Stofkapje XTR naaf

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Stofkapje XTR naaf

Bericht door Gène » vr jan 18, 2008 2:50 pm

Afbeelding

Het is een oud model XTR naaf: FH-M950. Het stofkapje kik je er als het ware op. Ik heb even geprobeerd met een rubberen XT model, maar die is te kort. Het mooiste zou een nieuw, of bruikbaar kapje zijn, dus niet kapot.

Reageer even op dit topic, mail of pb me als je er nog een hebt liggen of kunt achter halen of een andere oplossing hebt.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

GTboy494

Bericht door GTboy494 » vr jan 18, 2008 3:28 pm

Bestellen bij een Shimano Dealer
code gebruiken

Y32T1100

Mvg Carlos Fernandez

Gène

Bericht door Gène » wo jan 23, 2008 11:20 am

Ik kreeg net een mail van Shimano, ze kunnen dat betreffende stofkapje niet meer leveren. Helaas.

Dus heeft iemand nog een oude naaf liggen van dit type? Of heeft iemand een ander idee? I was al aan het denken om enkele onderdelen om te zetten van een XT naaf. Het rubberen kapje sluit wel aan bij het naaflichaam, maar niet bij de as. Bij de XT versie zit daar een verdikking en volgens mij kan ik die verdikking om zetten.

Ik zal er eens wat foto's van maken. Dat maakt mijn verhaal misschien wat duidelijker.

Ik denk dat ik maar even een nieuw topic open in het sleutelen gedeelte, of het topic moet verplaatst worden.

mzzl
Gène

Gène

Bericht door Gène » do jan 24, 2008 3:14 pm

Whoppa!

Dat is gelukt. Mocht iemand nog problemen hebben met dat type naaf en een oude XT naaf uit diezelfde tijd hebben liggen, dan kan je je XTR naaf "ombouwen" en het stofrubbertje gebruiken van een XT naaf.

mzzl
Gène

Gène

Bericht door Gène » vr jan 25, 2008 3:35 pm

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dus de tussenstukjes zin omgewisseld en het stof kapje van de oudere XT naaf past perfect. Weer een probleem opgelost en ik moet zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat.

mzzl
Gène

Plaats reactie