En dat is dus allemaal de schuld van Bush ?De titel van het topic heet god bless america (not).
In eerder genoemde film volgt een lange opsomming welke foute regimies amerika eerst heeft gesteund, wapens heeft geleverd om vervolgens over de rug van de onschuldige bevolking de held te gaan uithangen en een flink te lopen bommengooien.
Tja, als jij iemand begint te honen moet je er wel tegen kunnen dat ze jou ook honen. En verder moet ie het helemaal zelf weten, van mij mag ie. Maar iemand die het er niet mee eens is mag dat ook nog laten blijken hoop ik ?In de toespraak die michael moorre had bij het ontvangen van de oscar heeft hij zelfs nog een heel anti g.w. bush betoog (shame on you mister bush) gehouden waarna hij door een deel van de zaal is uitgehoond.
Naar mijn idee gaat de film voornamelijk over het vrije wapenbezit in Amerika. En dat heeft op zich heel weinig met Bush te maken.De film toont de houding van amerika ten opzichte van wapens en wat dit nationaal en internationaal al tot gevolg heeft gehad. Inclusief de enge machtsspelletjes van de wapenindustrie (en oliebaronnetjes zoals onder andere de familie Bush).
En ja kritiek op de vrie wapenverkoop is voor een groot deel terecht, anderzijds kan je hier ook vrij makkelijk aan een wapen komen als je kwade bedoelingen hebt.
Ik een en ander bekeken van de links. Persoonlijk vind ik het toch niet echt indrukwekkend, gewoon omdat ik graag wat meer diepgang heb dan slogans onderbouwd met inet-artikeltjes.Kijk even op onderstaande site en kom tot de conclusie dat dit alles met Bush te maken heeft:
http://www.bowlingforcolumbine.com/invo ... onoily.php
Nee, een belediging voor de goddelijke kale :-*Dude, wou je series beweren dat je dat als een compliment ziet???