Hawk fietsendrager + brede banden == probleem

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
spattz
Hawk fietsendrager + brede banden == probleem

Bericht door spattz » di aug 19, 2003 1:48 pm

Hrmm ik heb zo"n spinder hawk fietsendrager. Probleem is dat m"n 2.5inch bandjes niet in de wielgoten passen en dus rond gaan stuiteren. Das nieh goeh. Al bij spinder geinformeerd, die maken helaas geen bredere goten. Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en een creatieve oplossing bedacht? Sta nu op het punt om een extra setje wielgoten te bestellen en deze met hak en las werk zelf aan te passen. Voor mede-bredebanden fanaten. Wat gebruiken jullie qua trekhaak vervoer?

Fisher_HKEK

Re:Hawk fietsendrager + brede banden == probleem

Bericht door Fisher_HKEK » di aug 19, 2003 2:23 pm

Kun je de bestaande wielgoten niet iets uitbuigen zodat je banden er wel tussen passen? Als je vervolgens een tweede bandje maakt waarmee je de velg in de goot houdt blijft het denk ik wel zitten.

DiTemp

Bericht door DiTemp » di aug 19, 2003 2:24 pm

Laat ze leeglopen.

angel

Bericht door angel » di aug 19, 2003 2:28 pm

Spattz
Ik heb 2 mogelijkheden als ik m"n drager gebruik waarbij de wielen op de goot staan laat ik de banden wat leeg lopen en zet ze vast met ti-reps Dan stuiteren ze niet meer Deze gebruik ik als ik meer fietsen meeneem.
Mijn tweede mogelijkheid is het gebruik maken van een drager van thule waarbij de bike hangt aan de bovenbuis (of een bijgeleverde beugel) het voordeel van deze drager is dat de wielen vrij hangen en hij is lekker compact

vanuit de thule folder of kijk op www.thule.com
Thule HangOn 970-3, 970-4
The easiest way to carry three bikes.

An easy-to-use bike carrier, equipped with rubber frame holders protecting the bikes. Patented snap-on coupling that sits securely on most types of towbars. Holds up to three bikes.

8)Angel 8)

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » di aug 19, 2003 2:40 pm

Das natuurlijk geen optie voor hem lijkt mij hij heeft een net nieuwe drager gekocht en wil die natuurlijk gebruiken! Idd wat jullie ook zeggen banden leeglaten lopen en grote pomp achter in de auto zodat je niet met je kleine pompje van de fiets hoeft te pompen!

spattz

Bericht door spattz » di aug 19, 2003 3:14 pm

Merci voor de reacties. Ga denk ik inderdaad maar een setje goten bijbestellen en die aanpassen zodat ze passen. Zelfs als ik de banden leeg zou laten lopen, wat geen pretje zou zijn aangezien ze op 4.5 bar staan..das echt klote om met de hand weer op te pompen ;), is het nog kiele met de velgen. Dat wordt dus buigen en in het ergste geval loshalen en opnieuw lassen. Een oplossing als dat thule rek was inderdaad wel lekker geweest, maar ja de centen al in de hawk gestopt. Ik laat wel even weten hoe het uiteindelijk eruit komt te zien :)

angel

Bericht door angel » di aug 19, 2003 3:47 pm

Spattz
Nog ff dit Het was alleen een idee hoe ik het heb opgelost Ik begrijp ook wel dat het onzin is om gelijk een nieuw setje te kopen..........
Joh meen je dah nou
geplaatst door: Fisher_HKEK geplaatst op: 19 Augustus 2003, 15:40:02
Das natuurlijk geen optie voor hem lijkt mij hij heeft een net nieuwe drager gekocht en wil die natuurlijk gebruiken! Toch bedankt !!!
Spatzz
Maare je moet ook ff bij van die caravan boeren kijken die hebben ook losse goten (voor achter op de caravan)en eh t seizoen is bijna voorbij duzzz Of bij de metaal handel een U profiel kopen en met bouten en moeren op je oude goot monteren hoef je niet te lassen en tis lekker licht

succes 8)angel 8)

Gast

Bericht door Gast » di aug 19, 2003 4:14 pm

Ik heb er gelukkig nog niet veel last van gehad met mijn Hawk drager.Al is 2.35 inch wel op het randje wat in de wiel goten past.Je zou ook de draararmen wat langer kunnen maken... als je dat al niet gedaan had..zodat ze je bandEn beter ondersteunen.Waar ik wel last van had is dat de toren waar de cranks in vastzitten wel te laag was om mijn cranks in te zetten... Na het ritje in Maasmechelen paste ze er niet meer in... :? waarschijnlijk stond mn drager iets te laag .Nouja ik ga dat aanpassen, want die toren kan ej ook hoger zetten.Ook weer van dat probleem verlost.Maar dan hebben we de crankvormen nog.De Xt cranks van mij paste er goed in.Maar de Raceface prodigy cranks van Enduro paste er maar moelijk in.Dus ook voor een aanpassing..van het kunststof blokje en houder waar ie in zit geklemt zodat alles beter zal passen.

Voor de res eigenlijk geen problemen met deze drager gehad.Op een doorgeroeste bevestiginghouders van de lichbalk na.Maar ik heb hem ook al 6 jaar.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di aug 19, 2003 4:56 pm

spattz schreef:
Merci voor de reacties. Ga denk ik inderdaad maar een setje goten bijbestellen en die aanpassen zodat ze passen. Zelfs als ik de banden leeg zou laten lopen, wat geen pretje zou zijn aangezien ze op 4.5 bar staan..das echt klote om met de hand weer op te pompen ;), is het nog kiele met de velgen. Dat wordt dus buigen en in het ergste geval loshalen en opnieuw lassen. Een oplossing als dat thule rek was inderdaad wel lekker geweest, maar ja de centen al in de hawk gestopt. Ik laat wel even weten hoe het uiteindelijk eruit komt te zien :)

Pardon! 4,5 bar? Is dat niet erg veel voor zo"n brede band?

spattz

Bericht door spattz » di aug 19, 2003 5:08 pm

Angel, das een goed idee. Zal in ieder geval ook ff de camping boeren checken. En anders inderdaad een stuk u profiel scoren en die ipv de oude goot lassen/bouten :)

Santa_Cruz, Hehe "t zijn hookworms. Straat banden die op zo"n hoge druk horen.

http://www.pseudocool.com/pics/hookworms.jpg

V.D. Hill, is wel oerdegelijk spul eh? Ik heb de hawk met de framebevestiging, die met die verstelbare grijparm die om je zadelpen gaat. Zou met de crank versie helemaal een ramp worden vrees ik.

Gast

Bericht door Gast » di aug 19, 2003 5:22 pm

spattz schreef:
V.D. Hill, is wel oerdegelijk spul eh? Ik heb de hawk met de framebevestiging, die met die verstelbare grijparm die om je zadelpen gaat. Zou met de crank versie helemaal een ramp worden vrees ik.

Ja dat wel hoor... ik heb een keertje overgespoten zodat ie weer strak in de lak zat.
Ja ik heb zelf niet zo"n ervaring met framebevestiging...of dat een ramp zal worden weet ik niet .Maar de banden zullen er in ieder geval niet tussen passen.

Zou idd dan een custom wielgoten bouwen..en daar dan weer een gleuf /uitsparing in maken zodat je spanriempje erin past.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di aug 19, 2003 5:58 pm

spattz schreef:
Angel, das een goed idee. Zal in ieder geval ook ff de camping boeren checken. En anders inderdaad een stuk u profiel scoren en die ipv de oude goot lassen/bouten :)

Santa_Cruz, Hehe "t zijn hookworms. Straat banden die op zo"n hoge druk horen.

Ok dan, dat verklaart een hoop, mooie bike!

angel

Bericht door angel » di aug 19, 2003 8:15 pm

Spattz
Succes ermee
by the way nice bike!!
8)Angel 8)

jojo

Bericht door jojo » di aug 19, 2003 8:34 pm

Als je ze goed aantrekt met de riempjes blijfen ze altijd goed zitten, tenminste bij ons tot dus ver.

jojo

Cannibal

Bericht door Cannibal » di aug 19, 2003 9:47 pm

Mijn vader heeft extra brede goten gelast voor onze hawk drager werkt perfect ,mijn 2.5 passen er makkelijk in.
Als je interesse hebt moet je me maar even mailen :)

Fry

Bericht door Fry » wo aug 20, 2003 11:13 am

ik heb een tackx, ook met goten en zadelpen bevestiging, en mijn maxxis 2.35 swampthings passen er net in, helemaal bovenaan de goot echter, maar de fiets blijft op zijn plaats

aab

Bericht door aab » vr aug 22, 2003 4:15 pm

gewoon uitbuigen, heb ik ook gedaan en gaat gewoon dus niet zeuren.

Plaats reactie