ik ben het kotsbeu !

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Crash

Bericht door Crash » ma nov 27, 2006 5:14 pm

AFTERBURNER schreef:@ Boss: Mooi verzonnen, rijke fantasie > die AKO literatuurprijs komt eraan ...

@ Crash: Jouw instelling helpt nederland naar de kloten. wordt eens volwassen, grow up, stop met blowen, bekeer je, zoek een vriendin, ga in dienst, ga eens thee drinken met je moeder, maar doe in ieder geval wat. Op deze manier heeft de maatschappij niets aan je en zeg ik: Erikje zegt: ik snap je maar het is geen GS hier

Ook voor jou geldt: kuis je taal en reageer normaal!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma nov 27, 2006 7:40 pm

na deze zeer genuanceerde edoch enigzins stompzinnige bijdrage gaan we terug over tot de orde van de dag.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Wytze

Bericht door Wytze » di nov 28, 2006 12:28 am

Het komt altijd wat heftig over de manier waarop crash de dingen zegt, maar ik
ben het in deze discussie meer met hem eens dan met degene die zich strak aan
de regels houden.

De regels die zogenaamd door de democratie gemaakt zouden zijn, zijn
inmiddels al helemaal overwoekert door bureaucratie en belangenverstrengeling.
Veel regels hebben allang niks meer te maken met redelijkeid en rechtvaardigheid.
Dat blijkt wel uit de kromme uitleg die door rechtshandhavers wordt gegeven bij een
aanhouding, ze krijgen het steeds moeilijker alles recht te breiden en komen vaak
niet meer verder dan: "jamaar als iedereen het zou doen..." of "de wetgever heeft
het zo bepaald"

Voorbeeld 1 van hoe krom recht kan zijn: (ff kort door de bocht niet de moeite om verder over te discussieren!) jij molt de natuur met je mtb, maar dit is zo tof om te doen, dat iedereen dit gaat doen, natuur kapot, maar iedereen is inmiddels verslaafd aan fietsen, pakt minder snel de auto, per saldo: milieu-schade gaat omlaag.

Voorbeeld 2: jij denkt goed bezig te zijn met je GFT scheiden, maar gevolg is dat de Rest-afvalbergen te chemisch zijn om er parken op te laten groeien en dat die vuile diesel GFT vuilniswagens eigenlijk alleen maar 85% water door heel NL aan het transporteren zijn. kortom je bent dus slecht bezig

Voorbeeld 3: Ik zat afgelopen week in Parijs, ik fiets naar de arc de triomph, heb daar afgesproken met vrienden, na m'n leven gewaagd te hebben bij de oversteek van de rotonde, komt er een boze politieagente op me af en zegt dat ik met m'n fiets niet op het plein mag komen, want ik zou het monument schade toebrengen!?! Ik denk hoe gebrainwashed kun je zijn als politie, denk na koe! Die 300.000 auto's met schadelijke uitlaatgassen die dagelijks om de arc heen scheuren, nee das lekker voor zo'n monumentje, wees wat meer pro-fiets en kijk es hoe je monumenten zullen stralen!!

Maar zelf nadenken mag tegenwoordig steeds minder, je moet doen wat
je wordt opgelegd, hmm maar kwam daar eerder in de geschiedenis niet
hele nasty shit uit voort.

:D blijf critisch!

Erikje

Bericht door Erikje » di nov 28, 2006 7:16 am

Wytze schreef: Het komt altijd wat heftig over de manier waarop crash de dingen zegt,
Dat is het probleem ook.
Wytze schreef: die vuile diesel GFT vuilniswagens
Afbeelding

Erikje

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 28, 2006 9:47 am

Probleem is niet zozeer dat MTBers de natuur schade aandoen, (uiterard wel als je gaat fietsen buiten de paden of gaat graven) dit erkenen de beheerders ook aangezien daar een uitvoerige studie van is van Probos.
Grootste probleem is de "overlast" die andere recreanten ondervinden als ze een MTBer tegenkomen. Dat is de hoofdreden dat men voor MTBers aparte parcoursen aanlegt. Zeker in gebieden waar de recreatiedruk groot is. Op zich is dit een nobel streven.

Persoonlijk vind ik het van de gekke dat je een zonering in ruimte toepast(en sommige beheerders zelfs in tijd), je zou ook bijv. de toegangsregels mbt het gedrag/bezoek beter kunnen formuleren........
iedereen is welkom maar er gelden wel wat spelregels zowel voor wandelaars als voor ruiters en MTBers.
Kijk maar naar Zuid Limburg daar delen we de routes met andere recreanten, dat gaat toch prima.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Binker

Bericht door Binker » di nov 28, 2006 10:09 am

Ben het voor een groot deel met je eens Boss! Ben zelf wel heel erg voor "ons" eigen parcours. Lekker rustig toch? Heb er zelf absoluut geen moeite mee om me aan de "regels"te houden. Probeer zelfs op de parcoursen me stil te houden zodat mijn natuurbeleving optimaal is. Wat is er nou gaver dan vet fietsen helemaal uit je dak gaan en dan met een beetje mazzel ook nog een hert of zwijn te zien??? Vind dat nederland nog een beetje meer zijn best moet doen wat het aangaat met de vaste routes(meer uitdaging en diversiteit). dat betekend dus ook 4x parcours, downhill en freeride voorzover dat mogelijk is in het biljartlaken dat nederland heet. In schotland hebben ze met de 7stanes een leuke poging gedaan. Denk ook dat de britten het minder moeilijk vinden om zich aan de regels te houden (kijk maar naar die eng nette wachtrijen bij de bus).
Maar goed ik dwaal af. Ik snap Plons ook want niets meer frustrerend dan geweerd te worden onder valse voorwendselen. Ik denk ook dat we wel kunnen constateren dat het op zijn minst "vreemd" is dat natuurgebied zo makkelijk opgeofferd wordt voor industrie. Bij het dorp waar ik woon idem eerst een "natuurgebied" willen maken met water voor vogels etc,etc en nu........... Een finexlocatie ??? De heren wethouders hadden weer eens eurotekens in de ogen. Het blijft jammer.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 28, 2006 11:24 am

Kortom; hoog tijd voor een Nederlandse tak van de IMBA!

dussssss©
DE site

wictor

Bericht door wictor » di nov 28, 2006 11:59 am

schreef:Kortom; hoog tijd voor een Nederlandse tak van de IMBA!
dussssss©
BOSS schreef: Maar zelf nadenken mag tegenwoordig steeds minder, je moet doen wat
je wordt opgelegd, hmm maar kwam daar eerder in de geschiedenis niet
hele nasty shit uit voort.

blijf critisch!
En hiermee is de discussie rond.

Hier zeiken helpt niet. Doen wat je wilt en je van niemand iets aan trekken ook niet. Dan wordt straks ALLES afgesloten. De enige manier om iets te bereiken is je mond open te doen en je gal (op gepaste manier) te spuien.

luukleeftink

Bericht door luukleeftink » di nov 28, 2006 1:46 pm

Bij ons is het ook allemaal maar een raar gedoe! Je mag er niet fietsen, maar ze racen er wel illegaal rond met crossmotoren. Ik vind het allemaal best overdreven, want wat maak je eigenlijk kapot met mountainbike banden. Nou niet veel en wat je mischien kapot maakt dat groeit ook wel weer rap aan. Ze moeten gewoon de paden vrijstellen en vervolgens strenger toezien op vernielingen. Heeft iemand te vaak bijvoorbeeld iets vernield. Dan moet je hem de toegang tot het bos ontzeggen + een flinke bekeuring.

Want het is toch hier 3x niks, je kan 2 routes fietsen de zwarte en de blauwe, maar naar een maand komen die je de strot uit :x.

Maar het vreemde is in Rijssen mag je wel overal fietsen, heb ik van horen zeggen. Je mag er over de paden enz., en er is bijna nooit overlast. Zodra je hier in Nijverdal met de fiets het pad opfiets, crossen ze gelijk met zo'n jeepje achter je aan. Hé dat lucht toch een beetje op! :D

luuk

Tbx

Bericht door Tbx » di nov 28, 2006 5:45 pm

Binker schreef:...Probeer zelfs op de parcoursen me stil te houden zodat mijn natuurbeleving optimaal is. Wat is er nou gaver dan vet fietsen helemaal uit je dak gaan ....
Die combinatie lijkt me moeilijk.
Vet fietsen en helemaal uit je dak gaan terwijl je stil bent.... :roll:

Grtz
Tbx
Trailhunters.be

DmrBiker

Bericht door DmrBiker » di nov 28, 2006 6:30 pm

@ Boss, foto van je kyoso? :blink:

Cheeta

Bericht door Cheeta » di nov 28, 2006 7:30 pm

Binker schreef:Ben het voor een groot deel met je eens Boss! Ben zelf wel heel erg voor "ons" eigen parcours. Lekker rustig toch?
Totdat de plaatselijke camping besluit dat het best een mooie route is voor hun puzzeltocht, een GPS route tegengesteld aan de mooiste afdaling lijkt te gaan (ik vraag me nog af hoe die mensen bomen weten te ontwijken, daar die volgens mij toch niet op het schermpje van je GPS worden aangegeven), etc... Die zich er bij voorkeur ook niet van bewust zijn dat ze op een MTB route terecht gekomen zijn en dan ook nog verontwaardigd reageren op je aanwezigheid. :?
Binker schreef:Heb er zelf absoluut geen moeite mee om me aan de "regels"te houden. Probeer zelfs op de parcoursen me stil te houden zodat mijn natuurbeleving optimaal is.
Agree, alleen wat vogeltjes horen fluiten, geen bebouwing te zien, geen mensen in de buurt, etc... heeft absoluut z'n charme 8) Eindelijk RUST.
Binker schreef:Vind dat nederland nog een beetje meer zijn best moet doen wat het aangaat met de vaste routes(meer uitdaging en diversiteit). dat betekend dus ook 4x parcours, downhill en freeride voorzover dat mogelijk is in het biljartlaken dat nederland heet.
Daarin moet ik ook toestemmen. Afgezien van wat verschillen door natuurlijke invloeden (heuvels i.h.b.), lijken de meeste routes alhier afgestemd op "dezelfde" MTB'er (waar kan ik die ontmoeten, kent iemand hem/haar?).
Het moet toch tot de mogelijkheden behoren een moeilijke, technische afdaling bijv. te combineren met een alternatieve route via een aangrenzende "brandweerweg"?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 29, 2006 7:35 pm

DmrBiker schreef:@ Boss, foto van je kyoso? :blink:
Mijn Kyoso met Turner stikkers....:

Afbeelding

dussssss©
DE site

wannes

Bericht door wannes » wo nov 29, 2006 7:45 pm

Woordje uitleg...??!!... :s :?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo nov 29, 2006 7:48 pm

Fiets... Fietsendragen... auto... snelweg...er af vallen...vrachtwagen...

DmrBiker

Bericht door DmrBiker » wo nov 29, 2006 8:59 pm

Ja idd, is hier al eens gepasseerd denk ik :D

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do nov 30, 2006 12:16 pm

@BOSS: Onderlinge gedragsregels lijkt mij ook een goed ding, want het kan niet zo zijn dat alleen wandelaars zich niet aan regels hoeven te houden... de enige mannier om het leuk te houden is dingen met elkaar afstemmen en niet elkaar beperken in de mogelijkheden.

Ook een leuke, wandelaars, loslopende kinderen, scooteraars, stadfietsers etc. op 4X parcours... terwijl er een duidelijk bord staat dat dit niet de bedoeling is.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 30, 2006 12:41 pm

pffff, ik ben op Schoorl wel eens een hele club prikstokwandelaars tegengekomen.......lekker die harde bovenlaag stukprikken.
Officieel mogen ze er komen maar de boswachter raad het ze wel af.

Nog even over schade(erosie) aan paden; sinds kort hebben we een gedeelte PWN duinen wat begraasd wordt door schotse hooglanders en paarden..........ik heb een pad nog nooit zo snel zo hard achteruit zien gaan.
Het lijkt wel of die beesten het liefst midden op singletracks grazen & schijten. Een pad wat ± 2 maanden geleden nog prima in orde was is nu voor een groot gedeelte kapotgetrapt(lees: rul)

Het grootste probleem was, is en blijft het omgaan met elkaar en het accepteren van elkaar. We zijn allemaal natuurgenieters ten slotte.

dussssssss©
DE site

Binker

Bericht door Binker » do nov 30, 2006 4:37 pm

Tja blijft lastig. Nederland is en blijft (te) klein. Gevolg: meerdere gebruikers op hetzelfde stuk grond of dat nu een beest of een wandelaar is of het mtbdier. Om die reden wil/hoop/wens ik "onze"eigen route. Wil inderdaad niet dat ik constant op mijn hoede moet zijn om een of andere oma/opa met stokken om de hoek tegen te komen en overhoop te rijden. Levensgevaarlijk voor hen en mij, bovendien rijd ik voor mijn ontspanning en moet mijn concentratie al meer dan genoeg gebruiken als ik met Mach 7 naar beneden kom zetten. Mijn tip: houd een route voor jezelf en Co mag van mij zijn bonnenboekje ook wel eens voor de wandelaars (prikstokkers) aanspreken. Niet dat ik een hekel aan ze heb maar vind dat ze erg coulant zijn naar deze club. Ken de veelgehoorde smoes, O dan heb ik een verkeerde afslag genomen", ook wel.
Tja en als er dieren op het parcours worden losgelaten dan heeft dat weer met het "nieuwe beleid" te maken. Ruk maar helaas. Ik zeg alleen nog maar : Lobby!!!

@ Tbx: Ik zei ook "probeer stil te blijven" dat lukt helaas niet altijd. vergeef me ook ik ben feilbaar ;)

Fry

Bericht door Fry » do nov 30, 2006 6:30 pm

Binker schreef:Tja blijft lastig. Nederland is en blijft (te) klein. Gevolg: meerdere gebruikers op hetzelfde stuk grond of dat nu een beest of een wandelaar is of het mtbdier. Om die reden wil/hoop/wens ik "onze"eigen route. Wil inderdaad niet dat ik constant op mijn hoede moet zijn om een of andere oma/opa met stokken om de hoek tegen te komen en overhoop te rijden. Levensgevaarlijk voor hen en mij, bovendien rijd ik voor mijn ontspanning en moet mijn concentratie al meer dan genoeg gebruiken als ik met Mach 7 naar beneden kom zetten. Mijn tip: houd een route voor jezelf en Co mag van mij zijn bonnenboekje ook wel eens voor de wandelaars (prikstokkers) aanspreken. Niet dat ik een hekel aan ze heb maar vind dat ze erg coulant zijn naar deze club. Ken de veelgehoorde smoes, O dan heb ik een verkeerde afslag genomen", ook wel.
Tja en als er dieren op het parcours worden losgelaten dan heeft dat weer met het "nieuwe beleid" te maken. Ruk maar helaas. Ik zeg alleen nog maar : Lobby!!!

@ Tbx: Ik zei ook "probeer stil te blijven" dat lukt helaas niet altijd. vergeef me ook ik ben feilbaar ;)
Waarom is belgie dan groot genoeg terwijl we kleiner zijn en even dichtbevolkt? Hier mag je in alle openbare bossen fietsen, tenzij het kasteelparken zijn waar dat uitdrukkelijk verboden is.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do nov 30, 2006 6:46 pm

Waarom is belgie dan groot genoeg terwijl we kleiner zijn en even dichtbevolkt? Hier mag je in alle openbare bossen fietsen, tenzij het kasteelparken zijn waar dat uitdrukkelijk verboden is.
omdat we in nederland sinds de jaren vijftig/zestig een regelprobleem hebben. Enerzijds doordat de heersende klasse niet realistisch om kon gaan met de nieuwe jeugd (provo etc) en daarom mee keiharde regels ging opstellen en anderzijds omdat we hier heel erg hard de nadruk hebben gelegd op groei van het agrarisch potentieel(wederopbouw/50/60) en daarna heel erg hard de nadruk op het beschermen van de ons nog resterende natuur (70/80). Daardoor is erb gewoon een status quo van regels ontstaan. Ik vind het eigenlijk wel goed want gezien veel van de reacties hier gaat het helemaal fout wanneer alles ineens mag. Idee is inderdaad om een betere lobby te maken voor fietsers. Maar als ik zie hoe de lokale fietsers in Oost-Brabant zijn heb ik er een hard hoofd in. Het enige wat ik doe is zelf beleefd een netjes zijn en vooral uitgaan van leave no trace.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BLRacing

Bericht door BLRacing » do nov 30, 2006 9:38 pm

Fry schreef: Waarom is belgie dan groot genoeg terwijl we kleiner zijn en even dichtbevolkt? Hier mag je in alle openbare bossen fietsen, tenzij het kasteelparken zijn waar dat uitdrukkelijk verboden is.
[mierenneukmode] België is zeker niet even dichtbevolkt. Nederland telt 7 miljoen meer inwoners dan België. Dat is een behoorlijk verschil. 486 mensen/km2 tegen 343 mensen/km2 voor Belgie :D[mierenneukmode/]

Fry

Bericht door Fry » vr dec 01, 2006 12:05 am

BLRacing schreef:
Fry schreef: Waarom is belgie dan groot genoeg terwijl we kleiner zijn en even dichtbevolkt? Hier mag je in alle openbare bossen fietsen, tenzij het kasteelparken zijn waar dat uitdrukkelijk verboden is.
[mierenneukmode] België is zeker niet even dichtbevolkt. Nederland telt 7 miljoen meer inwoners dan België. Dat is een behoorlijk verschil. 486 mensen/km2 tegen 343 mensen/km2 voor Belgie :D[mierenneukmode/]
Vlaanderen is 1/3 van de oppervlakte van Nederland en telt 6.5 miljoen inwoners. Ik heb het dan ook over Vlaanderen. Wallonie is waarschijnlijk nog inschikkelijker in die zaken, maar daar had ik het niet over, das immers het buitenland.

Binker

Bericht door Binker » vr dec 01, 2006 9:52 am

Volgens mij is de belgische jagers en vissers lobby veel groter en sterker dan die van de biker in het specifieke en de buitensporter in het algemeen. kom zelf regelmatig in, met name, de ardennen(Coo,Namen,dinant) en word regelmatig geconfronteerd met de bordjes "interdite chasse!" Het is zelfs zo dat een vriendje van me gebruikt is als "target practice"tijdens een drijfjacht vol met redelijk tot enorm bezopen jagers. Voordeel daarvan was dan weer wel dat ze niet raak konden schieten. Let wel Wij waren daar volkomen LEGAAL!!
Maar goed weer even on topic.

Lobby is het enige wat we kunnen doen en laten merken dat de bikerscommunity groter is dan men denkt. Dat betekend dat de underground scene zich kenbaar moet maken. Nadeel is dat je dan niet meer underground bent en dat heeft absoluut ook zijn charme. Maar zie het positieve er dan van in en weet dat je misschien wat minder bonnen zal krijgen en dat het gezicht van Co in plaats van een frons, een glimlach zal zijn als hij jou ziet. Heb je in elk geval te maken met positieve energie i.p.v. negatieve ;)

Fry

Bericht door Fry » vr dec 01, 2006 1:03 pm

Jagers zullen heus niet bezopen gaan jagen in Belgie, de jachtvergunningen zijn dingen waar je behoorlijk wat moeite voor moet doen om ze te verkrijgen en makkelijk kwijtraakt bij de minste overtreding op de wet. En dat jouw vriendje als doel werd aanzien is al even belachelijk, jagers zien heus wel het verschil tussen een mountainbiker of wandelaar en een hert, everzwijn of wat dan ook.

Gesloten