Het Dirty Pages Tour de France 2007 topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Infloto

Bericht door Infloto » wo jul 25, 2007 10:42 pm

Vraagje:

Dat Theo de Rooy geen raketgeleerde was wisten we natuurlijk allang en dat hij geen ploegleider meer is bij Rabo is een zegen. Maar na wat zojuist bekend geworden is kan niet anders volgen dan de vraag:

Hoe dom is Theo de Rooy echt?
huh?

Fast

Bericht door Fast » wo jul 25, 2007 10:48 pm

Hoe dom hij is kan niet worden bepaald op basis van de keuzes die hij net maakt. Op een of andere manier gelden in het wielrennen andere wetten dan in het normale leven. Volgens mij is een ieder onschuldig tot kan worden aangetoond dat hij schuldig is. Bij Rasmussen is nog niets aangetoond.

Zou me een mooie bedoeling worden, krijg ik morgen een boete voor 40 km te hard met mijn auto omdat oom agent het vermoeden had dat ik te hard reed. Ik begrijp dat waar rook is, soms ook vuur is, maar niet altijd.

Innocent until proven guilty
Trying is the first step towards failure.

Sven

Bericht door Sven » wo jul 25, 2007 11:01 pm

Fast schreef:Bij Rasmussen is nog niets aangetoond.
For f*ck sake..
Ik raak dadelijk he-le-maal over de kook.
Zit ik de avond-etappe te kijken, zit Smeets doodleuk te vertellen dat zijn Italiaanse TV-vriend ( een of andere *issini) de bewuste man is geweest die Rasmussen heeft zien trainen in de Dolomieten.

Hoezo, de tour is speculeren ten top? Wie zegt dat dat überhaupt een Rasmussen is geweest? Ok, hij heeft 3 recorded warnings, maar dat maakt het nog niet zo gek als nu...

Laatste nieuwsbericht op Nu.nl:
Rabobank heeft Rasmussen op staande voet ontslagen. De sponsor beschouwt het ontslag van de Deen als een zwarte bladzijde uit de historie van het Rabowielerplan. Rabobank is echter niet van plan om zich als geldschieter uit de wielersport terug te trekken.
Mijn conclusie:
Een van de rotste tours ooit.
De tour sloopt de wielersport.

Infloto

Bericht door Infloto » wo jul 25, 2007 11:02 pm

er is teveel gebaseerd op aannames, niet op feiten.
huh?

Sven

Bericht door Sven » wo jul 25, 2007 11:51 pm

Ik wil het met deze prachtige quote besluiten... Ik las het op een mede-forum (belgisch) en daarmee wil ik me volledig aansluiten:
Ik probeer, maar ik kan spijtig genoeg niet meer kijken naar de tour als een puur sportieve prestatie. Ik wil Vino zien rijden en zeggen: wat heeft die een karakter. Ik wil Rasmussen en Contador zien rijden en vol spanning op het topje van mijn zetel gaan zitten om te zien wie eerst zal plooien. Ik wil mannen zien afzien, een inzinking zien halverwege een beklimming en een heropleving bij de volgende col, of op een half uur zien eindigen. Ik wil meevoelen met de ritwinnaar, de sterke klimmers, de sprintbommen, de vluchters, de achtervolgers en de opgevers. Ik wil op mijn tanden bijten als zij dat doen en teleurgesteld zijn als zij dat zijn. Nerveus de km's zitten aftellen en berekenen of de kopgroep gegrepen wordt. DAT zou nog eens een echte Tour zijn.

Ik wil NIET de hele rit lang zitten denken: zou Rasmussen de zondaar zijn? Of neemt hij sowieso en is er nog ene? Waarom houdt die zich zo verdacht stil? Die jongen ziet er nog verdacht fris uit.

Op dat moment is voor mij de Tour over. Elke dag stond mijn browser op het werk open op Sporza, de Tour. Minstens één maal per kwartier ging ik kijken wie wat deed, en in het weekend was ik niet uit de zetel weg te slaan. Vandaag opende ik om 13u mijn browser, en sloot die om 15u weer af. Ik weet niet wie de ritzege vandaag haalde, noch weet ik of er wijzigingen zijn in de verschillende puntenklassementen. De fut is er uit. Ik wil nog wel, maar de hele ambiance rond het grootste wielerevenement is er niet meer voor mij, en dan hoeft het niet meer. Ik hoor het wel in het avondjournaal wie er die dag gewonnen is en wie er betrapt is.

De tour eindigt hier, en niet zondag in Parijs.
EDIT:
Hop... toch nog iets:

Een quote van nu.nl:
Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.

"Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen", aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.

Rasmussen verblijft inmiddels niet meer in het Rabo-hotel. "Hij zit in een ander hotel", aldus de woordvoerder.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 26, 2007 12:08 am

Mijn voorstel, legaliseer het gebruik van meerdere nu verboden middelen.
En over een paar jaar weer wat verboden middelen en dan nog wat, want ja de commercie lonkt. En dan gaan de schaatsers zeggen als hun het doen wij ook. En dan de tennisers en dan de MTB-ers etc etc etc. Dat is geen oplossing. Wat is prestatieverhogend? Een energiedrankje?

Het is denk ik onmogelijk om echt sluitende regels omtrent doping op te stellen. Daarvoor gaat er teveel geld en macht om in de sport in zijn algemeenheid.
Ik probeer, maar ik kan spijtig genoeg niet meer kijken naar de tour als een puur sportieve prestatie. Ik wil Vino zien rijden en zeggen: wat heeft die een karakter. Ik wil Rasmussen en Contador zien rijden en vol spanning op het topje van mijn zetel gaan zitten om te zien wie eerst zal plooien. Ik wil mannen zien afzien, een inzinking zien halverwege een beklimming en een heropleving bij de volgende col, of op een half uur zien eindigen. Ik wil meevoelen met de ritwinnaar, de sterke klimmers, de sprintbommen, de vluchters, de achtervolgers en de opgevers. Ik wil op mijn tanden bijten als zij dat doen en teleurgesteld zijn als zij dat zijn. Nerveus de km's zitten aftellen en berekenen of de kopgroep gegrepen wordt. DAT zou nog eens een echte Tour zijn.

Ik wil NIET de hele rit lang zitten denken: zou Rasmussen de zondaar zijn? Of neemt hij sowieso en is er nog ene? Waarom houdt die zich zo verdacht stil? Die jongen ziet er nog verdacht fris uit.

Op dat moment is voor mij de Tour over. Elke dag stond mijn browser op het werk open op Sporza, de Tour. Minstens één maal per kwartier ging ik kijken wie wat deed, en in het weekend was ik niet uit de zetel weg te slaan. Vandaag opende ik om 13u mijn browser, en sloot die om 15u weer af. Ik weet niet wie de ritzege vandaag haalde, noch weet ik of er wijzigingen zijn in de verschillende puntenklassementen. De fut is er uit. Ik wil nog wel, maar de hele ambiance rond het grootste wielerevenement is er niet meer voor mij, en dan hoeft het niet meer. Ik hoor het wel in het avondjournaal wie er die dag gewonnen is en wie er betrapt is.

De tour eindigt hier, en niet zondag in Parijs.
Ik sluit me hiermee geheel aan. Maar juist die commercie zorgt ervoor dat we de tour inderdaad kunnen zien en niet alleen de krant van de dag erna lezen. Dat is een moeilijk evenwicht. Wat veel breder gaat dan alleen sport.

Over Rasmussen.

Alhoewel ik geen wielren kenner ben lees ik de berichten als volgt:

Rasmussen heeft meerdere keren gelogen over zijn verblijfplaats.

Als in zijn contract staat dat hij zich aan bepaalde regels mbt verblijfplaats dient te houden heeft hij dat dus niet gedaan.

Dat is contractbreuk. Daar zal Rasmussen wel eerst over "ondervraagd" zijn voordat ie eruit gedonderd is. Anders zal hij een gruwelijke schadeclaim neerleggen bij de Rabo ploeg. Dus ik denk dat het wel aannemelijk is dat hij inderdaad zich niet gehouden heeft aan interne regels van Rabo.

Gezien de negatieve publiciteit van een "slechte" renner is het denk ik vooral voor Rabo een manier om hun straatje schoon te vegen. Of dat juist is is een volgende. Maar als het om grote bedragen en belagen gaat dan volgen mensen ineens heel andere regels.

Edit:

en als het gaat om geld gaat het dus om zulke zaken:

http://www.nu.nl/news/1170401/751/Predi ... eo%29.html

Als sponsor van Vino zou ik al al mijn sponsor gelden terug willen hebben. Maar ook mensen die tweede zijn staan voor je deur.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 26, 2007 7:38 am

Ik vind het mooi te zien hoe het wielrennen op het (ons) forum hier zo enorm leeft... ik was minder verheugd toen vanochtend de wekkerradio afging en een van de eerste uitspraken was 'Rasmussen uit de Tour'...

Ik heb diep ontzag voor Rabobank, die aangegeven heeft toch door te willen gaan met de sport. Bij aanvang van de Raboploeg meen ik me nog heel goed te herinneren dat toen heel duidelijk gesteld werd dat ze bij één dopinggeval en er direct een punt achter zouden zetten...
Gelukkig zitten ook daar mensen met passie, denk niet dat ik hoe op te sommen wat zij voor de Nederlandse sport betekeken (Nationale fietsploegen, Hockeyploeg, Roeiploegen, etc...) Als ze nu nog een zekere website sponsoren, dan kan die ook zijn hosting voor volgend jaar weer betalen ;-)

Wie de Tour nu gaat winnen? Een Australische kennis zei al 'all we need now is Condator to test positive...' Ik weet het niet en het kan me ook niet zo veel meer schelen, stiekem verlang ik weer terug naar 10 jaar geleden, toen iedereen nog lekker naief was...

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do jul 26, 2007 8:01 am

Steelboy schreef:Een Australische kennis zei al 'all we need now is Condator to test positive...' Ik weet het niet en het kan me ook niet zo veel meer schelen, stiekem verlang ik weer terug naar 10 jaar geleden, toen iedereen nog lekker naief was...
Dat wordt wat lastig want dan heeft Cadel niemand meer in wiens wiel hij de hele etappe kan hangen. Ook al is het een ex mtb 'er ik vind hem een echte zuiger als wielrenner.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do jul 26, 2007 8:02 am

Gisteren heb ik enorm genoten van die geweldige strijd in de laatste 10 kilometer tussen Rasmussen en Contador, ik zat op het puntje van de stoel en wilde Rasmussen haast wel die berg opschreeuwen.

Een paar uur later het bericht dat Rasmussen eruit ligt.

Ik heb er geen zin meer, ik kijk niet meer, het is voor mij te ongeloofwaardig geworden. Ik had alle vertrouwen in Rasmussen.
Ik respecteer de keuze van Rabobank.

Echter, ik hou in mijn achterhoofd dat Rasmussen nog steeds negatief getest is. Dat is dan weer positief, maar ja, wie verteld mij dat dat zo zal blijven?

Vanavond maar eens lekker vroeg naar bed, geen tour meer, geen avondetappe meer, ik ben aan vakantie toe, nog 2 dagen.

tank24

Bericht door tank24 » do jul 26, 2007 8:30 am

schrok me vanmorgen helemaal rot, naar een douche en een auto ritje van een uur, vindt ik de beslissing van de rabobank wel terecht. Maar wat baal ik hiervan zeg. ik vond de tour echt super (iig geval tot de doping rond Vino) ik vraag mij af of wanneer er niet zo heisa was geweest rond rasmussen en die administratieve fout of hij dan ook uit de ploeg was gegooid...denk het niet

weet nog niet of ik de rest ga kijken. ben er nu wel wat klaar mij. hoop wel dat Evans wint

LSmtb

Bericht door LSmtb » do jul 26, 2007 8:35 am

Kan iemand mij wakker maken uit deze droom en vertellen dat het allemaal niet zo is? Ongelooflijk zeg, wat een tour... :-(

Dat je 1x vergeet om op tijd je trainingsplaats door te geven kan ik begrijpen, maar waarom liegen over je verblijfplaats? Ik had Rasmussen heel erg hoog zitten, maar vrees nu toch dat er iets niet in de haak is. Aan de andere kant is nog steeds niet bewezen dat hij iets heeft gebruikt (de goede man is meer dan 14x gecontroleerd!), dus waarom dan deze drastisch maatregel. Ik baal...

Jappe

Bericht door Jappe » do jul 26, 2007 8:50 am

Mr Elsworth schreef: Dat wordt wat lastig want dan heeft Cadel niemand meer in wiens wiel hij de hele etappe kan hangen. Ook al is het een ex mtb 'er ik vind hem een echte zuiger als wielrenner.
Wat had je dan verwacht? Dat hij dartel als een veulen de cols zou oprijden en aanvallen? Hij is een tempoman en kan die versnellingen niet aan. Op karakter probeert hij zo lang mogelijk de mannen volgen die misschien op iets anders naar boven rijden... Ik denk en hoop dat Cadel zuiver rijdt. Mits een zeer goede tijdrit heeft hij nog zicht op eindwinst. Hij is misschien niet de meest spectaculaire renner, maar hij staat daar wel vooraan te blinken he.
Maar mijn mening over heel de tour? Geef die gele trui nu gewoon aan Boogerd. Die man rijdt zijn laatste en misschien wel beste tour. De hele tijd in functie van Rasmussen. Met zo'n benen had hij zeker een rit kunnen winnen. Al dat werk voor niets. Misschien kan hij vandaag nog iets ondernemen als hij niet te zwaar ontgoocheld is. Ik gun het hem van harte.

Nami

Bericht door Nami » do jul 26, 2007 8:59 am

Afgezien van de mogelijkheid dat Rasmussen in Italië lekker epo heeft kunnen spuiten o.i.d. vind ik het toch een verklikkerij wat Davide Cassani gedaan heeft.. en het is al helemaal raar dat hij dat pas midden in de Tour aan de media meldt, als Rasmussen al fijn z'n gele trui heeft.. :x

dader

Bericht door dader » do jul 26, 2007 10:16 am

tank24

Bericht door tank24 » do jul 26, 2007 12:25 pm

rasmussen houdt onschuld vol...zie link

http://www.ad.nl/sport/tour/article1539357.ece

wat nu als hij gelijk heeft. zullen we ooit de waarhied te weten komen?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 26, 2007 12:33 pm

Het zou me niets verbazen als ook dit weer een gevalletje Landis wordt... of moet ik zeggen een gevalletje JFK?

De waarheid zullen we waarschijnlijk nooit helemaal te weten komen, maar Rasmussen zijn carriere zal wel over zijn.

tank24

waarom

Bericht door tank24 » do jul 26, 2007 2:23 pm

waarom trainen veel rijders eigenlijk alleen. de een zit in italie of mexico de ander traint in limburg en af en toe trainen ze samen.
ik bedoel ik zit toch ook elke dag op het werk met de zelfde collega's en voetballers en andere tam sporten trainen grotendeels ook elke dag samen. Bij het wielrennen in grote ronden en grote klasiekkers speelt het team een belangrijke rol. dus lijkt samen trainen mij ook logisch of niet?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 26, 2007 2:29 pm

individuele trainingsschema's werken het makkelijkst als je ook alleen gaat trainen...

Luc

Bericht door Luc » do jul 26, 2007 2:39 pm

Cassani zou dit niet met kwaad opzet gedaan hebben volgens Michel Wuyts op Sporza. Cassani zou het op een bepaald moment gehad hebben over de enorme beroepsernst van Rasmussen en vermeldde daarbij wat voor ongelooflijke dingen hij Rasmussen had zien doen op training in de Dolomieten. Die commentaar is ook bij de Deense TV te horen geweest en die zijn dan gaan aankloppen bij De Rooy omdat Rasmussen verondersteld werd in Mexico te zitten op het moment dat Cassani hem gezien had in de Dolomieten.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Nami

Bericht door Nami » do jul 26, 2007 2:44 pm

Ahzo.. ;) Dat kunnen we de oude man niet echt kwalijk nemen..

wictor

Bericht door wictor » do jul 26, 2007 4:14 pm

Sven schreef:[
Een van de rotste tours ooit.
De tour sloopt de wielersport.
Nee, het gekl**t tussen de UCI, de ASO en hun verschillende vriendenkringetjes sloopt de wielersport.

Er wordt echt niet meer gedoped dan in het verleden. Gezien de pakkans groter lijkt te zijn zal er waarschijnlijk zelfs minder gedoped worden. Voorheen werdt veel hiervan echter in de doofpot gestopt, of verplaats naar het off season. Dat al het gal juist NU naarboven komt heeft meer te maken met politieke spelletjes van bovengenoemde dan een ware vraag naar een schone sport.

BLRacing

Bericht door BLRacing » do jul 26, 2007 4:56 pm

Laatste nieuws is dus dat Ramussen onkent dat hij gisteren heeft toegegeven dat hij in Italië zat, en dat hij op het randje van een zenuwinzinking staat.

Er rammelt namelijk nog wel het een en ander aan deze zaak. Zo is het opmerkelijk te noemen dat Breukink het van Rasmussen zelf moest horen dat de Rooy hem had ontslagen. Zoiets overleg je toch eerst even met de ploegleider lijkt me :roll: . En waarom zou je een of andere italiaanse verslaggever (Cassani) moeten geloven, na anderhalve week koersen en zonder bewijs in plaats van de renner zelf! En waarom gebeurt dit allemaal nog tijdens de tour? Stel dat er achteraf grove inschattingsfouten zijn gemaakt door de leiding en de hoge heren van de Rabobank, dan is ten eerste een levensdroom om zeep geholpen, en ten tweede een heel pak geld armer, ten derde een vette competitievervalsing. Als dit nu allemaal na de finish in Parijs was uitgekomen dan had het in een veel rustigere omgeving uitgezocht kunnen worden. Of in iedergeval met veel minder druk van tourploegen die allemaal maar wat roepen en personen die denken er wat van te weten. Er wordt uiterst hysterisch gereageerd op ook maar het kleinste incident, de hele tour al. Het is misslijkmakend gewoon.

Dit moet tot de bodem worden uitgezocht om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Ik denk dat de raboploeg heel wat heeft uit te leggen an de deense pers en de deense wielerbond en publiek. De komende maanden zal de absolute waarheid wel bekend worden. Maar tot nu is het eigenlijk totaal onduidelijk wie er nu vals spel speelt :|

wictor

Bericht door wictor » do jul 26, 2007 6:01 pm

Nouja, de hel is nu echt losgebarsten gezien de ploegleiding en sponsoren van Evans & co. Astana aan gaan klagen. :shock:

Denk dat ik Brentjens, Nys en van Houts ook maar aan ga klagen voor gezichtsverlies, ze hebben me bij de TC in Apeldoorn immers gelapt. :?

Belachelijk is het, het hele circus. Erg jammer.........................

MarinTi

Bericht door MarinTi » do jul 26, 2007 9:15 pm

wictor schreef:Nouja, de hel is nu echt losgebarsten gezien de ploegleiding en sponsoren van Evans & co. Astana aan gaan klagen. :shock:
Vindt het in ieder geval erg vreemd dat Rasmussen die in Italie leeft, zegt in Mexico te zijn geweest, terwijl blijkt dat hij (o.a. door de verklaring van Cassani) in die periode gewoon in Italie moet zijn geweest. Dan heb je in mijn ogen gewoon iets te verbergen en ik geloof niet dat Davide Cassani zomaar een potje zit te liegen, waarom zou die?!
Is de Rooy nu wellicht bang dat Rasmussen tijdens zijn trainingen in de Dolomieten afgelopen maand idd. stoute dingen heeft gedaan en dat de grond voor Rabobank nu erg heet onder de voeten gaat worden. Het is wel het ideale tijdstip om van een renner af te geraken teneinde erger te voorkomen. En dat Predictor Lotto/ Evans nu Astana/Vino aanklaagt, vindt ik niet raar en ook wel terecht, er natuurlijk vanuitgaand dat Cadel wel op een zuivere manier zijn sport bedrijft. Hoewel dat ook niet zeker is.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 26, 2007 9:16 pm

die hele toer zit vol met doping, het is niet meer leuk zo. ik zou zeggen: schaf hem af...

Plaats reactie