Streete voor je werk

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Splinter
Streete voor je werk

Bericht door Splinter » za jun 21, 2003 2:30 pm

http://home.wanadoo.nl/thelolo/werk/DitjesDatjes.htm

De eerste cijfers zijn geteld en het resultaat is erg motiverend, om maar wat anders te noemen.
Als Bikers zijn we dik tevreden. Als je in vier weekenden, dus alleen de maand augustus, (ja Jeroen 4)
met 25 arrestanten weet binnen te komen met z"n vieren, dan mogen we toch op z"n minst zeggen dat het werkt.
Arrestanten werden gemaakt voor vernielingen, diefstal, drugs, boetes, belediging ed.
Met de Bike kom je echt op alle plaatsen (ook bij de mensen binnen).
Je bent ook nog stil, dus we laten ons niet horen voordat we er zijn. Ben ik net voorbij, dan kan het zomaar zijn
dat mijn maat 30 sec later langsrijdt. We rijden per koppel, maar zelden naast elkaar. DuSo - surveillance.
Duo - Solo noemt men dat. De een gaat links, de ander rechts en je ziet elkaar weer twee straten verder.
Met arrestanten, bekeuringen en aangiftes is e.e.a. aan te tonen dat het werkt, met contact publiek is dat moeilijker.
Een van de redenen om met Bikers te werken is de bereikbaarheid, aanspreekbaarheid voor het publiek.
We dachten voordat we begonnen, dat we dat konden turven................dat viel tegen.
Niet het contact maar het turven, dat lukt echt niet. Het contact met het publiek is enorm,
buiten onze verwachtingen zelfs. Natuurlijk is het nieuw, maar toch op een of andere
manier nodigt het uit tot contact. Niet alleen bij de jeugd, dat is een van de doelgroepen, maar bij een ieder.
Je staat minuten lang met mensen te praten die je waarschijnlijk anders alleen goedendag zouden hebben gezegd
of niet eens dat. Dat is werkelijk enorm en ook leuk. Het contact is dan ook voor 99% positief. Men vindt het
geweldig, we zien er snel, sportief ( en nog meer ) uit en men is blij met de politie (blauw) op straat.
Als je dit zou doortrekken naar de wijken en ook in deze vorm, dan heeft de politie in no-time een heel ander image
bij het publiek. Wij worden dan ook als andere politie gezien of zelfs ook genoemd. Natuurlijk zien we er anders uit
ook dat is nieuw, maar dat heeft iets uitnodigend, staat waarschijnlijk dichter bij de mensen dan het gewone uniform.
Terwijl wij toch op dit moment de polities zijn die de bonnen uitdelen voor wildplassen,
alcohol op straat, hangen in portieken en kozijnen. Maar ook die doelgroep vind het fantastisch. Groepen jeugd,
die we constant "bewegend" houden, zijn je grootste vrienden. Een paar uur later krijgen ze een bon voor het
hangen in een raamkozijn op het stationsplein. Verdiend, is de meest gehoorde reactie van betrokkene zelf.
We zijn dus al aan het brainstormen over het vervolg.
We gaan de wijken in, we moeten dus meer Bikers hebben !!!

Gast

Re:Streete voor je werk

Bericht door Gast » za jun 21, 2003 2:41 pm

Politie sux. Get a job ;D

Dude

Dust-eater

Bericht door Dust-eater » za jun 21, 2003 2:56 pm

Om maar met N.W.A. te spreken:F*CK tha Police! ;D

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » za jun 21, 2003 3:00 pm

Ik zie dit als een uitdaging om eens echt een potje met de politie te streeten..
;D

Fijn om zulke enthousiasme te zien...

amigo

Bericht door amigo » za jun 21, 2003 6:10 pm

heb ik op de link geklikt kom ik op een politie site :-X straks krijg ik nog een boete omdat ik te hard over het internet surf

Splinter

Bericht door Splinter » za jun 21, 2003 7:02 pm

Jah, niet dat ik zelf bij de pliecie zit, of dat ik het toffe jongens vind, maar ik dacht hé lache als ik straks een beetje op conditie ben en m"n techniek heb bijgeschaaft eens kijken wie sneller door de stad is.

Ben nu dus aan het trainen voor ze het in R"dam gaan invoeren ;D ([sub]als ze dat al niet stiekem hebben gedaan zonder dat ik het door heb ;)[/sub]

Plaats reactie