Re:Meirhaeghe stopt met mtb.
Moderator:Beheerders
Als gij geen doping pakt, dan hangt gij bv in de tour een berg achter op de bus, iedereen neemt toch en niet alleen in wielrennen, ga gewoon het trapje omhoog van de financiering, kijk naar tennis, of voetbal, daar is zowel geld als "idool" zijn mee gemoeid, Filip is gepakt, de anderen niet, hij was nog maar 7 weken bezig volgens eigen verklaring wat er dus op wijst dat hij "zonder" doping al heel wat gewonnen had, hij is nog steeds een vlaamsen held
Iig slecht voor de Belgisch Wielersport in het algemeen en voor de overige wielrijders , want ze denken nu allemaal " als er maar geen nieuwe gevallen zich voordoen".
De druk ligt nu op Roel zijn schouders om de Belgische kansen te verzilveren of vergouden..
Wordt Lance beter begeleid of zijn de andere net iets minder slim , dat blijft een vraag !
De druk ligt nu op Roel zijn schouders om de Belgische kansen te verzilveren of vergouden..
Wordt Lance beter begeleid of zijn de andere net iets minder slim , dat blijft een vraag !
Klinkt als de volgende MTB wereldkampioen die na Jerome Chiotti z"n trui in mag leveren wegens doping!
Ik ga er van uit dat hij zijn WK trui in mag leveren en deze naar de tweede op het WK (Ryder Hesjedal ) gaat.
Net als toe Jerome Chiotti op doping betrapt werd.
Ik ga er van uit dat hij zijn WK trui in mag leveren en deze naar de tweede op het WK (Ryder Hesjedal ) gaat.
Net als toe Jerome Chiotti op doping betrapt werd.
Chiotti werd nooit betrapt op doping (in de zin van positief getest). Hij gaf in 2000 toe dat zijn wereldtitel van 1996 tot stand kwam door middel van epo, groeihormoon, testosteron en pot belge, hetzelfde als Millar dus. Anders dan Filip dus, die wel werd betrapt. Chiotti: http://www.cycling4fans.de/index.php?id=1176
Trouwens over David Millar gesproken. Die had gewoon de spuit op zijn boekenplank liggen toen hij betrapt werd ;D een paar weken terug. Was bedoeld als aandenken zij hij zelf
.

- Arnetteman
GT dude schreef:
Als gij geen doping pakt, dan hangt gij bv in de tour een berg achter op de bus, iedereen neemt toch en niet alleen in wielrennen, ga gewoon het trapje omhoog van de financiering, kijk naar tennis, of voetbal, daar is zowel geld als "idool" zijn mee gemoeid, Filip is gepakt, de anderen niet, hij was nog maar 7 weken bezig volgens eigen verklaring wat er dus op wijst dat hij "zonder" doping al heel wat gewonnen had, hij is nog steeds een vlaamsen held
7 weken??? Waarom ga je juist dan gebruiken??? Als je al zoveel zonder doping hebt gewonnen. Toch twijfel over de OS???
echt onbegrijpelijk
dusssss©
@Afterburner: dat was (in de verleden tijd) dus iemand om naar op te kijken.
Een stomme beslissing, maar wat zijn resultaten uit het verleden betreft: hij blijft de grootste! Voor mij dan.
Een stomme beslissing, maar wat zijn resultaten uit het verleden betreft: hij blijft de grootste! Voor mij dan.
Hallooooo!!!!!!!
Ff wakker worden met zijn allen.
Ik lees ineens dat Filip niet tof zou meer zou zijn omdat hij doping heeft gebruikt.
Tuurlijk is dat geen slimme zet.
Nu zijn er in het verleden alleen een heleboel sporters waar je het niet van verwacht betrapt met doping.
Stuk voor stuk ontkennen en moeilijk doen is wat ik gezien heb.
Filip mag dan een domme beslissing (achteraf) genomen hebben. Duidelijk is wel dat de druk teveel voor hem werd. Voor sommige is dit niet alleen reden om naar doping te grijpen, maar ook naar hardere materialen.
Kent u Maradona nog???
Bij mij is dit nogmaals de bevestiging dat de Olympische gedachten, meedoen is belangrijker dan winnen, om zeep geholpen is door commerciële doeleinden. Wedstrijden gaan alleen nog maar om prestaties.
Dat iemand dan bezwijkt voor doping vind ik niet raar.
Mijn waardering voor Filip is met de wijze hoe hij dit naar buiten brengt en dat hij direct stopt met wedstrijdrijden alleen nog maar gestegen.
Voor hem hoop ik dat hij weer plezier terug gaat vinden in het mountainbiken en dat zijn broertje een leuke baan bij een fietsenwinkel kan vinden...
Verder wil ik nog kwijt dat ik de reacties van jullie bekrompen vind. Jullie lijken wel een stel Amerikanen. Ojeee doping is fout, dus Filip is fout...
Probeer je eerst eens in te leven wat hij moet mee maken.
Greetz,
Jeroen
Ik lees ineens dat Filip niet tof zou meer zou zijn omdat hij doping heeft gebruikt.
Nu zijn er in het verleden alleen een heleboel sporters waar je het niet van verwacht betrapt met doping.
Filip mag dan een domme beslissing (achteraf) genomen hebben. Duidelijk is wel dat de druk teveel voor hem werd. Voor sommige is dit niet alleen reden om naar doping te grijpen, maar ook naar hardere materialen.
Kent u Maradona nog???
Bij mij is dit nogmaals de bevestiging dat de Olympische gedachten, meedoen is belangrijker dan winnen, om zeep geholpen is door commerciële doeleinden. Wedstrijden gaan alleen nog maar om prestaties.
Mijn waardering voor Filip is met de wijze hoe hij dit naar buiten brengt en dat hij direct stopt met wedstrijdrijden alleen nog maar gestegen.
Voor hem hoop ik dat hij weer plezier terug gaat vinden in het mountainbiken en dat zijn broertje een leuke baan bij een fietsenwinkel kan vinden...
Verder wil ik nog kwijt dat ik de reacties van jullie bekrompen vind. Jullie lijken wel een stel Amerikanen. Ojeee doping is fout, dus Filip is fout...
Greetz,
Jeroen
-
Ze pakken allemaal en de amateur wielrenners nog het meeste.
Ik hoor verhalen van gewone apothekers waar je van achterover valt. wie dat wat allemaal pakt.
De dopingproducenten zijn de controle steeds een stap voor. Begin maar eens te zoeken naar iets wat je niet kent.
Tegen 24km/u Alpes d"huez omhoogrijden, wie van ons hier kan dat? Om op een toertocht (in de ardennen) een gemiddelde van 20km/u te halen moet je al ferm door vlammen...
Soit, Ik ben geen echte fan van Popeye maar hij is de beste doping of niet.
Hij is de meest complete mountainbiker van allemaal.
Hij heeft trial en WB-wedstrijden downhill gereden.
Spijtig dat hij zijn carriere zo moet stopzetten.
Ik hoor verhalen van gewone apothekers waar je van achterover valt. wie dat wat allemaal pakt.
De dopingproducenten zijn de controle steeds een stap voor. Begin maar eens te zoeken naar iets wat je niet kent.
Tegen 24km/u Alpes d"huez omhoogrijden, wie van ons hier kan dat? Om op een toertocht (in de ardennen) een gemiddelde van 20km/u te halen moet je al ferm door vlammen...
Soit, Ik ben geen echte fan van Popeye maar hij is de beste doping of niet.
Hij is de meest complete mountainbiker van allemaal.
Hij heeft trial en WB-wedstrijden downhill gereden.
Spijtig dat hij zijn carriere zo moet stopzetten.
surfstad schreef:
Hallooooo!!!!!!!
Kent u Maradona nog???
Greetz,
Jeroen
Het spijt mij om te zeggen dat je wel heel erg in zijn straatje aan het lullen bent. Je hebt gelijk dat Filip als persoon dezelfde blijft en dat doping daar niets aan veranderd, maar als sporter is hij in één keer gedegradeerd tot een loser met een twijfelachtige carriere. Hoe kun je nu zeggen dat "Filip mag dan een domme beslissing (achteraf) genomen hebben", hoezo achteraf? Je kunt hoogstens zeggen dat hij zich acteraf niet had moeten laten pakken. Maar doping gebruik achteraf dom noemen...., dat was VOORAF al dom, erg dom! En het is niet de eerste keer dat Filip is betrapt. Om te zeggen dat hij beter is dan Maradonna die de druk ook niet aan kon, dat is hetzelfde als zeggen dat MAO beter is dan Stalin omdat hij maar 100.000en heeft vermoord (om dat hij de druk op zijn gevoerde politiek niet aan kon) in plaats van de 1.000.000en die Stalin heeft laten omleggen omdat hij kritiek kreeg. Omdat er mensen zijn die nog dommer hebben gedaan wil het niet zeggen dat wat hij heeft gedaan minder erg is.
Iedereen weet allang dat wedstrijden omder druk staan van de commercie, als je daar niet tegen kunt dan moet je niet meedoen. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid! Hij heeft er inderdaad niet omheen gedraaid, toen hij eenmaal betrapt was, daar kunnen andere inderdaad wat van leren. Maar ik blijf erbij dat doping nemen uberhaupt fout is. Als hij niet betrapt was dan had hij echt niet aan het einde van het seizoen gezegd "o ja hier zijn al mijn medailles weer van het afgelopen seizoen, ik heb van de EPO gesnoept", dat had pas karakter geweest (voor een gebruiker dan).
Nee ik vind het een beetje raar dat je ons zo de les leest, met een bekrompen mening en ons met Amerikanen vergelijken... Dat je het gebruik goed praat door naar de druk te verwijzen dat vindt ik hetzelfde dat als er bij jou ingebroken wordt en de dader wordt gepakt, en direct vrijgesproken met de mededeling "hij heeft zo´n rot jeugd gehad", dan voel jij je ook genaait. En ik denk dat veel mensen zich genaait voelen door Filip, ik tenmiste wel. Ik vond hem echt een topper waar ik veel respect voor HAD.
- Arnetteman
In mei, en dat is al meer dan 7 week geleden, heb ik hem nog zien vlammen in Houffalize.
Daar won ie de worldcup met overmacht.
Waarom zou je, als je nog zo goed presteerd, grijpen naar de EPO? om jezelf een een NOG grotere machtspositie in het wedstrijdveld te zetten?
Nee, dat is puur twijfelen aan jezelf. Maar waarom? Moet je maar harder trainen om nog beter te worden dan dat je al bent.
Total lack of respect op deze manier.
Dat wilde ik ff kwijt.
A"man (a.k.a. Arnetteman
)
Waarom zou je, als je nog zo goed presteerd, grijpen naar de EPO? om jezelf een een NOG grotere machtspositie in het wedstrijdveld te zetten?
Nee, dat is puur twijfelen aan jezelf. Maar waarom? Moet je maar harder trainen om nog beter te worden dan dat je al bent.
Dat wilde ik ff kwijt.
A"man (a.k.a. Arnetteman

Surfstad heeft deze keer naar mijn idee een zeer goed punt!
De manier waarop hij met zijn positief bevinden omgaat getuigd wel van professionaliteit...
De manier waarop hij met zijn positief bevinden omgaat getuigd wel van professionaliteit...
-
- Contacteer:
wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten... ik heb alleszins respect voor het feit dat hij er voor uit komt dat hij gebruikt heeft. we hebben andere, hilarische voorbeelden gehad van ontkennen; maar feit blijft dat mountainbiken een combinatie van fysiek en techniek is, waardoor het niet alleen de epo is die bepalend is voor wie er wint en wie niet. en probeer op dat niveau de verleiding maar eens te weerstaan, zeker als je weet wie er nog gebruik maakt van dat spul....
Steelboy schreef:
Surfstad heeft deze keer naar mijn idee een zeer goed punt!
Thnx Steelboy!
Volgens mij wordt ik soms niet gesnapt.
Sorry Goertz, jij snapt mij niet.
Nu allemaal een kusje en laten we lekker gaan rijden.
En voor diegene die het niet weten, ook ik gebruik doping

Grtz,
Jeroen
Geen probleem Surfstad. Smak, en nu idd naar buiten!
msxx schreef:
Jammer want Meirhaeghe was 1 van mijn favoriete Belgische sporters. Iemand de docu met Luc Alloo gezien waar em zijn medailles liet zien ?.......die ergens achterin verstopt in een kartonnen doos zaten en zijn wereldkampioen medaille lag in zijn nachtkastje bij zijn sokken, die lag er nog altijd omdat hij na het kampioenfeest te moe/zat was om ze ergens anders te leggen. ;D
idd ook gezien. goede docu over Meirhaeghe. kwam ove rals een voorbeeld voor de sport. maar ik keek gisteren toevallig het journaal op vrt en zag toen de persconferentie van hem en dacht, zelfs hij grijpt naar doping...
jammer maar kennelijk was de mogelijk a.s. roem groter dan het verstand.
Specialized zal hie rook niet blij mee zijn.
Ook gezien, en sindsdien ook meer bewondering voor die man.. maar die bewondering is nu naar een dieptepunt gezakt..
-
[[quote En voor diegene die het niet weten, ook ik gebruik doping
Dat is geen doping dat jij gebruikt, dat is een middel waarmee je naar verloop van tijd niet meer goed wijs bent. (alsof dat nu wel zo is....) Gras is voor koeien niet voor mensen!
TBB
BOSS schreef:
[GT dude schreef:
7 weken??? Waarom ga je juist dan gebruiken??? Als je al zoveel zonder doping hebt gewonnen. Toch twijfel over de OS???
echt onbegrijpelijk
dusssss©
die zeven weken is gewoon een clevere zet om zijn andere titels buiten schot te houden... zoals eerder gezegd binnen de tread is filip al eens aan de kant moeten blijven omdat hij bij een "gezondheidscontrole" van de uci een te hoog hematocriet bleek te hebben. Hij zou het overigens ook allemaal alleen gedaan hebben zonder medeweten van niemand... ook een clevere zet om geen doos van pandora te openen...
Mooi dat hij het zo hoffelijk doet, dat spreekt vóór hem vind ik.
Maar verder heb ik ondertussen wel door dat iedereen gebruikt en dat alleen de mensen met een mindere medische begeleiding zich laten betrappen... Al dan niet omdat toppers al 1 of stappen verder zitten met betere producten.
Spijtig voor de sport maar het helpt wel alles in perspectief te zien.
Greetz
bettes
ps nu onze hoop dus op roel vestigen die ook goed bezig is!
Ik hoop alleen maar dat de fietssport geen imago krijgt zoals het bodybuilden...

-

Beeeetje lullig hoor. De goede man gebruik één keer Epo, en iedereen begint gelijk met modder te gooien... ;D
Maar ff serieus: Ik vind het erg erg jammer van zo"n sporter. Had erg veel respect voor de man.

Volgens mij had Flupke in Athene ook zonder EPO naar een medaille gereden... Maar dat zullen we nooit weten! En nu heeft hij helemaal niets meer...

Groet, Lars
...ik heb met veel belgen gekoerst; ik ken er niet èèn die niet gepakt heeft...
mountainbikers?hutchey schreef:
...ik heb met veel belgen gekoerst; ik ken er niet èèn die niet gepakt heeft...
[quote="A"man"]
In mei, en dat is al meer dan 7 week geleden, heb ik hem nog zien vlammen in Houffalize.
Dat wilde ik ff kwijt.
A"man (a.k.a. Arnetteman
)
[/quote]
eeeuh broertje, voor jouw info; Roel Paulissen won in Houffalize, en dus niet Meirhaeghe
Dat wilde ik ff kwijt.
A"man (a.k.a. Arnetteman

[/quote]
eeeuh broertje, voor jouw info; Roel Paulissen won in Houffalize, en dus niet Meirhaeghe
Hier zijn blijkbaar heel wat naive mensen.
IEDEREEN gebruikt op dat niveau!!!!
De kunst is gewoon om niet gepakt te worden.
Een paar jaar geleden was dokter "LeBon" (oa Meirhaeghe kwam daar) mijn buurman en die heeft eens (zonder namen te noemen natuurlijk) eens een uitleg gedaan.
Er wordt dus HEEL VEEL doping genomen, van wielertoeristen die zondags willen volgen maar geen zin hebben om te trainen, over de amateurs tot natuurlijk iedereen in de topklasse.
Tuurlijk allemaal geen middelen op hard te gaan maar ook om snel te recuperen, produkten om de sprintduur met een paar seconden te verlengen, you name it...
Toen ik vroeger een paar wedstrijden mtb reed waren er mannen bij die een EPO kuur volgde (400€ in die tijd), zelfs mannen die voor de wedstrijd rechtstreeks produkten in hun benen spoten...
Mijn zin om wedstrijd te rijden was al snel over...
Maar ge kunt draaien hoe dat ge het wilt, als je de techniek en de kracht + uithouding niet hebt zult ge niet winnen, ook niet met doping.
Het help wel een beetje (misschien) maar het is toch de man(vrouw) die het moet doen....
Zeggen dat Meirhaeghe nu een loser is omdat hij betrapt is op doping is gewoon dom. Doe uw ogen open en aanvaard de realiteit.
Grtz
Tbx
IEDEREEN gebruikt op dat niveau!!!!
De kunst is gewoon om niet gepakt te worden.
Een paar jaar geleden was dokter "LeBon" (oa Meirhaeghe kwam daar) mijn buurman en die heeft eens (zonder namen te noemen natuurlijk) eens een uitleg gedaan.
Er wordt dus HEEL VEEL doping genomen, van wielertoeristen die zondags willen volgen maar geen zin hebben om te trainen, over de amateurs tot natuurlijk iedereen in de topklasse.
Tuurlijk allemaal geen middelen op hard te gaan maar ook om snel te recuperen, produkten om de sprintduur met een paar seconden te verlengen, you name it...
Toen ik vroeger een paar wedstrijden mtb reed waren er mannen bij die een EPO kuur volgde (400€ in die tijd), zelfs mannen die voor de wedstrijd rechtstreeks produkten in hun benen spoten...
Mijn zin om wedstrijd te rijden was al snel over...
Maar ge kunt draaien hoe dat ge het wilt, als je de techniek en de kracht + uithouding niet hebt zult ge niet winnen, ook niet met doping.
Het help wel een beetje (misschien) maar het is toch de man(vrouw) die het moet doen....
Zeggen dat Meirhaeghe nu een loser is omdat hij betrapt is op doping is gewoon dom. Doe uw ogen open en aanvaard de realiteit.
Grtz
Tbx