camera's

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
colinvanassen
camera's

Bericht door colinvanassen » di okt 02, 2012 8:07 pm

Hallo ,
Ik heb dus nu een GoPro HD Hero 2, en maak er film montages van. ik merk dat ik er plezier in krijg en dieper in wil verdiepen. Nu wil ik volgend seizoen dus een nieuwe camera halen, het liefst voor fotograferen én te filmen. Maar het schijnt dat de spiegelreflexcamera's (goede) ook fantastisch kunnen filmen...
De vragen zijn,
Hebben jullie ervaring?
Hebben jullie zelf ook een camera ( zoja, Welke? bevalt die?)
En misschien tips ofzo...
Thanks. Colin :)
Dartmoor Cody 2013
Canyon DHX Whipzone 2014

martijnbls

Bericht door martijnbls » wo okt 03, 2012 10:32 am

Ik denk dat je tegenwoordig geen miskoop meer doet wanneer je een srpiegelreflex koopt. Ik heb een Canon 40D, deze is nog van de generatie voordat elke camera kan filmen dus daar kan ik je niet zo veel over vertellen.
Verder is t zo dat t er aan ligt hoeveel geld je eraan uit wil geven. Het instap model van Canon de 1100D kan al filmen maar qua camera komt deze niet in de buurt van mijn oudere 40D. Voor wat fotootjes en wat filmen is de 1100D perfect, het ligt eraan wat je er verder mee wil doen en hoeveel geld je er aan uit wil geven.

martinez242
Contacteer:

Bericht door martinez242 » zo okt 14, 2012 11:22 pm

Ik heb nu ongeveer 2 jaar ervaring met een spiegelreflexcamera. Ik gebruik zelf de canon 550d. Superfijn cameraatje. Heel basic maar alles wat je nodig hebt zit erin. Filmt op full hd en 720p op halve snelheid. Hheel belangrijk is ook dat het materiaal direct vanuit ,de camera dde editsoftware in kan. Geen uren verspild met het omzetten van materiaal. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten bij het filmen met spiegelreflex: geen beeldstabilisator.normale videocameras hebben dat wel. Om goed met je spiegelreflex te kunnen filmen is een statief of rig wel handig. De lens is 70% van je beeld. Al heb je een camerabody van 3000vpiek. Met een lens van een paar tientjes schiet je alsnog slecht materiaal. Dus iv

Plaats reactie