Re:Onze maatschappij

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mathijs

Bericht door Mathijs » wo jan 28, 2004 3:37 pm

Binker schreef:
Laatst op nova te zien. Men wil het groene hart gaan gebruiken om huizen neer te zetten. Momenteel is dat akkergrond en weiden van de boer waar niemand mag komen. Wel kijken maar niet van genieten dus!!! De gemeentegrenzen hebben borders waarbinnen gebouwd MOET worden. Consequentie: Volproppen van wijken en stapelen van huizen. resultaat irritatie omdat je bijelkaar op de lip zit en escalaties door verhoogde stress. Omdat je niet van de groene omgeving kan en MAG genieten kan je geen kant op.

Bij het zien van dit item schrok ik me kapot en dacht maar een ding: IK WIL WEG UIT NEDERLAND!!!! Ik kreeg een alles beklemmend gevoel dat nederland inderdaad wordt volgepropt en het houdt NOOIT op. Ik vind dit verschrikkelijk. Ik houd van nederland en zijn inwoners autochtoon of allochtoon interesseert me niets. Dat zal me een worst wezen ik discrimineer niet sterker nog ik weet niet eens wat het inhoudt (dankzij mijn papa en mama die mij de juiste inzichten en opvoeding hebben gegeven waardoor ik iedere persoon onafhankelijk be/veroordeel). Maar ik moet echt zeggen dat ik momenteel wel erg graag weg wil vanwege het feit dat ik niet in een stadstaat wil wonen maar in de natuur!!!!
Dus is nederland vol: nog niet maar we zijn hard op weg :(

Dat er op dit moment in het Groene Hart niet wordt gebouwd komt daat het "compacte stad beleid", wat inhoud dat de steden in de randstad niet verder mogen uitbreiden in de richting van het groene hart om de natuur te behouden. Andere wordt het hele westen volgebouwd, en is er alleen nog maar natuur in het oosten, noorden en zuiden.

Dat er zoveel mensen in de randstad wonen (of willen wonen) komt doordat er daar (bijna) alle grote bedrijven zitten. De overheid kan die bedrijven niet dwingen om te verhuizen naar de rustigere streken van het land, maar ze zien het wel graag gebeuren. Daardoor zal het westen minder druk worden (en het oosten jammer genoeg drukker :-[ )

Binker

Bericht door Binker » wo jan 28, 2004 5:28 pm

klopt allemaal. echter ben je wel eens in het Groene Hart geweest? Allemaal weiland waar je niet mag lopen. Dus hoe is dan je natuurbeleving? Niet dus dacht ik zo. Heel vervelend allemaal. Beter stel je het groene hart open voor recreanten en laat je de boeren die het overigens heeeeel slecht hebben daar (milieuwetgeving etc) reloceren. De boeren bedrijven zijn niet rendabel in het groene hart en beter laat je de mensen uit de randstad genieten van de natuur en haal je die hekjes met prikkeldraad weg zodat je echt kan genieten.
Nee nu willen ze het volbouwen. Dan zeg ik Nederland = VOL en dit heeft geen f#k met Polen te maken! Ik ga wel naar Polen hoor introduceerd me niks je kan er nog goed biken ook

THORAX

Bericht door THORAX » wo jan 28, 2004 5:43 pm

Het is O V E R A L wel wat :"(
Peace

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo jan 28, 2004 6:48 pm

Binker schreef:
klopt allemaal. echter ben je wel eens in het Groene Hart geweest? Allemaal weiland waar je niet mag lopen. Dus hoe is dan je natuurbeleving? Niet dus dacht ik zo. Heel vervelend allemaal. Beter stel je het groene hart open voor recreanten en laat je de boeren die het overigens heeeeel slecht hebben daar (milieuwetgeving etc) reloceren. De boeren bedrijven zijn niet rendabel in het groene hart en beter laat je de mensen uit de randstad genieten van de natuur en haal je die hekjes met prikkeldraad weg zodat je echt kan genieten.
Nee nu willen ze het volbouwen. Dan zeg ik Nederland = VOL en dit heeft geen f#k met Polen te maken! Ik ga wel naar Polen hoor introduceerd me niks je kan er nog goed biken ook

Ik ben nog nooit in het groen hart geweest, maar ze kunnen idd best wel het groene hart openstellen voor recreatie. Dan hebben de mensen in de randstad er wat aan. Je zou er goed fietspaden aan kunnen leggen, tussen de weilanden door.

(achja, over een tijdje, als ik afgestudeert ben, dan kan ik me daar mee bemoeien)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 28, 2004 6:59 pm

Mathijs schreef:
(achja, over een tijdje, als ik afgestudeert ben, dan kan ik me daar mee bemoeien)

...als je dan tenminste niet werkloos op de bank zit... :?

aab

Bericht door aab » wo jan 28, 2004 7:49 pm

Mathijs schreef:
[
Binker schreef:

Ik ben nog nooit in het groen hart geweest, maar ze kunnen idd best wel het groene hart openstellen voor recreatie. Dan hebben de mensen in de randstad er wat aan. Je zou er goed fietspaden aan kunnen leggen, tussen de weilanden door.

je kan niet op die weilanden, omdat het vaak broedgebied is(hoe suf het ook klinkt) en dat is ook nodig.

Binker

Bericht door Binker » do jan 29, 2004 10:10 am

Tussen de weilanden, niet erdoor heen. ;)

BornAddicted

Bericht door BornAddicted » do jan 29, 2004 2:40 pm

Als je hier weg wilt, kan je natuurlijk ook altijd nog politiek asiel in Belgie aan gaan vragen. Dat schijnt tegenwoordig ook vaker te gebeuren.. :- )

aab

Bericht door aab » do jan 29, 2004 6:24 pm

BornAddicted schreef:
Als je hier weg wilt, kan je natuurlijk ook altijd nog politiek asiel in Belgie aan gaan vragen. Dat schijnt tegenwoordig ook vaker te gebeuren.. :- )
lijkt me leuk.
ik hoorde vandaag dat je parkeer bonnen vanaf nu afrekbaar zijn van de belasting.
super. ;D

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jan 30, 2004 5:33 pm

toevallig in de krant gelzen want Kofi Annan te melden heeft over immigratie in Europa? Die stelt dat immigratie DE toekomst is voor europa omdat anders de bevolking en mede daarmee de economie van europa de komende vele jaren achter uit zullen gaan.

Waarvan akte.

Gast

Bericht door Gast » vr jan 30, 2004 5:38 pm

Goed dat je het zegt man. Laten we in hemelsnaam zo veel mogelijk migranten naar Europa halen anders gaan we naar de kl0te... ::)

Joost2

Bericht door Joost2 » vr jan 30, 2004 6:17 pm

Jurriaan schreef: toevallig in de krant gelzen want Kofi Annan te melden heeft over immigratie in Europa? Die stelt dat immigratie DE toekomst is voor europa omdat anders de bevolking en mede daarmee de economie van europa de komende vele jaren achter uit zullen gaan.

Waarvan akte.
Vanuit economisch opzicht klopt dat inderdaad: in principe geldt: hoe minder grenzen voor goederen, mensen en handel hoe beter de economie zal functioneren (dit is een korte samenvatting van een hele lange theoretische verhandeling, waar ik het mee eens ben. Antiglobalisme slaat de plank echt volledig mis,... maar dat terzijde)

tis alleen jammer dat er een nog steeds mensen zijn die allochtonen niet accepteren zoals ze zijn, en dat er nog steeds allochtonen zijn die geen enkel respect hebben voor hun nieuwe land,...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jan 30, 2004 10:50 pm

ter aanvulling op wat Kofi Annan heeft gezegd. De bevolkingsgroei in europa neemt zonder migratie af met 50miljoen tot 400miljoen.(over een x aantal jaren gezien)

aab

Bericht door aab » za jan 31, 2004 12:13 am

Jurriaan schreef:
ter aanvulling op wat Kofi Annan heeft gezegd. De bevolkingsgroei in europa neemt zonder migratie af met 50miljoen tot 400miljoen.(over een x aantal jaren gezien)
mooi toch, zitten we wel even een jaar of 30 met vergrijzing, maar uiteindelijk zal het wel weer beter gaan.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma feb 02, 2004 6:45 pm

Om het maar weer eens over een andere boog te gooien.

Vorige week ontdekt dat een of andere kansloze niet met zn tengels van mn embleem achter op de kofferbak kon blijven. Deze dus geheel niet subtiel verwijdert met schroevendraaier, met alle sporen van dien. Nu heb ik het vermoeden (aan de plak resten te zien) dat het logo door midden is geknapt bij "demontage". Mooi! Dan heeft hij er ook geen flikker meer aan.

Goed.. vandaag het politiebureau mogen bezoeken om aangite te doen. Dit maal van een gestolen kenteken plaat. >:( 2 auto"s meer vielen deze ronden in de prijzen. In de nacht van zondag op maandag is er bij 3 auto"s de nummerplaten weggenomen. Bij mij enkel die aan de voorkant. Dat mensen de logo"s zo leuk vinden OK, goed.. als zij dat zo"n mooie nummerplaat vinden, so be it....

Maar wederom hebben die gasten dus totaal geen besef (of juist wel, en dat maakt het deste triester) wat een hoop gezeik dit op gaat leveren. Kijk..zo"n embleempje maak ik me niet zo druk om.. die nummerplaat wél.

Die worden strax gebruikt voor het "tanken zonder te betalen" of andere overtredingen waarbij zij niet graag hun eigen platen gebruiken. Bij de politie word je dan ook doodleuk verteld dat het enorm veel gezeik kan opleveren indien ze hier misbruik van willen maken.

Alle bekeuringen op mijn kenteken komen bij mij op de deurmat. Vervolgens kan ik die 1 voor 1 aanvechten/betalen en met een procesverbaal als kopie alles proberen recht te zetten. Ik vraag daar niet om! Dat gebeurd gewoon. Het rare van heel de situatie is, dat ik dus nu een nieuw kentekenbewijs moet aanvragen. Kost je weer de nodige papierrompslomp.

Kosten vandaag: 10 euro tijdelijke kenteken platen, 30 euro aanvragen nieuw kentekenbewijs en strax bij het ontvangen daarvan, weer een leuk bedrag voor twee nieuwe Europese gele platen. Jah.. 2 stuks dus. Krijg dadelijk nieuwe platen met een extra cijfer er op (vast wel eens opgevallen). Nu geeft de politie hierbij ook were aan, dat je daarmee rekening moet houden dat je bij controle"s e.d. eerder uit een rij auto"s word getrokken, om je papieren te laten zien. :?

Wat ik niet snap, is dat ze mij geen compleet nieuw nummer geven... Dan heb ik nooit meer iets van doen met het oude kenteken en de bekeuringen die daarop terecht komen vanaf nu. Maar dat schijnt weer te ingewikkeld te zijn voor onze overheid. Kortom mag ik de rest van de tijd dat ik deze auto op mijn naam heb staan, maar hopen op geen extra bekeuringen van die gast die strax met MIJN plaat rond rijdt...

Weeral (in 2 weken tijd) wordt ik geconfronteerd met het handelen van mensen die dus of niet weten wat ze iemand voor gezeik opleveren, of dat wel weten en dus toch doelbewust door gaan met hun nutteloze, kansloze kutzooi...

Wat zal t volgende zijn? mn hele auto maar meenemen? Gewoon met je jatten van iemands spullen afblijven jah!!!!

>:( >:(

Afbeelding

P.S. als iemand een auto rond ziet rijden met het kenteken VX-32-LG en dat ben ik niet (dus een bordeaux rode Dodge), meld me dat even. Niet dat ik de kans groot acht dat iemand dat zal zien.. maar goed..

roadkill

Bericht door roadkill » ma feb 02, 2004 7:19 pm

Hey ff over je kentekenplaat,als er een mee rijd zal het zeer waarschijnlijk een rode dodge(?) zijn hoor,aan de andere kant kan jij als je fout wilt ook misbruik maken van deze situatie......Als je namelijk je oude plaat bewaart en gewoon achterop schroeft en je word geflitst,kan je namelijk zeggen dat het dus die hufter was die je plaat gestolen heeft...........

Greetz Roadkill:bekijk het positief,nu kan je tenminste de grootste dieven een keertje naaien...... ;D ;D ;D

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma feb 02, 2004 7:30 pm

Hej roadkill, dat is dus weer niet de bedoeling (Gelukkig weet je het zelf ook wel).
Als je misbruik gaat maken van de gevolgen van het strafbare feit dat jou (iedereen in het algemeen) is aangedaan, dan ben je net zo"n grote (zo niet grotere) crimineel als de dader.

roadkill

Bericht door roadkill » ma feb 02, 2004 7:36 pm

;D ;D ;D ;D I know....

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma feb 02, 2004 7:39 pm

Precies. Daarbij zul je ook met bewijzen moeten komen dat je het niet geweest kán zijn. In het geval dat ik inderdaad misbruik zou maken van die situatie.. is dat lastig... Maar kan je je voorstellen hoe lastig het kán worden indien ik ook niet voldoende bewijs heb dat ik ergens die dag niet geweest ben, en men ook geen foto kan opvragen van de overtreder met mijn plaat?

Nog zoiets. Stel ik verkoop mijn auto volgend jaar. De nieuwe eigenaar zal het ook wel handig vinden om te weten dat er eventueel bekeuringen kunnen worden verwacht op zijn naam, door die kloothommel die hier vanacht op bezoek is geweest. Vraag me af in hoeverre dat nog concequenties kan hebben tijdens een verkoop :?

Juist... daarom vind ik de hele situatie erg raar.

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma feb 02, 2004 7:41 pm

Van www.fok.nl

"Integratie in Nederland wel totaal mislukt"

De commissie-Blok, die onlangs stelde dat de integratie van minderheden in Nederland geheel of gedeeltelijk geslaagd is, heeft tegenover een Franse commissie het tegendeel beweerd, zo meldt het NRC Handelsblad.

Toen Franse commissie, die onlangs een verbod op hoofddoekjes op scholen adviseerde, een studiebezoek aan Nederland bracht, kreeg ze van leden van de commissie-Blok te horen dat de integratie in ons land volledig mislukt is. In november spraken de Fransen met onder andere de voorzitter van de Integratie- commissie VVD-Kamerlid Blok, minister Van der Hoeven, hoge ambtenaren, oud-politici en minderhedenorganisaties. De Fransen zeggen dat allen spraken van een ""totale mislukking"".

Waarom de commissie-Blok, die de integratie dus geheel of gedeeltelijk geslaagd noemde, later een andere conclusie heeft getrokken, is onduidelijk.

Opvallend is dat Fransen de toenemende aanwezigheid en druk van moslimfundamentalisten in Nederland schokkend noemt. De gettovorming, de "zwarte scholen" en de demografische ontwikkeling, die maakt dat in 2010 in vrijwel alle grote steden van Nederland de moslimbevolking in de meerderheid zal zijn, baart hen zorgen. Maar ook de Nederlanders die zij spraken noemde dit een voorbeeld van de totale integratie-mislukking.

Pakje boter
Het Franse commissielid Costa-Lascoux zegt in een interview met het NRC onder meer dat Franse moslims tegen haar hebben verklaard Nederland als een pakje boter te zien. Nederland is volgens haar het voor moslimfundamentalisme kwetsbaarste land van Europa. ""Moslims zijn zeer internationaal georiënteerd. Ze hebben overal familie zitten en kennen precies de verschillen in wetgeving tussen de diverse West-Europese landen. Nederland is een zeer open samenleving. Het is niet het enige dat het land aantrekkelijk maakt voor fundamentalisten die van Europa een islamitisch continent willen maken. Een land waar moslims in vrijwel alle grote steden in 2010 in de meerderheid zijn is in het licht van dat streven uiteraard buitengewoon interessant. De politieke islam is zich zeer bewust van dit gegeven"".

Costa-Lascoux zegt verder dat de situatie in Nederland een grote rol heeft gepeeld bij het advies om in Frankrijk de hoofddoek te verbieden.

roadkill

Bericht door roadkill » ma feb 02, 2004 8:41 pm

[quote="DeKerf"s"]
Precies. Daarbij zul je ook met bewijzen moeten komen dat je het niet geweest kán zijn. In het geval dat ik inderdaad misbruik zou maken van die situatie.. is dat lastig... Maar kan je je voorstellen hoe lastig het kán worden indien ik ook niet voldoende bewijs heb dat ik ergens die dag niet geweest ben, en men ook geen foto kan opvragen van de overtreder met mijn plaat?

Men zal keihard moeten bewijzen dat jij het geweest bent hoor,mijn oom heeft het ook een keer aan de hand gehad.ALs justitie het niet hard kan maken dat jij het was kunnen die bekeuringen zo de prullenbak in....

Nog zoiets. Stel ik verkoop mijn auto volgend jaar. De nieuwe eigenaar zal het ook wel handig vinden om te weten dat er eventueel bekeuringen kunnen worden verwacht op zijn naam, door die kloothommel die hier vanacht op bezoek is geweest. Vraag me af in hoeverre dat nog concequenties kan hebben tijdens een verkoop :?

Het zal voor deverkoop niks uit maken,je auto zal niet minder waard worden omdat je kenteken platen een keer gestolen zijn(dit in tegenstelling door de schade veroorzaakt door het "demonteren" van het logo

Juist... daarom vind ik de hele situatie erg raar.

En ik ben met je eens dat je eigenlijk een kompleet nieuw kenteken zou krijgen en dat je oude kenteken meteen als ongeldig te boek staat
[/quote]

roadkill

Bericht door roadkill » ma feb 02, 2004 8:50 pm

sorry ging iets helemaal fout,ben ook een verschrikkelijke digibeet hoor..... :? :?

aab

Bericht door aab » di feb 03, 2004 10:14 pm

Kleine Benjamin schreef:
Van www.fok.nl

De commissie-Blok, die onlangs stelde dat de integratie van minderheden in Nederland geheel of gedeeltelijk geslaagd is, heeft tegenover een Franse commissie het tegendeel beweerd, zo meldt het NRC Handelsblad.

Toen Franse commissie, die onlangs een verbod op hoofddoekjes op scholen adviseerde, een studiebezoek aan Nederland bracht, kreeg ze van leden van de commissie-Blok te horen dat de integratie in ons land volledig mislukt is. In november spraken de Fransen met onder andere de voorzitter van de Integratie- commissie VVD-Kamerlid Blok, minister Van der Hoeven, hoge ambtenaren, oud-politici en minderhedenorganisaties. De Fransen zeggen dat allen spraken van een ""totale mislukking"".

Waarom de commissie-Blok, die de integratie dus geheel of gedeeltelijk geslaagd noemde, later een andere conclusie heeft getrokken, is onduidelijk.

Opvallend is dat Fransen de toenemende aanwezigheid en druk van moslimfundamentalisten in Nederland schokkend noemt. De gettovorming, de "zwarte scholen" en de demografische ontwikkeling, die maakt dat in 2010 in vrijwel alle grote steden van Nederland de moslimbevolking in de meerderheid zal zijn, baart hen zorgen. Maar ook de Nederlanders die zij spraken noemde dit een voorbeeld van de totale integratie-mislukking.

Pakje boter
Het Franse commissielid Costa-Lascoux zegt in een interview met het NRC onder meer dat Franse moslims tegen haar hebben verklaard Nederland als een pakje boter te zien. Nederland is volgens haar het voor moslimfundamentalisme kwetsbaarste land van Europa. ""Moslims zijn zeer internationaal georiënteerd. Ze hebben overal familie zitten en kennen precies de verschillen in wetgeving tussen de diverse West-Europese landen. Nederland is een zeer open samenleving. Het is niet het enige dat het land aantrekkelijk maakt voor fundamentalisten die van Europa een islamitisch continent willen maken. Een land waar moslims in vrijwel alle grote steden in 2010 in de meerderheid zijn is in het licht van dat streven uiteraard buitengewoon interessant. De politieke islam is zich zeer bewust van dit gegeven"".

Costa-Lascoux zegt verder dat de situatie in Nederland een grote rol heeft gepeeld bij het advies om in Frankrijk de hoofddoek te verbieden.
dus het probleem wordt erkent, maar vervolgens niet openbaar gemaakt.
zie je wat een schijterts we zijn in Nederland.

cHoc

Bericht door cHoc » wo feb 04, 2004 2:17 pm

Kleine Benjamin schreef:
Van www.fok.nl

Pakje boter

had niks anders verwacht te horen van die commisie................

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo feb 04, 2004 2:53 pm

tzal wel een foutje in de communicatie zijn denk ik? Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze eerst het ene beweren en dan het tegenovergestelde. Wat betreft immigratie/allochtonen beleid moet Frankrijk zich trouwens zelf maar eens achter de oren krabben (en dan heb ik het NIET over de poetsdoeken kwestie, dat vind ik dan juist weer getuigen van karakter en ruggegraat).

Plaats reactie