Re:Kona
Moderator:Beheerders
-
weet iemand hoe je in nederland bij een dealer een kona kan kopen of moet je hiervoor naar belgie, internet kan natuurlijk ook..en is dit merk sowieso wel s in nederland verkocht?? :P
kijk eens bij www.hibike.de, die hebben er zat, ik heb er laatst een chute 2002 gekauft, was aardig afgeprijsd..sucses
- cHoc
SICK schreef:
Mammoet doet op bestelling ook kona, dus lekker dicht bij huis! Ook makkelijk voor eventuele garantie.
Groet SICK.
Mammoet en makkelijk met garantie, mag ik ff lachen of huilen.....
Mammoet is gewoon om te lachen ;D ;D ;D
-
maa r ff buiten het mammoet verhaal om, is een kona roast of een stuff een beter fiets voor het geld, ik bedoel een roast is wel meteen compleet maar duur, een stuff heeft van die mechanische flut remmen en dito groep erop zitten, kan vervangen worden maar misschien beter meteen roast kopen, frames zijn wel t zelfde geloof ik..enne is de vork eem marzo exr coil 100mm wel geschikt voor urban gebeuren..tot slot, zou je met de fiets ook lekker all round rijden dus ook beetje xc of zou ie daarvoor echt te zwaar zijn?

wees eerlijk, kona is zuigend duur als je het mij vraagt, en ja ik heb er zelf een maar die kwam wel 750 euro goedkoper omdat het een model van 2002 is. Ik zou er zelf nooit de volle mep voor willen neerleggen. Bij Mammoet zou ik inderdaad weg blijven, zeker als het om garantie gaat.
IMHO kun je met een Out of Bounds- fiets prima xc-en. Ik zou er alleen geen wedstrijden op willen rijden.
Ik heb zelf een tijd getwijfeld tussen een Surly Instigator, een Commencal Pasta of een Kona uit de Out of Bounds - serie.En het is een Kona geworden, omdat de anderen mij óf te duur waren óf toch minder aanspraken.De geometrie van die Kona"s is zo verrekte goed, vind ik.Alleen jammer dat ze in NL niet te krijgen zijn, via een officiele Kona-dealer.
En tsja compleet kopen of alles eraf slopen en vervangen ...dat ligt volgens mij een beetje van je geld en geduld af.
Had ik al gezegd dat de Commencal Pasta bij http://www.chainreactioncycles.com/ in de aanbieding zijn ? ::)
Ik heb zelf een tijd getwijfeld tussen een Surly Instigator, een Commencal Pasta of een Kona uit de Out of Bounds - serie.En het is een Kona geworden, omdat de anderen mij óf te duur waren óf toch minder aanspraken.De geometrie van die Kona"s is zo verrekte goed, vind ik.Alleen jammer dat ze in NL niet te krijgen zijn, via een officiele Kona-dealer.
En tsja compleet kopen of alles eraf slopen en vervangen ...dat ligt volgens mij een beetje van je geld en geduld af.
Had ik al gezegd dat de Commencal Pasta bij http://www.chainreactioncycles.com/ in de aanbieding zijn ? ::)
-
leuk leuk ff kijken natuurlijk

-
crooswijk schreef:
IMHO kun je met een Out of Bounds- fiets prima xc-en. Ik zou er alleen geen wedstrijden op willen rijden.
wat zou de beste maat voor mij zijn, want als je via internet besteld dan kan je natuurlijk niet eerst ff kijken, ik rij nu een gary fisher xc maat large, ik ben zelf 185m
Het ligt er een beetje aan wat je het meeste met zo"n ding wil doen, lijkt mij.Wil je een frame om te jumpen, streeten e.d , zou ik voor een kleiner frame gaan.Wil je er tochten mee rijden een langer frame.Mijn Kona is een Scab van 2001, maat 18" en ik ben 1.87... Helpt dat ?
Ik zocht een STALEN frame waar je tochten op kon rijden, maar wat wel stevig genoeg moest zijn om er mee te springen, en ik ben er heel content mee.Heb er wel een verende vork in gezet want ik ben een pussy.
Ik had die fiets al eens in het echt gezien op de Salon in Brussel, dus ik wist dat het mety de maat wel snor zat.Hebben die Gary Fisher"s niet zo"n "Genesis"-geometrie ? Lange bovenbuis. korte stuurpen e.d ?
Ik zocht een STALEN frame waar je tochten op kon rijden, maar wat wel stevig genoeg moest zijn om er mee te springen, en ik ben er heel content mee.Heb er wel een verende vork in gezet want ik ben een pussy.
Ik had die fiets al eens in het echt gezien op de Salon in Brussel, dus ik wist dat het mety de maat wel snor zat.Hebben die Gary Fisher"s niet zo"n "Genesis"-geometrie ? Lange bovenbuis. korte stuurpen e.d ?
-
yes indeed, fisher genesis korte achterbouw lange bovenbuis lekker klimmen, maar 18" is dus groot genoeg voor xc en klein genoeg voor de rest, kan je er in feite dus alles mee, want dat wil ik eigenlijk..een stoere bike waar je lekker all round mee kan ragge.. :P
-
dat is inderdaad ook wel iets ja, je kan er in ieder geval veel / alles mee, thnx voor de tip ;D
-
wat zou dat kosten, of staat er ergens een bij een dealer in nl misschien om te bekijken?
Vraag eens na bij mammoet ... die zijn dealer.ik weet da het frame bij Chain Raction in de UK 373.28 Euro"s kost.Check onder "Mountainbikes"meteen ff mijn laatste contri.