Binker schreef:
Laatst op nova te zien. Men wil het groene hart gaan gebruiken om huizen neer te zetten. Momenteel is dat akkergrond en weiden van de boer waar niemand mag komen. Wel kijken maar niet van genieten dus!!! De gemeentegrenzen hebben borders waarbinnen gebouwd MOET worden. Consequentie: Volproppen van wijken en stapelen van huizen. resultaat irritatie omdat je bijelkaar op de lip zit en escalaties door verhoogde stress. Omdat je niet van de groene omgeving kan en MAG genieten kan je geen kant op.
Bij het zien van dit item schrok ik me kapot en dacht maar een ding: IK WIL WEG UIT NEDERLAND!!!! Ik kreeg een alles beklemmend gevoel dat nederland inderdaad wordt volgepropt en het houdt NOOIT op. Ik vind dit verschrikkelijk. Ik houd van nederland en zijn inwoners autochtoon of allochtoon interesseert me niets. Dat zal me een worst wezen ik discrimineer niet sterker nog ik weet niet eens wat het inhoudt (dankzij mijn papa en mama die mij de juiste inzichten en opvoeding hebben gegeven waardoor ik iedere persoon onafhankelijk be/veroordeel). Maar ik moet echt zeggen dat ik momenteel wel erg graag weg wil vanwege het feit dat ik niet in een stadstaat wil wonen maar in de natuur!!!!
Dus is nederland vol: nog niet maar we zijn hard op weg![]()
Dat er op dit moment in het Groene Hart niet wordt gebouwd komt daat het "compacte stad beleid", wat inhoud dat de steden in de randstad niet verder mogen uitbreiden in de richting van het groene hart om de natuur te behouden. Andere wordt het hele westen volgebouwd, en is er alleen nog maar natuur in het oosten, noorden en zuiden.
Dat er zoveel mensen in de randstad wonen (of willen wonen) komt doordat er daar (bijna) alle grote bedrijven zitten. De overheid kan die bedrijven niet dwingen om te verhuizen naar de rustigere streken van het land, maar ze zien het wel graag gebeuren. Daardoor zal het westen minder druk worden (en het oosten jammer genoeg drukker :-[ )