Dit verhaal komt bij mij zeer aannemelijk over. Zelf heb ik ook het vermoeden dat Meirhaege niet de enige is.Tbx schreef: Hier zijn blijkbaar heel wat naive mensen.
IEDEREEN gebruikt op dat niveau!!!!
De kunst is gewoon om niet gepakt te worden.
Een paar jaar geleden was dokter "LeBon" (oa Meirhaeghe kwam daar) mijn buurman en die heeft eens (zonder namen te noemen natuurlijk) eens een uitleg gedaan.
Er wordt dus HEEL VEEL doping genomen, van wielertoeristen die zondags willen volgen maar geen zin hebben om te trainen, over de amateurs tot natuurlijk iedereen in de topklasse.
Tuurlijk allemaal geen middelen op hard te gaan maar ook om snel te recuperen, produkten om de sprintduur met een paar seconden te verlengen, you name it...
Toen ik vroeger een paar wedstrijden mtb reed waren er mannen bij die een EPO kuur volgde (400€ in die tijd), zelfs mannen die voor de wedstrijd rechtstreeks produkten in hun benen spoten...
Mijn zin om wedstrijd te rijden was al snel over...
Maar ge kunt draaien hoe dat ge het wilt, als je de techniek en de kracht + uithouding niet hebt zult ge niet winnen, ook niet met doping.
Het help wel een beetje (misschien) maar het is toch de man(vrouw) die het moet doen....
Zeggen dat Meirhaeghe nu een loser is omdat hij betrapt is op doping is gewoon dom. Doe uw ogen open en aanvaard de realiteit.
Grtz
Tbx
Misschien is hij zelfs wel begonnen met doping om de aansluiting met de doping gebruikende top van de sport niet te verliezen.......
Wij verwachten ook steeds meer van sporters, een tour de france bijvoorbeeld is toch eigenlijk bovenmenselijk qua prestatie. Gemiddelde van boven de 40 door de bergen heen rammen.
Het enige nadeel is dat de wielersport de grootste klappen krijgt en tennis, voetbal, schaatsen etc. alles beter in de doofpot weten te stoppen.
Zoals Theo van Gogh het in het verleden al eens mooi verwoorde:
In Amsterdam jat een junkie je fiets, in de tour rijden ze op de fiets.
En bovendien is er niet een beetje sprake van een dubbele moraal, zodra iemand doping gebruikt is er "total lack of respect" en zien we kans de belasting, auteursrechten, garantietermijn, invoertarieven etc. te ontduiken dan zijn we zelf slimme jongens................................ in beide gevallen belazer je de kluit voor je eigen voordeel.