Het komt altijd wat heftig over de manier waarop crash de dingen zegt, maar ik
ben het in deze discussie meer met hem eens dan met degene die zich strak aan
de regels houden.
De regels die zogenaamd door de democratie gemaakt zouden zijn, zijn
inmiddels al helemaal overwoekert door bureaucratie en belangenverstrengeling.
Veel regels hebben allang niks meer te maken met redelijkeid en rechtvaardigheid.
Dat blijkt wel uit de kromme uitleg die door rechtshandhavers wordt gegeven bij een
aanhouding, ze krijgen het steeds moeilijker alles recht te breiden en komen vaak
niet meer verder dan: "jamaar als iedereen het zou doen..." of "de wetgever heeft
het zo bepaald"
Voorbeeld 1 van hoe krom recht kan zijn: (ff kort door de bocht niet de moeite om verder over te discussieren!) jij molt de natuur met je mtb, maar dit is zo tof om te doen, dat iedereen dit gaat doen, natuur kapot, maar iedereen is inmiddels verslaafd aan fietsen, pakt minder snel de auto, per saldo: milieu-schade gaat omlaag.
Voorbeeld 2: jij denkt goed bezig te zijn met je GFT scheiden, maar gevolg is dat de Rest-afvalbergen te chemisch zijn om er parken op te laten groeien en dat die vuile diesel GFT vuilniswagens eigenlijk alleen maar 85% water door heel NL aan het transporteren zijn. kortom je bent dus slecht bezig
Voorbeeld 3: Ik zat afgelopen week in Parijs, ik fiets naar de arc de triomph, heb daar afgesproken met vrienden, na m'n leven gewaagd te hebben bij de oversteek van de rotonde, komt er een boze politieagente op me af en zegt dat ik met m'n fiets niet op het plein mag komen, want ik zou het monument schade toebrengen!?! Ik denk hoe gebrainwashed kun je zijn als politie, denk na koe! Die 300.000 auto's met schadelijke uitlaatgassen die dagelijks om de arc heen scheuren, nee das lekker voor zo'n monumentje, wees wat meer pro-fiets en kijk es hoe je monumenten zullen stralen!!
Maar zelf nadenken mag tegenwoordig steeds minder, je moet doen wat
je wordt opgelegd, hmm maar kwam daar eerder in de geschiedenis niet
hele nasty shit uit voort.

blijf critisch!