landis toch ook een stoutert???
Moderator:Beheerders
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
Ik zat het verheel vanochtend te lezen in de trein. Schuldig of niet, Contador z'n loopbaan is nu al naar de kloten. Zijn populariteit was al een stuk minder na "de aanval", dus de pers smult hiervan, en zal nu tot een zeer laag punt gedaald zijn.
Logisch dat Contador denk aan stoppen. Alhoewel dat eerder een schuldbekentenis is denk ik.
Ik weet nu niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Doping is zo iets onaantastbaar's voor mij. Geen idee wat nou te veel van iets is in je bloed of hoe je dat moet bekijken.
mag ik concluderen dat de tour van 2010 toch niet zo schoon was dan dat men wil doen geloven?
Logisch dat Contador denk aan stoppen. Alhoewel dat eerder een schuldbekentenis is denk ik.
Ik weet nu niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Doping is zo iets onaantastbaar's voor mij. Geen idee wat nou te veel van iets is in je bloed of hoe je dat moet bekijken.
mag ik concluderen dat de tour van 2010 toch niet zo schoon was dan dat men wil doen geloven?
En zoals bijna elke persoon die een Bakkertje trekt, speelt ze de kaart van eenmalig gebruik in een moeilijke periode (bv Meirhaghe, en Bakker zelf). En het vervelende is dat je niet weet wat je daar mee moet.willem12 schreef:Maar in tegenstelling tot de meeste mannen die tot in het graf blijven ontkennen doet zij een Bakkertje!! Goed voorbeeld.DeKerfs schreef:Stoute vrouwen... ze bestaan niet alleen achter 0900 nummers en dubieuze websites... maar ook in de mountainbike wereld...
http://road.cc/content/news/25055-fourt ... drugs-test

Fullana stond bij mij al wel jaren op een lijst van potentiele kandidaten om ooit eens gepakt te worden. Klinkt flauw, maar volgens mij zijn er een aantal risicofactoren die de kans op dopinggebruik (of, in deze cynische tijden, de kans om er mee gepakt worden) vergroten: Spanjaard zijn helpt alvast niet, in tegenstelling tot wat de Spaanse overheid ons wil doen geloven. Onwijs pieken op belangrijke momenten is heel knap, maar wordt ook steeds verdachter. Het woord prepareren heeft dan ook een wat viezige smaak gekregen. Als topper rijden voor een klein, lokaal team/binnen je eigen structuren vergroot ook je kansen niet. Let op: ik denk slechts een tendens te zien. Er zijn dopinggevallen buiten deze parameters en niet iedereen die er hoog op scoort dopeert.
Nogmaals:
Hoe kan men in godesnaam denken ermee weg te komen? Juist de groten der aarde worden veel gecontrolleert. Dan kan je er op wachten als je pakt. Tenzij het een of ander nieuw iets is, maar feit blijft dat er altijd iets in het lichaam/bloed zal veranderen waardoor er uiteindelijk wel weer iets gevonden wordt. Dat is trouwens ook de reden waarom ik (en nu ga ik een gevaarlijke uitspraak doen...) steeds minder geloof dat Armstrong iets gebruikt zou hebben. Hij is'de meest gecontrolleerde persoon ter wereld. Dan moet er iets gevonden worden. Al zijn die donaties van 'm wel vraagteken-opwekkend.......
Hoe kan men in godesnaam denken ermee weg te komen? Juist de groten der aarde worden veel gecontrolleert. Dan kan je er op wachten als je pakt. Tenzij het een of ander nieuw iets is, maar feit blijft dat er altijd iets in het lichaam/bloed zal veranderen waardoor er uiteindelijk wel weer iets gevonden wordt. Dat is trouwens ook de reden waarom ik (en nu ga ik een gevaarlijke uitspraak doen...) steeds minder geloof dat Armstrong iets gebruikt zou hebben. Hij is'de meest gecontrolleerde persoon ter wereld. Dan moet er iets gevonden worden. Al zijn die donaties van 'm wel vraagteken-opwekkend.......
- didadunlop
Ze vallen bij bosjes:
http://www.nu.nl/sport/2350619/levensla ... trong.html
http://www.nu.nl/sport/2351339/spaanse- ... zicht.html
Zo veel tegenlijk kan bijna geen toeval meer zijn. Moet er weer een "cull" worden uitgevoerd ofzo?
http://www.nu.nl/sport/2350619/levensla ... trong.html
http://www.nu.nl/sport/2351339/spaanse- ... zicht.html
Zo veel tegenlijk kan bijna geen toeval meer zijn. Moet er weer een "cull" worden uitgevoerd ofzo?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Waarom toch altijd zo moeilijk doen?
Gewoon de hele dopingcontrole afschaffen. Het is niet uit te bannen.
Iedereen wil beter zijn of worden, dit kan met beter materiaal, betere trainingsmogelijkheden én betere medische verzorging.
Wil je gebruiken, gebruik het dan onder goede begeleiding.
In de 'gewone' maatschappij gebruiken mensen ook medicijnen om beter te presteren in hun dagelijkse bezigheden.
Ik gebruik zelf iedere dag 1600 mg ibuprofen om mijn pijnen (artritus psoriatica) te beheersen.
Ben ik dan ook een dopinggebruiker? (op het NKSS)
Iedereen wil beter zijn of worden, dit kan met beter materiaal, betere trainingsmogelijkheden én betere medische verzorging.
In de 'gewone' maatschappij gebruiken mensen ook medicijnen om beter te presteren in hun dagelijkse bezigheden.
Ik gebruik zelf iedere dag 1600 mg ibuprofen om mijn pijnen (artritus psoriatica) te beheersen.

- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
Nee, je bent geen dopinggebruiker - tenzij Jelle het NKSS volgens UCI regels wil gaan runnen.Akwa schreef:Waarom toch altijd zo moeilijk doen?

Het idee om doping vrij te geven onder begeleiding kan ik niet helemaal vatten. De begeleiding om het 'veilig' te doen was er vroeger en is er nu nog. Dat een handje vol renners dood van de fiets is gevallen met hemoglobinestroop in hun aderen bewijst dat het risico nog steeds enorm is, ondanks de aanwezige artsen. Daarnaast zou ik toch terugvallen op de essentie van sport, maar dan wordt dit een heeeel lang verhaal.
Helaas worden de eisen in het leven steeds hoger en zeker in de topsport.
De sponsors verlangen resultaten, de media verwacht resultaten én mooie verhalen.
De druk om beter dan goed te presteren, resulteerd in oplossingen die niet altijd volgens de regels zijn. Om iedere keer een record te verbreken moeten er grenzen opengebroken worden. Dit kan zijn dmv materiaal en training, maar zeker ook door medische toepassingen. Niet alle artsen hebben,denk ik, eveneveel verstand van doping. Ook hier heb je verschil in kunde en prestatie. Alle artsen zouden hierin dan ook bijgeschoold moeten worden.
Als een renner zijn leven hiervoor in de weegschaal wil leggen, is dat zijn keuze.
De sponsors verlangen resultaten, de media verwacht resultaten én mooie verhalen.
De druk om beter dan goed te presteren, resulteerd in oplossingen die niet altijd volgens de regels zijn. Om iedere keer een record te verbreken moeten er grenzen opengebroken worden. Dit kan zijn dmv materiaal en training, maar zeker ook door medische toepassingen. Niet alle artsen hebben,denk ik, eveneveel verstand van doping. Ook hier heb je verschil in kunde en prestatie. Alle artsen zouden hierin dan ook bijgeschoold moeten worden.
Als een renner zijn leven hiervoor in de weegschaal wil leggen, is dat zijn keuze.
Net als Akwa geloof ik ook niet dat het uit te bannen is. Valsspelen is zo oud als de mensheid. Maar ook het "onder begeleiding" doping gebruiken is ook geen oplossing, ook dan zal er opnieuw vals gespeeld worden. Er zal dan naar "medische begeleiding" gezocht worden die bereid is om net een beetje meer EPO in het lichaam te pompen. Of genetisch te manipuleren...
Ik denk dat we moeten leren leven met valsspelers... wanneer ze gepakt worden, ze schorsen en onze schouders er over ophalen en doorgaan.
Ik denk dat we moeten leren leven met valsspelers... wanneer ze gepakt worden, ze schorsen en onze schouders er over ophalen en doorgaan.
-
- Xircuit
- Contacteer:
Hoho, het schijnt niet waar te zijn, volgens Yuri. Ontkenningsfase, of loopt de turnbond van stapel?
http://www.nu.nl/sport/2356072/yuri-van ... urnen.html
Ergens heb ik wel sympathie voor van Gelder, ik ben heel benieuwd. Volgens mij kan hij zich vrij makkelijk vrijwaren door een simpele urinetest.
http://www.nu.nl/sport/2356072/yuri-van ... urnen.html
Ergens heb ik wel sympathie voor van Gelder, ik ben heel benieuwd. Volgens mij kan hij zich vrij makkelijk vrijwaren door een simpele urinetest.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Al deze mannen en vrouwen hebben al bewezen dat ze sporters zijn met grote kwaliteiten, anders kom je niet zover. Trainingsdicipline, zoals Youri, is daar een onderdeel van. Dat ze toch iets 'snoepen' is volgens de sportregels niet goed, maar in de grond blijven het goede sporters. Als wij, recreatieve sporters (sommige met trainingsdoelen), het gebruiken komen wij nog steeds niet in de buurt van hun prestaties. De winst die zij boeken is in enkele procenten uit te drukken. Dit kan wel het verschil zijn tussen falen en succes hebben op hun niveau.
Ondanks het gebruik van 'snoepjes' blijf ik respect houden voor hun prestaties.
Ondanks het gebruik van 'snoepjes' blijf ik respect houden voor hun prestaties.
Niet helemaal waar.. Ze kunnen het na een half jaar nog traceren door bijv. je haren te onderzoeken.. Als hij een echte man is, doet hij dat!mateis schreef:Cocaine is na een dag ofzo niet meer te traceren, dus dat is niet echt een definitieve test. Vandaar het verbod erop in principe alleen in competitie (gevalletje Tom Boonen).Xircuit schreef:Volgens mij kan hij zich vrij makkelijk vrijwaren door een simpele urinetest.
Check!kooz schreef:Niet helemaal waar.. Ze kunnen het na een half jaar nog traceren door bijv. je haren te onderzoeken.. Als hij een echte man is, doet hij dat!mateis schreef:Cocaine is na een dag ofzo niet meer te traceren, dus dat is niet echt een definitieve test. Vandaar het verbod erop in principe alleen in competitie (gevalletje Tom Boonen).Xircuit schreef:Volgens mij kan hij zich vrij makkelijk vrijwaren door een simpele urinetest.

Dat had ik even gemist. Haartests zitten dus niet in het standaard UCI/WADA-pakket.
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
- didadunlop