We kwamen ongeveer 11 uur aan. Gelijk liftkaartjes kopen en omkleden voor een paar leuke bikesessies. Na ongeveer 3 runs te hebben gereden was ik lekker op temperatuur. Alles ging lekker smooth. Het park lag er nog prima bij. Dus we hadden nog een mooie dag te gaan. Maar het mocht toch niet zo zijn.
We namen de slopestyle parcours naar beneden richting de Funride om ons te verheugen op die mooie roadgap. Maar helaas ging ik vrij lullig op mijn muil tegen zo'n afgezaagde boomstronk. Dat was na die dubbele drop die net voor de roadgap is. Kon helaas niet de goede lijn houden en rij dus recht op die stronk af.
Ik klap voorover mijn stuur en lande met een gestrekt been tegen de grond/baan. Ik zag mijn been helemaal knikken alsof het niets was. Eenmaal bij besef zag ik dat mijn been helemaal verkeerd lag. Vloeken en schreeuwen deed ik tegelijk. Mijn kameraden die achter mij reden zagen het gebeuren en kwamen mij meteen ondersteunen. De ene ging hulp halen en de andere ging mijn been recht leggen. Dat laatste was gewoon nasty. Deed echt pijn zeg. Mijn been was net pudding. Hij zat niet meer vast namelijk dus bewoog mijn been alsof het pudding was.
Na een half uur te hebben geleden begon ik aardig duizelig te worden van de pijn en van de positie waar ik in lag. Gelukkig arriveerde het ambulance personeel om mij tijdelijk te verlossen van de pijn. Ze spoten morfine in mij dat een kleine 20 minuten werkte.
Eenmaal in het ziekenhuis gingen ze rontgenfoto's maken van mijn been. Ik wist toch al dat het slechte boel was en dat ik geheid onder het mes moest. En dat werd inderdaad bevestigd. Na een papier te hebben ondertekend ging ik onder het mes. Na de operatie vertelden ze mij dat het herstel minstens 12 weken ging duren. Dus exclusief leren lopen en spieropbouw.
Al met al heb ik daar 5 dagen gelegen voor ik weer naar huis kon.