bottom bracket voor vierkante as
Moderator:Beheerders
-
Ben op zoek naar een bottombracket voor 4-kante as, geschikt voor brackethuis van 73 mm én voor e-type derailleur.
Wie heeft er nog wat liggen...
Groet,
Gert
Groet,
Gert
Re: bottom bracket voor vierkante as
Shimano heeft dit liggen en die kun je niet door elkaar gebruiken:gekkegerrit schreef:Ben op zoek naar een bottombracket voor 4-kante as, geschikt voor brackethuis van 73 mm én voor e-type derailleur.
Groet,
Gert
BSA 73-107 VIERKANT
BSA 73-110 VIERKANT
BSA 73-113 VIERKANT
BSA 73-118 VIERKANT
BSA 73-122,5 VIERKANT
BSA 73-113 VIERKANT E-TYPE
BSA 73-123 VIERKANT E-TYPE
/Marten
-
in principe *) wel, als je nu ook al een E-derailleur had. Check alleen wel even wat er met de voorderailleur gebeurt als die 2.5mm dichter naar het crankstel schuiftgekkegerrit schreef:misschien een wat domme vraag, maar als ik in mijn frame met 68 mm brackethuls een aslengte van 113 mm nodig had, moet ik dan voor hetzelfde crankstel bij gebruik in een frame met een 73 mm brackethuls én e-type derailleur ook een aslengte van 113 mm hebben of werkt het niet zo?
*) E-derailleurs hebben altijd een 50mm kettinglijn, gewone ook vaak 47.5. Bij de overstap naar E moet de as dan 5mm langer worden
/Marten
-
op m'n oude frame gebruikte ik geen e-type derailleur, dus die as zal langer moeten. volgens het lijstje is de eerstvolgende leverbare lengte na 113 mm de 123 mm. Levert dit eventueel nog problemen op met de afstelling van de derailleur? Zeer waarschijnlijk gaat het buitenste blad er vanaf, dus qua bereik zou dat toch goed moeten komen, lijkt me?
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
-
Dát is nu juist het voordeel van het kopen bij je LBS; deze kan meteen kijken welke maat je precies nodig hebt!!!gekkegerrit schreef:Ja, dat weet ik, maar ik koop liever gelijk de goede lengte in één keer i.p.v. trial and error. Nou kun je je voor 15 euro nog wel een error veroorloven, maar als 't niet hoeft...
anyway, eentje van 123mm dan maar.

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€