Het Dirty Pages Tour de France 2007 topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing

Bericht door BLRacing » za jul 28, 2007 9:06 pm

Ik las in het AD een interview met ene Harm Kuipers dacht ik. Kenner op gebied van doping :D . Hij legde uit dat er maar één doping echt werkt en dat is 100% EPO. Dit kan de prestaties met 20 % verhogen. Alle andere doping hebben maar nihil effect. Testosteron bijvoorbeeld heeft wetenschappelijk bewezen gewoon geen effect. Alleen duitse onderzoekers hebben in één onderzoek ooit een verlaagde hartslag gemeten bij herstel maar voor de rest hebben eigenlijk alle doping alleen maar een placebo effect.

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jul 29, 2007 7:26 pm

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 30, 2007 12:39 pm

Bron is de telegraaf dus of het waar is..........

'Rasmussen dacht aan zelfmoord'
Uitgegeven: 30 juli 2007 13:32
Laatst gewijzigd: 30 juli 2007 13:36

AMSTERDAM - Na de mededeling dat hij niet meer deel mocht nemen aan de Ronde van Frankrijk, heeft Michael Rasmussen overwogen zelfmoord te plegen. Dat meldt De Telegraaf maandag.

De krant baseert zijn gegevens op een gesprek dat de wielrenner had met de Deense krant B.T. "Mijn wereld was in elkaar gestort, ik wist niet meer wat ik doen moest. Gelukkig hield de gedachte aan mijn zoon en vrouw me nog op de been."

Tijdens de bekendmaking van het ontslag zat gele trui-drager op zijn hotelkamer. Vrijdag is hij per auto naar zijn Italiaanse woning gereden.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jul 30, 2007 12:55 pm

BOSS schreef:Bron is de telegraaf dus of het waar is..........

AMSTERDAM - Na de mededeling dat hij niet meer deel mocht nemen aan de Ronde van Frankrijk, heeft Michael Rasmussen overwogen zelfmoord te plegen. Dat meldt De Telegraaf maandag.

De krant baseert zijn gegevens op een gesprek dat de wielrenner had met de Deense krant B.T. "Mijn wereld was in elkaar gestort, ik wist niet meer wat ik doen moest. Gelukkig hield de gedachte aan mijn zoon en vrouw me nog op de been."

Tijdens de bekendmaking van het ontslag zat gele trui-drager op zijn hotelkamer. Vrijdag is hij per auto naar zijn Italiaanse woning gereden.

dusssssssss©
Als de bovenstaande quote het enige is waarop de Telegraaf zich basseert in de conclussie dat ie zelfmoord wou plegen, vind ik dat ronduit een schandaal voor het vak van verslaggever/media....

wat een geruchtenmakerij zeg! :evil:

Segunda3

Bericht door Segunda3 » ma jul 30, 2007 1:03 pm

Grappig; Heeft het uberhaupt wel geregend in Bolzano ?!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jul 30, 2007 1:11 pm

Segunda3 schreef:Grappig; Heeft het uberhaupt wel geregend in Bolzano ?!

Mail dat eens naar de UCI ;-) CC aan de Rabo..

Sven

Bericht door Sven » ma jul 30, 2007 2:52 pm

jojo

Bericht door jojo » ma jul 30, 2007 3:16 pm

DeKerf's schreef:
BOSS schreef:Bron is de telegraaf dus of het waar is..........

dusssssssss©
Als de bovenstaande quote het enige is waarop de Telegraaf zich basseert in de conclussie dat ie zelfmoord wou plegen, vind ik dat ronduit een schandaal voor het vak van verslaggever/media....

wat een geruchtenmakerij zeg! :evil:
dat is de telegraaf he, gelijk aan al die andere rodelbladen.....
keybone collector!!!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jul 30, 2007 9:31 pm

En natuurlijk.... the saga continuous...

http://uk.eurosport.yahoo.com/30072007/ ... e-epo.html

Gène

Bericht door Gène » ma jul 30, 2007 10:15 pm

Nou, hoeveel volgen er nog?

Ik zie Contador ook weer van z'n sokkeltje flikkeren.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jul 30, 2007 10:17 pm

Gène schreef:Nou, hoeveel volgen er nog?

Ik zie Contador ook weer van z'n sokkeltje flikkeren.

mzzl
Gène

Kunnen we ook een soort van alternatief Tour Spel van maken... met hoge inzet...? 8) Hebben we toch nog iets aan de Tour, zeg maar...

Gène

Bericht door Gène » ma jul 30, 2007 10:34 pm

Dus:

Maak een lijstje van 5 renners die nog betrapt gaan worden op dope? De eerste die bingo heeft, verdient de eeuwige roem?

Ik zeg:
- Contador
- Soler
- Moreau
- Leipheimer
- Evans

Waarom?
- Gele trui drager
- Bolletjes trui, ik bedoel de trui zegt het al: de bolletjes drager....Hier kom je er geen vliegtuig meer mee in.
- Omdat tie frans kampioen is, de Doulphine Libere goed gereden heeft en ineens geen goede dag beleeft heeft. Maar omdat tie Frans is krijgt hij uiteraard dezelfde voordeel van de twijfel, net als Rasmussen
- Hij heeft zijn nationaliteit niet mee en rijd ineens een hele goede tijdrit.
- Omdat hij op de "derde" plek is geeindigd, nummer 1 was woensdag aan de beurt, nummer twee deze week en helaas voor Evans is tie komende week aan de beurt.

Ik hoop dat Rasmussen komend jaar Olympisch kampioen MTB wordt.

mzzl
Gène

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jul 31, 2007 6:36 am

DeKerf's schreef:En natuurlijk.... the saga continuous...

hele diepe zucht.................

dussssss©
DE site

BLRacing

Bericht door BLRacing » di jul 31, 2007 9:39 am

Aan zijn presetaties is af te lezen dat het in iedergeval niet veel geholpen heeft :D

Big T

Bericht door Big T » di jul 31, 2007 11:33 am

Wat ik me dan afvraag bij renners als Vino en Mayo. Dit zijn kampioenen / toppers die de hele tijd in de schijnwerpers staan. Op het moment dat het even wat minder gaat (waarschijnlijk zijn ze bang geworden vanwege de aangescherpte dopingcontroles) gebruiken ze alsnog de middeltjes waardoor ze beter gaan presteren. Ze weten dat de kans erg groot is dat ze gepakt gaan worden.

Wat mijn punt is, zijn die renners dusdanig gewend om dope te gebruiken, dat ze het als normaal beschouwen? Gebruiken ze dope omdat ze weten dat hun collega's het ook gebruiken en niet gepakt worden? Gebruiken ze dope omdat ze zonder niet hun oude (normale) niviau kunnen halen?

Hoe dom ben je als je gebruikt, en de kans is groot om betrapt te worden? Zeker wanneer je gegarandeerd gecontroleerd wordt als je de etappe wint!

Jappe

Bericht door Jappe » di jul 31, 2007 3:32 pm

Als je toprenner bent en opeens kan je niet meer mee zullen mensen zich ook vragen stellen. Hij zal vroeger wel gepakt hebben. Vandaar zijn resultaten toen. Nu zie je wat hij waard is zonder doping. Met dat in het achterhoofd verlies je altijd en lijkt me de optie om toch nog doping te nemen enigszinds begrijpelijk.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di jul 31, 2007 6:21 pm

DeKerf's schreef:En natuurlijk.... the saga continuous...

En ik mij maar afvragen in welk licht ik het onderstaande deel uit een artikel op cyclingnews.com moest zien ;)

Basque climbing sensation Iban Mayo has certainly had more than his fair share of ups and downs during his career, both literally and figuratively. Mayo was a revelation in the 2003 Critérium du Dauphiné Libéré, captured a glorious Tour de France stage victory atop l'Alpe d'Huez shortly afterwards, then dominated over Lance Armstrong in the Critérium du Dauphiné Libéré the following year. (DIT WAS TOEN ER NOG OP RECEPT IETS TE VERKIJGEN WAS IN SPANJE) Sadly, though, his performance mysteriously faltered in spectacular fashion since then yet he has remained at the forefront of the sport, at least in terms of expectations. (NA OPERATIE FUENTES).

After six seasons with the Euskaltel-Euskadi team, Mayo made what has proven to be a reinvigorating move to Saunier Duval-Prodir for 2007 and has barely looked back since then. The change in scenery apparently removed much of the homegrown pressure to perform and allowed the enigmatic personality to clear his head and refocus his efforts on being one of cycling's best ascenders.

Although Mayo still has yet to fully recapture his past glory, he is performing better than he has in years with a fresh outlook on his career, a reenergized set of legs (DAS NU DUS OOK weer VERKLAARD), and a heart that has rekindled its love for the sport. In this year's TdF, Mayo displayed some of his old form with two strong days in the Alps that included a second place finish in Tignes. Things didn't go quite as well in the Pyrenees, but Mayo's improvement is both encouraging and inspiring nonetheless.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 01, 2007 7:50 am

'Mailbox van Rasmussen gekraakt'
Uitgegeven: 1 augustus 2007 08:23
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2007 08:26

AMSTERDAM - Gevoelige informatie over wielrenner Michael Rasmussen lijkt een dezer dagen naar buiten te gaan komen. De Deense politie meldde woensdag dat de mailbox van de ontslagen Raborenner gekraakt is door een hacker.

De Deense krant B.T., dat eerder al melding maakte van zelfmoordplannen van de Deense sporter, zou in het bezit zijn van enkele gevoelige e-mailtjes. Ook een mail van zijn voormalige werkgever met daarin aanvullende mededelingen omtrent zijn ontslag is in het bezit van B.T.

De krant heeft al laten weten de informatie niet te gebruiken omdat zij er niet op een eerlijke manier aan zijn gekomen.

dusssssss©
DE site

b-dirt

Bericht door b-dirt » wo aug 01, 2007 5:16 pm

Segunda3 schreef:Grappig; Heeft het uberhaupt wel geregend in Bolzano ?!

wat is hier duidelijk aan dan ik snap er echt hellemaal niets van :?

dader

Bericht door dader » do aug 02, 2007 1:04 pm

BOSS schreef:'Mailbox van Rasmussen gekraakt'
Uitgegeven: 1 augustus 2007 08:23
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2007 08:26

AMSTERDAM - Gevoelige informatie over wielrenner Michael Rasmussen lijkt een dezer dagen naar buiten te gaan komen. De Deense politie meldde woensdag dat de mailbox van de ontslagen Raborenner gekraakt is door een hacker.

De Deense krant B.T., dat eerder al melding maakte van zelfmoordplannen van de Deense sporter, zou in het bezit zijn van enkele gevoelige e-mailtjes. Ook een mail van zijn voormalige werkgever met daarin aanvullende mededelingen omtrent zijn ontslag is in het bezit van B.T.

De krant heeft al laten weten de informatie niet te gebruiken omdat zij er niet op een eerlijke manier aan zijn gekomen.

dusssssss©
NOS schreef:In Denemarken is een man gearresteerd die gestolen e-mail van de wielrenner Michael Rasmussen wilde verkopen. Hij had onder meer de ontslagbrief van de Rabo-ploeg aan Rasmussen gedownload. Die bood hij te koop aan aan de tabloid BT

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do aug 02, 2007 6:06 pm

Sportief;

Contador neemt het op voor Rasmussen
Uitgegeven: 2 augustus 2007 18:49
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2007 18:54

MADRID - Alberto Contador heeft donderdag kritiek geuit op het gedwongen vertrek van de Deen Michael Rasmussen tijdens de Tour. Rasmussen werd als gele-truidrager door zijn ploeg Rabobank uit de Ronde van Frankrijk gehaald omdat hij de ploegregels had overtreden.

Contador nam daarop de trui over en won de Tour.

"Ik weet niet wat precies de achtergronden zijn, maar ik weet wel dat het niet mogelijk is dat je halverwege een wedstrijd wordt verteld dat je naar huis moet als er vooraf geen probleem is geweest", zei Contador tegen de Spaanse radiozender Cadena Ser. "Ik had liever op een andere manier gewonnen."

Bewijzen

Over de beschuldigingen van de Duitse dopingexpert Werner Franke aan zijn adres: "Je moet tegenwoordig je onschuld bewijzen, zelfs als je niet eens verdacht bent."

dusssssss©
DE site

BLRacing

Bericht door BLRacing » do aug 02, 2007 9:00 pm

Tja Contador heeft natuurlijk een beetje dubbele gevoelens bij zijn overwinning. Als sporter wil je dit ook echt eerlijk verdient hebben en niet "in de schoot geworpen" krijgen. Ik vraag me echt af wat er nou in die emails zou staan. Misschien belastende bewijs tegen de rabobank of andersom.

rene st

Bericht door rene st » do aug 02, 2007 10:02 pm

het verschil tussen en junk en die gasten van de tour dit jaar hun verkopen hun fiets niet :P

Fast

Bericht door Fast » za aug 04, 2007 9:59 am

Infloto schreef:Vraagje:

Dat Theo de Rooy geen raketgeleerde was wisten we natuurlijk allang en dat hij geen ploegleider meer is bij Rabo is een zegen. Maar na wat zojuist bekend geworden is kan niet anders volgen dan de vraag:

Hoe dom is Theo de Rooy echt?
Theo heeft gebruik gemaakt van voortschrijdend inzicht en zijn functie neergelegd bij de Rabobank.

Zijn volgende stap in zijn carriere?
Ik denk raketgeleerde! Mars here we come!
Trying is the first step towards failure.

Gène

Bericht door Gène » za aug 04, 2007 3:14 pm

Nu zul je zien, de onafhankelijke onderzoekspersoon komt straks tot de conclusie dat Rasmussen onterecht de straat is opgezet. Dan mag je er toch even vanuit gaan dat Rasmussen met zijn advocaat een proces aanspant tegen Rabobank, tenminste dat zou ik doen.

Dat Rasmussen een sanctie verdiende wegens nalatige administratie is op zich terrecht. Maar hem ontslaan op basis van onjuiste/ onvoldoende gegevens is een ander punt.

Op zich is het wel goed dat er eindelijk en wat actie komt in de professionele wielerwereld. De UCI is totaal geen wielerbond maar eerder een verzetsgroep tegen iedere vorm van fietssport. Van mij mag de gehele organistatie op de schop en er eens duidelijke regelgeving opgesteld worden met mensen die verstand hebben van het leiden van een organistatie en afiniteit hebben met de wielersport.

Teams moeten zich eens professioneler gaan gedragen en managers aannemen i.p.v. oud wielrenners die een beetje een grote mond hebben. Organistaties en teams zullen eens op zoek moeten gaan naar voorbeelden van andere grote sportevenementen: formule 1, motor GP, voetbal. Allemaal sporten waar veel geld in om gaat en waar wel "goede" mensen aan de top staan met een duidelijke overkoepellende sportbond.

Maar goed, er zal zeker nog niet het laatste over geschreven of gezegt worden.

mzzl
Gène

Plaats reactie