Het grote XC versus FR in Schoorl topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 07, 2010 7:05 am

Even voor de goede orde...

Ik krijg binnenkort van de beheerder van het Geestmerambacht een naam + emailadres van een contactpersoon. Deze naam gaat via mail naar een aantal heren van dit forum en dan is voor mij de kous af.
Dan komt het op eigen initiatief van de freeriders aan, als je wat wilt zul je er wat voor moeten doen......

HEREN FREERIDERS MAIL/PB MIJ EVEN UW EMAILADRES(SEN)

dusssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Smittie

Bericht door Smittie » wo apr 07, 2010 7:09 am

alvast bedankt, ik zal dan zeker contact op gaan nemen!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 07, 2010 7:19 am

Sjittie schreef:alvast bedankt, ik zal dan zeker contact op gaan nemen!
Mail mij even je emailadres dan of werkt je PB ook?, krijg nu net de gegevens van de contactpersoon bij het GMA binnen.

dusssssss©
DE site

Smittie

Bericht door Smittie » wo apr 07, 2010 7:37 am

PB of mail onderaan me berichten kun je allemaal gebruiken!
weet de beheerder er al iets van of heeft hij nog nooit van het freerider verhaal gehoord?

nut-case

Bericht door nut-case » wo apr 07, 2010 8:52 am

ga er vanuit dat hij er niks vna af weet
leg alles duidelijk uit. een compleet verhaal is makkelijker
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » wo apr 07, 2010 12:38 pm

amigez schreef:Gistermiddag wel weer een stuk of 4 freeriders gespot bij de Niels Blink , en die reden toch echt niet op het parcours
Dat zijn wij dus niet geweest (lagen te slapen met kater / waren aan het werk in de LBS). Heb je kunnen zien wat voor bikes zij reden?

@BOSS: Ik PB jou ook even voor de contactgegevens van de beheerder aan het GMB, misschien is daar plaats voor een leuk slopestyle parcourtje ;)

@Arno: wanneer is jou dirtpark gereed om bereden te worden? Kunnen wij daar ook in wanneer jullie er niet zijn?

Ons zullen jullie overigens niet meer in Schoorl zien aankomende maanden aangezien de tijd weer is aangebroken dat de liften/parken weer opengaan :arms:

amigez

Bericht door amigez » wo apr 07, 2010 8:36 pm

Ik denk ook dat die gasten die ik gezien heb , niet eens op de hoogte zijn van deze discussie . Ze zagen er nog vrij jong uit en hadden casual kleding aan en eentje een zeer fout trainings pak :?
Vandaag geen onderschrift!!!!

b1wb

Bericht door b1wb » wo apr 07, 2010 9:22 pm

amigez schreef:Ik denk ook dat die gasten die ik gezien heb , niet eens op de hoogte zijn van deze discussie . Ze zagen er nog vrij jong uit en hadden casual kleding aan en eentje een zeer fout trainings pak :?
Afbeelding

:?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 7:25 am

:o whahahahahahaha :lol: :lol:

nut-case

Bericht door nut-case » do apr 08, 2010 8:52 am

familie! :lol:
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Smittie

Bericht door Smittie » do apr 08, 2010 4:48 pm

XANonimous schreef:
@Arno: wanneer is jou dirtpark gereed om bereden te worden? Kunnen wij daar ook in wanneer jullie er niet zijn?
er is niks van mij bij ;)

vroeger zeiden we altijd no dig no ride.. dus al kom je keertje graven zijn we eerder klaar en ben je altijd welkom

amigez

Bericht door amigez » do apr 08, 2010 7:04 pm

b1wb schreef:
amigez schreef:Ik denk ook dat die gasten die ik gezien heb , niet eens op de hoogte zijn van deze discussie . Ze zagen er nog vrij jong uit en hadden casual kleding aan en eentje een zeer fout trainings pak :?
Afbeelding

:?
Kan iemand hier een full face op photo shoppen? voor een betere identificatie???
Vandaag geen onderschrift!!!!

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » zo apr 18, 2010 12:57 pm

ff offtopic....

Is het parcours nu ook gedeeltelijk in as op gegaan?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo apr 18, 2010 2:12 pm

[HEAD]MarxNL schreef:ff offtopic....

Is het parcours nu ook gedeeltelijk in as op gegaan?
Nee, volgens mij niet, maar ben nog niet ter plekke geweest, het parcours loopt om het verbrande gebied heen.

dusssssssssssss©
DE site

amigo

Bericht door amigo » ma apr 19, 2010 8:18 pm

Zojuist rondje parcours gereden. De brand was ter hoogte van de 650 meter fietspad
En is ook aan de linker kant van het fiets pad gebleven . Zeg maar tussen fiets pad en niels blink .
De schade is behoorlijk ...

Oh ja : er mocht weer legaal gereden worden !!! (scheelt weer een discussie)

nonsens

Bericht door nonsens » za apr 24, 2010 5:17 pm

En als nou eens een deel van het vaste parcours interessanter te maken voor freeride.....
Dan hoeft er ook niet meer buiten de paden te worden gereden.
Dit is natuurlijk niet het hele parcours maar b.v. één afdaling.
het moet dan wel nog steeds te fietsen zijn voor xc ers, dit kan b.v. met een chicken-run er langs.

Vind het zowiezo raar dat de ene discipline uit de zelfde sport belangrijker (dus wel mag) zou zijn dan de ander......(dus niet mag)

Ik windsurf al ongeveer 20 jaar en heb eigenlijk nog nooit problemen gezien tussen b.v .racers, freestylers en wavers terwijl ze allemaal het zelfde stukje water op een andere manier gebruiken dan de ander.
Er zijn dan echt geen racers die gaan beweren dat alle freestylers het voor hun zouden kunnen verpesten omdat er tijdens het maken van een trick wel eens een ongeluk gebeurt en de overheid vraagtekens stelt bij deze discipline op hun water (niet helemaal te vergelijken met MTB maar toch)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo apr 25, 2010 2:14 pm

nonsens schreef:En als nou eens een deel van het vaste parcours interessanter te maken voor freeride.....
Dan hoeft er ook niet meer buiten de paden te worden gereden.
Dit is natuurlijk niet het hele parcours maar b.v. één afdaling.
het moet dan wel nog steeds te fietsen zijn voor xc ers, dit kan b.v. met een chicken-run er langs.

Vind het zowiezo raar dat de ene discipline uit de zelfde sport belangrijker (dus wel mag) zou zijn dan de ander......(dus niet mag)

Ik windsurf al ongeveer 20 jaar en heb eigenlijk nog nooit problemen gezien tussen b.v .racers, freestylers en wavers terwijl ze allemaal het zelfde stukje water op een andere manier gebruiken dan de ander.
Er zijn dan echt geen racers die gaan beweren dat alle freestylers het voor hun zouden kunnen verpesten omdat er tijdens het maken van een trick wel eens een ongeluk gebeurt en de overheid vraagtekens stelt bij deze discipline op hun water (niet helemaal te vergelijken met MTB maar toch)
Niet helemaal te vergelijken?? Jouw vergelijking slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.....
Het heeft niets te maken met belangrijker dan de andere groep, maar gewoon met de geldende regels.

dussssssss©
DE site

Sneeck

Bericht door Sneeck » zo apr 25, 2010 5:00 pm

Hij heeft wel degelijk een punt hoor, het is al een tijdje terug geprobeerd op de route van lage vuursche. Paar shore's en een leuk dropje, prima te doen voor iedereen met ook maar basic skills. 1 lulhannes heeft het ervoor gezorgd dat er dusdanig veel vraagtekens bij de gemeente kwamen dat het moest worden afgebroken. Be-lach-e-lijk! Ik maak zelf wel uit wat gevaarlijk is en wat ik daarom wel en niet rij dankjevriendelijk.

Echt een kinderachtig, verslapt regeltjes land waar we in leven. Alles met ook maar een béétje risico word dusdanig de grond in geboord, het "mountainbiken" in nederland is an sich al een belediging omdat we hier geen mountains kennen, in buurlanden is het juist gebruikelijk(wat? noodzakelijk) om basic skills als bunnyhoppen te hebben. Als 1 persoon uit een groepje van 20 over een dikke boomstam komt is het veel... En ja vind je het gek als er een paar stunts worden gebouwd waar jan-met-de-pet niet overheen kan omdat hij geen idee hoeft hoe met als gevolg een gebroken sleutelbeen dat het word afgebroken en in het vervolg verboden?(zie afdaling amerongen)

Het hele mountainbiken is aan het evolueren naar een mode-sport. Meh.

nonsens

Bericht door nonsens » ma apr 26, 2010 8:00 am

nou nou, wat een vriendelijke reactie is dat weer.........lul, drumstel
zo raar is de vergelijking niet, twee disciplines van één sport op de zelfde locatie....
waarvan één veel meer risico met zich meebrengt dan de ander.

Het heeft ook niks te maken met geldende regels want volgens mij geld dat alleen voor buiten de paden, ik heb het over gebruik maken van het bestaande pad.....
of is hier toch spraken van een beetje discriminatie?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij geen van beiden groepen hoor (XC of FR) maar gewoon voor de fun rondfiets en als er daarbij in een XC parcours meer uitdaging zou komen graag!

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma apr 26, 2010 4:35 pm

Kijk eens voor de grap op internationale fora wat men te zeggen heeft over het nederlandse "mountainbiken". Veel verder dan cyclocrossen komen ze niet, het stelt geen ruk voor. Wat er allemaal gereden word in gebieden met iets meer hoogteverschil word hier gelijk extreem freeride/ downhill genoemd terwijl het voor hun crosscountry is en met doodnormale bike's gereden word, maar dan met enige skill.

Het hele punt dat er geen permanente stunts worden aangelegd is enkel en alleen verantwoordelijkheid(en deels onderhoud) Ookal val je door je eigen toedoen hard op de grond, breek je iets, kan je nog steeds de gemeente/ bosbeheerder aanklagen voor nalatigheid voor weet-ik-veel-wat-voor-reden.(al zo vaak gebeurd, zeker bij amerongen) Dát is het hele gezeik, er moet gewoon een bordje komen met betreden op eigen risico, let the shore building begin!!

mateis

Bericht door mateis » ma apr 26, 2010 5:08 pm

Tuurlijk zijn we in Nl een stel lemmingen bij elkaar en is de balans eigen verantwoordelijkheid/overheidsverantwoordelijkheid in de ogen van 90% van de mensen op dit forum (jonge mannen in de kracht van hun leven met wat ontdekkingszin, blijkbaar kapitaalkrachtig genoeg om een dure hobby als mtb te hebben) doorgeschoten, maar gaat deze discussie daar wel over? Volgens mij niet...

Trouwens, op buitenlandse fora zie ik alleen Nlers klagen over het Nl mountainbiken. ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di apr 27, 2010 2:42 pm

nonsens schreef:nou nou, wat een vriendelijke reactie is dat weer.........lul, drumstel
zo raar is de vergelijking niet, twee disciplines van één sport op de zelfde locatie....

Het heeft ook niks te maken met geldende regels want volgens mij geld dat alleen voor buiten de paden, ik heb het over gebruik maken van het bestaande pad.....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij geen van beiden groepen hoor (XC of FR) maar gewoon voor de fun rondfiets en als er daarbij in een XC parcours meer uitdaging zou komen graag!
Mooie spreuk toch? Leuker dan "vlag op een strontschip".
Is trouwens niets onvriendelijks aan hoor, gewoon een alledaags Westfries spreekwoord.

Ik doelde natuurlijk op de vergelijking windsurfen->fietsen, die vergelijking gaat niet echt op mijns inziens.

Het idee van chicken runs en hero runs is op zich niet al te slecht en zie je op Schoorl trouwens al in de ZW-hoek.

dussssssss©
DE site

amigo

Bericht door amigo » di apr 27, 2010 8:51 pm

BOSS schreef:
nonsens schreef:nou nou, wat een vriendelijke reactie is dat weer.........lul, drumstel

Mooie spreuk toch? Leuker dan "vlag op een strontschip".
Is trouwens niets onvriendelijks aan hoor, gewoon een alledaags Westfries spreekwoord.

Ik doelde natuurlijk op de vergelijking windsurfen->fietsen, die vergelijking gaat niet echt op mijns inziens.

Het idee van chicken runs en hero runs is op zich niet al te slecht en zie je op Schoorl trouwens al in de ZW-hoek.

dussssssss©
Chicken run in de zuidwest hoek ??? Zeker bij hoog laag?
Het chicken run idee is best een goed idee , en toe te passen zonder dat je daar grote omleggingen moet creeren .
En ik weet nu al een aantal drops die je nu al gewoon in je rondje kan toepassen , zonder dat je daar voor van de baan af hoeft .

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo apr 28, 2010 6:33 am

Compleet off-topic, maar in z'n algemeenheid je kunt er moeilijk omheen dat:
a) je in NL veelal veroordeeld bent tot het rijden op de vaste MTB routes,
b) dat die routes een deel van de rijders - en dat wil ik geen eens Freeriders noemen - verre van bieden waarnaar zij in MTB'en op zoek zijn, omdat de meeste rondjes simpelweg zijn aangelegd om km in het bos af te leggen dan aan de technische vaardigheden van de rijder uit te dagen.

Met een dergelijk eenzijdig aanbod, geef je dus de keuze of te conformeren of "creatief" om te gaan met verboden.

Tja, zelfs als je je netjes conformeert en een beetje uitdagende lijn probeert te vinden in bestaande routes dan heb je weer van die figuren die waarschijnlijk niet verkennen, niet vooruit kijken, het verkeerde spoor pakken, vervolgens in de problemen komen en daarna gaan lopen zeuren (van blokkeren met takken tot hindernissen afvlakken) omdat het gevaarlijk zou zijn.

Misschien dat het toch eens wat serieuzer genomen zou moeten worden als sport waar gewoon een zekere behendigheid voor vereist is...

nonsens

Bericht door nonsens » wo apr 28, 2010 8:03 am

Het hoeven natuurlijk ook geen mega-jumps/drops te zijn maar ook te doen voor de gemiddelde mtb die niet alleen bezig is met ronde tijden maar ook een andere uitdaging
zoekt.

Ik ben al heel lang niet meer in Schoorl geweest en ga zaterdag of zondag maar weer eens een rondje doen.

Plaats reactie