Re:Het niveau van onze sport.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » do jun 10, 2004 2:08 pm

The General, vergis je niet! Ik ben dan nog niet zolang op de fiets bezig maar ik weet zeker wel waar ik mee bezig ben. Ik sport al iets van 8 jaar lang, gemiddeld 5-6 keer in de week en voor mij werkt het het beste als ik alleen ben en ongestoord kan werken op m"n techniek. Is gewoon een persoonlijke voorkeur. Hoewel volgens mij het voor de meeste mensen wel klopt hoor dat andere mensen erbij hebben goed werkt.

Even voor de trialers onder ons! (Merk dat er hier wel een aantal zijn.)
Als je motivatie zoekt of inspiratie, koop Manifesto van Ryan Leech! Ik heb die al 80 keer zitten kijken en het blijft verbluffend wat hij kan. Ja, de film duurd 20min. inclusief aftiteling, maar...
- De film staat er twee keer op. Eén normale versie, de andere met commentaar van Ryan zelf. (en dat geeft prachtig inzicht in zijn manier van denken)
- Er zit een complete geschiedenis bij van Ryans filmfragmenten en die duurd 50min en geeft een prachtig beeld van hoe de sport zich ontwikkeld.
- Milkman clips. (2) (Zijn altijd goed.)
- De clip van keepin it pretty. (z"n vrouw op haar mod)
Ik vind het echt een topfilm voor motivatie, inspiratie en om van te leren!
(Sorry, moest ik even kwijt! ;) )

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do jun 10, 2004 2:17 pm

allicht one schreef: je bent achterlijk!
En jij bent aan je laatste waarschuwing toe kerel
Back off.
Met EasyBi ben je al ver gegaan, nu ben je weer aan t flamen zonder enige achtergrond of motivatie, het regent klachten over je gedrag.
Dus je post vanaf nu on topic, je hakt niet meer op de man en vooral niet meer flamen.
kijk nu eens naar je laatste Posts. Snap je zelf niet dat mensen zich hier aan storen?

The General
Contacteer:

Bericht door The General » do jun 10, 2004 3:19 pm

Ja misschien zijn jullie het dan wel niet me eens , Maar dan merk ik er toch weer op uit. Dat er veel nog met de basis dingen bezig zijn. Niet dat het wat uit maakt ofzo. Fietsen doe je dan ook voor de lol> Maar over style , dat leer je echt grotendeels door met veel verschillende mensen te rijden . Ik kreeg me eerste bmx fietsje toen ik 6 werd . Toen ik 14 was ben ik pas met andere mensen gaan fietsen, En ik ben nu 18

En over allicht one , dat is ook al die zelfde jongen met die 1 april grap :P, de rot zak ;D

Zane!

Bericht door Zane! » do jun 10, 2004 4:35 pm

ik ben t wel met general eens... ik heb veel van andere downhillers geleerd wat betreft technieken en lijnen rijden... ga maar es bij n "moeilijk" stuk stil staan om ff naar anderen te kijken en je ziet ineens de puzzel één geheel worden etc..

en verder zal t allemaal wel....

zane

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 10, 2004 6:28 pm

jack flash schreef:
hhahaahhaah zonder the general en allicht one zou het hier een saaie boel worden ;D wat een posts zeg kapotgaan

Weinig! Tartel (alle 4), dat was pas lachen. :P

Ik zal deze sport altijd voor mn lol doen en altijd blijven doen. Wedstrijden trekken me ook niet echt, ik ben niet zo"n competitiebeest, na 1 keer bultje op racen vind ik het wel mooi. Ik wil gewoon lekker zweten van de natuur genieten (dusss®, 2003 blabla) en na afloop een pannekoek. Ik ga ongeveer 1, soms 2 maal per week ongeveer 40 kilometer postbank doen, en dan vind ik het mooi. Ik ga ook altijd met mijn broer(s) biken, in mn eentje vind ik niet veel aan.

Ninko

Bericht door Ninko » do jun 10, 2004 7:42 pm

Ik denk dat GTT, wel een standpunt heeft, tenminste standpunt, meer een goede vraag. Er zijn idd een hoop mensen serieus met de sport bezig en ook mensen die echt goed willen gaan worden of het al zijn...
Zelf doe ik er ook veel aan en laat er veel voor staan om te kunnen trainen en te fietsen.
Tevens denk ik dat je zoiezo het grootste gedeelte posers van nederland wel hier op het forum vindt ;D ;D.

Ninko

Gast

Bericht door Gast » do jun 10, 2004 8:50 pm

@ GTT: check ook eens de video"s van TRA (Thomas Remvik Aasen) op echobike.com. Pure power...

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » do jun 10, 2004 10:23 pm

TRA ken ik zeker wel, wat een power heeft die gast!
Ik zag in één van z"n filmpjes dat hij met een halter op z"n schouders traint, gewoon doodleuk gaan staan springen met een redelijk aantal kilo"s in z"n nek.
Zeer indrukwekkend! :o

Gast

Bericht door Gast » vr jun 11, 2004 3:38 pm

Inderdaad... :P

bruud

Bericht door bruud » za jun 12, 2004 5:49 pm

Toffe mensen trainen niet, die fietsen gewoon.

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » za jun 12, 2004 6:09 pm

Wijze woorden, goeie houding. ::) :?

EasyBI

Bericht door EasyBI » za jun 12, 2004 6:12 pm

van trainen wordt je zo gespierd, das ook nix....in ieder geval niet bij een man...(mijn mening, don"t hit me please...) ;D
kuzzz easybi

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » za jun 12, 2004 6:31 pm

Hahahaha!!
*kreun* *steun* (<--vet mislukte bodybuilding pose) ;D

Tja, ken er ook niks aan doen! ;)

surfstad

Bericht door surfstad » ma jun 14, 2004 11:41 am

Leuke thread dit!
Heb hem met veel plezier gelezen en kan vanuit de stichting Bikefestival een mening niet onthouden.

In 2000 heeft Jos voor het eerst een dualwedstrijd georganiseerd in Bergschenhoek.
Sedert dien is er een hoop gebeurd.
Bij de eerste wedstrijd lag het niveau op traumahelicopter, omdat techniek of de juiste fiets ontbrak.
Nu zie ik alleen maar goede fietsen en een niveau dat ernstig gestegen is.

Vanuit de stichting doen we ook diverse zaken organiseren. Er zijn namelijk mensen die puur voor de lol fietsen en mensen die semiprofi er mee bezig zijn.
Voor pro"s is het overigens ooo zo belangrijk dat je wel lol in je sport blijft behouden.

Op de four-X baan in Bergschenhoek wordt iedere woensdagavond "getraind". Dit gaat niet super strak, maar biedt iedereen de gelegenheid om op zijn eigen niveau hoger te komen.

Greetz,
Jeroen

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jun 14, 2004 12:09 pm

Dank je!

Goed om die dingen te horen! Denk dat het zeker heel positief aan de sport bijdraagt. Ik heb best gemerkt dat er hier wel wat talent zit en als er een paar bij zitten die eigenlijk wel serieus willen gaan rijden is zoiets een perfecte plek om te beginnen!
Lol in de sport is ook zeker het belangrijkste, anders kun je al het talent van de wereld hebben maar dan kom je toch niet verder. (Ken wel mensen bij wie dat gebeurd is.)

Maar voor sommigen is juist dat bijna obsesieve bezig zijn met de sport het leuke, is dat wat ze de motivatie geeft. Zichzelf daar helemaal in kunnen geven. Als je dat in je hebt en je hebt het nog niet echt gevonden(bv jong talent) is hier komen en lezen...
Toffe mensen trainen niet, die fietsen gewoon.

wel eens demotiverend voor zo iemand.

Maar misschien is dat dan ook maar een heel klein groepje mensen. ???
(Hoewel je daar wel de echte toppers tussen zult vinden.)

Bernard

Bericht door Bernard » ma jun 14, 2004 12:35 pm

Wie zijn dit?

Ryan Leech, Jeff Lenosky

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jun 14, 2004 1:01 pm

"k denk dat sommigen zichzelf meer met een korreltje zout moeten nemen en elkaar ook....niet iedereen heeft de tijd om de hele dag te sporten, sommigen moeten ook nog werken en/of naar school...als ze dan rijden gaan ze niet de hele dag op techniek trainen maar gewoon relaxed karren.
Train je wel de hele dag op techniek, prima, dat is dan jou manier...maar dat wil niet zeggen dat je serieuzer met een sport bezig bent...serieus en obsessief zijn namelijk twee verschillende dingen.

ik ben zelf serieus bezig slecht te fietsen op een veel te dure fiets.

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jun 14, 2004 1:47 pm

Wie zijn dit?

Ryan Leech, Jeff Lenosky

*kuch* Grapje toch? :?

Ik ken trouwens ook mensen die gewoon full-time naar school gaan en toch 6 keer in de week (heel serieus) trainen. Als ik straks weer ga studeren moet ik dat (van mezelf) ook gewoon volhouden. Maar je hebt absoluut gelijk hoor! Is gewoon je eigen keuze.

Overlord

Bericht door Overlord » ma jun 14, 2004 2:05 pm

Ik rij bijna altijd alleen. M"n fiets staat bij mijn ouders aangezien in mijn studentenkamertje nou niet bepaalt ruimte is om ook nog een mountainbike te stallen.
Maar er zitten bij mijn ouders nou niet bepaald veel gelijkgestemden in de buurt.

Hmm nu mijn punt :p Ik denk dat met anderen rijden je wel degelijk kan helpen met je voortuitgang. Niet alleen wat betreft afkijken van techniek maar ook het feit dat je een afspraak hebt staan. Alleen is het erg makkelijk om te zeggen vandaag ff niet.

RonSantos

Bericht door RonSantos » ma jun 14, 2004 2:16 pm

Ik zelf bike al aardig lang. Werk gewoon en ga straks weer full-time naar school en blijf er 2 dagen bij werken. Gewoon s"avond bike en ik bike bijna altijd op zondag. Voor de rest maak ik me echt niet druk om als ik een week niet fiets. Alleen als ik merk dat me niveau achter uit gaat ga ik weer wat extra fietsen. Bike bijna nooit in me eentje, vind het veel leuker met meerdere mensen dan kan je elkaar een beetje op fokken om steeds hogere drops enzo te springen en harder te gaan. En als je in je eentje ben ga je ook niet zo snel bouwen. Je word van zelf beter hier voor ga ik niet speciaal een ding de hele tijd oefenen ofzo.

Gast

Bericht door Gast » ma jun 14, 2004 9:01 pm

@Harry Klanderman:

Ryan Leech en Jeff Lenosky zijn twee trialrijders die overgestapt zijn naar een meer "street" achtige rijstijl.
Niet met de goedkeuring van alle trialrijders, maar erg stijlvol :o

Gène

Bericht door Gène » di jun 15, 2004 8:42 am

Hmm ik beoefen een wat ander gedeelte van de sport. Ik rij wel wedstrijdjes (ben nu bezig aan mijn tweede seizoen). Ik doe dat in de ardenne lekker op mijn hardtail XC bike. Ik doe dat trouwens bij een onofficieele organisatie (EBBT). Omdat je hierin Nederland gewoon weg slecht behandelt door de KNWU. Ik heb sowiezo al de sch**t aan de UCI en KNWU. Organistaties die geen verstand hebben van andere takken van de wielersport dan de wegwedstrijden. Zeker als je kijkt waar ze wedstrijden (KNWU) organiseren. Maar daar kun je al een ander topic over beginnen.

Ik ben trouwens al zo"n drie jaar bezig met het wat serieuzere trainen. In het begin gewoon begonnen op een supermarkt fiets en toen verder door gegroeid naar een betere fiets. Ik let wel op materiaal maar met materiaal alleen red je het niet.
Verder probeer ik drie, vier keer in de week te trainen. Ik probeer dan steeds gemiddeld een uur of twee te gaan. Soms wat langer, soms wat korter. Meestal trouwens alleen, wat ook af en toe demotiverend werkt.
Uitgaan is hier een beetje saai, dus dat doe ik niet vaak. Drinken en roken doe ik ook niet. Verder vroeg naar bed en een beetje op het vettige eten letten. Alhoewel een frietje er in gaat.
Ik probeer me steeds wat verder te ontwikkelen en er een beetje discusieeren over de diverse onderwerpen is wel leuk.

En alles draait zeker om 1 ding: de Fun. Als die er niet is gaat het feest niet door.
mzzl
Gène

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » di jun 15, 2004 10:44 am

Klinkt goed!
Ja, bonden is altijd een gezeur. Vaak vraag ik me af waarom die mensen bij de bond zijn gaan werken als ze eigenlijk niet enthousiast zijn en eigenlijk amper ergens verstand van hebben. (Maar goed, laat maar hangen. ;) )

Je bent goed bezig, XC is inderdaad niet wat ik doe maar dat is meer omdat ik er geen fiets en geen tijd voor heb. (Ik vind alles leuk.) Je traint wel goed, is echt een lekker schema om te doen en je bouwt ook mooi op.
Veel succes met je wedstrijden!
Gr. G.T.T.

The General
Contacteer:

Bericht door The General » di jun 15, 2004 11:05 am

He GTT ga jij ook naar het bikefestival?

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » di jun 15, 2004 11:26 am

Nee, denk het niet. Ik heb namelijk begin juli heel belangrijke examens en kan me in die tijd geen dag rust permiteren. (Eigenlijk op dit moment al niet meer.) :(

Plaats reactie