Re:Meirhaeghe stopt met mtb.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Fast

Bericht door Fast » za jul 31, 2004 7:27 am

Tbx schreef: Hier zijn blijkbaar heel wat naive mensen.
IEDEREEN gebruikt op dat niveau!!!!
De kunst is gewoon om niet gepakt te worden.
Een paar jaar geleden was dokter "LeBon" (oa Meirhaeghe kwam daar) mijn buurman en die heeft eens (zonder namen te noemen natuurlijk) eens een uitleg gedaan.
Er wordt dus HEEL VEEL doping genomen, van wielertoeristen die zondags willen volgen maar geen zin hebben om te trainen, over de amateurs tot natuurlijk iedereen in de topklasse.
Tuurlijk allemaal geen middelen op hard te gaan maar ook om snel te recuperen, produkten om de sprintduur met een paar seconden te verlengen, you name it...
Toen ik vroeger een paar wedstrijden mtb reed waren er mannen bij die een EPO kuur volgde (400€ in die tijd), zelfs mannen die voor de wedstrijd rechtstreeks produkten in hun benen spoten...
Mijn zin om wedstrijd te rijden was al snel over...
Maar ge kunt draaien hoe dat ge het wilt, als je de techniek en de kracht + uithouding niet hebt zult ge niet winnen, ook niet met doping.
Het help wel een beetje (misschien) maar het is toch de man(vrouw) die het moet doen....
Zeggen dat Meirhaeghe nu een loser is omdat hij betrapt is op doping is gewoon dom. Doe uw ogen open en aanvaard de realiteit.

Grtz
Tbx
Dit verhaal komt bij mij zeer aannemelijk over. Zelf heb ik ook het vermoeden dat Meirhaege niet de enige is.
Misschien is hij zelfs wel begonnen met doping om de aansluiting met de doping gebruikende top van de sport niet te verliezen.......

Wij verwachten ook steeds meer van sporters, een tour de france bijvoorbeeld is toch eigenlijk bovenmenselijk qua prestatie. Gemiddelde van boven de 40 door de bergen heen rammen.

Het enige nadeel is dat de wielersport de grootste klappen krijgt en tennis, voetbal, schaatsen etc. alles beter in de doofpot weten te stoppen.

Zoals Theo van Gogh het in het verleden al eens mooi verwoorde:
In Amsterdam jat een junkie je fiets, in de tour rijden ze op de fiets.

En bovendien is er niet een beetje sprake van een dubbele moraal, zodra iemand doping gebruikt is er "total lack of respect" en zien we kans de belasting, auteursrechten, garantietermijn, invoertarieven etc. te ontduiken dan zijn we zelf slimme jongens................................ in beide gevallen belazer je de kluit voor je eigen voordeel.

Sensei

Bericht door Sensei » za jul 31, 2004 2:08 pm

Ik had en heb best wel bewondering voor zo"n iemand als was die nog zo dom om Epo te pakken.
Zelfs zonder dat rijdt hij ons allemaal zoek, zoals hij zelf al zei alleen winnen wat nog telde dan ga je misschien toch dingen zoeken die dat een beetje kunnen helpen.
En de vraag is hoelang gebruikt hij dat al, 1x daar heb ik dan grote twijfels over.
En er zijn er zat die Epo e.d. dingen gebruiken, ook geen kunst meer het is tegenwoordig zo te koop en ook zat amateurs die het zulle gebruiken daar ben ik wel van overtuigd.
Moet zeggen dat hij het wel snel toegaf, zonder allerlei excuses of misschien andere oorzaken.
En wielrennen en Mountainbiken zijn echt niet de enigste sporten alleen dit is een sport waar doping tijdens de beoefening het meeste profijt heeft. Er zijn zat sporten waar tijdens de voorbereiding juist meer naar verboden middelen gegrepen en zo de pak kans veel lager is.

May

Bericht door May » za jul 31, 2004 2:16 pm

Kwam net van bij mijn lbs en die wist te zeggen dat er net iemand weg was die zijn specialized heeft opgezegd. Is overgeschakeld naar een scalpel.
Ik denk wel dat ze in de brokken zullen delen Specialized.

May&vin

Fry

Bericht door Fry » za jul 31, 2004 2:51 pm

dat zijn dan wel heel domme klanten, omdat een kampioen die gedopeerd blijkt te zijn en met een specialized rijdt, zou specialized ineens minder goed zijn, domme domme mensen die zo denken

Mtbs

Bericht door Mtbs » za jul 31, 2004 5:13 pm

Tbx schreef:
Hier zijn blijkbaar heel wat naive mensen.
IEDEREEN gebruikt op dat niveau!!!!
De kunst is gewoon om niet gepakt te worden.
Een paar jaar geleden was dokter "LeBon" (oa Meirhaeghe kwam daar) mijn buurman en die heeft eens (zonder namen te noemen natuurlijk) eens een uitleg gedaan.
Er wordt dus HEEL VEEL doping genomen, van wielertoeristen die zondags willen volgen maar geen zin hebben om te trainen, over de amateurs tot natuurlijk iedereen in de topklasse.

Hoor je heel vaak: iedereen gebruikt. Ik denk zelf ook zeker niet dat Filip het maar 7 weken heeft gedaan maar al véél langer, en dat hij zeker de enige niet is in de mtb-wereld.
Maar als je zo zeker weet dat iedereen op dat niveau gebruikt (mtb), over wie heb je het dan? Wat versta je onder "iedereen op dat niveau"? top 50 world cup, iedereen op de olympics, iedereen op een wk, de top 20 op een wk?

Sensei

Bericht door Sensei » za jul 31, 2004 6:07 pm

May schreef:
Kwam net van bij mijn lbs en die wist te zeggen dat er net iemand weg was die zijn specialized heeft opgezegd. Is overgeschakeld naar een scalpel.
Ik denk wel dat ze in de brokken zullen delen Specialized.

May&vin

Ik ga echt geen Scalpel ofzo kopen omdat hij toevallig positief is bevonden, ik rijdt op die bijke omdat ik hem fijn vind, punt uit.
Dan ben je wel erg simpel. Ja er rijden best veel Epic"s in Belgie zouden die dan ineens iets anders gaan kopen? Raar volkje dan. In Zwitserland rijden er ook bergen in de bergen ::).

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jul 31, 2004 9:29 pm

ik blijf mijn specializedtje trouw, top fietsie. ik hoop zeer binnenkort ook een specialized epo contractje te tekenen. zal een boel schelen in de Pyreneeen.

Pino

Bericht door Pino » za jul 31, 2004 11:43 pm

F.M. is een leugenaar en heeft zijn fans, zijn werkgever en zijn collegas genaaid.
Als hij niet betrapt was, had hij nooit toeggeven (dit in tegenstelling tot Chiotti en Virenque die nooit betrapt zijn).

Geen ENKEL respect voor iemand die meer talent heeft in zijn pink dan de meesten in hun hele lijf, en toch meent spullen te moeten pakken.
Degenen die denken dat hij nooit eerder heeft gepakt, zijn kinderlijk naief, inclusief een paar honderduizend Belgen.
Geruchten over het pakken door F.M. waren er al jaren.

Opgeruimd staat netjes, aufsalzen met die hap.

En als andere "grootheden" gepakt worden, zal ik geen traan laten, ook niet als die uit de Benelux blijken te komen.
Dat "iedereen" pakt is niet hard te maken en is op geen enkele manier een excuus om pakkers te verontschuldigen.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » zo aug 01, 2004 12:12 am

heb lang genoeg meegedraait met comptetie om te weten om als je echt wilt meedraaien met de top dat je dit niet kan op een boterham met spek en wat voedingsuplementen
dus mijn standpunt is ze pakken allemaal!!!
je moet mijn niet proberen wijs te maken dat ze bv de tour de france rijden tegen z"n gemiddelden op gewoon pasta en wat vitaminen erbij

rene

Bericht door rene » zo aug 01, 2004 11:32 am

Ach, toen de toer net begon, reden de renners (bijna) zonder versnellingen, ritten van ca. 300 km per etappe, niet eens zo gek veel langzamer (zeker het materiaal in aanmerking genomen . . . .
Volgens mij bestond EPO toen nog niet. ::)
Dit terzijde. Ik begrijp niet hoe je doping gebruik naar jezelf kunt verantwoorden: Je zult dan nooit weten of je een bepaalde wedstrijd _zonder_ doping ook gewonnen zou hebben.....
En het feit dat "iedereen gebruikt" so what? Als "iedereen" in de put springt, hoef jij het nog niet te doen.
Wat wel een beetje krom is, is dat bij andere sporten (voetbal?) veel meer producten zijn toegestaan. Wat niet weg neemt dat ik voorstander ben van een 100% clean peleton. (Niet dat ik denk dat het veel zal uitmaken voor de snelheden waarmee de heren fietsen. Zoals al eerder gezegd hier: "t zijn nog altijd de benen die "t "m doen)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo aug 01, 2004 11:46 am

Afbeelding

;D ;D ;D

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo aug 01, 2004 12:58 pm

rene schreef:
Ach, toen de toer net begon, reden de renners (bijna) zonder versnellingen, ritten van ca. 300 km per etappe, niet eens zo gek veel langzamer (zeker het materiaal in aanmerking genomen . . . .
Volgens mij bestond EPO toen nog niet. ::)
Dit terzijde. Ik begrijp niet hoe je doping gebruik naar jezelf kunt verantwoorden: Je zult dan nooit weten of je een bepaalde wedstrijd _zonder_ doping ook gewonnen zou hebben.....
En het feit dat "iedereen gebruikt" so what? Als "iedereen" in de put springt, hoef jij het nog niet te doen.
Wat wel een beetje krom is, is dat bij andere sporten (voetbal?) veel meer producten zijn toegestaan. Wat niet weg neemt dat ik voorstander ben van een 100% clean peleton. (Niet dat ik denk dat het veel zal uitmaken voor de snelheden waarmee de heren fietsen. Zoals al eerder gezegd hier: "t zijn nog altijd de benen die "t "m doen)

als je in een team fiets, en de team arts komt naar je toe nadat je alweer 2de bent geworden en hij zegt tegen jou dat als je dit slikt wordt je wel eerste..vervolgens komt de team eigenaar naar je toe en zegt je krijgt een extra bonus als je wint.......

waarom geen doping gebruiken maar wel 60uur per week werken(bij sommige werkgevers krijg je dan ook een bonus)?

rene

Bericht door rene » zo aug 01, 2004 1:02 pm

Jurriaan schreef:
waarom geen doping gebruiken maar wel 60uur per week werken(bij sommige werkgevers krijg je dan ook een bonus)?

Eehm, misschien omdat je dat overwerken "puur natuur" doet? (koffie reken ik dan effe niet mee ;D)

Mtbs

Bericht door Mtbs » zo aug 01, 2004 1:15 pm

rene schreef: [
Jurriaan schreef: waarom geen doping gebruiken maar wel 60uur per week werken(bij sommige werkgevers krijg je dan ook een bonus)?
Eehm, misschien omdat je dat overwerken "puur natuur" doet? (koffie reken ik dan effe niet mee ;D)
Hoe vaak moet het nog herhaald worden: caffeïne staat niet meer op de dopinglijst van het wada.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo aug 01, 2004 1:22 pm

Ik ken FillEPO nog van toen hij downhillde. Dat is dus lang geleden.

Hij maakte toen de overstap naar het ATB-en XC.

"opeens" na 2 jaar ofzo maakte zijn schijnbare vorm en kracht ENORME sprongen voorwaarts.

Toen noemde men hem FillEPO.

Ach elk jaar rolt er een kopstuk. En allemaal zijn ze toevallig net op dat moment voor het eerst met EPO of wat danook begonnen.

Nou ik kan je 1 ding vertellen, heb nu niet de illusie dat het bij de NL rijders NIET gebeurd. Het gebeurd overal.

Alleen van FillEPO was het idd absoluut geen verassing. Past bij zijn persoonlijkheid ook nog trouwens.

Maar goed, zolang een lage luchtdruk tank wel mag, maar EPO niet vind ik de wielerport een hypocriete kutbende bij elkaar.

E

P.S. Koffie staat idd niet op de dopinglijst, caffeine wel dussssssss..................

Mtbs

Bericht door Mtbs » zo aug 01, 2004 2:04 pm

BOMBPROOF erik schreef: Ik ken FillEPO nog van toen hij downhillde. Dat is dus lang geleden.

Hij maakte toen de overstap naar het ATB-en XC.

"opeens" na 2 jaar ofzo maakte zijn schijnbare vorm en kracht ENORME sprongen voorwaarts.

Toen noemde men hem FillEPO.

Ach elk jaar rolt er een kopstuk. En allemaal zijn ze toevallig net op dat moment voor het eerst met EPO of wat danook begonnen.

Nou ik kan je 1 ding vertellen, heb nu niet de illusie dat het bij de NL rijders NIET gebeurd. Het gebeurd overal.

Alleen van FillEPO was het idd absoluut geen verassing. Past bij zijn persoonlijkheid ook nog trouwens.

Maar goed, zolang een lage luchtdruk tank wel mag, maar EPO niet vind ik de wielerport een hypocriete kutbende bij elkaar.

E

P.S. Koffie staat idd niet op de dopinglijst, caffeine wel dussssssss..................
Voor toename kracht kunnen anabole middelen, groeihormonen helpen. EPO is voor een verbeterd zuurstoftransport.
Filiepo... waarom niet epopeye?
"t zou idd mooi zijn als er meer stouterds gepakt zouden worden.
Een hoogtekamer is minder gevaarlijk dan epo.
En caffeïne staat NIET (meer) op de dopinglijst; in 2002 ervan afgehaald, dus.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo aug 01, 2004 3:32 pm

Als je zo onder druk zou staan dat je wel EPO MOET grbuiken dan is de combinatie van EPO en de Lagedrukkamer natuurlijk subliem.

Trouwens, die hoogtekamer verzorgt feitelijk een zuurstofarm milieu om je heen. Kan dus wel degelijk levensgevaarlijk zijn. Draai de kraan maar eens heeeeeeeeeeeeeeel laag. Je stikt zo langzaam dat je het niet eens in de gaten hebt.

Dat van caffeine is natuurlijk zot, eerst erop [jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren lang] en dan opeens niet meeer ?

E

Mtbs

Bericht door Mtbs » zo aug 01, 2004 3:49 pm

Ik heb ook niet gezegd dat een lagedrukkamer niet gevaarlijk kan zijn; ik zei alleen dat epo gevaarlijker is dan een lagedrukkamer. Bij een lagedrukkamer wordt je bloed niet dikker, bij epo wel. Een lagedrukkamer kan bij onjuist gebruik natuurlijk ook gevaarlijk zijn. Epo kan, wanneer het niet onder de juiste medische begeleiding wordt ingespoten, ook erg gevaarlijk zijn, zeker in bepaalde omstandigheden.

Wat betreft caffeïne: check de dopinglijst: http://www.wada-ama.org/docs/web/standa ... d_2004.pdf (Nederlandse vertaling: http://www.necedo.nl/downloads/Vertalin ... 0maart.pdf )

Mtbs

Bericht door Mtbs » zo aug 01, 2004 8:11 pm

Overigens, als je het topic "tour de france 2004 had gelezen had je het al geweten: [
Mtbs schreef:Overigens is het wada ook caffeïne gaan toestaan, terwijl daar door effectief gebruik een prestatieverhoging van 4 tot 11 % vooral bij inspanningen langer dan een uur (http://www.pponline.co.uk/encyc/0652.htm), waarbij er wel voldoende moet worden genuttigd per kg lichaamsgewicht; geen koffie dus; eerder guronsan en animine. Wel moet je opletten dat je genoeg drinkt aangezien caffeïne een licht vochtafdrijvende werking heeft dan kan leiden tot uitdroging. Nog valt op te merken dat niet iedereen hetzelfde effect heeft , sommigen gaan amper een prestatieverhoging waarnemen, bij anderen werkt het wel. Pseudo-efedrine, is ook toegelaten en heeft een licht stimulerende werking.
In citeer een fragment uit de (Nederlandse vertaling van de) dopinglijst, welke in de vorm van een link, in mijn vorige posting hierboven staat:
"Stoffen die zijn opgenomen in de "2004 Monitoring List" behorend bij het "WADA Monitoring Program 2004" als bedoeld in artikel 4.5 van de Wereld Anti-Doping Code worden niet als verboden beschouwd. Dit betreft: coffeïne, fenylefrine, fenylpropanolamine, pipradol, pseudo-efedrine en synefrine (oxedrine)."

Het wada geeft hier zijn uitleg: http://www.wada-ama.org/docs/web/standa ... g_2004.pdf "van de dopinglijst geschrapt ... om misbruik in de sport te voorkomen." Wat zouden ze daarmee bedoelen?
Hoe dan ook, dat het een prestatiebevorderend effect heeft staat vast, dus voor heren wedstrijdrijders onder ons... Het blijkt overigens dat de effecten beter tot hun recht komen en de bijwerkingen minder aanwezig zijn bij het gebruik van "pure" caffeïne in plaats van in de vorm van koffie.

tank24

Bericht door tank24 » ma aug 02, 2004 5:19 pm

wielersport zuigt het is dat het nodig is voor geld en ontwikkeling verder is het een grote drugs zooi..... nu ik er over nadenk best wel vet eigenlijk:)

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma aug 09, 2004 9:13 pm

Ik ben benieuwd wanneer neerlandsch trots tegen de lamp loopt sinds hij met die mafkezen van de bond in aanraking komt.

Die gasten hebben 2 jaar geleden ook *opeens* een enorme sprong gemaakt waarna er direct 1 gepakt geweest is.

Het is in veel gevallen niet alleen de rijder, sterker nog, het zijn zijn begeleiders die de cocktails samenstellen................

Sick maar onomkeerbaar.

Jammer dat de rijders zelf blind zijn.

E

Pino

Bericht door Pino » ma aug 09, 2004 9:25 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Ik ben benieuwd wanneer neerlandsch trots tegen de lamp loopt sinds hij met die mafkezen van de bond in aanraking komt.

Die gasten hebben 2 jaar geleden ook *opeens* een enorme sprong gemaakt waarna er direct 1 gepakt geweest is.

Het is in veel gevallen niet alleen de rijder, sterker nog, het zijn zijn begeleiders die de cocktails samenstellen................

Sick maar onomkeerbaar.

Jammer dat de rijders zelf blind zijn.

E

Ssst Erik, niet hardop.

Je weet toch dat ze nooit "gepakt", dus schoon zijn.

(bestaat er een cynisch smileytje?)

Op berustende toon: zodra een klassement wordt opgemaakt, zijn er gasten die menen te moeten valsspelen, al is het met klaverjassen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma aug 09, 2004 9:37 pm

Mag ik jullie vandaag vertellen dat wielrenner Oscar Camenzind betrapt is op het gebruik van EPO. 1998 wereld kampioen wielrennen.

:?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di aug 10, 2004 9:49 pm

Zou Leontien Zijlaard van Moorsel ook doping gebruiken?

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo aug 11, 2004 6:05 pm

ik twijfel er niet aan dat ze dat doet ja !

Plaats reactie