Even peilen.. 4x Frame -> Het liefst een Kona!
Moderator:Beheerders
Beste DP-er's
Voor 4x cross zou ik er graag een andere fiets bij willen hebben.
Zelf samengesteld natuurlijk!
Ik dacht zelf direct aan Kona vanwege hun lichte, redelijk goedkope frames..
De frames die mijn aandacht trokken:
KONA
Kona - Cowan 05'/06'/07' (Oranje/Blauw/Bruin)
Kona - Stuff 06' (Groen)
Kona - Scrap 06'/07' (Oranje/Blauw)
Kona - Shred 07' (Grijs)
Maatje: M (15,5'')
CANNONDALE
Cannondale - Chase III/II/I (Vanaf 05')
Maatje: M
YETI
Yeti - Dj 05'/06'/07' (Choom/Zwart)
--------------------------------------------------
Prijs is max. 275 euro
Bedankt alvast!
Groeten,
Daan
Voor 4x cross zou ik er graag een andere fiets bij willen hebben.
Zelf samengesteld natuurlijk!
Ik dacht zelf direct aan Kona vanwege hun lichte, redelijk goedkope frames..
De frames die mijn aandacht trokken:
KONA
Kona - Cowan 05'/06'/07' (Oranje/Blauw/Bruin)
Kona - Stuff 06' (Groen)
Kona - Scrap 06'/07' (Oranje/Blauw)
Kona - Shred 07' (Grijs)
Maatje: M (15,5'')
CANNONDALE
Cannondale - Chase III/II/I (Vanaf 05')
YETI
Yeti - Dj 05'/06'/07' (Choom/Zwart)
--------------------------------------------------
Prijs is max. 275 euro
Bedankt alvast!
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
Re: Even peilen.. 4x Frame -> Het liefst een Kona!
Reprox schreef: Prijs is max. 275 euro
Normal people worry me.
http://www.2dehands.be/cannondale-chase ... prijs_desc
als je er wat mee bent....
als je er wat mee bent....
Je koopt een nieuw Kona Scrap frame (2007) voor €229,- bij www.hibike.de
Hmm, als je de prijsstelling van de frames ziet bij Kona en wat voor een hele fiets (i.h.b. overjarige modellen) wordt gevraagd, is het dan niet aantrekkelijker om toch voor een hele fiets te gaan?
Hetgeen je niet bevalt, kun je demonteren en of op reserve leggen, of verkopen.
Er staat overigens nog een nieuwe '06 Stuff op eBay.de. Zelfde handelaar had paar weken geleden een XL er op staan die voor ~520 € is weggegaan. Wanneer je alle onderdelen die je niet nodig hebt, zou verkopen zou je voor het frame toch onder de 275 € moeten uitkomen.
Er staat overigens nog een nieuwe '06 Stuff op eBay.de. Zelfde handelaar had paar weken geleden een XL er op staan die voor ~520 € is weggegaan. Wanneer je alle onderdelen die je niet nodig hebt, zou verkopen zou je voor het frame toch onder de 275 € moeten uitkomen.
opzich wel een goed idee maar, ik denk dat het moeilijk en er een lange tijd over gaat om de parts te verkopen..Cheeta schreef:Hmm, als je de prijsstelling van de frames ziet bij Kona en wat voor een hele fiets (i.h.b. overjarige modellen) wordt gevraagd, is het dan niet aantrekkelijker om toch voor een hele fiets te gaan?
Andere mensen bedankt voor je reacties! ik ga het uitpluizen..
EDIT: Misschien een frame gevonden!
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
Koop gewoon 'ff' een Yeti DJ!
Zo'n C'Dale Chase stond laats nog Te Koop van Wichman!
Die van Jurg Meijer was ook Te Koop... maar niet op DP.
En idd. Cheeta koop gewoon een Kona compleet!
Tis toch maar voor erbij zo'n 4X Ride.
Tenzij je al werkt en géén zakgeld meer benodigt!
Dan bijv. die Intense Tazer HT of een Nicolai MTBX / BMTB of GT Lopes #55 of Author Prokop HT of een Commençal Meta HT.

Zo'n C'Dale Chase stond laats nog Te Koop van Wichman!
Die van Jurg Meijer was ook Te Koop... maar niet op DP.
En idd. Cheeta koop gewoon een Kona compleet!
Tis toch maar voor erbij zo'n 4X Ride.
Tenzij je al werkt en géén zakgeld meer benodigt!
Dan bijv. die Intense Tazer HT of een Nicolai MTBX / BMTB of GT Lopes #55 of Author Prokop HT of een Commençal Meta HT.
RIDERS READY?
Dan 'claim' ik bij deze dat "claimen dat dit het beste is" onzin is.N I E L S schreef:Brave claimt dat dit het beste 4x frame ooit is.
Ten eerste is de beste geometrie nogal persoonsafhankelijk is en dientengevolge kan "het beste 4X-frame" voor mij totaal afwijken van bijv. jouw "het beste 4X-frame".
Dan heb je nog het parcours wat varieert van crossbaan tot semi-DH, wat ook weer voorkeuren met zich mee brengt (bijv. hardtail vs. fully). Hoe willen ze dan in vredesnaam nog iets "het beste 4X frame ooit" noemen?!
Ga je daar beter van fietsen dan? Je krijgt Lopes of Prokop zelf er echt niet bij om dat voor je te doen...M@lphy schreef:Dan bijv. die Intense Tazer HT of een Nicolai MTBX / BMTB of GT Lopes #55 of Author Prokop HT of een Commençal Meta HT.
http://sdgbikesports.nl/shop/product_in ... cts_id=383
Het zal vast wel een goed frame zijn.. zo staat hij ook op sdgbikesports.nl.
Helaas wel boven het gevraagde budget van Daan..
Het zal vast wel een goed frame zijn.. zo staat hij ook op sdgbikesports.nl.
Helaas wel boven het gevraagde budget van Daan..
Niet lekker geslapen ofzo? Ik bied gewoon een frame aan en zet er wat info van de fabrikant bij. Ik zeg dat Brave het claimt en dat zeg ik niet voor niets. Ik weet wel dat het qua 4X een super veelzijdig frame is. De discussie opwerpen of je van een beter frame je wel al dan niet beter gaat fietsen lijkt me niet echt de bedoeling in een "gevraagd" topic.Cheeta schreef:...
Rabelista, ik heb een 2e hands frame voor 200 euro die nagenoeg in nieuwstaat is. Ik geef natuurlijk geen advies 370 euro boven zn budget.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Eigenlijk buitengewoon goed. Bedankt voor de interesse.N I E L S schreef:Niet lekker geslapen ofzo?
En ik zeg niet dat het een slecht frame is, alleen dat een dergelijke bewering (marketing) onzin van de fabrikant is.N I E L S schreef:Ik bied gewoon een frame aan en zet er wat info van de fabrikant bij. Ik zeg dat Brave het claimt en dat zeg ik niet voor niets.
Zal ik het bij deze ook niet meer doen... Ter afsluiting wil de topicstarter nog even veel succes, en vooral wijsheid, wensen bij het kiezen van zijn ideale 4X-frame.lijkt me niet echt de bedoeling in een "gevraagd" topic.
Veel heen en weer gezocht, telkens nog tegen mooie frames aan gelopen! alleen is mijn budget beperkt en dan blijkt er maar weer dat er weinig over blijft..
Als iemand wat te bieden heeft naar mijn smaak zal ik hem/haar pb'en
To: N I E L S - Hee Niels, ik heb er wel even over je frame nagedacht, sorry maar ik ben nu echt pietje precies aan het worden en jou frame is wel leuk! Maar niet het gene waar ik naar op zoek ben.. Toch bedankt voor je reactie.
Tevens nog bedankt voor alle reactie's!
UPDATE 18 mei : nog steeds geen frame gevonden.. maar ik heb mogelijk een frame naar eigen keuze gevonden! zal hem binnenkort eens posten..
EDIT: Heel waarschijnlijk een frame gevonden!
Groeten,
Daan
Als iemand wat te bieden heeft naar mijn smaak zal ik hem/haar pb'en
To: N I E L S - Hee Niels, ik heb er wel even over je frame nagedacht, sorry maar ik ben nu echt pietje precies aan het worden en jou frame is wel leuk! Maar niet het gene waar ik naar op zoek ben.. Toch bedankt voor je reactie.
Tevens nog bedankt voor alle reactie's!
UPDATE 18 mei : nog steeds geen frame gevonden.. maar ik heb mogelijk een frame naar eigen keuze gevonden! zal hem binnenkort eens posten..
EDIT: Heel waarschijnlijk een frame gevonden!
Groeten,
Daan
Normal people worry me.