australië en nieuw zeeland ervaringen...?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Don
australië en nieuw zeeland ervaringen...?

Bericht door Don » wo sep 03, 2003 3:34 pm

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik dit kikkerlandje aan t eind van dit jaar voor n paar maandjes verruilen voor het zuidelijk halfrond.

De bedoeling is om met een vriend van moi n paar maanden door australie, nieuw zeeland en ergens in azie te gaan backpacken ("lekker orgineel" hoor ik jullie denken...). Nu heb ik de komende 2 - 3 maanden lekker de tijd om wat te plannen aangezien ik toch ff verrekte saai werk heb. Dus! Komt allen met hendige tips en ervaringen!

En nee geen afscheid want het schijnt dat ze daar ook internet hebben ;D

BF = DeJean
Forumbeheerder

Re:australië en nieuw zeeland ervaringen...?

Bericht door BF = DeJean » wo sep 03, 2003 3:38 pm

mail me.
Ben er vorig jaar geweest.

En als groot nieuws voor wie t nog nie wist: in december-januari gaat het complete misdaadkartel met nog een bus vol gekken ginderonder gaan afdalen. 8)

bling bling

Don

Bericht door Don » wo sep 03, 2003 3:44 pm

heb je op je hotte mail gemailed, gebruik je die nog?

mail me anders ff op fmtim@msn.com om je hendigste mailadres te laten weten

dank u

Splinter

Bericht door Splinter » wo sep 03, 2003 4:02 pm

Een maat van me is daar vorig jaar geweest en hij zei zorg dat je eerst even het klimaat van australio checkt voor je je route gaat bepalen, het kan daar echt onaangenaam benauwd zijn. En neem sowieso iets mee tegen de vliegen.

Enne: koop een minivan daar, kan je toch weer voor bijna hetzelfde bedrag verkopen, huren is vaak duurder. Aan zo"n busje ga je een hoop lol beleven (mobieler, gewoon gaver, kan overal gemakkelijk komen)

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo sep 03, 2003 6:51 pm

idd.....gewoon een grote bak kopen...

Joost2

Bericht door Joost2 » wo sep 03, 2003 7:25 pm

Wellicht open deur maar: de zomers en winters zijn tegensteld aan hier. In december/ januari is het in het noorden van Australie TERING heet. Ik ben vorig jaar zomer (onze zomer dus) ruim een maand door Aus. getrokken en zelfs toen was het daar echt warm.
Verder kan ik het met de anderen eens zijn: Minivan kopen, beginpunt en eindpunt bepalen, verder zie je wel wat er gebeurt (min of meer ook de levens stijil daaro), succes verzekerd.

Ohja: wat je ook kunt proberen is om je vakantie in tweeen te splitsen. Dit hebben wij gedaan: bij Qantas een retourticket australie boeken, dan krijg je er gratis een binnenlandse vlucht bij. Je kunt dan in je vakantie zowel het oosten als bijvoorbeeld het zuidwesten (Perth e.o.) zien. Deze afstand kun je namelijk niet even in je auto overbruggen. Een auto kopen wordt dan alleen wat moeilijker

Splinter

Bericht door Splinter » wo sep 03, 2003 9:19 pm

Joost2 schreef:
Wellicht open deur maar: de zomers en winters zijn tegensteld aan hier. In december/ januari is het in het noorden van Australie TERING heet. Ik ben vorig jaar zomer (onze zomer dus) ruim een maand door Aus. getrokken en zelfs toen was het daar echt warm.
Verder kan ik het met de anderen eens zijn: Minivan kopen, beginpunt en eindpunt bepalen, verder zie je wel wat er gebeurt (min of meer ook de levens stijil daaro), succes verzekerd.

Ohja: wat je ook kunt proberen is om je vakantie in tweeen te splitsen. Dit hebben wij gedaan: bij Qantas een retourticket australie boeken, dan krijg je er gratis een binnenlandse vlucht bij. Je kunt dan in je vakantie zowel het oosten als bijvoorbeeld het zuidwesten (Perth e.o.) zien. Deze afstand kun je namelijk niet even in je auto overbruggen. Een auto kopen wordt dan alleen wat moeilijker

maat van mij is gewoon all the way met de auto gegaan. Das was echt avontuur slapen in de middle of nowhere en echt een roadtrippin sfeer. Je moet alleen wel de tijd nemen.......... :P

Don

Bericht door Don » do sep 04, 2003 7:57 am

auto kopen was ook mijn idee ja. Iemand enig idee hoeveel km t van t noord oosten (great barrier reaf) naat melbourne is?
en hoe zit het dan met rijbewijs en registratie van een auto als je daar geen adres hebt? Kosten van een auto zullen daar wel lager zijn neem k aan...?

Christiaan

Bericht door Christiaan » do sep 04, 2003 7:59 am

Donnie, mail me ff.

Don

Bericht door Don » do sep 04, 2003 8:05 am

Christiaan schreef:
Donnie, mail me ff.

I did.... en nu....?

Je hebt mn mailadres toch dus uhm, naja ZEG T MAAR CHRISTIAAN!

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do sep 04, 2003 8:48 am

DON DIABLO schreef:
auto kopen was ook mijn idee ja. Iemand enig idee hoeveel km t van t noord oosten (great barrier reaf) naat melbourne is?

Das ongeveer 2,5 maand werk, minimum. vier maand om relax te zijn. En in Melbourne kun je nog niet stoppen, je moet de great ocean road, de barossa Wine valley, Kangaroo island en dergelijke nog doen richting adelaide.

I"ll get back to ya by mail , maar ga ervan uit dat australiers de toeristen grofweg in 2 types indelen: East Coasters en West Coasters. East coast is tamelijk condens, heel veel te zien en doen, maar wél toeristisch. Veeeel zatte britten overal, alles mooi aangelegd en vakantiepark like. Hetgeen mij eigenlijk wat tegenviel. West coast heeft bijna evenveel te bieden maar is uitgestrekter, ongerepter en minder toeristisch. Daar ben ik niet geraakt in mn korte tijd daar, en ga ik zeker nog doen. Met de trein de Nullarbor plain over en vandaar perth, via de kimberley tot in Darwin. En da met een slee met vlammen op.
Nix minibus. you gotta keep your cool.

Steulen

Bericht door Steulen » do sep 04, 2003 9:00 am

Officieel moet je een internationaal rijbewijs hebben (kun je halen bij het postkantoor), maar ik geloof neit dat ze daar ooit om vragen.
Januari/februari is een kuttijd voor het noordoosten; ik was er in november en toen was het al 38 graden met 85% luchtvochtigheid. Dodelijk. Je kunt wel heel tof door het oerwoud van Cairns naar Cooktown rijden....4x4 huren en gaan!
GBR kun je volgens mij het beste bekijken rond de Whitsunday islands. Teringtoeristisch, maar wel verrekes mooi.

Jeff

Bericht door Jeff » do sep 04, 2003 10:48 am

in Cairns zit een small bikeshoppie waar mick hannah vaak komt, die gast van de shop weet mega heftige afdalingen in de buurt, dus huur een bike en ga. In rotarua in NZ kan je downhill bikes huren, met de lift omhoog, best kicke.

Don

Bericht door Don » do sep 04, 2003 11:14 am

Hmmmmmmmm wellicht toch maar beperken tot aussie in eerste instantie... hendig lastig toch.

Dat t best wel warmpjes is in t noord oosten wist ik. Maar wat zouden we dan het beste kunnen doen er van uitgaande dat we medio november willen vertrekken en er enkele maanden ove gaan doen. Van noord naar zuid of andersom?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 04, 2003 11:19 am

In Australie heb ik niet gereden, maar ik weet wel dat NZ XC paraddise is.

Komen ook steeds meer parken.

Als je XC wilt gaan rijden is dit HET boek om goed te bestuderen:

Classic New Zealand Mountain Bike Rides

Meer info hier: http://www.mountainbike.co.nz/rides/

Aanraders zijn de 42 Traverse (Tongariro Forest Crossing) en de Karapoti Classic bij Wellington, beide intense natuur belevingen. Bij Rotorua heb je idd een aantal kortere routes, met hopen rollercoaster rides, hopen fun.

Totaal ongerept is het Zuidereiland, meerdere mogelijkheden voor Heli bike fun, als ik er aan terug denk wil ik ook weer, echt paradijs!!

Have fun daar, ook al ga je niet biken, Australie en NZ zijn beiden super landen om te reizen, NZ naar mijn mening nog mooier dan Australie (waar ik alleen de oost kust heb gezien en midden (ook een totale aanrader, beperk je niet tot de kust maar ga ook naar Darwin en dan all the way down door het midden) .

Suc6 en have fun met plannen!!

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do sep 04, 2003 11:55 am

Jeff schreef:
in Cairns zit een small bikeshoppie waar mick hannah vaak komt, die gast van de shop weet mega heftige afdalingen in de buurt, dus huur een bike en ga.

I ken m. Ben nog met die kerel gaan rijden. Kent inderdaad alle spots maar de fietses die ie verhuurt zijn maar zozo. Hij heeft me oa Kovarick zn dual baantje getoond. :o

Don

Bericht door Don » vr sep 05, 2003 9:35 am

thanks BF, ik kom ongetwijfeld nog een aantal maal met wat stupide vragen.

Plaats reactie