biken met harde lenzen???
Moderator:Beheerders
Ik heb ff een vraagje, sinds een week heb ik harde lenzen...maar ik heb er nog niet mee op de bike gezeten, ik wil graag weten of dit een beetje lukt als je een zonnebril op hebt of dat ze nog steeds veel te gevoelig zijn en ik toch voor zachte lenzen moet gaan....
Dus wie heeft er harde lenzen en bike-d ermee....
Frapant
Dus wie heeft er harde lenzen en bike-d ermee....
Frapant
Re:biken met harde lenzen???
ik rij met zachte, en daar heb ik de laatste tijd ook miserie bij.
Vooral als het droog is, want dan ontwikkel ik teweinig oogvocht en wordt alles troebel, vooral handig als je dh rijdt.
Vooral als het droog is, want dan ontwikkel ik teweinig oogvocht en wordt alles troebel, vooral handig als je dh rijdt.
... ik ben ooit begonnen met harde lenzen...LEVENSGEVAARLIJK!!! zelfs met een zonnebril. in een afdaling je ogen verplicht dicht moeten doen omdat ze enorm irriteren en tranen vanwege de stofdeeltjes die toch een weg richting je ogen vinden is niet fijn. Daarbij had ik het probleem dat door de schokken de lenzen niet op hun plaats bleven. Dat geeft een heel wazig gevoel, je ziet niet echt waar je naar toe gaat en het pad schommelt tussen begane grond en 2 meter boven je... Waaauw man Heavy!
Blij toe, ben ik overgestapt op zachte lenzen, nergens meer last van alleen dat je ze ook niet te lang in moet laten, als je een rokerig cafe binnenstapt o.i.d. dan begin je te merken dat er te weinig oogvocht aanwezig is. Dit is trouwens per persoon verschillend. Anderen hebben er sneller last van. Maar zachte lenzen zijn een stuk minder erg dan harde. Let wel, verstandig is om altijd een bril te dragen, clear lens of zonnebril.
Verder voor bikers met een oogafwijking die niet aan dh doen is het misschien raadzaam om een Oakley RX of een andere bril-lens aan te schaffen, dit is een goede vervanger als je te veel last ondervindt van contactlenzen.
Blij toe, ben ik overgestapt op zachte lenzen, nergens meer last van alleen dat je ze ook niet te lang in moet laten, als je een rokerig cafe binnenstapt o.i.d. dan begin je te merken dat er te weinig oogvocht aanwezig is. Dit is trouwens per persoon verschillend. Anderen hebben er sneller last van. Maar zachte lenzen zijn een stuk minder erg dan harde. Let wel, verstandig is om altijd een bril te dragen, clear lens of zonnebril.
Verder voor bikers met een oogafwijking die niet aan dh doen is het misschien raadzaam om een Oakley RX of een andere bril-lens aan te schaffen, dit is een goede vervanger als je te veel last ondervindt van contactlenzen.

Ik rijd dus met ook met zachte, maar moet als ik bike wel 24/7 de zonnebril ophouden anders ben ik aan het janken als een zeeuws meisje. Echter met uitdroging onder biken nooit problemen gehad. Verder positieve ervaringen met Adidas Evil-Eye en Jasper.
ik had ooit last van m"n lenzen en had toen even me bril opgezet tijdens "t biken.. gevolg; crash op me kop waardoor me fullface me bril in m"n neus sloeg en ik een deel van me neus kwijt was... in het ziekenhuis hadden ze het er weer aan geplakt, en ik heb voorgoed een lidteken op de plek waar de bril insloeg...
Mijn opinie, zorg dat altijd ALS je al een bril draagt, een kunstof montuur hebt met groot draag oppervlak, of draag geen bril.
Mijn opinie, zorg dat altijd ALS je al een bril draagt, een kunstof montuur hebt met groot draag oppervlak, of draag geen bril.
-
Klinkt nasty man! :-[
Heb harde lenzen en ik fiets er ook mee (XC). Ik heb altijd een zonnebril op of met clear glazen. Tot nu toe gaat het goed, alleen af en toe komt er toch iets in mijn oog en dat is hoogst irritant, vooral als je lekker bezig bent of full speed van een afdaling gaat.
nooit lqst vqn mn lensen, behqlve door de hooikoorts, dqn ziek niks meer. (QQQQRGH1 kut toetsenborden in frqnkrijk!) :"(

heb je harde of zachte lenzen dan?
dat wou ik dus ook ff vragen, hooikoorts, zijn zachte lenzen dan aan te raden of is dat n big nono..
en verder als ik t goed begrijp, zo goed als altijd n zonnebril/goggles dragen dus tijdens t biken? is dat dan werkelijk zo een serieus probleem?
Ik overweeg om ook eens daglenzen te gaan proberen omdat ik al n paar jaar geen last meet heb van mn hooikoorts, maar mn bril past niet echt lekker onder mn goggle... vdaar dat t tot nog toe of t een of t andere was..
zane
en verder als ik t goed begrijp, zo goed als altijd n zonnebril/goggles dragen dus tijdens t biken? is dat dan werkelijk zo een serieus probleem?
Ik overweeg om ook eens daglenzen te gaan proberen omdat ik al n paar jaar geen last meet heb van mn hooikoorts, maar mn bril past niet echt lekker onder mn goggle... vdaar dat t tot nog toe of t een of t andere was..
zane
JunkE schreef:
ik had ooit last van m"n lenzen en had toen even me bril opgezet tijdens "t biken.. gevolg; crash op me kop waardoor me fullface me bril in m"n neus sloeg en ik een deel van me neus kwijt was... in het ziekenhuis hadden ze het er weer aan geplakt, en ik heb voorgoed een lidteken op de plek waar de bril insloeg...
Ik zal je zeggen.... twas nasty.... zag hem een tijdje erna, en hij vertelde dat als hij zijn neus dichtkneep, en ademde door zijn neus, dat gewoon kon door de gaten....
MEGAGOOOR!!!!
-
- Contacteer:
Smakelijk!
Enfin kheb zelden problem met mijn zachte lenzen. T enige is dat ze met droog weer weleens wat wazig worden..maar als ik ze vantevoren eff schoonmaak en dus zeg maar nat in de ogen stop gaat het beter
Enfin kheb zelden problem met mijn zachte lenzen. T enige is dat ze met droog weer weleens wat wazig worden..maar als ik ze vantevoren eff schoonmaak en dus zeg maar nat in de ogen stop gaat het beter

Plons schreef:
ik rij met zachte, en daar heb ik de laatste tijd ook miserie bij.
Dat gevoel ken ik, je kan ze dan best niet TE lang inhouden. maar "t gaat toch veel beter dan met harde. Sinds ik met zachte lenzen rijd bijna nooit last van stof enzo, en ik rijd altijd zonder bril, en rij er ook DH mee (of zeg maar gewoon bergaf). Met harde had ik zelfs met een bril veel meer last dan nu zonder
Ik gebruik wegwerplenzen, ideaal, gewoon setje reserve lenzen meenemen. Iriteren de lenzen, gooi je ze gewoon weg en doe de andere in...
Geen problemen met hooikoorts en/of rook in kroegen. Wel snel last van tranende ogen als de snelheid beetje toeneemt maar niet gevaarlijk hinderlijk.
Harde lenzen zijn waardeloos!! :-X
Geen problemen met hooikoorts en/of rook in kroegen. Wel snel last van tranende ogen als de snelheid beetje toeneemt maar niet gevaarlijk hinderlijk.
Giedo schreef:
da"s gesproken ;D
-
"k heb zachte lenzen en "t enigste nadeel is idd dat ze snel uitdrogen.dan zie je de paden niet meer zo goed,ging dan ook laatst tegen de grond,omdat ik "t ff allemaal niet meer kon zien.
ik heb zachte sinds een half jaar bevalt op zich ok, ik had hiervoor nix dus het zicht is er wel op vooruit gegaan ;D ;D (ik heb -3/4 met een cilinder erin)
Ik draag bijna altijd een bril(Oakley=plastic) en bij een snelle afdaling komt er een soort windsnorreling achter de bril waardoor het idd een beetje wazig wordt da"s idd best irri & gevaarlijk want je ziet de ondergrond een beetje wazig etc. Zonder bril is dit probleem groter, maar dan is het volgens mij meer uitdroging van de lens
Geen last van stof gehad tot nu toe
dusssss©
Ik draag bijna altijd een bril(Oakley=plastic) en bij een snelle afdaling komt er een soort windsnorreling achter de bril waardoor het idd een beetje wazig wordt da"s idd best irri & gevaarlijk want je ziet de ondergrond een beetje wazig etc. Zonder bril is dit probleem groter, maar dan is het volgens mij meer uitdroging van de lens
Geen last van stof gehad tot nu toe
dusssss©
eNaZnI schreef:
dat wou ik dus ook ff vragen, hooikoorts, zijn zachte lenzen dan aan te raden of is dat n big nono..
zane
Het probleem dat ik altijd heb bij zachte lensen en hooikoorts is dat er meer slijmontwikkeling optreed, waardoor het zicht erg vertroebeld. dit heb ik meestal des avonds, maar soms ook overdag. ik heb elk jaar wel een paar dagen waarop ik geen lensen KAN dragen, vanwege teveel pijn. lijkt me niet erg handig om dan te gaan biken

-
Harde lenzen zijn idd waardeloos om mee te biken.
Ikzelf draag zachte lenzen en heb daar nooit problemen mee, wel is een bril of goggle prettig.
Voor bikers die last hebben van uitdroging van hun zachte lenzen: gebruik goede vloeistof. Vloeistofrommel wat je kunt kopen bij drogist, supermarkt e.d. is waardeloos. Je lenzen zitten binnen no time dicht met eiwit (scheid je oog af) en laten daardoor geen zuurstof door waardoor je ogen uitdrogen. In het dagelijks leven heb je daar niet zo snel last van, maar bij mtb-en (i.v.m. rijwind) komt dat probleem sneller naar voren.
Ikzelf draag zachte lenzen en heb daar nooit problemen mee, wel is een bril of goggle prettig.
Voor bikers die last hebben van uitdroging van hun zachte lenzen: gebruik goede vloeistof. Vloeistofrommel wat je kunt kopen bij drogist, supermarkt e.d. is waardeloos. Je lenzen zitten binnen no time dicht met eiwit (scheid je oog af) en laten daardoor geen zuurstof door waardoor je ogen uitdrogen. In het dagelijks leven heb je daar niet zo snel last van, maar bij mtb-en (i.v.m. rijwind) komt dat probleem sneller naar voren.
-
Duikbril op....whoehahahahaha opa Plons met een Snorkel.
E
E
-
ik rijd al een jaar met zachte lensen.... k rijd af en toe met zonnebril maar meestal zonder... paar x maar probleempje mee gehad ma toen had k gene bril op