VaalserbergChallenge

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Cielo
VaalserbergChallenge

Bericht door Cielo » zo apr 03, 2011 6:49 pm

Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie al weten, ga ik op 28 mei meedoen aan de Vaalserbergchallenge. Ik zal eerst even kort uitleggen wat deze challenge inhoud:

Wellicht kennen sommige van jullie de 'Alpe D'huZes'. Deze actie is opgezet voor de kankerstichting en de deelnemers hiervan zullen een prestatie leveren. Zij fietsen namelijk 6x de Alpe d'Huez op en af en in 'ruil' hiervoor willen ze de kankerstichting extra onder de aandacht brengen. Daarnaast is het voor niet-deelnemers mogelijk om de deelnemers te steunen in vorm van donaties. Deze donaties zullen ten goede komen aan de kankerstichting en zij zullen dit geld goed besteden.

De Vaalserbergchallenge wordt gezien als de nederlandse variant op deze actie. De Challenge wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd maar men hoopt nog vele jaren door te kunnen gaan met dit evenement. Deelnemers kunnen aangeven hoevaak ze de Vaalserberg zullen beklimmen en net als bij de Alpe D'huZes kunnen vrienden, familie, of wie dan ook de deelnemers steunen in de vorm van donaties. Bij deze Challenge zal het niet gaan om de kankerstichting, maar om een ander goed doel. Op 28 mei staat de Vaalserberg namelijk in het teken van 'Save the Children'. Elk jaar overlijden bijna negen miljoen kinderen onder de vijf jaar aan ziektes die grotendeels eenvoudig te behandelen zijn. Ziektes als longontsteking,malaria en diaree. Ziektes waar je in Nederland door goede zorg zelden aan overlijdt. Save the Children, de grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld, vindt dat ieder kind recht heeft op leven. Daarom zetten zij zich in om miljoenen kinderen en jongeren een beter leven en een betere toekomst te geven. Met goede gezondheidszorg, onderwijs, voedsel en bescherming. Daarom zullen de deelnemers van deze Challenge de Vaalserberg gaan beklimmen. Mijn doel op die dag is om 12 keer de berg te beklimmen!

Deze dag wil ik natuurlijk niet voor niks de berg op gaan fietsen. Daarom wil ik jullie vragen om deze mail eens te laten lezen aan ouders, vrienden of familie waarvan jullie denken dat ze willen doneren. Als jullie zelf willen doneren dan zou ik dat persoonlijk ook erg mooi vinden. Dit doneren verloopt via internet. Via de onderstaande link komen jullie direct bij mijn 'persoonlijke collectebus'. De rest wijst zich vanzelf.

https://www.e-cumlaude.com/secure/p/Spo ... 998a2fdfb9

Ik zal me in ieder geval inzetten voor dit goede doel en proberen zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen. Ik doe dit niet alleen, maar met alle andere deelnemers. Ik zal op deze dag deelnemen met een team van vrienden en collega's en wij zullen onze uiterste best doen.

En mocht je op 28 mei niks te doen hebben, dan kom eens kijken in Vaals. We hopen natuurlijk op goed weer en de terrasjes bij het drielandenpunt zullen dan ook vast en zeker gezellig zijn. Maar je mag me natuurlijk ook komen aanmoedigen.

Meer informatie vind je op www.vaalserbergchallenge.nl
Bezoek de site eens en vergeet niet te doneren! Je kan al doneren vanaf 2 euro.. dus dat is best te doen toch?

Alvast bedankt!

Groetjes, Joël
Ik zag door de bomen t bos niet meer.. Dus ben ik maar door die bomen gaan fietsen..

DeStiO

Bericht door DeStiO » zo apr 03, 2011 9:36 pm

Hej Joel! SUPER wat je doet!
Donated!
Ik kom je in ieder geval aanmoedigen!

KOM OP MENSEN DONATEN!
''Ga toch fietsen'' zeiden ze, en daar ging ik......

Plaats reactie