
DOc - Berichten:328
Bericht
door DOc » do jan 15, 2004 10:12 pm
dingen die hier in dit land gebeuren, vind ik steeds gekker worden ::)
ik zal er maar geen grote preken van houden, want mijn ma beschout me als racist. ik vind het toch niet eerlijk dat steeds meer buitenlanders het recht in eigen hand nemen >:(
-
Bericht
door Pino » do jan 15, 2004 10:29 pm
Steelboy schreef:
Zowiezo kan ik er met mijn verstand niet bij hoe mensen anderen om het leven kunnen brengen...
Het kromme is dat de enigen aan wie je wapens toe zou vertrouwen, degenen zijn die ze absoluut niet willen hebben....
-
Gast
Bericht
door Gast » do jan 15, 2004 10:41 pm
tja wat ik van deze topic moet zeggen weet ik niet
iedereen gaat er wel heel diep er op in
tja al die buiten landers brengen hier wel kleur in de groep
dat maakt mijn echt niks uit
als ze zich maar aan passen aan onze groep
en nie moeilijk gaan doen en anderen regels gaan maken
ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om hier verder iets te posten
wat moet je er aan doen ???
-
Terrible_One - Berichten:638
Bericht
door Terrible_One » do jan 15, 2004 10:48 pm
Hier wordt ik toch altijd zo moe van he. Dat eindeloze er zijn ook nederlanders die...... of we hebben de allochtonen als gastarbeiders binnengehaald of ze zijn niet allemaal zo. Het gaat erom dat de ouders van die jongen nu dalijk weer op tv komen en zeggen. We zijn trots op onze jongen, want hij heeft gehandeld zoals god het gewilt heeft bla bla bla bullshit. En er zijn ook vast wel Nederlanders die het doen, die moeten net zo goed gestraft worden. Maar als het een allochtoon is en ze zeggen dat op het nieuws dan is het discriminatie. Zeggen ze dat het een blanke was dan zeggen ze allemaal, zie je wel dat het niet alleen allochtonen zijn. En die allochtonen die niets crimineels doen, die moeten we ook met rust laten, maar die groep die wel crimineel zijn verpesten het voor die anderen.
-
Gast
Bericht
door Gast » do jan 15, 2004 10:54 pm
ik sluit voor 100% bij terrible one aan
-
Gast
Bericht
door Gast » do jan 15, 2004 11:09 pm
Elke keer dat zoiets gebeurd word er geroepen het had net zo goed een Nederlander kunnen zijn en t heeft er niks mee te maken of hij nu een Marokaan was of een Turk of wat dan ook. Maar wat me opvalt is dat het toch 9 van de 10 keer allochtone jongeren zijn meestal Marokanen of Turken.
Ik heb zelf ook wel enige ervaring met zulke toestanden en mijn ervaring leert ook dat het vaak om deze groep gaat. Het is dan ook geen toeval dat de bajes vol zit met allochtonen. Nu zeg ik niet dat dit komt omdat zij allochtoon zijn want dan zou ik discrimineren, maar ik vind wel dat er iets goed mis is met deze toch best snel groeiende bevolkingsgroep en dat het zo snel mogelijk aangepakt zou moeten worden.
-
Morphineman - Berichten:275
Bericht
door Morphineman » do jan 15, 2004 11:17 pm
Ik heb ook zo mn vooroordelen gehad.......
En ja het zijn geen vooroordelen meer voor mij is het een feit.
Dat ik flink rechts ben kunnen jullie niet veranderen. Ik woon zelf in een blanke wijk waar ik blij mee ben. De jongeren die hier wonen hebben dezelfde mening. Dat was al voor we met elkaar omgingen dus geen meeloop gedrag.
zelf heb ik op een school gezeten in een wijk vol met allochtonen.
daar is het gewoon een klerezooi en daar lopen ze snachts ook met blaffers op zak.
daar kom ik dus niet.
ik voel me in mn eigen land bedreigd omdat ik een paar wijken verder om moet rijden om thuis te komen.
Er zijn vast wel mensen uit gouda op dit forum...????
heb je daar wel eens gekeken ? daar kun je niet eens fatsoenlijk fietsen of je bent al een K***er lijer en krijgt een knal met een paraplu.
En wat schoolniveau betrefd..... ja ik deed ook vmbo en daar zitten gewoon zo goed als alle allochtonen (NIET ALLEMAAL DUS) en wat doen die daar????? die kunnen wel leren maar dat doen ze niet. die lopen ruzie te zoeken en niet alleen met mede leerlingen. ook leeraaren. als je daar dan iets van zegt word er in de zak gegrepen, komt daar geen mes uit (he wat gek) dan is het een telefoon (kuch) gejat (kuch) om even wat vrienden te bellen. en ja die zijn er met 10 minuten .. hoe kan dat nou en waarom zeg ik gejat . normaal gesproken zitten veel mensen rond de 17 / 18 / 19 jaar op school of werken . maar ineens staat er 20 man op de stoep. die werken dus niet.
hoe ga je daarna naar huis???
de achteruitgang dan maar en 3 wijken omfietsen. denk je dat dat soms leuk is in JE EIGEN LAND.
er is hier 1 disco waar ik nooit kom omdat daar veel buitenlanders komen. dat is ook toevallig die ene waar wel is de hele tent naar de kl*te geschoten is en laatst met een r&b feest een steek partij en schietpartij geweest is.
en ze zijn idd goed in excuusjes .... hey jij hebt mn broertje geslagen krijg je ineens te horen terweil ik zn broertje nieteens wil aanraken.
en als er wat is hoor je ... JA DAT IS HUN CULTUUR> zo zijn ze opgegroeid. nou als dat zo is weet ik er ook nog eentje. weet je wat er gebeurt als ze daar iets jatten??? hopla klauw eraf. dat moet hier dan ook maar gebeuren want het is toch hun cultuur?
en als een nederlandse "toerist" daar iets doet zit ie een paar jaar in de bak zonder pardon.
hier schieten ze daar een leraar voor neer.
ja even duidelijk LERAAR die jou helpt daar hoor je wel wat respect voor op te brengen hoewel ze soms heel erg onredelijk kunnen zijn.
\ * \ / * / oja de turken in turkije schamen zich voor de turken hier.
\ * \ / * / en die hoofddoekjes is daar al lang afgelast.
\ * \/ * /
| * |
/ * / \ * \
/ * / \ * \
/ * / \ * \
AMEN hiet hou ik het bij.
-
michael - Berichten:54
Bericht
door michael » do jan 15, 2004 11:29 pm
Waarom wordt er alleen over buitenlanders gesproken?
denk dat tussen de Nederlanders ook VEEL rotte appels zitten.
Er wordt bijna alleen maar over buitenlanders gesproken. Geen wonder
dat ze in een slecht daglicht worden geplaatst
(skinheads zijn ontstaan uit Rudeboys en deze komen uit Jamaica dus zijn
zelf zwarte mensen, dus een neonazistische skins is heel hypocriet)
-
Gast
Bericht
door Gast » do jan 15, 2004 11:35 pm
michael schreef:
Waarom wordt er alleen over buitenlanders gesproken?
denk dat tussen de Nederlanders ook VEEL rotte appels zitten.
Er wordt bijna alleen maar over buitenlanders gesproken. Geen wonder
dat ze in een slecht daglicht worden geplaatst
Beter lees je mijn post nog een keer door domme kaaskop :P