Jouw fiets verleden

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BramJ

Bericht door BramJ » zo jan 24, 2010 1:01 am

zomer 2008: Specialized Hardrock uit 2000 gekocht van een huisgenoot
Afbeelding
(rechts op de foto, naast de Stumpjumper van mijn broer)

Eind 2008: Hardrock een behoorlijke upgrade gegeven met een nieuwe laklaagje, XT-groep en een setje Crossrides
Afbeelding

zomer 2009: Oude Merida uit '97 omgetoverd tot singlespeed
Afbeelding
(inmiddels weer uit elkaar gehaald, plan om er ooit een 69'er van te maken met horizontale dropouts, project een beetje stilgevallen :( )

Eind 2009: On-One 456 Summer Season
Afbeelding

Speci omgebouwd tot singlespeed voor op de weg (met die lomp zware wielen wil je het bos niet in :P )
Afbeelding

Zo, dat is mijn korte historie in MTB-land :)

TF

Bericht door TF » za jun 12, 2010 11:00 pm

12.5 inch Polly
(gebroken door zusje na val van stoeprand)

12.5 inch step

16 inch merk onbekend omgetovert tot crossfiets
gebroken op bmx baan door mn pa, gelast door de overbuurman.

1e BMX kleur rood, veel mee gecrosst op de baan naast mn huis en de bouwplaatsen in de buurt. Ik had ook een helmpie en een bmx shirt, hoe stoer!

2e BMX Haro Carrera PL-20, parelmoer wit met alles SR-Suntour rode parts, ano rode voornaaf met blauwe velg, ano blauwe naaf achter met rode velg. Gekocht bij Edwin Groen in Hillegom, waar een bmx club zat toen. Ano wielsetje met ontbrekende asjes per ongeluk bij grofhuisvuil gezet door mn ma, rest verkocht voor een tientje op de rommelmarkt. Spijt!

Veel skateboard en teamsporten.

Sparta Disco 26 inch

1989 Batavus Dasher. Eerst offroad ritjes door de duinen in Noordwijk waar nu het parkoers ligt. Deze fiets was vaak stuk. Wel veel plezier op gehad. Verkocht.

1991 Giant Hurricane met Suntour onder je stuur shifters. Veel mee naar skateboardbanen gefietst. Uiteindelijk is ie gebroken, gelast door de winkel! andere wielen, derries, kleurtjes en weer alles vervangen in 1995 en was ie nogmaals gebroken, frame aan oudijzerboer meegegeven ergens in 2001

1992 Ontdekking verdwenen bmx wielset....

1993 Puch Maxi S, soms orgineel en afwisselnd met 70 euro cilinder en hogedruk kop, 24 mm Dellorto carb homemade luchtfilter, Polini Fuego uitlaat. Ging met wind mee makkelijk 100 en trok snel op. Gebroken.

98 Koga Roadspeed midden in de huiskamer opknappen en opeens was mn vriendin weg. Jaren later begreep ik pas waarom ik een week later alleen woonde. Ik spoorde niet meer net zoals veel mensen hier op dit forum... het is echt ziekelijk dat fietsen.

98 Diamond Back Apex frame gekocht bij Edward Hagen op de Jansstraat in Haarlem. Superfietsen waren dat. Zat een XT 8 Speed M739 etc groep op.

99 alu import frame double butted. Wel leuk frame opzich. Het bleef heel en was niet van staal. Verkocht, rijdt nog steeds door de stad hier.

2000 racefiets van de Nuon marathonschaatsploeg die gekocht voor een prikkie, Ultegra en de hele bedoeling erop, 20000 op gereden en weer verkocht.

2 oktober 2001 Custom frame fever. Hagen custom frame van Oria 7020 alu gemaakt door mijn vriend Burn. Buisjes miteren en de achtervorken buigen deels zelf gedaan. Eigenlijk is en was het mijn droomfiets en staat hier naast me te wachten op nieuwe lak. Rijdt nog steeds heerlijk. Mijn eerste Kellerwald erop gedaan in 6 uur!

Veel marktplaats stalen Koga's roadspeed in orgineel staat bereden, heb er nu nog 3 staan. Ook een roze Giant Terrago gekregen die in verschillende gedaantes als freakbike heeft gereden.

2004 Santos SCC03 met alles wat je je maar kan wensen. Fox F80 RLT, XO, Ritchey WCS cranks van 50o zoveel gram en nog meer WCS en een vaste vork voor het strand. Verkocht.

Ergens in 2004 begon de singlespeed aandoening. Onderstaand wat ik nog in mn bezit heb naast mn custom frame.

2006 Salsa Ala Carte.

2008 Surly 1x1

2009 Surly Creamroller Fixie

2010 Santos SCC 03 Rohloff Beltdrive, nog geen tijd gehad om erop te rijden dus voorlopig is het een showbike in de winkel, die trouwens naast die crossbaan is eerder in dit verhaal. Er staat nu alleen een nieuwbouwwijk op.

Nu wil ik een Rocky Mountain erbij met veel veerweg want ik droom er al heel lang van om met de lift omhoog te gaan en naar beneden te rollen van een Alp!
If you're a gangster... what are you doing in show business?

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jun 14, 2010 10:18 am

Raleigh Activator II
Haro Nogwattus
Klein Attitude
Dyno Nogwattus
GT LTS
Cannondale Super-V
Cove Peeler
Nicolai Bass TFR
Nicolai M-Pire ST

Zane!

Bericht door Zane! » ma jun 14, 2010 11:32 am

Raleigh activator..

die heb ik ook gehad, binnen een maand van me af gejat..

zoiets:

Afbeelding

heb je nog een foto?

zane

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jun 14, 2010 11:43 pm

De fully!!!! kraakte als een ikea-bed...1mm veerweg; geweldig apparaat.

Zonde dat 'ie gejat is... Ik heb er toch wel een behoorlijk aantal jaren plezier van gehad.
Heb helaas geen foto's meer.

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jun 14, 2010 11:49 pm

Afbeelding

Wildstuff

Bericht door Wildstuff » vr jun 18, 2010 11:09 am

No name V-brake dirt
No name bmx
Wethepeople abbict 2008
Scott yz0
Tank zeus DH II
NS metropolisch II
Commencal absolut sx

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo dec 07, 2011 6:55 pm

Update:

2010: 2de hands Rocky Mountain Blizzard op de kop getikt.
Afbeelding
2010: De 5Spot fietste toch niet zo fijn als ik dacht, dus deze verkocht en een Turner RFX uit 2002 terug gekocht.
Afbeelding
2010: Om eens de grote wielen te proberen, een Kona Unit2-9 frame gekocht en afgemonteerd met allerlei spul wat ik nog had liggen.
Afbeelding
2011: Ook ik verslaafd aan de grote wielen, dus een 2de hands Ventana El Rey gevonden en opgebouwd.
Afbeelding

2012: Ventana maar verkocht en een Rocky Mountain Element 970 gekocht en opgepimpt. Bike of the Year geworden bij de 'buren'
Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op di feb 26, 2013 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

strangeworld

Bericht door strangeworld » wo feb 13, 2013 10:07 pm

het gaat een wonder zijn als ik de beestjes nog goed bij hun namen kan noemen, jaartallen heb ik geen idee van...

gehad
Giant GSR10
Merida Matts crusader
Sintesi Black soul
kona coiler de luxe
Meybo fully (Giant frame)(terwijl Meyboteam geen vering had?)
King dirt5

heb
Merkloos eigen samenstelling

ga hebben
KTM ultra race (half/eind maart 2013)

Sinter

verleden

Bericht door Sinter » wo feb 13, 2013 11:44 pm

strangeworld schreef: Meybo fully (Giant frame)(terwijl Meyboteam geen vering had?))
Die "Meybo"Giant is van Seth geweest. Heeft hij toen in Nuenen bij Bart ingeruild voor???
Die Bart verkocht het frame weer in zijn winkel als zijnde een "team fiets" (wat het dus nooit is geweest) :lol: :? :lol:

Dan heb je verstand van fietsen!!

grt

Sinter

strangeworld

Bericht door strangeworld » do feb 14, 2013 7:10 am

hij heeft er eerst zelf op gefietst en niet lang daarna heb ik hem zo ongeveer gekregen. hij had er ook geen teamfiets-verhaal aan vastgeknoopt.

het was wel een fijn fietsje maar zoals te zien in het lijstje ben ik terug gegaan naar hardtails om hier in nl gewoon lekker door het bos te raggen. daar was die meybo niet vooruit te branden :D

Beerfly

Bericht door Beerfly » do feb 14, 2013 1:10 pm

Union Trend :-)

Altra Hustler 1992? - star, maar heerlijke fiets

Specialized rockhopper 1997 / 1998? (te klein) (+ Specialized hardrock sport voor wederhelft)

Duratec Career C8 met SID XC (+ cannondale F500 voor wederhelft)

Specialized Stumpjumper Comp 2003

Specialized S-works E5 Aqua & Sapone racebak - Ultegra 2003? (+ Cannondale R500 voor wederhelft)

Turner 5 spot 2005 (+ Turner Burner voor wederhelft)

Specialized Stumpjumper Expert 2006

Specialized Allez comp - Ultegra 2010 (+ Eddy Merkx ... voor wederhelft)

Specialized Stumpjumper FSR Elite 2011

Specialized P2 2012

en voor de kinderen:
Specialized Hotrock 12"
Specialized Hotrock 16"
Specialized Hotrock 24"

best een lijstje geworden...
Ritchey p650b 2015
Turner Burner 2014
Specialized Rockhopper 1992

Plaats reactie