Rockstar -> Monster!
Moderator:Beheerders
-
We zitten gewoon in een energydrink-hype.
Nog niet al te lang geleden, zeg 10 à 15 jaar, had zag je overal tabaksreclame, vooral in de auto en motorsport. En zag jij die helden van vroeger met een peuk in hun mond op het podium staan? Nja James Hunt (F1 jaren 70 geloof ik) als uitzondering dan. Toen bleek dat roken slecht voor de gezondheid was werd die sponsering verboden en daar maakte de energydranken met redbull voorop handig gebruik van door die ruimte op te vullen. En idd, reken maar dat een goeie atleet er dik voor betaald krijgt om op het podium dat blikkie zowat de camera in te douwen en drinken doen ze het al (bijna) helamaal niet en zeker niet vòòr of na een wedstrijd.
Nee dan dit, weet je wat sommige mtb'ers tijdens de olympische spelen van afgelopen zomer dronken? O.R.S. Iemand die aan de diarree geweest is weet wel wat het is. Waarom dit drinken? Omdat er zoveel vitaminen en mineralen in zitten en ter voorkoming dat je uitdroogt. Het klinkt misschien een beetje kinderachtig maar wat ik zelf altijd doe is roosvicee in de bidon, aanmengen met water en een snufje zout toevoegen en klaar is kees. Prima sportdrank waar bijna alles in zit wat je nodig hebt.
Nou wil ik de energy-drinks niet afkraken want met name redbull doet heel veel voor de auto/motor/extremesport etc. doormiddel van sponsoring van o.a evenementen die anders maar moeilijk van de grond komen.
Nog niet al te lang geleden, zeg 10 à 15 jaar, had zag je overal tabaksreclame, vooral in de auto en motorsport. En zag jij die helden van vroeger met een peuk in hun mond op het podium staan? Nja James Hunt (F1 jaren 70 geloof ik) als uitzondering dan. Toen bleek dat roken slecht voor de gezondheid was werd die sponsering verboden en daar maakte de energydranken met redbull voorop handig gebruik van door die ruimte op te vullen. En idd, reken maar dat een goeie atleet er dik voor betaald krijgt om op het podium dat blikkie zowat de camera in te douwen en drinken doen ze het al (bijna) helamaal niet en zeker niet vòòr of na een wedstrijd.
Nee dan dit, weet je wat sommige mtb'ers tijdens de olympische spelen van afgelopen zomer dronken? O.R.S. Iemand die aan de diarree geweest is weet wel wat het is. Waarom dit drinken? Omdat er zoveel vitaminen en mineralen in zitten en ter voorkoming dat je uitdroogt. Het klinkt misschien een beetje kinderachtig maar wat ik zelf altijd doe is roosvicee in de bidon, aanmengen met water en een snufje zout toevoegen en klaar is kees. Prima sportdrank waar bijna alles in zit wat je nodig hebt.
Nou wil ik de energy-drinks niet afkraken want met name redbull doet heel veel voor de auto/motor/extremesport etc. doormiddel van sponsoring van o.a evenementen die anders maar moeilijk van de grond komen.
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
dus het aantal blikjes op de grond is voor jou het imago wat een merknaam heeft..De Jean schreef:Qua imago staat RedBull nu wel ongeveer ter hoogte van coca cola. je ziet meer redbull blikjes rondlingeren op de parking van een vlaamse kermis, dan op een wedstrijd. Monster, Rockstar, GoFast zijn voor mij dan de alternatieven voor low life getto volk.

heel dat gedoe over gezond/ongezond word te veel uitgetrokken, alles is schadelijk ligt aan de hoeveelheid en het gebruik.
Als mensen zelf zo achterlijk zijn om veel blikjes te gaan drinken dan zijn zei zelf niet bij hun verstand.
lowlife getto volk..., weer al zo'n geweldige vergelijking...
cheers
Dat klopt wel deels, het imago van een merk zorgt ervoor dat een bepaalde groep mensen tot het merk worden aangetrokken. Dat weet een firma als Red Bull vantevoren al want daar word uitgebreid onderzoek naar gedaan.Zjeeem schreef:dus het aantal blikjes op de grond is voor jou het imago wat een merknaam heeft..De Jean schreef:Qua imago staat RedBull nu wel ongeveer ter hoogte van coca cola. je ziet meer redbull blikjes rondlingeren op de parking van een vlaamse kermis, dan op een wedstrijd. Monster, Rockstar, GoFast zijn voor mij dan de alternatieven voor low life getto volk.![]()
Veel blikjes op de grond zegt wel degelijk iets over de gebruikers/imago van het produkt; juigdige gebruikers.
Ik heb nog nooit ergens een fles Zwarte kip advocaat langs de weg zien liggen.......
dussssssssss©
ooh ok zo werkt dat, geen marktonderzoek maar een straatvuilonderzoek...BOSS schreef:Dat klopt wel deels, het imago van een merk zorgt ervoor dat een bepaalde groep mensen tot het merk worden aangetrokken. Dat weet een firma als Red Bull vantevoren al want daar word uitgebreid onderzoek naar gedaan.Zjeeem schreef:dus het aantal blikjes op de grond is voor jou het imago wat een merknaam heeft..De Jean schreef:Qua imago staat RedBull nu wel ongeveer ter hoogte van coca cola. je ziet meer redbull blikjes rondlingeren op de parking van een vlaamse kermis, dan op een wedstrijd. Monster, Rockstar, GoFast zijn voor mij dan de alternatieven voor low life getto volk.![]()
Veel blikjes op de grond zegt wel degelijk iets over de gebruikers/imago van het produkt; juigdige gebruikers.
Ik heb nog nooit ergens een fles Zwarte kip advocaat langs de weg zien liggen.......
dussssssssss©
mischien zijn de red bull drinkers wel van dat "lowlife getto volk" zoals gesuggereerd word door de jean, en zijn de Go Fast, Rockstar drinkers wel sociaal en opgevoed dat zei hun blikjes wel in de prullenbak deponeren.
en juigdige gebruikers? goede doelgroep..

and again, cheers!
...Zjeeem schreef:
ooh ok zo werkt dat, geen marktonderzoek maar een straatvuilonderzoek...
mischien zijn de red bull drinkers wel van dat "lowlife getto volk" zoals gesuggereerd word door de jean, en zijn de Go Fast, Rockstar drinkers wel sociaal en opgevoed dat zei hun blikjes wel in de prullenbak deponeren.
en juigdige gebruikers? goede doelgroep..![]()
and again, cheers!
ik ga slapen
als de cafeine uitgewerkt is

you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
alright, er is in dit topic al veel gesproken over imago, hype, (on)gezond, energie,...
Persoonlijk geloof ik niet al te zeer in al die energy boost praatjes. Als je je energetischer voelt na een redbull (of ander drankje), lijkt me de oorzaak eerder op een psychologisch dan op een biomedisch niveau te liggen. Trouwens, te veel cafeïne bezorgt je zelfs het tegenovergestelde effect.
Naast het al dan niet energie-gedoe, vind ik redbull gewoon eens lekker. Vroeger bestond er trouwens ne frisdrank met ongeveer dezelfde smaak.
Persoonlijk geloof ik niet al te zeer in al die energy boost praatjes. Als je je energetischer voelt na een redbull (of ander drankje), lijkt me de oorzaak eerder op een psychologisch dan op een biomedisch niveau te liggen. Trouwens, te veel cafeïne bezorgt je zelfs het tegenovergestelde effect.
Naast het al dan niet energie-gedoe, vind ik redbull gewoon eens lekker. Vroeger bestond er trouwens ne frisdrank met ongeveer dezelfde smaak.
Cocaïne, speed, rilatine, amfetamines werken zowiezo beter dan caffeïne. Ik raad deze producten aan wanneer gewenning aan caffeine optreedt.fredo schreef:alright, er is in dit topic al veel gesproken over imago, hype, (on)gezond, energie,...
-
- Contacteer:
Jup, steeds meer verschillende AH filliaalen krijgen hemMarkwin@dTb schreef:Gewoon in de normale ah?Timmos schreef:stond bij de ah vanmiddag. zie ik ineens monster energy staan 500 ml 2 smaken regular en nog 1.

bij ah waar ik werk hebben we inmiddels :
Rockstar 50 Cl
Monser 50 Cl
Red Bull 50 Cl
Redbull 25 Cl
Redbull sugarfree 20 Cl
Rodeo 25 Cl
Rodeo sugarfree 25 Cl
Bullit 25 Cl
Euroshopper

En die ander ook wel bekende 25 Cl blikjes... kan er ff neit opkomen
en dan nog een groene iets, zal wel biologisch zijn ofzo

wrm zou ik die rotzooi gebruiken als ik mezelf psychologisch kan "stimuleren/energetizeren". Ik wil enkel zeggen dat het psychologisch effect groot is. Dom voorbeeld: laat eens iemand een hele avond niet alcoholisch bier drinken zonder dat ie het weet, en de kans bestaat dat ie zich zat gaat gedragen.Fry schreef:Cocaïne, speed, rilatine, amfetamines werken zowiezo beter dan caffeïne. Ik raad deze producten aan wanneer gewenning aan caffeine optreedt.fredo schreef:alright, er is in dit topic al veel gesproken over imago, hype, (on)gezond, energie,...
Monster zou ik haast al niet aan beginnen precies omdat Hill dat zo idioot in z'n handen moet houden als hij op het podium staat
. Maar goed, ik hoef al die troep sowieso niet, er zijn zat andere lekkere drankjes en bij het fietsen gaat er bij mij toch alleen water in.

En thnx voor die link nog, handig om te weten.mark77 schreef:http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1278
Betreft Energy drankjes

speed = amfetaminesFry schreef:Cocaïne, speed, rilatine, amfetamines werken zowiezo beter dan caffeïne. Ik raad deze producten aan wanneer gewenning aan caffeine optreedt.fredo schreef:alright, er is in dit topic al veel gesproken over imago, hype, (on)gezond, energie,...