Re:we worden belazerd
Moderator:Beheerders
Lees net de duitse mountainbike.
Daarin staat dat de Pike 145mm heeft.
Hoe kan dat nou als de afstand tussen kroon een buitenpoot 140mm is?
Dat scheelt dus zeker 15mm.
Marzocchi All Mountain wordt neergezet met 158mm. Als ie dat echt zou hebben verkoopt Marzocchi de vork natuurlijk met 160mm.
Nog meer belazeringen?
Dat scheelt dus zeker 15mm.
Marzocchi All Mountain wordt neergezet met 158mm. Als ie dat echt zou hebben verkoopt Marzocchi de vork natuurlijk met 160mm.
Nog meer belazeringen?
140 -145= 5mm?

misschien 15mm negatief??
GooSe
-
Negatieve travel vergeten erbij op te tellen ?
Ow ow ow even mondje wassen heren.
E

Ow ow ow even mondje wassen heren.
E
In de Mountain Bike van feb staat een Enduro Expert van 3380 euro met een Fox 36RC2 vork, terwijl er af fabriek een 36R in zit. Dat scheelt 200 euro! We worden idd belazerd.
-
op de site van RS staat dat ie 140mm heeft, dat hebben die duitsers dus verkeerd overgenomen. Maar dan nog haal je de veerweg van 140 mm nooit.
Op dat doosje pillen wat ik besteld via heb internet zou de lengte ook toenemen met 3 inch..................
Ik slik me suf, maar mijn vriendin klaagt nog steeds
En ik maar blijven beweren; schatje daar gaat het niet om, het gaat om de invalshoek :-*
Ook ik voel mij belazerd
dussssss©
Ik slik me suf, maar mijn vriendin klaagt nog steeds

En ik maar blijven beweren; schatje daar gaat het niet om, het gaat om de invalshoek :-*
Ook ik voel mij belazerd
dussssss©
En je vriendin blijkbaar ook ;D
chieldebiel schreef:
op de site van RS staat dat ie 140mm heeft, dat hebben die duitsers dus verkeerd overgenomen. Maar dan nog haal je de veerweg van 140 mm nooit.
als hetgeen Erik B zegt klopt dan heeft de Pike wel degelijk 140mm veerweg.
Mountainbike beweert het zelf gemeten te hebben...
als ik aan mijn Pike trek, dan wordt de vork inderdaad langer en kom ik wel op een centimetertje of 14 uit.
-
Btw is het niet de bedoeling dat je vriendin zich suf slikt?!? ;DBOSS schreef: Op dat doosje pillen wat ik besteld via heb internet zou de lengte ook toenemen met 3 inch..................
Ik slik me suf, maar mijn vriendin klaagt nog steeds![]()
![]()
Ook ik voel mij belazerd
dussssss©
The Pyreneeën King schreef:
als ik aan mijn Pike trek, dan wordt de vork inderdaad langer en kom ik wel op een centimetertje of 14 uit.
Misschien Boss ff naar die pilletjes vragen

als ik aan mijn Pike trek,
ik zie het helemaal voor me ;D :P
dusssss©
rrrrr
Boss kom je een keer langs :P
Boss kom je een keer langs :P
-
De essentie van dit topic is natuurlijk weer verschrikkelijk naar de neuk geholpen.
Veerweg = NEGATIEVE VEERWEG + POSITIEVE.
E
Veerweg = NEGATIEVE VEERWEG + POSITIEVE.
E

En denk maar niet dat alleen RS dat doet. Fox doet het ook. Mijn Talas zou 125mm veerweg moeten hebben terwijl ik toch echt maar 110mm eruit kan halen, meer echt niet. Inderdaad wat BP Eric zegt over de negatieve veerweg zou heel goed de enige verklaring zijn hiervoor.

met de psylo is dat juist t zelfde. men beweert een veerweg tot 123 mm (k weet nie meer juist, t kan ietsjes schillen), en op die u-turn poot staat maar een streep tot 117 mm.
klopt niet !!! >:(
==> uitleg RS: die overige millimeters zitten in de vork als negatieve veerweg. ::)
als je t mij vraagt, dikke bullshit...
Leerink schreef:Mijn Talas zou 125mm veerweg moeten hebben terwijl ik toch echt maar 110mm eruit kan halen, meer echt niet. Inderdaad wat BP Eric zegt over de negatieve veerweg zou heel goed de enige verklaring zijn hiervoor.
Ik denk dat je vork niet goed inelkaar zit. Een Fox heeft wel iets negatieve veerweg, maar geen 15mm. Mijn Float vork heeft 3mm minder veerweg dan de binnenpoten uit de buitenpoten steken. Als dat bij jou idd maar 113mm (oid) is, dan zit de vork niet goed inelkaar. Als die afstand wel 130mm is, dan moet je eens de druk eraf laten en kijken hoever ie inveert.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
We worden belazerd waar we bij staan en die 5 millimertjes veerweg is nog lang niet het ergste.
Als ik een tie rap om m"n stanchion doe, haal ik precies 125mm bij bottom out uit m"n fox.
[chieldebiel schreef:
Negatieve veerweg moet je krijgen als je je vork tilt, niet door hem eruit te trekken.
-
- Contacteer:
[chieldebiel schreef:
Iets te veel info hier Jur ;D ;D
een vork moet wel negatieve veerweg hebben want het wiel moet de weg volgen dus als er kuilen zijn dan veerd de vork uit.
Crash schreef:
een vork moet wel negatieve veerweg hebben want het wiel moet de weg volgen dus als er kuilen zijn dan veerd de vork uit.
dat doet de sag toch al (?) Veel negatieve veerweg heb je toch helemaal nodig....
Waarom heeft achtervering dat niet dan ;D ;D ;D ;D ???. Heb je daar al eens naar gekeken. In iedergeval niet op mijn enduro.
-
Je hebt dus het volgende:
Positieve veerweg, dat kun je meten als je bike gewoon rechtop staat
Sag, dat is je totale veerweg gemeten als je je bike optilt - positieve veerweg
Negatieve veerweg dat is je totale veerweg tussen gelift wiel en getrokken wiel.
Alaaf kinders, gewoon gaan biken, die 5mm voel je toch niet.
En idd als je denkt dat je om 5mm genaaid wordt zou ik maar snel vaseline gaan kopen
E
Positieve veerweg, dat kun je meten als je bike gewoon rechtop staat
Negatieve veerweg dat is je totale veerweg tussen gelift wiel en getrokken wiel.
Alaaf kinders, gewoon gaan biken, die 5mm voel je toch niet.
En idd als je denkt dat je om 5mm genaaid wordt zou ik maar snel vaseline gaan kopen

E
heb jij dan een negatieve sag....????