Training

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
TmFToM
Training

Bericht door TmFToM » do sep 04, 2003 9:58 pm

Om dat de winter binnenkort weer langs komt dacht ik ik wil mijn contitie die ik opgebouwd heb tijdens de zomer wel onderhouden in de sportschool.
omdat biken er met dit koudere weer toch minder word.

Maar ik heb een paar vraagies,

hoe vaak per week meot ik dan trainen zeg maar ?? om mijn contitie de onderhouden en uit te breiden ?? ik fiets nu 4 keer per week ;)

Fred mtb-sport

Re:Training

Bericht door Fred mtb-sport » do sep 04, 2003 10:53 pm

Vertel eerst eens je doelstellingen en wat je precies in de sportschool wil gaan doen.
Van aan gewichten hangen verbeterd je conditie echt niet.

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 05, 2003 3:46 pm

TmFToM schreef: Om dat de winter binnenkort weer langs komt dacht ik ik wil mijn contitie die ik opgebouwd heb tijdens de zomer wel onderhouden in de sportschool.
omdat biken er met dit koudere weer toch minder word.

Maar ik heb een paar vraagies,

hoe vaak per week meot ik dan trainen zeg maar ?? om mijn contitie de onderhouden en uit te breiden ?? ik fiets nu 4 keer per week ;)
Tss. ben jij nou een bikkel

koud weer = dikkere kleding

Enne bij mij moet eerst de herfst nog komen

TmFToM

Bericht door TmFToM » vr sep 05, 2003 5:48 pm

koud weer = dikkere kleding

Zo komt splinter dus door de winter ;D

en ik wil mijn conditie onderhouden en mogelijk vergroten zodat ik volgende zomer niet weer opnieuw kan beginnen ;)

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 05, 2003 6:04 pm

;D :P

Bij mij in de buurt zit een sportschool (eigenlijk 2) die echt de hoofdprijs vragen. Toen ik daar kwam was het iets van 160 Gulden :o voor een 10-rittenkaart. Dan koop ik liever een winterjas :?. Sportscholen zijn niet echt mijn ding, maar das voor iedereen anders.

Maar, wat je het beste kan doen is om met zo"n gast van de sportschool samen een trainingsprogramma opstellen. Zeggen wat je wilt gaan bereiken en overleggen hoe je gaat trainen en wat volgens hem het beste is. Ik kreeg als ik er tenminste gericht naar vroeg best goede adviezen, en goed uitgewerkte trainingsprogramma"s.
Vraag om een proeftraining en ga eens met zo"n gast praten en overleggen wat je kan gaan doen om je doelstelling te halen. En overleg eventueel wat goed haalbaar is enzo.

i.i.g. succes ;)

TmFToM

Bericht door TmFToM » vr sep 05, 2003 6:30 pm

in iedergeval bedankt ;)

Gène

Bericht door Gène » vr sep 05, 2003 6:58 pm

Probeer te gaan spinnen. Lijkt mij ook een goede manier om de winter door te komen. Ik heb ook een hekel aan de kou. Ik ga dan ook egt niet het bos in met temperaturen rond het vriespunt. Ik ril nu al als ik eraan denk.
Ik hou het denk ik bij een 1 keer in de week training tot zeker februarie.
Maar idd nu komt de herfst nog. Kan ook nog leuk worden.
Probeer toch beweging te houden.
mzzl
Gène

Zane!

Bericht door Zane! » vr sep 05, 2003 7:07 pm

met zo"n gast van de sportschool samen een trainingsprogramma opstellen

das toch altijd zo? tminste bij de sportscholen die ik heb gehad wel...

mijn mening, al die contributiecentjes mooi in n stel goeie winterkleren en overschoenen stoppen en mooi door fietsen.

zane

ps, conDitie :-*

ZAG

Bericht door ZAG » vr sep 05, 2003 7:17 pm

sportschool vind ik helemaal niks, veels te saai, ook al is er leuke muziek of een tv.
doe mij maar wat dikkere kleding en wat toertochten, vaak vind ik het biken in de winter wat leuker. In de zomer komniet echt op veel plekken en met die tochten wel, alleen de kou, tsja, daar ben je na een paar minuten toch wel overheen!!

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 05, 2003 7:23 pm

eNaZnI schreef:
met zo"n gast van de sportschool samen een trainingsprogramma opstellen

das toch altijd zo? tminste bij de sportscholen die ik heb gehad wel...

mijn mening, al die contributiecentjes mooi in n stel goeie winterkleren en overschoenen stoppen en mooi door fietsen.

zane

ps, conDitie :-*

Bij de sportschool waar ik kwam moest je daar echt om vragen, die gasten hielden zich dan ook meer bezig met posen bij de strakke vrouwtjes.

Sportschool ziet er altijd hetzelfde uit van binnen, en dat gaat snel vervelen. Ik was er snel op uitgekeken, veel mensen zaten daar op zo"n moderne hometrainer tv te kijken of een boek te lezen ::), dan idd liever goede kleding en echt lekker warm krijg je het vanzelf.

Zane!

Bericht door Zane! » vr sep 05, 2003 7:25 pm

jah man, die sportscholen zijn verkeerd.... net zoals van die dingen dat men je bepaalde middelen wil aansmeren enzo tijdens t trainen... erg fout..

zane

jojo

Bericht door jojo » vr sep 05, 2003 7:42 pm

Neem je zo"n aparaat (hoe heten ze ook alweer) waar je je eigen fiets in zet, en zo een hometrainer hebt ;)

El Florio

Bericht door El Florio » vr sep 05, 2003 8:55 pm

En op zo"n apparaat heb je na 2 minuten kontzeer en dat is nog saaier dan naar de sportschool (fitness in België) te gaan.

Btw mij kost een maand onbeperkt €25. Lang leve het studentendom ;D

Ik heb mij laten vertellen dat je in de winter dan beter in de sportschool aan krachttraining kan gaan doen. Dat doen de meeste profs ook en daar schrijven ze altijd over in de boekjes dus er zal wel iets van waar zijn.

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 05, 2003 10:04 pm

El Florio schreef:
En op zo"n apparaat heb je na 2 minuten kontzeer en dat is nog saaier dan naar de sportschool (fitness in België) te gaan.

Btw mij kost een maand onbeperkt €25. Lang leve het studentendom ;D

Ik heb mij laten vertellen dat je in de winter dan beter in de sportschool aan krachttraining kan gaan doen. Dat doen de meeste profs ook en daar schrijven ze altijd over in de boekjes dus er zal wel iets van waar zijn.

Nog saaier dan de sportschool :o. Nee man dat ding zet je gewoon iedere keer ergens ander neer, zie je toch weer wat anders. Zet je voor de tv, achter je bureau, voor het raam, in de keuken.

Hmm. als het in de boekjes staat zal het wel waar zijn ::).

Waar ik wel eens kwam waren van die praktijken waar zane het overhad, kamertje, mannetje van de sportschool naar binnen veelste breed mannetje naar binnen, lamelen waren al dicht en blazen maar.......... ::)

Morphineman

Bericht door Morphineman » za sep 06, 2003 9:39 pm

zon ding met 2 van die rolletjes bij je achterwiel ja maar als je wilt blijven trainenen conditie echt in de sportschool wilt verbeteren adviseer ik interval training. dat is een bepaalde tijd voluit fietsen en kort rusten waarna je weer gaat fietsen zodat je net niet uit kunt rusten en je spieren veel moeten doen. niet te entousiast beginnen je moet er wel goed bij op kunnen bouwen anders krijg je last met je spieren. je kunt beginnen met een pauze na een half uur en dat uitbouwen tot je bijna geen pauze meer overhoudt. ik ken jouw conditie niet dus kun je je verder daar beter laten adviseren.

ik hoop dat je er iets aan hebt

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » ma sep 08, 2003 12:05 pm

Off-season hoef je nog niet direct intervaltraining te gaan doen.
Eerst maandje rusten, dan basis van duurvermogen en kracht leggen.
1 a 2 keer per week krachttraining ga je echt harder van fietsen! Probeer toch minimaal 1 keer per week gewoon 2 uurtjes ofzo buiten te fietsen. Rollenbank is heel saai, maar je kunt je benen goed warm- en lostrappen na een krachttraining of training in de kou.

Plaats reactie