Re:mmmhh....

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
THORAX
mmmhh....

Bericht door THORAX » wo jun 09, 2004 12:04 am

Dan toch nuttig of................?

TILBURG, 7 juni 2004

Bikers van het politieteam Binnenstad hebben in de nacht van zaterdag op zondag met succes ingegrepen bij enkele meldingen en enkele verdachten kunnen aanhouden.

Allereerst gebeurde dat rond 02.00 uur toen medewerkers van cameratoezicht zagen dat op de Veemarktstraat enkele mannen in een auto aan het inbreken waren. De bikers waren snel ter plaatse en konden meteen 3 mannen die in de buurt liepen aanhouden. Een vierde man was onder een bestelbusje gekropen, maar kon ook worden ingerekend. De 4, allen uit Tilburg en tussen 19 en 24 jaar, zijn ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in.

De 4 verdachten van een vechtpartij kwamen zondagmorgen rond 04.00 uur niet ver toen Bikers hen op de Poststraat in het oog hadden. De 4, mannen van 19 en 20 jaar uit Waalwijk en Loon op Zand, hadden kort daarvoor op de Poststraat gevochten met enkele andere jongeren en getuigen wisten de bikers daarna op het spoor van de 4 te zetten.
Toen de 4 de fietsende agenten zagen naderen stoven ze alle kanten op, maar ze hadden niet op de snelheid van de agenten gerekend. Een voor een werden ze ingerekend en voor verhoor naar het politiebureau gebracht. Nader onderzoek moet uitwijzen wat er precies gebeurd is.

Auteur: Jan Clarijs

;)Peace THORAX

tim001

Bericht door tim001 » wo jun 09, 2004 6:08 pm

mmzz schijnbaar wel zal de laatste zijn die zecht dat de politie me grote vriend is,maar is toch wel fijn als je ze te hulp komen .
ene als ze met de fiets dan sneller zijn waarom niet met de auto duurt het zoiezo een jaar en je kan nie overal komen

grreetzz tim

Steven

Bericht door Steven » wo jun 09, 2004 7:08 pm

Lol.

In die buurt zie je wel vaker politie, ik kan het weten want ik woon er. ;)

Die politiemannen op bikes heb ik wel "s in een flits gezien, toen ik voorbij stoof op de renpin. :P

amigo

Bericht door amigo » wo jun 09, 2004 9:53 pm

Ik was laatst bij mn Lbs . En die had ook een heel bataljon van die B1 fietsen klaar staan voor de politie. Nu hoorde ik dus van mn Lbsdat er in Alkmaar dus politie agenten op die fietsen gezet worden die niet eens weten hoe ze moeten schakelen ........... :? ???

Benani

Bericht door Benani » wo jun 09, 2004 10:17 pm

In Gent (België) hebben ze voor de flikken een hoop Cannondale Scalpel"s gekocht. Ze kostten normaal 5000 euro maar hebben wegens het grote aantal wa korting gekregen. "T was toen MAAR 4300 euro per stuk meer. Denk nie da die flikken zo"n bike nodig hebben om door "t stad te slenteren. En wij maar werken vo ne deftigen bike! Ne mens weet ten minste wat ze doen me ons belastingcentjes. Wil je veel biken? Ga bij de Fietsbrigade8 ;D ;D

Giedo

Bericht door Giedo » wo jun 09, 2004 11:09 pm

Hier in Arnhem hebben ze redelijk beschaafde C"dale hardtails maar een goed voorbeeld zijn ze niet echt. Ze rijden zonder licht....

DOc

Bericht door DOc » do jun 10, 2004 8:00 am

amigo schreef:
Ik was laatst bij mn Lbs . En die had ook een heel bataljon van die B1 fietsen klaar staan voor de politie. Nu hoorde ik dus van mn Lbsdat er in Alkmaar dus politie agenten op die fietsen gezet worden die niet eens weten hoe ze moeten schakelen ........... :? ???

ik heb gehoord dat die mensen worden getraind, op alles :o schakelen van trappen af te rijden, en nog wat andere stuff,

als je wilt testen hoe snel nou echt zoon politie agent is op de bike moet je hem uitdagen voor een wedstrijdje ;)

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » do jun 10, 2004 8:38 am

19-5-2004
Politie Tilburg op zoek naar tien burger-bikers
De Tilburgse politie is gestart met de werving van burgers die het politie biketeam gaan ondersteunen. Het gaat daarbij om vrijwilligersfuncties. De 10 burger-bikers gaan onder begeleiding van beroepskrachten werken. Na een selectieprocedure en een opleiding verwacht de politie deze vrijwilligers vanaf half juli 2004 in te zetten.

De burger-bikers zijn voor het "beroeps bikersteam" de extra ogen en oren in de wijk en signaleren verdachte situaties of omstandigheden die mogelijk leiden tot strafbare feiten. Deze informatie geven zij door aan de reguliere politie. De vrijwilliger moet tenminste één dagdeel per week beschikbaar zijn. De werktijden worden in overleg samengesteld waarbij de inzet zowel op dag- of avonduren als in de weekenden kan plaats vinden. Naar aanleiding van eerdere perspublicaties over dit initiatief hebben zich al enkele kandidaten gemeld.

Het beroeps biketeam van de politie Tilburg Binnenstad is vanaf 1 oktober 2003 operationeel. Het team, dat uit 8 agenten bestaat, heeft als doel de veiligheid in de binnenstad van Tilburg te verhogen, door flexibel, snel, zichtbaar en aanspreekbaar op hun bikes te surveilleren. De afgelopen zes maanden hebben de bikers 140 verdachten aangehouden.

Het werk- en denkniveau voor deze vrijwilligersfunctie is minimaal VMBO. De minimumleeftijd is 18 jaar. Een EHBO-diploma en lokale bekendheid in de Tilburgse Binnenstad zijn een pré. Een gesprek en antecedentenonderzoek maken deel uit van de selectieprocedure. Er wordt gestart met een inwerkperiode en een aanvullende opleiding. Aanstelling geschiedt door het tekenen van een vrijwilligersovereenkomst en geheimhoudingsverklaring. De politie stelt representatieve kleding en een fiets ter beschikking. Een onkostenvergoeding wordt per dagdeel toegekend.

Bij de vacaturebank van Contour in Tilburg (013-5434572) kan meer informatie over deze vrijwilligersfunctie opgevraagd worden. Ook kan men de vacaturebank bezoeken op maandag- dinsdag of woensdag tussen 13.00 en 17.00 uur. Het bezoekadres is St. Annaplein 21 te Tilburg. Inlichtingen zijn ook te verkrijgen bij de Politie Midden en West Brabant bij C. Molekamp (regionaal projectleider supportmedewerkers, 0900-8844). De politie houdt voor de kandidaten twee informatiebijeenkomsten waar verder op de functie zal worden ingegaan.

Geintreseerd? iemand?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do jun 10, 2004 10:49 am

Wel een fiets van de zaak ;D

Giedo

Bericht door Giedo » do jun 10, 2004 1:49 pm

ik heb gehoord dat die mensen worden getraind, op alles :o schakelen van trappen af te rijden, en nog wat andere stuff,

als je wilt testen hoe snel nou echt zoon politie agent is op de bike moet je hem uitdagen voor een wedstrijdje ;)

Op de opmerking, "De mijne is lekker sneller" konden ze alleen een beetje schaapachtig lachen toen we vorige week naast ze stonden bij een stoplicht....

Plaats reactie