Hallo,
Onlangs is mijn 4 maanden oude Sensa Merano uit mijn berging gestolen. Daarom zoek ik een vervanger.
Hoewel ik geen beginner ben, heb ik wel dusdanige eisen dat veel fietsenzaken het moeilijk vinden om mij een fiets aan te meten. Daarom wil ik weten of iemand hier mij van advies kan voorzien.
Welke fietsen hebben:
velgremmen van het type magura hs33 of vergelijkbaar (ik wil absoluut geen schijfremmen)
liefst triple butted frame
xt afmontage of vergelijkbaar (desnoods mag de voorderailleur slx zijn)
Mijn doel is toertochten rijden en vaste routes. Ik ben geen technische fietser, maar explosief. Wel geniet ik van kombochten dus een beetje stuurgemak is gewenst.
Modelen waar ik nu aan denk: Sensa Merano, Sensa ligvigno, haibike Q RC
Wie weet er nog andere modellen?
Mountainbikeadvies
Moderator:Beheerders
-
bedankt voor de reacties.
de Santos had ik ook gezien, maar leek mij nogal slecht qua prijs-kwaliteit.
de idworx ga ik eens bekijken of die ergens te halen valt
remvoorkeur is natuurlijk persoonlijk. ik wil absoluut geen schijfremmen meer vanwege onderhoud, sliljtage en aanlopen maar ik wil hier geen discussie over remmen opstarten.
triple butted doe ik vanwege stijfheid. Ik heb begrepen dat dat stijver is en ik vond het prettig fietsen vandaar dat ik het weer wil. Dat is een optie die ik niet zo zwaar neem. Als het double butted is dan is dat ook prima.
de Santos had ik ook gezien, maar leek mij nogal slecht qua prijs-kwaliteit.
de idworx ga ik eens bekijken of die ergens te halen valt
remvoorkeur is natuurlijk persoonlijk. ik wil absoluut geen schijfremmen meer vanwege onderhoud, sliljtage en aanlopen maar ik wil hier geen discussie over remmen opstarten.
triple butted doe ik vanwege stijfheid. Ik heb begrepen dat dat stijver is en ik vond het prettig fietsen vandaar dat ik het weer wil. Dat is een optie die ik niet zo zwaar neem. Als het double butted is dan is dat ook prima.
-
Ik zou voor de Haibike gaan. Mooie fiets, mooi frame en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik wil ook geen discussie aangaan over schijfremmen, maar een HS33 heeft eigenlijk het zelfde onderhoud nodig als een schijfrem.
Natuurlijk is dat geheel persoonlijk!
Ik wil ook geen discussie aangaan over schijfremmen, maar een HS33 heeft eigenlijk het zelfde onderhoud nodig als een schijfrem.
Natuurlijk is dat geheel persoonlijk!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
triple butted is niet zozeer stijver als wel lichter. Zijn de echt hoogwaardige alu frames, maar die prijzen zijn ook aardig omlaag gegaan, dus ook in de 1500 euro klasse vind je triple butted. Vanwege de hoogwaardige (doordachte) constructie waren de toenmalige topframes vaak stijver bij een lager gewicht. De huidige generatie zoals de Haibike zijn niet zo fancy meer. De idworx heeft wel een aantal zeer speciale details. Volgens mij heeft Rijwielpaleis Bilthoven er nog wat staan.
Onderhoud mag dan gelijk zijn bij schijfremmen en HS33, maar je moet met een schijfrem toch altijd nog nadenken. Bij het oliën, bij het uitnemen van de wielen, het transport, het terug zetten van de wielen. Wat dat betreft blijft HS33 een no-brainer!
Onderhoud mag dan gelijk zijn bij schijfremmen en HS33, maar je moet met een schijfrem toch altijd nog nadenken. Bij het oliën, bij het uitnemen van de wielen, het transport, het terug zetten van de wielen. Wat dat betreft blijft HS33 een no-brainer!