Wantoestanden in de fietsenindustrie? (ex Cube vs Decathlon)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
Nami
Berichten:1163
Lid geworden op:wo nov 09, 2005 10:08 pm
Locatie:Delft

Bericht door Nami » do jul 20, 2006 10:05 pm

BiKeRbOi schreef:hier naaien ze je, een noname vooras kost 27 euro
lol

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=7756

Gebruikersavatar
cyclopedia
Berichten:56
Lid geworden op:vr jun 09, 2006 4:48 pm

Bericht door cyclopedia » di jul 25, 2006 11:57 pm

Over prijzen Duitsland

Markt is vele male grote, Gazelle fietsen met nexus naven kennen ze daar amper (Holland Räder), een gemiddelde Duitse fiets is sportief en heeft wel een shimano derailleur. Dus grotere inkoop shimanoproducten dus grotere kortingen. Daarnaast zijn er vele grote winkels in Duitsland die de prijstrend ook hebben gedrukt (B.O.C., Stadler). Deze winkels kunnen ook weer bestaan door het feit dat de markt vele malen groter is
En naast dit alles een lager belastingtarief, zo uit mijn hoofd 16% tegen de 19% in Nederland.

Daarnaast ik ken nog wel andere industrieën en diensten waarbij vele grotere marges gepakt worden in het verkoop en productie proces. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

Gebruikersavatar
free-rider
Berichten:145
Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
Locatie:Zwanenburg

Bericht door free-rider » do jul 27, 2006 7:37 am

als de winst marges oooooh zo meevallen

hoe kan het dan dat er zoveel zaken meedoen aan het nationaal fietsplan
effe een tip er gaat 15% naar het nationaal fietsplan !!!!!

hoe hoog is dan de winstmarge dan wel niet !!!!!!!!!

en shimano heeft ook overstock en daarom zijn er dingen ook van shimano in de aanbieding.
oude series !!!

kijk ik zie het nog steeds zo hoor
ik heb het nu over hardtails.
shimano ontwikkeld de componenten
mavic en bijv DT de wielen
manitou enz enz de voorvork

er zijn allemaal grote fusies geweest
dus bedrijven kunnen complete groepen aan de grote jongens leveren
alleen het frame is van bijv. Giant, Trek, Specialized
en dat moeten ze zelf ontwikkelen

maar dat moeten bijvoorbeeld cube, decathlon & canyon ook
maar dan nog zijn ze veel goedkoper

en nu zijn de bovenste 3 giant, trek, specialized
algemeen verkrijgbaar en verkopen op jaarbasis meer fietsen in nederland maar bij de LBS

en de andere 3 Cube, decathlon & canyon.
cube bij sommige zaken, decathlon alleen in eigen winkels en canyon via internet


maar alle drie veeeeeeeel goedkoper.

ga de fiets van aankomende maand maar lezen
testen ze een racefiets full carbon van koga en van decathlon

lees alletwee voor en nadelen
alletwee ongeveer even stijf, de ene is beter in ... en de ander in ...
maar het houdt mekaar in evenwicht
maar wie zal dan uiteindelijk de winnaar zijn ????

de prijs is het bewijs...

maar ja of je moet van mening zijn
dat een shimano xtr groep en een sid voorvork
ineens lichter en beter worden op een frame van trek :roll:

en dat canyon en decathlon en cube zitten wachten verhalen van slechte service....

nee en volgens sommige verhalen op dit forum
verdienen de lbs niet veel en de tussenhandel ook al niet
dus ja dan zou ik zeggen dan houden we het er maar op dat het in de ontwikkelings kosten zit voor de ontwikkeling van frame
bij giant, trek & alle andere grote algemeen verkrijgbare merken :?

dat maakt die fietsen dus ineens veeeel duurder
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do jul 27, 2006 8:03 am

over het algemeen ontwikkelen grote bedrijven idd wel hun eigen spullen. Kijk maar eens naar de "vreemde" frame's die Cannondale op de markt heeft gebracht. Meeste "goedkopere"merken die je noemt hebben inderdaad geen eigen ontwikkel afdeling maar rippen bestaande geometrieen. Dus dat scheelt in de kosten. Hetzelfde in de autoindustrie kijk maar naar die Dacia Logan of de oude seat's. Dat waren bestaande auto's die ze 1 op 1 over hebben genomen. Dus geen eigen ontwikkeling en dus lagere kosten.

Wees maar blij dat er tenminste nog mensen en bedrijven zijn die durven te ontwikkelen. Daardoor heb jij je goedkope framepje van de Decathlon.

Maar de tussenhandelaar (LBS) is altijd de dupe. Van zowel de winstmarges van grote bedrijven (je moet toch de aandeelhouders tevredenstellen) en de gierigheid van de consument die het allemaal het liefst voor niks wil hebben.

Voor de rest vind ik dat je een hoop stellingen achter elkaar plakt zonder een duidelijke lijn. Ga eens op zoek naar een website waarin de kunst van argumenteren wordt uitgelegd en hoe je daar een duidelijk lopend verhaal van maakt. Op jouw manier zijn het allemaal kreten waar we zelf een lijn in moeten zien te vinden. Dat kost iedereen veel tijd en maakt je niet echt geloofwaardig.

Bijvoorbeeld:

"en dat canyon en decathlon en cube zitten wachten verhalen van slechte service...."

Ik neem aan dat je dit wil zeggen:

En denk je dat Cube en Decathlon zitten te wachten op verhalen van slechte service?

En als antwoord: Denk je nu echt dat het een prijsvechter boeit wat voor slechte verhalen er zijn? Die maakt genoeg winst om zich over een paar slechte klanten geen zorgen te maken denk ik. Die geef je een waardebon en dan zijn ze weer helemaal tevreden. Als ik zie hoeveel mensen er op echte frut fietsen rijden hoeft een decathlon zich geen zorgen te maken.

Ow ja en als laatste:

Afbeelding

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » do jul 27, 2006 9:16 am

Aan de ontwikkelingsafdeling van Decathlon kunnen de verzamelde ontwikkelingsafdelingen van Koga, Batavus, Gazelle, Santos, Intersens, Sparta zich niet meten.

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jul 27, 2006 10:34 am

hoe kan het dan dat er zoveel zaken meedoen aan het nationaal fietsplan
effe een tip er gaat 15% naar het nationaal fietsplan !!!!!
Nou, ik kan je vertellen dat er dan nog héél iets meer als 15% overblijft voor de fietsenmaker. Laten we 20% zeggen, dat is van 750 euro (gemiddelde gazelle) maar liefst 150 euro's. Daarvan moet:

1. De fiets worden geadviseerd --> 15 minuten (snelle verkoper ;) )
2. De fiets worden afgemonteerd --> 1/2 uur
3. De fiets krijgt een service beurt --> 1/2 uur
4. En jij wil korting, en zal het nog krijgen ook.

Vet pot he?

Wees gewoon redelijk en zie in dat je bij een LBS een redelijk service krijgt en niet voor nop op de eerste rang kan zitten. Wil je lage prijzen, rijd dan maar naar Duitsland of naar een discount en je zult het verschil merken.

En, weet: Wij verwende MTBers zijn niet de doelgroep van de gemiddelde LBS, gelukkig. [/code]
Ich Heisse Super Fantastisch!

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jul 27, 2006 10:36 am

@ Free-rider: Doe eens wat aan je taalgebruik en stel je berichten eens wat duidelijker op, het is tamelijk lastig lezen.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Gebruikersavatar
cyclopedia
Berichten:56
Lid geworden op:vr jun 09, 2006 4:48 pm

Bericht door cyclopedia » do jul 27, 2006 1:22 pm

Pino schreef:Aan de ontwikkelingsafdeling van Decathlon kunnen de verzamelde ontwikkelingsafdelingen van Koga, Batavus, Gazelle, Santos, Intersens, Sparta zich niet meten.
Inderdaad Decathlon is niet alleen goedkoop maar ook nog eens innovatief en bieden een enorm goede service: lees 2 jaar op onderdelen en 5jaar op frame. En die service gaat ver, vriend van mij had een één jaar oude decathlon fiets en daar zat een tik in (waarschijnlijk trapas). 's Ochtends fiets weggebracht, 's middags fiets weer tiptop in orde: ze hadden er een nieuwe trapas ingezet, nieuwe ketting erop en verder gelijk even de derailleur afgesteld en een klein slagje eruit gehaald: kosten? 0euro
"op decatholon onderdelen zit 2jaar garantie"

Maar dit is voor een LBS natuurlijk niet haalbaar, want zijn werkloon kan hij volgens mij niet 1-2-3 declareren bij een fietsfabrikant. En deze monteur bij de Decathlon wordt betaald door de surfplanken en rugbyschoenen die ze ook verkopen

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do jul 27, 2006 1:37 pm

Innovatief? Ik ben een redelijk actieve buitensporter en kom daar eigenlijk alleen maar zooi tegen als het gaat om tenten/kleren etc. Veel dingen die ze goedkoop namaken van design van duurdere outdoormerken. (het bekende quechuaautomatische tentje is een rip off van een veel duurder model van enkele jaren terug van een of andere amerikaanse tentenbouwer niet TNF, mijn TNF tadpole zie ik daar terug als goedkope kloon die veel zwaarder is met hele simpele stokken)

En inderdaad voor veel mensen is het goed genoeg spul. En de wetten van de grote aantallen zorgen ervoor dat het betaalbaar is. Maar ik vind het niet innovatief. Wel een echte handelsgeest om hoe je veel mensen tevreden kunt maken. Alleen voor wat ik zoek ga ik er niet naar toe.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Hubert !
Berichten:1573
Lid geworden op:wo okt 02, 2002 11:43 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door Hubert ! » do jul 27, 2006 8:50 pm

free-rider schreef: hoe hoog is dan de winstmarge dan wel niet !!!!!!!!!
Waarom start jij je eigen tweewieler-onderneming niet?!
Het is zooooo onwijs makkelijk om hier je beklag te doen over allerhande zaken die je niet zinnen, nu even in het midden gelaten of jij het eigenlijk wel bij het juiste eind hebt ...... :roll:

Gebruikersavatar
free-rider
Berichten:145
Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
Locatie:Zwanenburg

Bericht door free-rider » do jul 27, 2006 9:15 pm

Nou, ik kan je vertellen dat er dan nog héél iets meer als 15% overblijft voor de fietsenmaker. Laten we 20% zeggen, dat is van 750 euro (gemiddelde gazelle) maar liefst 150 euro's. Daarvan moet:

1. De fiets worden geadviseerd --> 15 minuten (snelle verkoper )
2. De fiets worden afgemonteerd --> 1/2 uur
3. De fiets krijgt een service beurt --> 1/2 uur
4. En jij wil korting, en zal het nog krijgen ook.

Vet pot he?
ik wil niks zeggen hoor maar heeft de decathlon
daar ook geen last van
voor de goedkope fietsen zal het advies kort zijn weet ik uit ervaring
en maar voor een bike van 750 euro zijn ze ook gewoon langer bezig.
doe mensen willen ook service en een verhaaltje
de mensen veranderen ineens niet hoor als ze bij de decathlon binnenlopen.

en denk nou niet dat de winst marges zo extreem zijn bij de decathlon
juist niet kleiner zelfs dan bij de lbs
maar het gaat om de aantallen.

kijk naar de zaak waar ik vroeger werkte in rotterdam
dat is ook een lbs, maar dat is gewoon rammen de hele dag
echt je kapot werken in het voorjaar en de zomer

maar wel voor duizenden euro`s verkopen per dag
aantallen !!!!!!! , genoegen nemen met lagere marges maar meer omzet

want of je nu tien fietsen verkoopt per dag tegen 40% procent marge
of je verkoopt er 100 met 15% winstmarge

je vaste lasten blijven hetzelfde
en je personeel wordt niet duurder als ze ineens moeten vlammen !!!

wij verkochten daar op een gewone zaterdag
en dat is en was in de vakantie tijd niet de top dag
rond de 35 duizend euro aan fietsen

met tien man
en met alles erop en eraan gelijk meenemen en alleen als het super druk was bij montage van baby en kinder zooi
doorderweeks ophalen

en die zaak verkocht alles onder de verkoop adviesprijs
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt

Gebruikersavatar
free-rider
Berichten:145
Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
Locatie:Zwanenburg

Bericht door free-rider » do jul 27, 2006 9:17 pm

Xircuit schreef:@ Free-rider: Doe eens wat aan je taalgebruik en stel je berichten eens wat duidelijker op, het is tamelijk lastig lezen.
nu ik het zo heb terug gelezen is het ook een wazig verhaal :oops:
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Bericht door Mathijs » do jul 27, 2006 9:32 pm

Hubert ! schreef:
free-rider schreef: hoe hoog is dan de winstmarge dan wel niet !!!!!!!!!
Waarom start jij je eigen tweewieler-onderneming niet?!
Het is zooooo onwijs makkelijk om hier je beklag te doen over allerhande zaken die je niet zinnen, nu even in het midden gelaten of jij het eigenlijk wel bij het juiste eind hebt ...... :roll:
Precies! Ik zit zelf ook in de fietsen handel en jouw beeld is wel heel erg krom.

Naast dat er geen duidelijke rode draad te bespeuren is, er geen interpunctie te bekennen is gebruik je ook alleen maar aannames.

Als je het goed doet kan je best een lekker belegde boterham verdienen met de fietsen, maar om te zeggen dat het een goudmijn is gaat ver.
De kosten voor service (gratis service beurtje hier, garantie gevallen en een beetje redelijk omgaan met klachten etc) zijn ook hoog. Het is wel de enige manier om de klant bij je terug te laten komen.

Een zaak als Decathlon kan goedkoper zijn en goede service bieden omdat het daar betaald kan worden uit de vele male hogere marges die ze behalen op de andere spullen (kleding etc).

Als je een fiets van bijvoorbeeld Canyon via internet koopt kan je niet zomaar bij de dealer langs om ff iets kleins te laten fixen, wat ik wel gratis doe voor een klant met een fiets die bij ons gekocht is. Als er weer zo'n iemand met z'n Canyon ofzo langskomt wordt alles in rekening gebracht. Ik ga namelijk geen tijd (dus geld) verprutsen aan een fiets die niet bij ons is gekocht.
De hogere prijs bij de LBS kan er dus voor zorgen dat je achteraf de service krijgt die je wil.

Maar als jij (Free-Rider) denkt dat het allemaal veel goedkoper kan, wens ik je veel succes met het opzetten van je BV en je hoofd boven water houden! ;)
Mathijs: De Benjamin

Gebruikersavatar
cyclopedia
Berichten:56
Lid geworden op:vr jun 09, 2006 4:48 pm

Bericht door cyclopedia » do jul 27, 2006 10:54 pm

didadunlop schreef:Innovatief? Ik ben een redelijk actieve buitensporter en kom daar eigenlijk alleen maar zooi tegen als het gaat om tenten/kleren etc. Veel dingen die ze goedkoop namaken van design van duurdere outdoormerken. (het bekende quechuaautomatische tentje is een rip off van een veel duurder model van enkele jaren terug van een of andere amerikaanse tentenbouwer niet TNF, mijn TNF tadpole zie ik daar terug als goedkope kloon die veel zwaarder is met hele simpele stokken)

En inderdaad voor veel mensen is het goed genoeg spul. En de wetten van de grote aantallen zorgen ervoor dat het betaalbaar is. Maar ik vind het niet innovatief. Wel een echte handelsgeest om hoe je veel mensen tevreden kunt maken. Alleen voor wat ik zoek ga ik er niet naar toe.
INNOVATIEF: wellicht zijn niet alle buitensport artikelen innovatief van Decathlon, maar dit is dan ook weer terug te zien in de prijs. Maar naar mijn mening is dat bij fietsen toch wel geheel anders. De frame's die zij voeren zijn toch zelf ontwikkeld en wijken af van elk ander ontwerp. Bijvoorbeeld hun carbon raceframes. Daarnaast maakt het jou als consument daadwerkelijk uit of een merk daadwerkelijk innovatief is of heb je liever een beproefd concept tegen een mooie prijs?

Afbeelding

BLRacing
Berichten:2754
Lid geworden op:zo nov 04, 2001 4:35 pm
Locatie:Ergens in Utrecht

Bericht door BLRacing » za jul 29, 2006 4:03 pm

Nou die frames ontwikkelen ze toch echt niet zelf hoor. Dat werk laten ze gewoon over aan een paar chinezen of taiwanezen, Martec bijvoorbeeld. Daar betrekken alle specializeds, Scotts en vele andere merken hun carbonnen frames. Btwin kiest gewoon een mooi ontwerp uit, gaat ze testen en als ze het bevalt bestellen ze een batch of 2000 stuks. Dat zal ergens anders niet heel anders gaan. Je denkt toch niet dat een warenhuisketen een eigen ontwikkelafdeling in huis heeft met hun eigen composietspecialisten :lol:

Ironhorse Erik
Berichten:409
Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
Locatie:Vianen
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » zo jul 30, 2006 8:50 pm

Mijn eerste reactie: Wat de fuk wil je bereiken met dit draadje?
Heb je opeens het licht gezien ?
Maar toch weer niet zo dat je voor jezelf kunt beginnen ?
Nee natuurlijk niet, dat is vast heel erg eng.

Voorts.

Als de moraal van dit verhaal is dat je een grote stomme l*l bent als je niet om korting vraagt bij je LBS, dan geef ik jullie helemaal gelijk.

Verder heeft de initiator mi een enorm bekrompen en beperkte kijk op de werkelijkheid.

Dit is maar het halve verhaal.

Er wordt nog veel meer aan verdient, als je op juiste wijze importeert dan betaal je helemaal geen invoerrechten.

Hebben we het nog niet over de prijs waarvoor je rechtstreeks bij de fabriek kunt kopen in grote series ipv via de importeur.

Even goed je huiswerk doen.


E

Exar
Berichten:2659
Lid geworden op:za okt 05, 2002 3:50 pm

Bericht door Exar » zo jul 30, 2006 10:02 pm

BLRacing schreef:Je denkt toch niet dat een warenhuisketen een eigen ontwikkelafdeling in huis heeft met hun eigen composietspecialisten :lol:
Een warenhuisketen? Wel de op een na grootste fietsenverkoper ter wereld... 1.2 miljoen stuks per jaar!

Gebruikersavatar
cyclopedia
Berichten:56
Lid geworden op:vr jun 09, 2006 4:48 pm

Bericht door cyclopedia » ma jul 31, 2006 11:07 pm

BLRacing schreef:Nou die frames ontwikkelen ze toch echt niet zelf hoor. Dat werk laten ze gewoon over aan een paar chinezen of taiwanezen, Martec bijvoorbeeld. Daar betrekken alle specializeds, Scotts en vele andere merken hun carbonnen frames. Btwin kiest gewoon een mooi ontwerp uit, gaat ze testen en als ze het bevalt bestellen ze een batch of 2000 stuks. Dat zal ergens anders niet heel anders gaan. Je denkt toch niet dat een warenhuisketen een eigen ontwikkelafdeling in huis heeft met hun eigen composietspecialisten :lol:
Zeker weten? Ik geloof niet dat je realiseert hoe groot Decathlon is.

Jaaromzet: 2,7 miljard euro.
5de grootste sportdistributeur van de wereld.
En naar mijn weten heeft Decathlon na de Franse autoindustrie de grootste Design Center van Frankrijk.

Wat meer achtergrondinformatie over Decathlon.

http://www.dffn.org/ResearchDocuments/C ... athlon.pdf[/url]

Ironhorse Erik
Berichten:409
Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
Locatie:Vianen
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma jul 31, 2006 11:16 pm

vandaag de dag hoef je een fiets helemaal niet meer te ontwerpen vanaf scratch
je sjopt bij de grote taiwanese fabrieken een fiets in elkaar, schetst de geo erbij en voila de machines fruttelen die fietsies voor weinig in elkaar.
afname min 400st (1x 40ft container)

E

Gebruikersavatar
free-rider
Berichten:145
Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
Locatie:Zwanenburg

Bericht door free-rider » wo aug 02, 2006 7:55 pm

Ironhorse Erik schreef:Mijn eerste reactie: Wat de fuk wil je bereiken met dit draadje?
Heb je opeens het licht gezien ?
Maar toch weer niet zo dat je voor jezelf kunt beginnen ?
Nee natuurlijk niet, dat is vast heel erg eng.

Voorts.

Als de moraal van dit verhaal is dat je een grote stomme l*l bent als je niet om korting vraagt bij je LBS, dan geef ik jullie helemaal gelijk.

Verder heeft de initiator mi een enorm bekrompen en beperkte kijk op de werkelijkheid.

Dit is maar het halve verhaal.

Er wordt nog veel meer aan verdient, als je op juiste wijze importeert dan betaal je helemaal geen invoerrechten.

Hebben we het nog niet over de prijs waarvoor je rechtstreeks bij de fabriek kunt kopen in grote series ipv via de importeur.

Even goed je huiswerk doen.


E
mag ik me dan effe voorstellen
10 jaar logistieke ervaring in import en export van goederen
bij diversen afhandelaren op schiphol.

maar dat je onder de invoerrechten enz enz uit komt
dat is allemaal relatief, een goede douane medewerker verdient ze eigen boterham dubbel en dwars terug.

maar er helemaal onderuit komen doe je niet
ja tijdelijk maar niet als je voorlange tijd een gezond bedrijf wil beginnen
want je spullen die je wil importeren vallen op een geven moment toch rood (dat wil zeggen dat douane alles wil zien), en die gasten doen wel alsof ze dom zijn maar er zitten ook clevere types tussen.

eigen bedrijf sorry ????
ik ga het echt niet opnemen tegen de nederlandse fiets maffia
daar bedank ik voor. Maar ik wil graag mensen laten zien hoe het zit
en wat er aan de hand is.
en het leuke is dat het lukt en mensen op deze manier hun eigen oordeel kunnen vellen.
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt

jarnö
Berichten:220
Lid geworden op:do jul 10, 2003 1:16 pm
Locatie:Geneve, Zwitserland
Contacteer:

Bericht door jarnö » di aug 08, 2006 12:02 am

ojoo

Houdt de dief !!! er zijn mensen die werken, en daarmee oh shock horror zelfs geld verdienen !!!
Op naar de politie, voordat ze dat gaan uitgeven aan eten, drinken, kleding of ojoooooooooooo luxe goederen !!!!

Wat een gezever, iedereen zn schoorsteen moet roken. Bepaalde merken investeren meer in imago, marketing en hebben andere wijzen van inkopen, produceren, ontwerpen, voorraad houden en margecalculatie. Ziedaar je prijsverschillen in de merken.

Als je echt op schurkenjacht wil, verdiep je dan eens in de wereld van de verzekeraars, banken, oliemaatschappijen en overheidsinstanties. Om maar wat zijstraten te noemen.


oja, en er moet meer gefietst worden.

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Bericht door Mathijs » di aug 08, 2006 10:17 am

jarnö schreef: oja, en er moet meer gefietst worden.
Niet alleen dat...

Waarom fietst het overgrote deel van de mensen nog rond op Specialized, Cannondale, Giant, Trek enzo rond, als het allemaal veel te duur is volgens jou?
Mathijs: De Benjamin

Gebruikersavatar
SHIFT 00
Berichten:2092
Lid geworden op:di jan 01, 2002 7:32 pm
Locatie:Ter Aar
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » di aug 08, 2006 4:19 pm

Waarom fietst het overgrote deel van de mensen nog rond op Specialized, Cannondale, Giant, Trek enzo rond, als het allemaal veel te duur is volgens jou?

Omdat je die gemakkelijker kunt kopen en omdat "de grote jongens" dat ook hebben...

:roll:

Aanbod is best wel marktbepalend. Als er net zoveel Decathlon winkels zouden zijn als bijvoorbeeld bike-totaal dealers dan zou het een heel ander verhaal zijn. Neem de gemiddelde DriebergenWieler/Tourclub rijder. Die haalt zijn/haar fiets bij de fietsenwinkel een dorp verderop. Die in het eigen dorp is teveel voor de hand, en die heeft vaak net die fijne Cannondale niet...

8)

Gebruikersavatar
free-rider
Berichten:145
Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
Locatie:Zwanenburg

Bericht door free-rider » di aug 08, 2006 11:03 pm

jarnö schreef:ojoo

Houdt de dief !!! er zijn mensen die werken, en daarmee oh shock horror zelfs geld verdienen !!!
Op naar de politie, voordat ze dat gaan uitgeven aan eten, drinken, kleding of ojoooooooooooo luxe goederen !!!!

Wat een gezever, iedereen zn schoorsteen moet roken. Bepaalde merken investeren meer in imago, marketing en hebben andere wijzen van inkopen, produceren, ontwerpen, voorraad houden en margecalculatie. Ziedaar je prijsverschillen in de merken.

Als je echt op schurkenjacht wil, verdiep je dan eens in de wereld van de verzekeraars, banken, oliemaatschappijen en overheidsinstanties. Om maar wat zijstraten te noemen.


oja, en er moet meer gefietst worden.

dat vind ik nou gezever
ik probeer juist te laten zien dat de prijzen structureel hoog worden gehouden door de nederlandse handel en er geen tot weinig gezonde concurrentie is.
dat er import vrijstellingen zijn voor bepaalde merken binnnen europa
en dat het dan nog steeds vreemd is dat die merken nog steeds aan de bovenkant van het segment zit

en al die andere dingen daar heb ik geen inzicht in en/of op
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt

Gebruikersavatar
SHIFT 00
Berichten:2092
Lid geworden op:di jan 01, 2002 7:32 pm
Locatie:Ter Aar
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » do aug 10, 2006 5:12 pm

check deze vette b'Twin liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=mS08nRjcKA0
Nu ook soms op de wielrenfiets!

Gesloten