Duinberaad(De Doorbraak???)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Kyoso Henkie
Re:Duinberaad

Bericht door Kyoso Henkie » zo feb 08, 2004 5:28 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Jij maakt snel vrienden hier.

In die context is het opmerkelijk te noemen dat iemand die lid is van een reetfietsclub mij hier de oren probeerd te wassen om iets wat ik niet gedaan heb [maar wat ik uiteraard WEL toejuich]. Schansen bouwen is goed. Springen ook. Goed landen nog beter. Als jij je referentiekader vervolgens hier wenst mede te delen -immers iemand die schansen bouwt is kut en schansen zijn kut
Maar daar gaat het niet over. Schansen wil je, en goed landen kun je. Hebben we voor jou op het parcourtje rond de Almaarse wielerbaan. En dan niet van die lullige dingetjes van wel 60 cm hoog en een landing op zachte bosgrond zoals jullie rondom de Julianalaan bouwden. Nee, 2 meter hoog, en landen op beton als je wil. Het echte werk dus. Meer iets voor Patrick Smit dus. Kom eens langs bij Alcmaria, we leggen neer voor je wat je wilt.

het deel wat kant noch wal raakt verwijderd...

Kyoso Henkie

Bericht door Kyoso Henkie » zo feb 08, 2004 5:38 pm

Dn Helle schreef:
Besef je wel dat je nu een heel topic aan het verzieken bent?
(Begin nu asjeblieft niet met: " Hij begon" )

Daar begin ik wel mee. Het gaat hier over een uitstekend iniatief van een paar mensen om een parcours in het PWN-gebied te realiseren. Begint bomprof te zeuren dat dat niet moet gebeuren omdat hij lekker schansjes wil blijven bouwen en dat hij dat niet meer kan als er een route bij PWN wordt aangelegd. Zeer verwerpelijke mentaliteit. Zielige egoist. Aanpakken dat soort en wel meteen. Dit is een discussieforum overigens, en er wordt helemaal geen topic verziekt als je iemand die met een paar knullige gedachtenkronkels de posting van Erik Bosman probeert onderuit te halen meteen neersabelt. Ik snap wel dat jullie hier gewend zijn lekker navelstaarderig om elkaar heen te keutelen, maar dit is een serieuze zaak.
Snappie ?

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » zo feb 08, 2004 5:51 pm

U zelf gewoon bekend maken kost teveel moeite?

Patrick Smit, Erik de Man, Roy "Destroy" Stromer, Wouter - "2.10 meter" - Kabouter, Natasja Nachbar, Jarno Hoogland, Bob, Jurriaan, Melvin de Pelvin waren enkele van die straffe mannen EN vrouwen die er voor gezorgd hebben dat jij nu kan fietsen waar jij blijkbaar dagelijks komt. Dat is dus langer gelee dan jouw 6 jaar...

Erik verbiedt niks, hij raadt het alleen af. Gewoon door de ervaring die hij heeft opgedaan. Dat mag ie zeggen. Net als jij wat mag zeggen op dit forum.

En wat B-O-M-B-P-R-O-O-F (ik spel het maar even, iets goed intikken kun je blijkbaar ook niet) er in de hele verhaal verder mee te maken heeft: geen ene reet!

Sven

Bericht door Sven » zo feb 08, 2004 6:00 pm

steefd schreef:
[
Dn Helle schreef:
Besef je wel dat je nu een heel topic aan het verzieken bent?
(Begin nu asjeblieft niet met: " Hij begon" )

Daar begin ik wel mee. Het gaat hier over een uitstekend iniatief van een paar mensen om een parcours in het PWN-gebied te realiseren. Begint bomprof te zeuren dat dat niet moet gebeuren omdat hij lekker schansjes wil blijven bouwen en dat hij dat niet meer kan als er een route bij PWN wordt aangelegd. Zeer verwerpelijke mentaliteit. Zielige egoist. Aanpakken dat soort en wel meteen. Dit is een discussieforum overigens, en er wordt helemaal geen topic verziekt als je iemand die met een paar knullige gedachtenkronkels de posting van Erik Bosman probeert onderuit te halen meteen neersabelt. Ik snap wel dat jullie hier gewend zijn lekker navelstaarderig om elkaar heen te keutelen, maar dit is een serieuze zaak.
Snappie ?

Zo. Jij durft. Nu jij begint met de volgende dingen:
- Naam noemen van iemand op het forum (privacy schending) Sommige mensen zijn daar niet van gedient, en als je stoer wilt doen, post je je eigen naam er ook bij.
- Grove naamsuitingen richting members (boeiend of ze nieuw of god zijn) is zo enorm verwerpelijk. Andermans mentaliteit kun je niet verbeteren...
- En over je laatste zin: als jij denkt dat hier aan reetkruiperij wordt gedaan (wat jij met je dure woorden probeert te brengen), heb je het een beetje mis. Iedereen heeft gelijke kansen.

En trouwens, als het een serieuze zaak zou zijn, dan zou je het ok anders brengen. Je gaat toch ook niet in een sollicitatiebrief zoiets verwerpelijks zetten?

Denk toch een keertje na man, voordat je iets neermietert.
Mail me maar als je problemen hiermee hebt.

En nu:
Alle heen en weer gekanker over het al of niet schansenspringen/tegen de richting inrijden/etc in Schoorl mag vanaf nu via mail of andere communicatie vormen gebeuren (of begin een apart topic).

het gaat hier over het PWN duingebied...

En nu zou ik graag willen weten hoe dat wordt opgelost met het nieuwsbriefje...

Kyoso Henkie

Bericht door Kyoso Henkie » zo feb 08, 2004 6:09 pm

BOMBPROOF bram schreef:
straffe mannen EN vrouwen die er voor gezorgd hebben dat jij nu kan fietsen waar jij blijkbaar dagelijks komt. Dat is dus langer gelee dan jouw 6 jaar...

Ah, kijk 2 tegen 1. En nog wat namedropping en dan gaat Steef terug in het hok ?
Nou nee, want je geeft ook "des poedels kern" maar even weer. Juist de schansenbouwers zijn er nou net niet verantwoordelijk voor dat er MTB-routes komen. De schansenbouwers zijn er wel verantwoordelijk voor dat recent het leukste deel en de mooiste afdaling van het Schoorlse parcours gesloten is (een stuk of 20 woudreuzen liggen nu afgezaagd op de Niels Blink, het voormalige domein van de schansenrijders).
En het zijn ook deze types met hun egoistische mentaliteit die er voor gezorgd hebben dat het gedoogbeleid van PWN mbt het MTB"en dat al tientallen jaren duurde, per 1 januari is omgezet in een verbod. Daarom is duinberaad opgericht.
En Alcmaria en Lechampion hebben 6 jaar geleden heel veel werk moeten verzetten om de schade en het beeld dat die zgn freeriders het mtb"en in het Schoorlse bos hadden toegebracht bij te stellen. Ze hebben moeten praten als Brugman om duidelijk te maken dat een 10-tal kleuters het voor duizenden liefhebbers aan het verzieken waren. Uiteindelijk geloofde SBB dat en werd er een route aangelegd.
De freeriders en niet de hardlopers, hondenuitlaters, luierwagen, zijn de gezworen vijanden van de mtb"ers helaas.
Ik ben trouwens even naar jullie website gesurft. Er zitten wel remmen op die dingen ! :?

Sven

Bericht door Sven » zo feb 08, 2004 6:23 pm

Ik durf te wedden dat je de volgende keer dat je gaat fietsen je een stuk opgeluchter voelt, niet?

Al die frustraties kwijt, omdat je iemand als pispaal kan gebruiken, want hij (en hij alleen) heeft er voor gezorgd dat de routes zijn verwijderd. En dan denk jij ook nog, dat hij (zijn vriendengroep, 10 man, zoals hij zelf zegt, we zullen het algemeen houden) ervoor heeft gezorgd dat die routes zijn verwijderd.

Maar je vertelt net nog wel dat er nu een stuk of duizend man niet meer van die route kunnen genieten? Dan klopt er toch iets niet. Ik kan me niet voorstellen dat al die duizend bikers even goed de regels opvolgen, dat is gewoon onmogelijk.

Kun je voorstellen? 1000 man die daar fietsen, die energierepen eten, bidons leegdrinken? en dan zou daar nix van achterblijven?

Dat zal ook wel een reden zijn geweest dat het is gesloten, niet?

Gast

Bericht door Gast » zo feb 08, 2004 7:22 pm

Afbeelding

Smittie

Bericht door Smittie » zo feb 08, 2004 7:31 pm

Sorry, ik dacht met een MTB"er te maken te hebben, maar jij bent een van die mannekes die de nok opwandelt en daarna fijn naar beneden rolt. Ik zie ze wel eens. Deze knulletjes zijn er met hun schansenbouw ook verantwoordelij voor dat de leukste klim (bij de Julianalaan, de Niels Blink recent voor mtb"ers is afgesloten. Hebben overal lak aan, denken alleen maar aan zichzelf. Ach en ze remmen niet; is me nou toch nooit opgevallen dat op die afdalinkfietsjes geen remmen zaten. Moet ik toch eens bestuderen.

Ik ben ook 1 van die "mannekes" wij rijden af en toe de nok naar benenden omdat de leuke afdalingen in de route kapot geslipt worden en die route was niet door ons omgelegd maar omdat er een bodemonderzoek is als dat af is mogen jullie daar dan weer lekker rijden, en daarom zijn we van het oude springparcours afgetrapt. Toen we het weer wilde opbouwen kwam er een boswachter die zei dat we wel aan de andere kant mochten gaan bouwen, dus dat zijn we ook flink aan het doen.
Maar daar waren wij al aan het bouwen en daar is nu het XC pas naar omgelgd dus daar waren wij eerder en dat vind/vond de boswachter goed zolang we maar niet alle troep daar laten.
En nu lopen alle XCers te zeiken dat wij alles voor hun vern**ken :? dus hun denken dan blijkbaar ook alleen maar aan hun zelf ze gunnen ons ook niets om te fietsen.
Wij snappen natuurlijk ook wel dat als wij echt alles slopen dat de boswachter mountainbiken kan gaan verbieden en dat jullie dat niet leuk vinden dus daar denken we ook wel aan.
Maar vandaag vonden de meeste XCers wel leuk wat wij sprongen ook de roadgap over het pad heen.
Dus er zijn ook nog mensen die ons ook begrijpen

Smittie

Bericht door Smittie » zo feb 08, 2004 7:37 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Die gassies die de schansen gebouwd hebben, zullen 1000x meer respect voor de natuur hebben dan alle 1000-enden zondagsbikers bij elkaar !
die is goed ;D
[
steefd schreef: Dit type met schijt aan alles dat overal maar schansen bouwt en een krantenwijkie loopt om maar van die mooie "exclusieve, kijk mij nou es" spulletjes te showen, verkl**it het dus voor de rest. Tegen de richting in van de nok afdalen durven ze inderdaad niet meer, want er hebben er heel wat een flink pak rammel (op de billen) gehad. Ja, van mij ook uiteraard.
Nou ik weet niet wie je die heb gegeven maar onze groep in iedergeval niet en wij zijn denk de enige die dat wel eens doen als we niets beters te doen hebben
en zo te zien l*l jij uit je nek en Bomproof erik NIET

[
steefd schreef: om duidelijk te maken dat een 10-tal kleuters het voor duizenden liefhebbers aan het verzieken waren. Uiteindelijk geloofde SBB dat en werd er een route aangelegd.
De freeriders en niet de hardlopers, hondenuitlaters, luierwagen, zijn de gezworen vijanden van de mtb"ers helaas.
Blijkbaar ken je ons geen eens.
En waarom zijn we vijanden? omdat wij al zonder te remmen durfen,
we hebben de zelfde hobby alleen wij in een andere vorm.
Gelukig zijn we niet allemaal het zelfde want dan zouden we allemaal troep en bidons op de grond gooien en dan ligt het bos heeel gauw vol

Gast

Bericht door Gast » zo feb 08, 2004 7:46 pm

Wanneer gaan we weer s met alle downhillers naar schoorl om een beetje te biken? Klinkt wel goed als ik dat zo hoor... Roadgaps, springbulten, boswachters, boze XCers ;D

Smittie

Bericht door Smittie » zo feb 08, 2004 7:52 pm

Dude© schreef:
Wanneer gaan we weer s met alle downhillers naar schoorl om een beetje te biken? Klinkt wel goed als ik dat zo hoor... Roadgaps, springbulten, boswachters, boze XCers ;D

WIJ zijn er elke week, vandaag ook in de regen we hebben wat table"s gebouwd een een roadgap over het XC pad
dus je kan elke week wel komen als het redelijk weer is

Kyoso Henkie

Bericht door Kyoso Henkie » zo feb 08, 2004 8:18 pm

Dude© schreef: Wanneer gaan we weer s met alle downhillers naar schoorl om een beetje te biken? Klinkt wel goed als ik dat zo hoor... Roadgaps, springbulten, boswachters, boze XCers ;D

Ik heb er destijds in overleg met boswachters voor gezorgd dat de route in Schoorl er is gekomen

Het hele duin gaat gvd naar de kolere door de randdebielen die van heine en ver komen om eventjes op de route van Schoorl de bloemetjes buiten te zetten.

Ga daar gewoon biken met een zeer select gezelschap. Neem je 4 bekeuringen per jaar lief

Ik vrees dat met jullie duinberaad er heus wel een route komt, waarbij het landschap, en de route an-sich binnen no-time kompleet naar de kolere is gebiked

Hier is het allemaal mee begonnen. Schansen bouwen tot in de gloria. De boswachter verwijderde ze weer. Nog een hogere schans bouwen, de boswachter verwijderde ze weer. En zo was er een leuk kat een muisspelletje

Toen de route nog niet gesloopt was door lieden die remmen in de afdaling................

iemand die lid is van een reetfietsclub mij hier de oren probeerd te wassen om iets wat ik niet gedaan heb [maar wat ik uiteraard WEL toejuich]. Schansen bouwen is goed.

Kerels,
Ik ben helemaal overtuigd door jullie spitsvondige redeneringen en onweerlegbare argumenten. Ik roep hierbij iedereen op zich met man en macht te verzetten tegen het aanleggen van een vaste mtb-route in het pwn gebied :-*

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » zo feb 08, 2004 8:22 pm

steefd schreef:
[
Dude© schreef:

Kerels,
Ik ben helemaal overtuigd door jullie spitsvondige redeneringen en onweerlegbare argumenten. Ik roep hierbij iedereen op zich met man en macht te verzetten tegen het aanleggen van een vaste mtb-route in het pwn gebied :-*

Je snapt het echt niet hè?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo feb 08, 2004 8:35 pm

Schansen van 2 meter zijn het echte werk ? To flat op beton ? En je kent Patrick Smit. Informeer es bij em naar Rick the Dick.

Nuff said.

Case closed.

Weer een 13 jarige wanker ontmaskerd.

E

Edoardo.B

Bericht door Edoardo.B » zo feb 08, 2004 8:40 pm

Wat een gezeik zeg, hier op dit topic! Begrijp echt niet waar al die irritatie vandaan komt van XC-ers die downhill/freeriders het licht niet in de ogen gunnen en vice-versa.

Doe zelf XC, en ja, in de zomer ben ik zeer regelmatig op de reetfiets te vinden (en mijn benen heb ik nog NOOIT geschoren, ben geen wijf!)
De dh-ers die ik in Schoorl wel eens tegenkom staan altijd met een mannetje of vijf op de uitkijk, dan geeft er 1 een gil dat het vrij is, en dan komt er een ander met een noodvaart naar beneden. Ik kan er wel om lachen, heb er iig nooit last van.

Ben in Winterbergen ooit eens met m"n XC-fietsje op een freeride-parcours terecht gekomen en ik scheet 7 kleuren. maar ik weet zeker dat ik op het gemiddelde XC-parcours vrijwel elke freerider/dh-er het stront voor de ogen fiets. Ieder z"n ding, toch?

Nu ik toch de moraalridder aan het uithangen ben. Het maakt naar buiten toe natuurlijk een weinig professionele indruk als we als mountainbikers (buitenstaanders zien echt het verschil niet) niet eens een beetje behoorlijk door 1 deur kunnen. En dat komt de duinberaad plannen vast niet echt ten goede.....

roadkill

Bericht door roadkill » zo feb 08, 2004 8:46 pm

Edoardo.B schreef:
Wat een gezeik zeg, hier op dit topic! Begrijp echt niet waar al die irritatie vandaan komt van XC-ers die downhill/freeriders het licht niet in de ogen gunnen en vice-versa.

Doe zelf XC, en ja, in de zomer ben ik zeer regelmatig op de reetfiets te vinden (en mijn benen heb ik nog NOOIT geschoren, ben geen wijf!)
De dh-ers die ik in Schoorl wel eens tegenkom staan altijd met een mannetje of vijf op de uitkijk, dan geeft er 1 een gil dat het vrij is, en dan komt er een ander met een noodvaart naar beneden. Ik kan er wel om lachen, heb er iig nooit last van.

Ben in Winterbergen ooit eens met m"n XC-fietsje op een freeride-parcours terecht gekomen en ik scheet 7 kleuren. maar ik weet zeker dat ik op het gemiddelde XC-parcours vrijwel elke freerider/dh-er het stront voor de ogen fiets. Ieder z"n ding, toch?

Nu ik toch de moraalridder aan het uithangen ben. Het maakt naar buiten toe natuurlijk een weinig professionele indruk als we als mountainbikers (buitenstaanders zien echt het verschil niet) niet eens een beetje behoorlijk door 1 deur kunnen. En dat komt de duinberaad plannen vast niet echt ten goede.....

En hier sluit ik me bij aan,ja ik doe ook aan xc maar dat doe ik voor de conditie zodat ik van de zomer leuk kan gaan spelen met mijn freerider

Greetz Roadkill

Sven

Bericht door Sven » zo feb 08, 2004 8:55 pm

BOMBPROOF erik schreef:

Case closed.

Weer een 13 jarige wanker ontmaskerd.

E

Jah mooi, maar ik wil nog altijd weten van iemand hoe dat zit met de nieuwsbrief...

Smittie

Bericht door Smittie » zo feb 08, 2004 9:00 pm

Al waren alle XCers zo als Edoardo.B dan was het in schoorl en stuk gezelliger.
Normaal als je tegen iemand hoi zegt kijkt ie boos voor zich uit omdat wij in zijn ogen iets fout doen

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo feb 08, 2004 9:01 pm

Ow ja het ging over het PWN 8)

Nou ik weet niets van een nieuwsbrief. MOet je Boss even mailen ?

E

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » zo feb 08, 2004 9:09 pm

BOMBPROOF erik schreef:
es bij em naar Rick the Dick.

Erik de Man alias Rick the Dick "Fly or Die! - Extreme Biker was het vroeger idd. Dat waren nog es tijden! Landgraaf, Schoorl, Kaprun, Rhenen, overal springen, winnen en lekker biken en lol hebben.

Als ik die foto"s van toen terug kijk.... Lachuh! :D

Met het groepje in Schoorl heb ik een aantal keer meegereden wanneer ik logeerde bij vrienden daar in de buurt. Was altijd leuk.

Goeie oude tijden!

roadkill

Bericht door roadkill » zo feb 08, 2004 9:11 pm

Hey on helle,ik kan via mijn msn wel gewoon reageren hoor dus dan moet het toch ook via hotmail lukken?

Fry

Bericht door Fry » zo feb 08, 2004 9:18 pm

Zo een verhalen las ik vroeger dagelijks op pinkbike, ach ja, shit happens

wow, die steefd, ik dacht dat ik de enfant terrible was van DP ;D

Sven

Bericht door Sven » zo feb 08, 2004 9:31 pm

roadkill schreef:
Hey D"n Helle,ik kan via mijn msn wel gewoon reageren hoor dus dan moet het toch ook via hotmail lukken?

Uhm nee... hier staat namelijk ook outlook van me ouders op en dan gaat ie vanzelf (ook al geef ik een hotmailadres in) naar outlook...

Ik ben dus totaal niet into mailprogramma"s he... en dat met mijn opleiding... :?

roadkill

Bericht door roadkill » zo feb 08, 2004 9:49 pm

met outlook moet het toch ook gewoon kunnen?

Bob de biker

Bericht door Bob de biker » zo feb 08, 2004 9:58 pm

zozo na ruim een uur lang lezen over deze hoog oplopende discussie dacht ik laat ik ook eens mijn mening er in gooien.

ik rij ook vaak in schoorl en heb er altijd de grootste plezier in en ik zie geen enkele reden waarom crosscountryers de freeriders voor zielig (en weet veel wat ik allemaal nog meer voorbij heb horen komen) uit zou moeten maken.
als je het niet met goede argumenten weet te winnen ga je maar een beetje lopen schelden. ook een manier maar ik vind t een beetje goedkoop!

gegroet,
Jacob

Plaats reactie