mensen die het niet hebben begrepen qua fietsen
Moderator:Beheerders
-
-
och jo, weer een klassiek gevalletje van "tuning". Sommige mensen willen dure shit op hun fiets omdat het er mooi uitziet...
Je hebt wel gelijk, het is vrij onnozel die fiets compleet xtr te maken waént voor die prijs heb je al een veel mooiere fiets met beter frame, wielen en vork. En deze onderdelen vind ik toch belangrijker.
De winkel kan je toch niets kwalijk nemen. Als een klant hier achter vraagt en hij wil dit persé hebben. Waarom niet? Eigen keuze en een aardige winst voor de winkel....
We zouden personen als deze op handen moeten dragen, ze maken fietsonderdelen namelijk goedkoper. Meer vraag is meer aanbod, dus betere prijs.
En wie weet is hij een poser en kan je de onderdeeltjes binnen een jaar voor een zacht prijsje overkopen zonder enige schade. I love those people en zonder hun had ik nu ws mijn fietsen niet gehad
Je hebt wel gelijk, het is vrij onnozel die fiets compleet xtr te maken waént voor die prijs heb je al een veel mooiere fiets met beter frame, wielen en vork. En deze onderdelen vind ik toch belangrijker.
De winkel kan je toch niets kwalijk nemen. Als een klant hier achter vraagt en hij wil dit persé hebben. Waarom niet? Eigen keuze en een aardige winst voor de winkel....
We zouden personen als deze op handen moeten dragen, ze maken fietsonderdelen namelijk goedkoper. Meer vraag is meer aanbod, dus betere prijs.
En wie weet is hij een poser en kan je de onderdeeltjes binnen een jaar voor een zacht prijsje overkopen zonder enige schade. I love those people en zonder hun had ik nu ws mijn fietsen niet gehad

Had ik Djamgils maar gesproken toen ik mijn Tazer kocht.
Dan had ik hondereden euro's in mijn zak kunnen houden.
Ik kocht hem omdat ik haar zo mooi vond.
Ik heb haar nou meer dan een jaar en pas een keer echt gebruikt.
Voor naar de snackbar een ijsje halen had ik ook wel voor minder klaar kunnen zijn.
Ik zit nou nog met die Tazerrrrrrr......
Dan had ik hondereden euro's in mijn zak kunnen houden.
Ik kocht hem omdat ik haar zo mooi vond.
Ik heb haar nou meer dan een jaar en pas een keer echt gebruikt.
Voor naar de snackbar een ijsje halen had ik ook wel voor minder klaar kunnen zijn.
Ik zit nou nog met die Tazerrrrrrr......

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Om het weer een beetje op gang te brengen en omdat ik het me afvraag;
Je hebt een Gary Fischer Wahoo en je wilt iets gaan upgraden waarmee begin je dan?
-voorvork middel klasse, tora
-voorvork hogere klasse, reba
-wielen Crossride
-wielen Crossmax
-aandrijving lx/xt
-aandrijving xt/xtr
-schijfremmen
-singlespeed
En bij het kopen van die onderdelen wat is dan van belang?
-gewicht
-duurzaamheid
-prijs
-prestatie
Je hebt een Gary Fischer Wahoo en je wilt iets gaan upgraden waarmee begin je dan?
-voorvork middel klasse, tora
-voorvork hogere klasse, reba
-wielen Crossride
-wielen Crossmax
-aandrijving lx/xt
-aandrijving xt/xtr
-schijfremmen
-singlespeed
En bij het kopen van die onderdelen wat is dan van belang?
-gewicht
-duurzaamheid
-prijs
-prestatie
Ik denk dat het geen nut heeft daar een discussie over te starten... Puur omdat het een kwestie is van persoonlijke voorkeur en de dikte van de portemonnee. Wat vindt de berijder belangrijk en hoeveel kan en wil je uitgeven...
Ik vind jouw standpunt in dit geheel weer een typisch voorbeeld van het bekrompen denken in deze zogenaamd 'vrije' sport. Iemand die het niet helemaal op de volgens jou goede manier doet is direct een sukkel/lozer/sul/gek.
Laat iedereen lekker upgraden waar ie zin in heeft.. Die man heeft nu tenminste wel een bike die strak schakeld, daar kan je niks van zeggen!
Ik vind jouw standpunt in dit geheel weer een typisch voorbeeld van het bekrompen denken in deze zogenaamd 'vrije' sport. Iemand die het niet helemaal op de volgens jou goede manier doet is direct een sukkel/lozer/sul/gek.
Laat iedereen lekker upgraden waar ie zin in heeft.. Die man heeft nu tenminste wel een bike die strak schakeld, daar kan je niks van zeggen!

Mathijs: De Benjamin
Dat klopt... Maar ik bespeur tussen de regels door toch ook wel een waarde oordeel over de persoon in kwestie.
Wat ik tussen de regels door probeer over te brengen is:
Waarom een onderhand 5 pagina's tellend topic over de upgrade van een onbekend persoon openen om deze beslissing te bespreken? Het is inderdaad een frapante keus, maar waarom dit hier bespreken...?!?
It's the riding that matters, not what you ride!!
Het is te merken dat het weer slecht weer is, er wordt te veel geluld en te weinig gereden (ook door mij...). Gelukkig is het weer beter nu...
Go out and ride!

Wat ik tussen de regels door probeer over te brengen is:
Waarom een onderhand 5 pagina's tellend topic over de upgrade van een onbekend persoon openen om deze beslissing te bespreken? Het is inderdaad een frapante keus, maar waarom dit hier bespreken...?!?
It's the riding that matters, not what you ride!!
Het is te merken dat het weer slecht weer is, er wordt te veel geluld en te weinig gereden (ook door mij...). Gelukkig is het weer beter nu...
Go out and ride!

Mathijs: De Benjamin
-
mathijs jij bent toch ook vrij om te zeggen wat je van deze discussie vindt net zo goed dat ik vrij ben om te zeggen wat ik van een XTR groep op een wahoo vindt en net zo goed dat die man vrij is om een xtr groep op zijn wahoo te zetten.
Dus als je niks nuttigs kunt bijdragen aan de discussie zeg dan niks. laat mensen die hier over willen discussieren dat doen en hou je erbuiten als je niet mee wilt doen. Het is makkelijk genoeg om commentaar te hebben, iets onderbouwen hebben mensen kennelijk meer moeite mee.
Dus als je niks nuttigs kunt bijdragen aan de discussie zeg dan niks. laat mensen die hier over willen discussieren dat doen en hou je erbuiten als je niet mee wilt doen. Het is makkelijk genoeg om commentaar te hebben, iets onderbouwen hebben mensen kennelijk meer moeite mee.
-