Wat is er gebeurd met "de echte bikers" ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » za mar 26, 2011 5:21 pm

Voor mij is moutainbike ook nog echt puur downhill maar aangezien de meeste van ons gewoon in Nederland en in België wonen zit er soms niet meer op dan gewoon hier in de vlakke bossen te rijden is wel minder technisch en avontuurlijk dan in duitsland oostenrijk etc maar je kan moeilijk elk weekeind 1000km op en neer naar oostenrijk rijden. dus is rijden hier in de bossen beter als niets doen vind ik

Mellieville

Bericht door Mellieville » do apr 21, 2011 8:35 pm

Je hebt helemaal gelijk sith!

Ik fiets al 18 jaar en rij allang niet meer met strakke broekjes. Lekker platte pedalen en freeriden. Volgens mij hebben wij dit al jaren geleden uitgevonden. "Freeriden"
Lekker doen wat je wilt, lekker biken en veel lachen. De laatste jaren zie alleen maar serieuze gezichten dat je denk: vindt je het wel leuk?

in elke bocht dat ik aanzet beginnen alle "Cube-boys"te remmen. (Sorry dat generaliseer en jullie in dit vervelende hokje plaats)

Maar!, Ze zijn er nog wel. Sterker nog, Deze mensen noemen zich tegenwoordig. Downhillers, 4-crosssers, Dirt-jumpers,Freeriders en ook BMXers.

Kijk maar in alle boekjes,... ooit een lachende CrossCounty gast gezien????

SITH

Bericht door SITH » do apr 21, 2011 9:09 pm

Jij weet het kerel! We zitten gewoon in het verkeerde land denk ik.
Als je in Duitsland of om maar even helemaal los te gaan Canada gaat dan is de sfeer zo wie zo anders. Nederland is niet meer mijn land vrees ik, daarom hard aan het sparen om hier te vertrekken. Ik vrees ook dat ik gewoon geen mensen-mens ben.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr apr 22, 2011 8:06 am

Mellieville schreef: Kijk maar in alle boekjes,... ooit een lachende CrossCounty gast gezien????
Zomaar eentje die ik met google tegenkom ;) ;
Afbeelding
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Mellieville

Bericht door Mellieville » vr apr 22, 2011 8:27 pm

Tja,
Ik zou ook weer gaan lachen wanneer ik van dat zadeltje af mag..... :(
Wat zit er trouwens bij die surinamer in zijn fles? Fernandes?
Wanneer je vraag of hoe het ging zegt ie naar alle waarschijnlijkheid "rustig"

SITH

Bericht door SITH » vr apr 22, 2011 9:29 pm

Die xc pakjes zie je ook alleen maar bij zulke gasten en verder alleen op de gayparade. Kom op zo kan je jezelf toch niet meer aankijken in de spiegel. Het mag dan comfi zitten maar dat zit een clownspak vast ook. Al moet ik zeggen dat een clownspak nog wel cool is als biker alleen wat warm.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za apr 23, 2011 6:20 pm

Mellieville schreef:Je hebt helemaal gelijk sith!

Ik fiets al 18 jaar en rij allang niet meer met strakke broekjes. Lekker platte pedalen en freeriden. Volgens mij hebben wij dit al jaren geleden uitgevonden. "Freeriden"
Lekker doen wat je wilt, lekker biken en veel lachen. De laatste jaren zie alleen maar serieuze gezichten dat je denk: vindt je het wel leuk?

in elke bocht dat ik aanzet beginnen alle "Cube-boys"te remmen. (Sorry dat generaliseer en jullie in dit vervelende hokje plaats)

Maar!, Ze zijn er nog wel. Sterker nog, Deze mensen noemen zich tegenwoordig. Downhillers, 4-crosssers, Dirt-jumpers,Freeriders en ook BMXers.

Kijk maar in alle boekjes,... ooit een lachende CrossCounty gast gezien????
Dus omdat ik XC rij ben ik automatisch een zuurpruim die niet kan fietsen? dude get a life en ga meer fietsen in plaats van je zorgen maken of anderen wel genieten.

ow ja, over XC gesproken. Kijk eens op bikepacking.net of xxcmag. Er is zoveel meer dan wat jij als XC bestempelt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo apr 24, 2011 8:49 am

SITH schreef:Die xc pakjes zie je ook alleen maar bij zulke gasten en verder alleen op de gayparade. Kom op zo kan je jezelf toch niet meer aankijken in de spiegel. Het mag dan comfi zitten maar dat zit een clownspak vast ook. Al moet ik zeggen dat een clownspak nog wel cool is als biker alleen wat warm.
Misschien is zo'n skinny-suit dan wel meer FREEride dan jouw baggy-shorts ;)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo apr 24, 2011 9:13 am

Ey Sneeuwpop. Komde donderdag nog deze kant op voor een weekendje gezellig singlespeed XC-en?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Mellieville

Bericht door Mellieville » ma apr 25, 2011 8:18 pm

Beste Didadunlop,

Je hebt gelijk... ik zou graag meer willen fietsen echter vraagt een gezin veel tijd en ben ik genoodzaakt om naast een verantwoordelijke baan mijn "Bike-tijd" efficient in te vullen. Dat betekent, zoals ik al schreef, veel lol maken en niet alleen maar rechte stukken te rijden maar wat meer de grenzen op te zoeken. "A life" heb ik dus zeker wel en zorgen maken over andere doe ik tijden niet meer. Ik heb voldoende XC-kilometers gereden om het tegenwoordig over een andere boeg te gooien. Jouw enigzins negatieve reactie en jezelf in hokje "zuurpruim" te duwen herken ik niet bij mountainbikers die ik tegenkom. Je hebt toch wel door dat mijn stukje erg luchtig is opgeschreven.
Gast, maak je niet zo druk en meer wil ik er niet over kwijt. Hopelijk, wanneer we elkaar ergens tegenkomen, kunnen we gewoon cool met elkaar omgaan, lol hebben en elkaar respecteren wat voor biker je bent. Neem het niet zo serieus en verander die treurig kijkende pandabeer-pic.
De groeten en... laat het lekker los...

ELVIS

Bericht door ELVIS » di apr 26, 2011 1:44 pm

ik onthou me van commentaar, ben wat ouder geworden, wis mijn reactie en plaats dit ervoor terug. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di apr 26, 2011 1:54 pm

En toch kwam ik ze afgelopen zondag tegen, terwijl ik en 2 vrienden naar een local freeride baantje aan het rijden waren;
Wij reden op de freeride/DH stand = lage zadel lekker relax over een pad toen we werden ingehaald door 2 MTBers in dito pakjes :lol: . Ik zei vrolijk "Hallo" en wachtte netjes op antwoord. Nadat ze een stuk doorgerden waren riep ik iets duidelijker "HALLO!", hierna heb ik nog meerdere malen geroepen, maar na nog steeds geen antwoord werd het me duidelijk dat deze mannen ons niet zagen zitten/fietsen :o

Dus kijk uit jongens en meisjes; ze zijn niet allemaal slecht in spandex pakjes, maar ze zitten ertussen :angelnot:
Vraag het de witte reus!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di apr 26, 2011 1:56 pm

niks mis met XC rijders.. t zijn geen racefietsers ;)

bike vaak genoeg in de zomer ook in dorst.. best toffe gasten hoor

op de racers na ..maar das in elke categorie zo :ban:
ik ga geen voorbeelden noemen

t enige wat jammer is de tunnel visie soms.. meeste kunnen idd alleen maar fietsen,..
moet wel zeggen dat t gemiddelde WEDstrijd parcour XC toch wel goed al mountain is geworden,.. :arms:

ELVIS

Bericht door ELVIS » di apr 26, 2011 2:03 pm

WitteReus schreef:En toch kwam ik ze afgelopen zondag tegen, terwijl ik en 2 vrienden naar een local freeride baantje aan het rijden waren;
Wij reden op de freeride/DH stand = lage zadel lekker relax over een pad toen we werden ingehaald door 2 MTBers in dito pakjes :lol: . Ik zei vrolijk "Hallo" en wachtte netjes op antwoord. Nadat ze een stuk doorgerden waren riep ik iets duidelijker "HALLO!", hierna heb ik nog meerdere malen geroepen, maar na nog steeds geen antwoord werd het me duidelijk dat deze mannen ons niet zagen zitten/fietsen :o

Dus kijk uit jongens en meisjes; ze zijn niet allemaal slecht in spandex pakjes, maar ze zitten ertussen :angelnot:
Ze zagen je niet omdat je te laag zat. dat was het probleem denk ik

:bandana:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di apr 26, 2011 2:10 pm

ELVIS schreef:
WitteReus schreef:En toch kwam ik ze afgelopen zondag tegen, terwijl ik en 2 vrienden naar een local freeride baantje aan het rijden waren;

nou nee dat zijn KAPSONES..

ik kwam er een tegen op een B-one.. mooi full sus XC AM fietsje.. ik zeg egen m .. mooie fiets man .. terwijl ik rustig een trapje kom afgedribbeld op mn demo vanaf de dijk..

kijkt me schuin aan en peddelt op zijn manier hard door,..? geen dank,, geen hallo
vervolgens snij ik m rustig af als ik de volgende trap neem.. ;)

social geven is sociaal krijgen ./.

divere rules

Bericht door divere rules » di apr 26, 2011 2:35 pm

:D geef meestal nog een trap na

didadunlop

Bericht door didadunlop » di apr 26, 2011 7:24 pm

HAHAHAHAHA... Have fun das idd het belangrijkste. Maar begin dan niet met karaktertrekken van andere types fietsers te schetsen. Wie kaatst kan de bal verwachten.

Maar ik heb ook verdacht weinig vrije tijd en die moet ik ook goed opvullen. Net zoals ieder ander. Laat mensen dat dan ook gewoon doen in plaats van zo neerbuigend tegen ze te doen. Ze doen niks illegaals ofzo.

Ow ja en als je wat beter kijkt naar die panda zie je dat ie best vrolijk kijkt.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo apr 27, 2011 7:28 am

Afbeelding

Lars TB

Bericht door Lars TB » wo apr 27, 2011 2:00 pm

Ik zie het probleem van de zogenaamde freeriders niet helemaal. Op mijn hardtail in mijn strakke pakkie rijd ik de meeste freeriders geheel zoek. Dat noem ik nu nog eens grote lol.

Daarbij kun je niet op de kleding en het pakkie af gaan, want wat ik doe met mijn hardtail is ook gewoon freeriden, voor zover je daar in NL/B van kunt spreken.

Kortom, weer veel te veel vooroordelen. Ga gewoon lekker fietsen, blijf groeten en vooral lachen!

frykt

Bericht door frykt » do apr 28, 2011 7:13 am

Lars TB schreef:Ik zie het probleem van de zogenaamde freeriders niet helemaal. Op mijn hardtail in mijn strakke pakkie rijd ik de meeste freeriders geheel zoek. Dat noem ik nu nog eens grote lol.

Daarbij kun je niet op de kleding en het pakkie af gaan, want wat ik doe met mijn hardtail is ook gewoon freeriden, voor zover je daar in NL/B van kunt spreken.

Kortom, weer veel te veel vooroordelen. Ga gewoon lekker fietsen, blijf groeten en vooral lachen!
Voila zie, dit is nu eens mooi duidelijk gemaakt. Er zijn hier veel te veel gasten die in hun volledige race outfit (in sommige gevallen en in mijn ogen dikwijls ook clownpakjes) van kop tot teen uitgerust met body armour die godverdomme de naam 'freerider' (what's in a name...) niet waardig zijn.

Ik zou sommigen hier wel eens op een XC fiets een soortgelijke freeride afdaling willen zien rijden. Ge zult zien dat dit HELEMAAL anders is dan als ge dit met een aangepaste fiets doet.

In elke tak van de mountainbikers zitten er sukkels en mensen die totaal niet vriendelijk zijn. OOK in de 'freeride'. Het is niet omdat ge met een volledig nieuwe model 2011 en compleet assortie ensemble racepak ge opeens een echte 'freerider' zijt. Veel zogezegde freeriders/downhillers voelen zich ook te goed/stoer en er kan dikwijls ook geen 'goeiendag' vanaf.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do apr 28, 2011 7:15 am

ELVIS schreef:

Nou, ik had de mijne op XC stand staan hoor :?

Ik vind het gewoon een beetje jammer, maar helaas bestaan er zulke mensen die alleen met zichzelf bezig zijn en als een vriendelijk iemand ze aandacht geeft ze dit niet door hebben :ban:

Ik fiets iig lekker vriendelijk mijn rondjes en elke MTBer groet ik! Of ze nu terug groeten of niet :arms:
Vraag het de witte reus!

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr apr 29, 2011 10:33 am

Ik heb gisteren m'n nieuwe bike opgehaald.
Een power rohler van idworx.
Gewoon een fiets.
Wel een hele goeie haha !
En daar gaan we mee blaffen.
onder welke nummer dat gaat vallen, het zal me een biet zijn.
:arms:

jules465
Contacteer:

tjongejongejonge

Bericht door jules465 » ma mei 16, 2011 8:42 pm

:o Wat een ge-eikel zeg. Laat iedereen lekker op zijn eigen manier "sport" bedrijven.
Misschien haal jij uiteindelijk de 40 ook nog eens, en wat ga je dan doen....bridgen??!
hahahaha
www.mtbportal.nl
De startpagina voor mountainbikers door mountainbikers!
Info@mtbportal.nl

davebrl26

Bericht door davebrl26 » di mei 17, 2011 3:38 pm

en als ik nou dit post, en zeg dat ik dit ook nog eens in me vrije tijd doe:

http://www.youtube.com/watch?v=UsEMu3wV2ls

Zeggen jullie nu allebei geen hallo meer tegen mij?

Point is:

Fietsen = leuk
Mensen die geen hallo zeggen = niet leuk

Cheer up en enjoy life

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di mei 17, 2011 3:44 pm

nee hoor dude..

dat zijn zwaar gewaardeerde skills !

flatland 4 the world ! :o

Plaats reactie