VooDoo

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
voodoo
VooDoo

Bericht door voodoo » za dec 15, 2007 10:32 am

:evil: Wie op dit forum, bezitten er een VooDoo bike,ik ken niemand persoonlijk die er een in zijn bezit heeft.Ze zijn een tijdje verkocht door Bike to build.
Ik ben gewoon nieuwsgierig.Zelf bezit ik een VooDoo Wanga en een VooDoo Erzulie,zelf opgebouwd.Er zijn nog maar weinig betaalbare frames van fabrikanten die stalen frames maken.Mijn eerste VooDoo frame heb ik uit duitsland gehaald in 1997,maar volgens mij zijn er in Nederland en Belgie nooit een officiele importeur geweest.Ik ben benieuwd???
Groetjes VooDoo :bicycle:

Reprox

Bericht door Reprox » za dec 15, 2007 10:38 am

Stonden er nog 2 te koop laatst..

Even de zoek functie gebruiken ;)

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za dec 15, 2007 11:09 am

Ik weet dat Setzer er 1 (of 2) heeft.... Cloxxki reed in zijn 26inch jaren ook op zo'n ding.

Had Tuindor er nou ook een (die oranje) of was dat wat anders?

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » za dec 15, 2007 12:00 pm

Andy Los (nu Bike2Build) heeft Voodoo een tijdje geimporteerd. Ik had als het goed is de eerste in Nederland (die Andy verkocht heeft) :) Een oranje Bizango, ergens begin 1997. Helaas is ie na bijna 10 jaar gescheurd op een deuk in de onderbuis.

Deze kwam ik laatst weer tegen:
Afbeelding
zadelpen maat klopt niet, moest 26.8 zijn, XTR voorderailleur heeft er al die tijd op gezeten en doet het nog steeds.

Afbeelding
Zo zag ie er ongeveer uit.
Steelboy schreef:Had Tuindor er nou ook een (die oranje) of was dat wat anders?
Dat is een Brodie dacht ik.

voodoo

VooDoo

Bericht door voodoo » za dec 15, 2007 12:57 pm

:evil: Mooie bike,heeft ie net zoveel flex als de Wanga?Die is van Tanga Prestige buizen.De Erzulie is van eigen naam buizen gemaakt en een stuk stijver in de bracked,ook ruim 300 gram zwaarder,misschien oook duurzamer.
Groetjes VooDoo

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za dec 15, 2007 1:46 pm

Ik heb nu bijna een jaartje een WANGA, opgebouwd met een rohloff-naaf. Afgelopen zomer in Polen een 6-daagse marathon gereden, heerlijk fietsje!!! Inmiddels kijk ik rond ofdat ik er niet nog eentje in 21" kan kopen om mijn surly 1x1 18" te vervangen!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za dec 15, 2007 2:32 pm

Steelboy schreef:Ik weet dat Setzer er 1 (of 2) heeft.... Cloxxki reed in zijn 26inch jaren ook op zo'n ding.

Dat is een Brodie.

voodoo

VooDoo

Bericht door voodoo » za dec 15, 2007 7:37 pm

:evil: Een paar fotos,lukt helaas niet.Hoe moet ik dit doen?
[/url]

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za dec 15, 2007 7:58 pm

Je foto's ergens online plaatsen in een gallery. Daarvan dan de URL code plaatsen tussen de {img}.....{/img} tags. Waarbij de {} vervangen moet worden door [ ] (rechte haakjes)

Snorro

Bericht door Snorro » zo dec 16, 2007 5:29 pm

DeKerf's schreef:
Steelboy schreef:Ik weet dat Setzer er 1 (of 2) heeft.... Cloxxki reed in zijn 26inch jaren ook op zo'n ding.

Dat is een Brodie.
Hij heeft anders wel een voodoo kapstok. Of was t nu een oude bontrager?

Jaar of vijf terug aardig wat voodoo's in de club gehad, zeker een stuk of 3-4. Nu allemaal op één na overleden of verdwenen. Was de tijd dat B2B nog wat specialere dingen had dan cube en bbb...

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » wo jan 16, 2008 12:28 am

Ik heb een tijdje geleden een Voodoo Dambala 29-er frame overgenomen van een ander forumlid. Ben ik nu aan het opbouwen als Singlespeed.

Zie: www.bartsbikes.blogspot.com

voodoo

Bericht door voodoo » wo jan 16, 2008 9:17 am

:( Ik bezit alleen de doos van de dambala,waarin mijn erzulie was verstuurd.Kekke kleur dat groen.Ik reedt afgelopen zondag de tocht in Gulpen en reedt iemand op een omgespoten(zonde) bizango voorbij die er al 10 jaar happy mee rond rijdt,maar ze blijven vrij schaars die voodoos.
Gr. VooDoo :evil:

revis

Bericht door revis » za jan 26, 2008 7:59 pm

Laatst ook een Dambala overgenomen via DP. Een Marathon vork erin gezet, 27 gears erop en ik ben nu aan de korte bovenbuis aan het wennen.

Grtz revis.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » do jan 31, 2008 11:12 pm

voodoo schreef:,maar ze blijven vrij schaars die voodoos.
Dat heeft ook wel wat :)

Ik heb net weer een nieuwe gebouwd, framepje op eBay gekocht, nieuw. Gewicht viel een beetje tegen, dit frame is 300g zwaarder dan mijn oude Bizango... Maar ik vind hem wel mooi geworden.

Afbeelding

voodoo

Bericht door voodoo » vr feb 01, 2008 9:11 am

:punk: Mooie bike geworden,veel onderdelen overgenomen zie ik.Ik kan alleen niet herkennen welk type frame het is,weer een bizango?
Gr, VooDoo :evil:

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr feb 01, 2008 10:51 am

MavErik schreef:
Ik heb net weer een nieuwe gebouwd, framepje op eBay gekocht, nieuw. Gewicht viel een beetje tegen, dit frame is 300g zwaarder dan mijn oude Bizango... Maar ik vind hem wel mooi geworden.

Afbeelding
Ik zou eventueel nog wel rode DX V-brakes voor je hebben ;)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » vr feb 01, 2008 9:26 pm

Het is een Bizango, waarschijnlijk een 2006 model.

En ik heb er XTR vbrakes opgezet, die gaan er niet af voor rooie DX :)

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » zo feb 03, 2008 10:17 pm

Ik heb inderdaad 2 voodoos, alleen is mn forumnaam al weer een tijdje gewoon rigard (wel op letten staaljongen 8) )

Ik rij alleen niet meer super veel op beiden. Voodoo nummer 1 is een Bokor uit 1997, easton ultralite frame handmade in USA door anodising. Dit was tot vorig jaar september de main ride, een xc racebak. Vorig jaar, na 10 jaar trouwe dienst, vond ik het wel tijd voor een rustiger bestaan voor de Bokor en heb ik een Van Nicholas frame gekocht. Ik wilde Ti maar een D-Jab, toch nog steeds mn droomvoodoo, vind ik in zn huidige versie niet zo.

Bokor is nu mn SS racer, dus af en toe word ie nog uitgelaten. Huidige setup zal ik snel ff posten.

Voodoo 2 is een Wanga rond 1997, precies weet ik het niet want ik heb 'm 2de hands gekocht, van iemand uit vlaardingen. Was mn eerste singlespeed en veel onderdelen die nu op de Bokor zitten, zaten daarvoor op de Wanga. Hangt nu ongebruikt in de schuur tot ik de behoefte krijg om m weer op te bouwen. Misschien een woon-werk bike... ik weet t nog niet.

Plaats reactie