Wat is er gebeurd met "de echte bikers" ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

divere rules

Bericht door divere rules » di mei 17, 2011 4:05 pm

gedag zeggen is wel een kleine moeite :|
zitten altijd stron. boeren tussen ;)

davebrl26

Bericht door davebrl26 » wo mei 18, 2011 7:41 am

cyberhawk schreef:nee hoor dude..

dat zijn zwaar gewaardeerde skills !

flatland 4 the world ! :o
haha helaas ziet het er allemaal wat lulliger uit als je het niet zo goed kan :D

tismilucas

Bericht door tismilucas » wo mei 18, 2011 11:12 am

Vroegûh, toen ik nog motorfiets reed en 'die van mij' haar plaats voor de kroeg markeerde met een plasje olie deed zich een ongeveer zelfde discussie voor. Mijn HD Liberator was in vele ogen geen motor. Ik gaf ze dan ook altijd gelijk inderdaad geen motor maar een motorfiets. Mijn 'vetpak' was inderdaad geen lederen 'darkroom' suit. Ach, ik keek het met lede ogen aan, pakte een pint haalde de schouders op. Knetterde rustig met 80 per uur want harder ging niet m'n rondjes. Respect? kreeg ik van de liefhebbers. De rest? vaak wannabe's met twee linkerhanden.
Hand opsteken, groeten? de meesten durfden het stuur niet eens los te laten. Tourtochten waren toen nog biertje, vette worst, rondje rijden, motor betasten, praatje maken, afspraken maken, beetje muziek en gaan.

Ik herken wel wat overeenkomsten... :roll: Wat maakt het uit. Waar gaat het om: Speak, build, respect and ride. Of je dat nu in spandex of baggy doet, SS, 29er, staal, carbon, fully etc. 't Zal je een worst moeten wezen.
Veel plezier iedereen. :arms:
...en ja ik ben 52 en rij in spandex en baggy (soms over elkaar heen) en op een fully en een ss'ert.
phoe...

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » wo mei 18, 2011 3:23 pm

ik rijd tegenwoordig ook in spandex, snaarstrak om de spoiler ook wel vette pens genoemd.

het gaat er weinig langzamer door.

de "training" op de Nedereindse berg was wat grappig toen ik even (ik was er ook voor de dagelijkse beweging) ongeveerd liet zien hoe je een heuveltje in het xc stukje afblaft.

al die gladde mannetjes met netjes getrimde baardjes, mooie rijkaard zonnebrilletjes, en vreemd kijken naar die vetklep op zijn op het oog "fietsie uit het jaar kruik die toch wel erg van de kiet gaat"...... ze moesten eens weten, maar ze waren in elk geval wel vriendelijk dit in tegenstelling tot een hoop gelegenheids spandex mountainbikerts die gewoon de muil niet open trekken.............

dat vind ik nu zo prachtig.

leven en laten leven, maar gewoon hard knallen.

ze stonden erg gek te kijken toen ik met een vuist gebaar aanduidde dat ze harder moesten blaffen en omlaag gewoon de zwaartekracht moesten volgen.

:shock:

fucalot

Bericht door fucalot » do mei 19, 2011 8:50 pm

Als ik mijn xc toertje van 80km rijd, ben ik blij dat ik een goede zeemvel in m'n broek heb en geen last van de wind die in m'n baggy short blaas...
Je gaat ook niet in een jeansbroek zwemmen.
Ik denk dat de pro-downhillers en 4x-ers ongeveer evenveel tijd doorbrengen in strakke pakjes voor de basisconditie dan dat ze bergaf techniek oefenen in hun baggy shortjes.
Just my 2 cents...
Ik knik zelfs naar racers en krijg ook zelden een knikje terug, zeker niet als ik ze inhaal :D .

Hippie

Bericht door Hippie » za mei 21, 2011 1:12 am

cyberhawk schreef:niks mis met XC rijders.. t zijn geen racefietsers ;)

bike vaak genoeg in de zomer ook in dorst.. best toffe gasten hoor

op de racers na ..maar das in elke categorie zo :ban:
ik ga geen voorbeelden noemen

t enige wat jammer is de tunnel visie soms.. meeste kunnen idd alleen maar fietsen,..
moet wel zeggen dat t gemiddelde WEDstrijd parcour XC toch wel goed al mountain is geworden,.. :arms:
Heb ik jou een keer zien rijden op een specialized pitch (dacht ik) met platform trappers?
Iig reed die kerel nog best wel door op zijn apparaat.

Was wel op een doordeweekse dag, dan opereer ik van af VLB gilzerijen.

Lars TB

Bericht door Lars TB » ma jun 27, 2011 5:26 pm

Tja, echte bikers... Begin ik toch te oud te worden?

Gisteren drie en een half rondje Schoorl gedaan met vriendin. Halverwege komen twee snelle knullen op dikke Cubes (Stereo of zo) ons achterop rijden. Op het moment dat ze er langs kunnen geraakt de ene niet over een richeltje van nog geen 10cm. Daar zeg ik wat van. Daar zeg ik tegen iedereen wat van. Zo in de trant van 'nog een beetje oefenen'.

Nee, deze jongens reden rond om lol te hebben. OK, misgun ik niemand, sterker nog, dat is de enige goede reden om rondt te rijden. Ik rijd ook alleen voor de lol, maar tevens is iedere rit ook een oefening. Zelden om de conditie te oefenen (daar wordt je alleen maar moe van) maar vrijwel altijd om bochten, klimmen of afdalingen nog beter te doen dan de vorige keer. Gaat natuurlijk automatisch en het zorgt dat je de volgende rit nog meer lol hebt (want je komt over het stomme richeltje).

Goed, aan het einde, afdaling van het hoogste punt, schiet de ene naar beneden voor mijn neus en omdat de ander te lang wacht, duik ik er achteraan met 30mtr verschil. Beneden kun je links helemaal beneden en een klein stukje omhoog, of rechts de korte versie meteen tot het eindpunt. Omdat ik de ene vlak voor me had boog ik rechts, ging hij links. En bij het korte stukje omhoog glijd hij uit over de drie wortels die daar hooguit 3cm omhoog steken. Omdat knul wederom een kreet slaakte, meende ik dat hij baalde en dat begreep ik geheel, want dan ben je een echte prutser als je het twee keer overkomt. Geen punt, want ooit was ik ook een prutser. Dus bevestigde ik even dat hij echt moest gaan oefenen. Kan lullig overkomen, maar eigenlijk bevestigt normaal gesproken iedereen dat ze inderdaad nog moeten oefenen.

Nee, deze heren niet, want het ging ze alleen maar om de lol en of ik dus even mijn mond wilde houden. Op dat moment vond ik dat ze wel gelijk hadden, maar eigenlijk vind ik dat nu niet meer.

Als je niets wilt leren, alleen maar makkelijke lol wilt hebben, dan heb je in mijn ogen een verkeerde instelling. Mountainbiken is iedere dag weer wat leren. En zeker als je dan af gaat voor zo een oude gast, dan zou je je moeten schamen. Maar het zal wel aan de jongste generatie liggen, die vindt dat ze alles zo maar moeten krijgen... . Zoals ik al zei, ik word vast oud.

Maar goed, natuurlijk overdrijf ik nu. Ze hadden lol, ze reden lekker door en die ene knul had overduidelijk stukken minder ervaring dan de ander en moest ook alles geven om mee te komen. Dan maak je foutjes en dan erger je je natuurlijk aan beter-weters.

Alleen hun reactie verbaasde me gewoon... . (can't say if trolling or just stupid)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jun 28, 2011 8:16 am

Hippie schreef:
cyberhawk schreef:niks mis met XC rijders.. t zijn geen racefietsers ;)

bike vaak genoeg in de zomer ook in dorst.. best toffe gasten hoor

op de racers na ..maar das in elke categorie zo :ban:
ik ga geen voorbeelden noemen

t enige wat jammer is de tunnel visie soms.. meeste kunnen idd alleen maar fietsen,..
moet wel zeggen dat t gemiddelde WEDstrijd parcour XC toch wel goed al mountain is geworden,.. :arms:
Heb ik jou een keer zien rijden op een specialized pitch (dacht ik) met platform trappers?
Iig reed die kerel nog best wel door op zijn apparaat.

Was wel op een doordeweekse dag, dan opereer ik van af VLB gilzerijen.
waar dat punt is weet ik niet ..

ik heb een wit trekje ex9 kleurig opgebouwd.. idd met platform pedalen,.
of ik echt snel ben weet ik niet.. maar ben wel een van de snelste van mijn groepje...

maar of dat dan ook echt snel is ;)
ik wordt er soms goed uitgereden daar.. :oops:

roken heh.. klootzakje dat ik ben :cry:

Loki

Bericht door Loki » vr aug 05, 2011 8:21 pm

Het zijn vast de mensen die 'moeten' biken voor hun conditie/fysiek die geen adem over hebben om gedag te zeggen :o

De mensen die er plezier aan beleven maken de sport mooi, dus iedereen.. gewoon blijven lachen en plezier maken. En het goeie voorbeeld geven natuurlijk, we zijn allemaal ergens begonnen nietwaar?

Plaats reactie