God bless America (NOT)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BattleSickO
Re:God bless America (NOT)

Bericht door BattleSickO » wo jul 30, 2003 11:19 am

De titel van het topic heet god bless america (not).
In eerder genoemde film volgt een lange opsomming welke foute regimies amerika eerst heeft gesteund, wapens heeft geleverd om vervolgens over de rug van de onschuldige bevolking de held te gaan uithangen en een flink te lopen bommengooien.
En dat is dus allemaal de schuld van Bush ?
In de toespraak die michael moorre had bij het ontvangen van de oscar heeft hij zelfs nog een heel anti g.w. bush betoog (shame on you mister bush) gehouden waarna hij door een deel van de zaal is uitgehoond.
Tja, als jij iemand begint te honen moet je er wel tegen kunnen dat ze jou ook honen. En verder moet ie het helemaal zelf weten, van mij mag ie. Maar iemand die het er niet mee eens is mag dat ook nog laten blijken hoop ik ?
De film toont de houding van amerika ten opzichte van wapens en wat dit nationaal en internationaal al tot gevolg heeft gehad. Inclusief de enge machtsspelletjes van de wapenindustrie (en oliebaronnetjes zoals onder andere de familie Bush).
Naar mijn idee gaat de film voornamelijk over het vrije wapenbezit in Amerika. En dat heeft op zich heel weinig met Bush te maken.

En ja kritiek op de vrie wapenverkoop is voor een groot deel terecht, anderzijds kan je hier ook vrij makkelijk aan een wapen komen als je kwade bedoelingen hebt.
Kijk even op onderstaande site en kom tot de conclusie dat dit alles met Bush te maken heeft:
http://www.bowlingforcolumbine.com/invo ... onoily.php
Ik een en ander bekeken van de links. Persoonlijk vind ik het toch niet echt indrukwekkend, gewoon omdat ik graag wat meer diepgang heb dan slogans onderbouwd met inet-artikeltjes.
Dude, wou je series beweren dat je dat als een compliment ziet???
Nee, een belediging voor de goddelijke kale :-* ;) :"(

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » do jul 31, 2003 2:49 pm

Het verbaast me nog steeds dat ie niet veraden is.

waarom denk je... :P :P

/offtopic onDPforum: vandaag weer een vette 4m drop gepulled in Schoorl. wegens bodemonderzoek een deel van t parcours weggehaald maar een deel ligt er nog...(miss zijn ze wel iets aant zoeken.....het hoort ook bij het complot!!! :P)

Lynx

Bericht door Lynx » vr aug 01, 2003 9:15 am

Ik heb al heel dikwijls discussies gehad op forums met Amerikanen.
Wat me vooral opvalt is dat de meerderheid van de Amerikanen zich simpelweg superieur
voelt ten opzichte van de rest van de wereld.
Het Amerikaanse volk wordt systematisch belogen en ze krijgen tonnen propaganda te slikken.
Mijn nicht die nu 12 jaar in de VS woont, kon niet geloven wat er allemaal verzwegen of verrzonnen was door de media om de oorlog te rechtvaardigen.
Toen ze hier nieuws/documentaires/talkshows zag en vooral de beelden van NIET Amerikaanse zenders, was ze er letterlijk niet goed van. Blijkbaar krijgen ze maar alleen de beelden te zien die voor hun goed uitkomen en passen in het Bush&Co gedachtengoed.
Aan elk verhaal-gebeurtenis zijn er 3 kanten - 1 kant de andere kant en de waarheid. Gelukkig krijgen we hier twee kanten te zien, iets wat we over de VS niet kunnen zeggen.

Waarom werd de PERSVRIJHEID aan banden gelegd door de Amerikanen?
Het beste voorbeeld is de beschieting van het hotel waar de EUROPESE pers zat, nadat ze reportages draaiden samen met de lokale bevolking en de Amerikaanse "interventies" hadden gefilmd..........mogen we misschien niet weten wat "The American Heroes" aan het doen zijn?
Nogal louche allemaal.

Don

Bericht door Don » vr aug 01, 2003 11:26 am

Persvrijhed komt al gauw in het geding als je weet wie dr achter cnn, nbc, fox e.d. zitten. Grote kantoorpikken en politici. Oftewel op en top belangenverstrengeling

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr aug 01, 2003 12:44 pm

vergeet niet dat een hoop kranten en tv stations (waaronder het populaire FOX) eigendom zijn van Ruppert Murdoch, een rabiate republikein, ook al is ie native australian, hij zit op schoot bij de Bushjes. Zijn publikaties (the sun, the herald) zijn over de hele lijn populistisch manipulatief, pro republikeins en sterk anti Europees. Elke reden is goed om de euro, de fransen, de EU puur op subjectieve redenen aan te pakken.
En t erge van de zaak is dat hij niet de enige is. The Economist heeft vandaag een rapport van 8000 paginas (geen typo, achtduizend) gepubliceerd over de misdrijven van Silvio Berlusconi, die trouwens de gehele italiaanse media controleert, tot en met benoeming van hoofdredacteuren, verder heeft hij zich recent mooi buiten gerechtelijke vervolging geplaatst. Gelukkig dat Italie niet de invloed van Amerika heeft of we waren nog honderd keer erger af dan met Bush. 8000 das meer dan da de meesten hier ooit gelezen hebben ;>

Exar

Bericht door Exar » vr aug 01, 2003 1:31 pm

8000 letters? woorden? regels? pagina"s? hoofdstukken? idd, in Italië is het nog net wat erger, maar als we blij met Bush moeten zijn "omdat het nog erger kan" lijkt mij niet de juiste instelling.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr aug 01, 2003 1:56 pm

Exar schreef: 8000 letters? woorden? regels? pagina"s? hoofdstukken? idd, in Italië is het nog net wat erger, maar als we blij met Bush moeten zijn "omdat het nog erger kan" lijkt mij niet de juiste instelling.
paginas dus, sorry.
Dat beweer ik toch ni? ik beschouw de man uit texas zelfs nog ni als éénoog in t land der blinden. Maar er zijn er die nóg meer een loopje nemen met de democratie dan hijzelf, of toch minstens: nog despotistischer hun macht verankeren en etaleren.

Exar

Bericht door Exar » vr aug 01, 2003 1:58 pm

8000 pagina"s? no shit! het aantal nuttige pagina"s van Amerikaanse origine is in 1 klap verdubbeld (andere 8000 waren werk van Stephen King)

Fast

Bericht door Fast » vr aug 01, 2003 6:03 pm

BattleSickO schreef: En dat is dus allemaal de schuld van Bush ?

Heb nagedacht over wat je hier zegt en ga je deels gelijk geven.

Natuurlijk is het niet allemaal de schuld van Bush. Het amerikaanse volk heeft hem zelf gekozen. Hij mag dan met de laatste paar duizend stemmen gesjoemeld hebben, als mensen hem massaal genegeerd hadden in de stemhokjes hadden ook die laatste duizend stemmen niet geholpen.

Elk volk krijgt dus de leider die ze zelf verdiend (in een democratie) !

Nu nog maar eens een tijdje nadenken over de vraag waarom wij dan Jan Peter hebben.....

Fast

Bericht door Fast » vr aug 01, 2003 6:05 pm

Fast schreef:
[
BattleSickO schreef:
En dat is dus allemaal de schuld van Bush ?

Heb nagedacht over wat je hier zegt en ga je deels gelijk geven.

Natuurlijk is het niet allemaal de schuld van Bush. Het amerikaanse volk heeft hem zelf gekozen. Hij mag dan met de laatste paar duizend stemmen gesjoemeld hebben, als mensen hem massaal genegeerd hadden in de stemhokjes hadden ook die laatste duizend stemmen niet geholpen.

Elk volk krijgt dus de leider die ze zelf verdiend (in een democratie) !

Nu nog maar eens een tijdje nadenken over de vraag waarom wij dan Jan Peter hebben.....

Plaats reactie