European Handmade Bicycle Exhibition 2012

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
European Handmade Bicycle Exhibition 2012

Bericht door JJ » ma mar 26, 2012 3:29 pm

Komend weekend is alweer de derde EHBE, (een van) de show(s) waar Europese frame bouwers hun kunnen tonen. Helaas lijkt het er op dat het dit jaar de laatste keer is in deze opzet, wat aan de ene kant erg jammer is (de ambience in de huidige zalen is erg goed) maar aan de andere kant ook weer begrijpelijk. Tijdens de tweede editie was er wat wrijving over de huidige locatie (niet centraal, te ver van infrastructuur als trein en vliegtuig) en de toen gekozen datum (feestweekend met veel zon, dus weinig bezoekers).

Dit jaar zal een deel van de bouwers die toen aanwezig waren toch weer komen, maar de lijst met deelnemers is wat korter dan de eerste twee edities.

Samen met Caspar van Le Cadre Custom Bicycles reis ik ook dit jaar die kant op, voor een lekker weekendje fietsen kijken en praten, ik hoop tijdens het weekend al wat plaatjes te kunnen laten zien van al het moois daar!

Mocht je langs komen en zin hebben in een bak goede koffie, Caspar heeft zijn eigen stand, ik sta op de stand van Crema Cycles, bekend om zijn goede koffie (en waanzinnige fietsen...)

Meer info op www.e-h-b-e.eu.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo apr 01, 2012 10:49 pm

Het zit er weer op, en het was weer een mooi weekend! Een stuk minder deelnemers dan twee jar terug, maar eigenlijk was dat niet eens zo heel erg. Er waren weer een aantal erg mooie fietsen te zien, veel gezelligheid en een relaxte sfeer.

Voor de bezoekers die van ver moesten komen was het misschien niet helemaal de moeite waard, maar er waren genoeg mooie dingen te zien.

De opvallenste fietsen? De 30 inch race/tour fiets van Seli, met new old stock 30 inch velgen en banden, de op de uur record fiets van Moser gebaseerde fiets op de stand van Bedovelo en de schitterende commuter van Gebla. Een primeur was denk ik de fiets van het Nederlandse No-fork(.com), een plat frame met twee niet verticaal, eenzijdig opgehangen wielen. Net als een fiets met een lefty de eerste keer apart om mee te fietsen, maar ook zonder handen prima te berijden.

Afbeelding

Tof dat ook de in Arnhem gemaakt fietsen van Van Hulsteijn er waren.

Naast de 'broodbouwers' een mooie selectie hobby bouwers, natuurlijk onze eigen Le Cadre, maar ook de super enthousiaste frame bouw groep selberbruzzler.at was een mooie aanwinst voor de show! Bovendien leverde het door hun meegebrachte open source frame bouw software pakket RattleCAD een voor zover ik kon overzien aantal goed bezochte seminars op.

Natuurlijk ontbraken de altijd onberispelijke juweeltjes van Cielo en Crema Cycles niet. Dit alles leverde voor de liefhebbers een leuk dagje fietsen kijken op.

Volgend jaar weer? Kan zomaar zijn, qua sfeer was het helemaal goed, iets meer stands voor de bezoekers en de show is weer als vanouds :)

http://www.flickr.com/photos/jjatssdotn ... 353913002/

Afbeelding

JJ

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma apr 02, 2012 5:36 pm

En het Singlespeed.nl private label dan?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

dader

Bericht door dader » ma apr 02, 2012 6:28 pm

Inderdaad, plaatje van de Singlespeed Central 650B graag!

Honey rider

Bericht door Honey rider » ma apr 02, 2012 6:59 pm

Idem.

En die 953; da's toch geen 29er atb-frame wel?
Toch wel weer een paar leuke plaatjes!
Joop

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 03, 2012 11:56 am

Goede plaatjes komen nog..

Hier het frame, vertel maar wat nog beter kan!

http://www.flickr.com/photos/jjatssdotn ... 717688629/

Of dit een private label wordt is echter nog onbekend. Eerst maar eens een tijdje proberen. Daan, je mag hem een tijdje lenen om input te geven!

Het 953 frame is geen MTB indeed. Reynolds komt nu met een nieuwe Stainless versie (931), die eenvoudiger te behandelen/verwerken is (door andere samenstelling, wat ook de eigenschappen natuurlijk verandert). Dat zal de prijs ten goede komen.

http://reynoldstechnology.biz/our_materials_931.php

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 03, 2012 12:00 pm

Blacksmith bikes in Apeldoorn bouwt ook met deze buis zie ik nu. Goede prijzen ook voor een custom frame!

http://www.blacksmith-bikes.nl

JJ

Honey rider

Bericht door Honey rider » di apr 03, 2012 2:56 pm

Naar ik begrepen heb is de huidige set 953 nog niet geschikt voor een 29er ATB (te korte buizen o.i.d.).
Goed excuus om nog even te wachten :D

marten

Bericht door marten » di apr 03, 2012 7:54 pm

JJ schreef:Goede plaatjes komen nog..

Hier het frame, vertel maar wat nog beter kan!
kijk nog eens naar de locatie van de ventilatiegaten
/Marten

dader

Bericht door dader » di apr 03, 2012 8:54 pm

JJ schreef:
Of dit een private label wordt is echter nog onbekend. Eerst maar eens een tijdje proberen. Daan, je mag hem een tijdje lenen om input te geven!
Lijkt me tof!

Plaats reactie