"typische downhillfiets..."

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

aab
Re:"typische downhillfiets..."

Bericht door aab » zo mar 14, 2004 1:29 pm

ze moet die gasten gewoon een keer een paar echte DH bikes laten testen of nog beter freeride bikes, maar wel op de weg dan he.
ik zou wel eens willen weten hoe ze een BMW of karpiel apocalypse noemen. "dit zijn nieuwe kinderfietsen die graag van crossmotors houden maar er nog niet op mogen rijdenvan hun mamie" ofzo

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mar 14, 2004 3:03 pm

Inderdaad een test van hoog niveau.
Over de Giant NRS 1""Uitgerust met het unieke, zelfdenkende veersysteem"".
Ik zie geen computer zitten ergens hoor.
""Het NRS-veersysteem kan mij nog niet echt bekoren. Naar mijn oordeel iets teveel vering"" aldus van Dalen, ja had hem dan goed afgesteld denk ik dan.
Over de XTC, ""Algemeen oordeel: Qua prijs een topper! Pluspunt is het remuitslagsysteem met MPH hydraulische remmen. Hierdoor is de hendeluitslag van de remmen instelbaar."".
Tja of dat een voordeel is tegenwoordig, denk het niet. Zowat alle systemen zijn open uitgevoerd, gewoon omdat dat makkelijker is en veiliger. :?
Of zouden ze bedoelen dat je de hendels kan afstellen ;D

Over de racefiets test. eddie merckx ""Frame heeft geïntegreerd balhoofdstel en een carbon voorvork die slecht 0,46 gram weegt"". Misschien over 50 jaar wanneer we onderdelen kunnen 3d printen en van koolstof nano-tubes kunnen fabrieken. ;D

roadkill

Bericht door roadkill » zo mar 14, 2004 3:30 pm

Nou ok die test was ruk maar dan ook door een krant gedaan.Lees voor de grap eens mtb+,wat toch een mtb-blad is,is echt niet veel beter!!!!!!!!!!Nee ik haal alleen nog maar de o2bikers als ik nederlands talig wil lezen.......

Greetz Roadkill

Rodger

Bericht door Rodger » zo mar 14, 2004 7:23 pm

Ik vind het nog veel erger dat Tanja de Telegraaf leest!
Ik denk dat ik daar maar eens een topic aan ga wijden.

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » ma mar 15, 2004 12:44 am

De Telegrof is geen krant maar bedrukt pleepapier!

SHIFT 00
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » ma mar 15, 2004 7:17 am

wat ook typisch is: de verkoop van het model dat wij hadden geleverd is na de test WEL beter verkocht. Blijkbaar zitten er een hoop oude minder bekende verschrompelde wielrenners thuis op de bank de telegraaf te lezen en neemt deze doelgroep de conclusies die de "vakmannen" aan de fietsen verbinden wel degelijk serieus en haalt ze zelfs over tot koopgedrag!

En wij hadden de goedkoopste(een van de goedkoopste) fiets geleverd die aardig meekwam met fietsen die veel duurder waren...

Pino

Bericht door Pino » ma mar 15, 2004 9:14 am

Mocht iemand een deugdelijke tekening hebben voor een stalen DH-bak, dan ben ik er van overtuigd dat JanvD daar een uitstekend frame van zal maken.
Zelf rij ik met veel plezier op een rode Duell singlespeed in Columbus SLX. Ooit maakt hij voor mij een prachtig achtervolgingsframe (ook rood SLX :-) ).
Maar om nu te zeggen dat hij een MTB expert is?

T, dat je dat blad leest, mijn wereld stort in !

Binker

Bericht door Binker » ma mar 15, 2004 11:27 am

Een mountainbike op de weg dat is een contradictio in terminis!!!
Grappig dat je als "vakman" serieus genomen wil worden en dan dit soort onzin uitkraamt.

RobinHood

Bericht door RobinHood » ma mar 15, 2004 11:41 am

Eind goed al goed, de Koga-Miyata heeft weer gewonnen, al maakt het niks uit dat het Nederlands is :D

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mar 15, 2004 5:54 pm

T schreef:
Vorig jaar heb ik ze een mail geschreven en "t jeukt me om het dit jaar weer te doen! Goed het is dan geen objectief (?) fietsvakblad, maar jeuk jeuk jeuk

Ik zou haast een pannel gaan samenstellen hier en de telegraaf gaan overtuigen om het overnieuw te doen, die mtb tests, compleet met wat leuk uitlegjes, want 2 pagina"s verder staat een leuk artikel over snowdownhill... tenminste, een aantal stoere foto"s en 6 regels tekst op kleuterniveau...

Volgens mij moet jij een mtb magazine beginnen ;D

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mar 15, 2004 6:21 pm

Jurriaan schreef:
[
T schreef:
Vorig jaar heb ik ze een mail geschreven en "t jeukt me om het dit jaar weer te doen! Goed het is dan geen objectief (?) fietsvakblad, maar jeuk jeuk jeuk

Ik zou haast een pannel gaan samenstellen hier en de telegraaf gaan overtuigen om het overnieuw te doen, die mtb tests, compleet met wat leuk uitlegjes, want 2 pagina"s verder staat een leuk artikel over snowdownhill... tenminste, een aantal stoere foto"s en 6 regels tekst op kleuterniveau...

Sla jij em of sla ik em, Tanja...?

8)

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » ma mar 15, 2004 7:26 pm

Pino schreef:
Mocht iemand een deugdelijke tekening hebben voor een stalen DH-bak, dan ben ik er van overtuigd dat JanvD daar een uitstekend frame van zal maken.

kan ie dan ook overweg met wat anders dan buisjes dan? ik wist niet dat ie ook met lasersnijders, kambanken etc werkte...

nog andere stalen DH-frames behalve de onze: Pulcro uit Duitsland, Florian Wiesmann uit Duitsland etc.

T
Contacteer:

Bericht door T » ma mar 15, 2004 9:06 pm

Steelboy schreef:
[
Jurriaan schreef:
[
T schreef:

Sla jij em of sla ik em, Tanja...?

8)

op posers.nl hebben we een hele leuke voor Jurriaan:

Afbeelding

En als je goed zoekt zie je mijn demonisch lachend, doch vermaakte blik net achter DE vinger...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mar 15, 2004 10:10 pm

Maar is het dan zo"n gek idee wat ik opperde T? Of anders Steelboy? ;D
T je schrijftalent in combinatie met het analytische vermogen om mtb"s te testen is dus danig dat je dergelijk talent niet onbenut moet laten 8)

(om nou zonder pardon je mooiste vinger hier te tonen? Ken je het normen en waarden debat van onze Jan Peter B niet?)

Pino

Bericht door Pino » ma mar 15, 2004 10:18 pm

Bombproof Koffiemolen schreef:
[
Pino schreef:

kan ie dan ook overweg met wat anders dan buisjes dan? ik wist niet dat ie ook met lasersnijders, kambanken etc werkte...

nog andere stalen DH-frames behalve de onze: Pulcro uit Duitsland, Florian Wiesmann uit Duitsland etc.

Wil je niet dit soort enge 21ste eeuwse instrumenten noemen? IJzer dient in de vorm van buisjes te worden verwerkt, liefst met de sticker van een aftandse Brit of een spaghettivreter erop. Zo is de Eiffel toren toch ook gebouwd?

Als beginnend fietser op tweezitters heb je ongetwijfeld al gemerkt dat het gebruik van ijzeren buisjes een fiets een "levendig "karakter op (kan) leveren.

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » ma mar 15, 2004 11:05 pm

Pino schreef:
Als beginnend fietser op tweezitters heb je ongetwijfeld al gemerkt dat het gebruik van ijzeren buisjes een fiets een "levendig "karakter op (kan) leveren.

dat kan je wel stellen.... zeker met dat maat dranghek van mij destijds. (Giant 24!!!) inch chromo hok)

zwabber zwabber zwabber....

T
Contacteer:

Bericht door T » di mar 16, 2004 8:43 am

Jurriaan schreef:
Maar is het dan zo"n gek idee wat ik opperde T? Of anders Steelboy? ;D
T je schrijftalent in combinatie met het analytische vermogen om mtb"s te testen is dus danig dat je dergelijk talent niet onbenut moet laten 8)

(om nou zonder pardon je mooiste vinger hier te tonen? Ken je het normen en waarden debat van onze Jan Peter B niet?)

:-* laaf joe toe beebie

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo mar 17, 2004 12:47 pm

Ook leuk, die commentaren van Knetemann etc. Dat is waarschijnlijk zogegaan: Journalist stuurt foto"s van bikes + begeleidende brief naar Knetemann, met het verzoek ernaar te kijken en er een reactie op te geven. Knetemann heeft natuurlijk wel wat beters te doen, en stuurt in steekwoorden een briefje terug met wat hij van de bike vindt. De rest is interpretatie door de "vakman" aka journalist... ;D

Plaats reactie