lolBiKeRbOi schreef:hier naaien ze je, een noname vooras kost 27 euro
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=7756
Moderator:Beheerders
lolBiKeRbOi schreef:hier naaien ze je, een noname vooras kost 27 euro
Nou, ik kan je vertellen dat er dan nog héél iets meer als 15% overblijft voor de fietsenmaker. Laten we 20% zeggen, dat is van 750 euro (gemiddelde gazelle) maar liefst 150 euro's. Daarvan moet:hoe kan het dan dat er zoveel zaken meedoen aan het nationaal fietsplan
effe een tip er gaat 15% naar het nationaal fietsplan !!!!!
Inderdaad Decathlon is niet alleen goedkoop maar ook nog eens innovatief en bieden een enorm goede service: lees 2 jaar op onderdelen en 5jaar op frame. En die service gaat ver, vriend van mij had een één jaar oude decathlon fiets en daar zat een tik in (waarschijnlijk trapas). 's Ochtends fiets weggebracht, 's middags fiets weer tiptop in orde: ze hadden er een nieuwe trapas ingezet, nieuwe ketting erop en verder gelijk even de derailleur afgesteld en een klein slagje eruit gehaald: kosten? 0euroPino schreef:Aan de ontwikkelingsafdeling van Decathlon kunnen de verzamelde ontwikkelingsafdelingen van Koga, Batavus, Gazelle, Santos, Intersens, Sparta zich niet meten.
Waarom start jij je eigen tweewieler-onderneming niet?!free-rider schreef: hoe hoog is dan de winstmarge dan wel niet !!!!!!!!!
ik wil niks zeggen hoor maar heeft de decathlonNou, ik kan je vertellen dat er dan nog héél iets meer als 15% overblijft voor de fietsenmaker. Laten we 20% zeggen, dat is van 750 euro (gemiddelde gazelle) maar liefst 150 euro's. Daarvan moet:
1. De fiets worden geadviseerd --> 15 minuten (snelle verkoper )
2. De fiets worden afgemonteerd --> 1/2 uur
3. De fiets krijgt een service beurt --> 1/2 uur
4. En jij wil korting, en zal het nog krijgen ook.
Vet pot he?
nu ik het zo heb terug gelezen is het ook een wazig verhaalXircuit schreef:@ Free-rider: Doe eens wat aan je taalgebruik en stel je berichten eens wat duidelijker op, het is tamelijk lastig lezen.
Precies! Ik zit zelf ook in de fietsen handel en jouw beeld is wel heel erg krom.Hubert ! schreef:Waarom start jij je eigen tweewieler-onderneming niet?!free-rider schreef: hoe hoog is dan de winstmarge dan wel niet !!!!!!!!!
Het is zooooo onwijs makkelijk om hier je beklag te doen over allerhande zaken die je niet zinnen, nu even in het midden gelaten of jij het eigenlijk wel bij het juiste eind hebt ......
INNOVATIEF: wellicht zijn niet alle buitensport artikelen innovatief van Decathlon, maar dit is dan ook weer terug te zien in de prijs. Maar naar mijn mening is dat bij fietsen toch wel geheel anders. De frame's die zij voeren zijn toch zelf ontwikkeld en wijken af van elk ander ontwerp. Bijvoorbeeld hun carbon raceframes. Daarnaast maakt het jou als consument daadwerkelijk uit of een merk daadwerkelijk innovatief is of heb je liever een beproefd concept tegen een mooie prijs?didadunlop schreef:Innovatief? Ik ben een redelijk actieve buitensporter en kom daar eigenlijk alleen maar zooi tegen als het gaat om tenten/kleren etc. Veel dingen die ze goedkoop namaken van design van duurdere outdoormerken. (het bekende quechuaautomatische tentje is een rip off van een veel duurder model van enkele jaren terug van een of andere amerikaanse tentenbouwer niet TNF, mijn TNF tadpole zie ik daar terug als goedkope kloon die veel zwaarder is met hele simpele stokken)
En inderdaad voor veel mensen is het goed genoeg spul. En de wetten van de grote aantallen zorgen ervoor dat het betaalbaar is. Maar ik vind het niet innovatief. Wel een echte handelsgeest om hoe je veel mensen tevreden kunt maken. Alleen voor wat ik zoek ga ik er niet naar toe.
Zeker weten? Ik geloof niet dat je realiseert hoe groot Decathlon is.BLRacing schreef:Nou die frames ontwikkelen ze toch echt niet zelf hoor. Dat werk laten ze gewoon over aan een paar chinezen of taiwanezen, Martec bijvoorbeeld. Daar betrekken alle specializeds, Scotts en vele andere merken hun carbonnen frames. Btwin kiest gewoon een mooi ontwerp uit, gaat ze testen en als ze het bevalt bestellen ze een batch of 2000 stuks. Dat zal ergens anders niet heel anders gaan. Je denkt toch niet dat een warenhuisketen een eigen ontwikkelafdeling in huis heeft met hun eigen composietspecialisten
mag ik me dan effe voorstellenIronhorse Erik schreef:Mijn eerste reactie: Wat de fuk wil je bereiken met dit draadje?
Heb je opeens het licht gezien ?
Maar toch weer niet zo dat je voor jezelf kunt beginnen ?
Nee natuurlijk niet, dat is vast heel erg eng.
Voorts.
Als de moraal van dit verhaal is dat je een grote stomme l*l bent als je niet om korting vraagt bij je LBS, dan geef ik jullie helemaal gelijk.
Verder heeft de initiator mi een enorm bekrompen en beperkte kijk op de werkelijkheid.
Dit is maar het halve verhaal.
Er wordt nog veel meer aan verdient, als je op juiste wijze importeert dan betaal je helemaal geen invoerrechten.
Hebben we het nog niet over de prijs waarvoor je rechtstreeks bij de fabriek kunt kopen in grote series ipv via de importeur.
Even goed je huiswerk doen.
E
Waarom fietst het overgrote deel van de mensen nog rond op Specialized, Cannondale, Giant, Trek enzo rond, als het allemaal veel te duur is volgens jou?
jarnö schreef:ojoo
Houdt de dief !!! er zijn mensen die werken, en daarmee oh shock horror zelfs geld verdienen !!!
Op naar de politie, voordat ze dat gaan uitgeven aan eten, drinken, kleding of ojoooooooooooo luxe goederen !!!!
Wat een gezever, iedereen zn schoorsteen moet roken. Bepaalde merken investeren meer in imago, marketing en hebben andere wijzen van inkopen, produceren, ontwerpen, voorraad houden en margecalculatie. Ziedaar je prijsverschillen in de merken.
Als je echt op schurkenjacht wil, verdiep je dan eens in de wereld van de verzekeraars, banken, oliemaatschappijen en overheidsinstanties. Om maar wat zijstraten te noemen.
oja, en er moet meer gefietst worden.