Dus gezocht een veer voor een DHX 5.0 in goede staat of nieuwstaat. Ik heb momenteel een FOX 400x3.25 (400x3.0 bij andere merken naar het schijnt), maar met 85psi kom ik nog niet aan mijn sag.
Misschien dat mensen met wat ervaring me kunnen helpen welke veer ik nodig heb. Ik rij met een 2005 Stinky Supreme (normaal zelfde geo als 2005 Stab Supreme) en weeg 70kg, fiets heeft 9.5" achtervering.
Zou ik dus een 300 veer nodig hebben of een 350 omdat ik gelezen heb dat je altijd iets meer moet nemen dan de calculators zeggen?
grtz
FOX veer voor DHX5.0
Moderator:Beheerders
Laatst gewijzigd door =Pashley= op ma jun 19, 2006 6:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Heeft ronde wielen
Re: FOX veer voor DHX5.0
Ligt aan je rijstijl en aan wat je beter vind rijden.
Ik bottom mijn shock niet vaak en ik zit er ook niet al te vaak tegenaan. Ik probeer zo soepel mogelijk te rijden en vind het wel praktisch op lange rockgardens etc. Als je wat aggressiever rijdt heb je meer baat bij een 50 zwaardere veer.
Weet je trouwens zeker dat je fiets met een 240 shock 'maar' 200 travel heeft?
Je kan trouwens beter op zoek naar een Swinger veer, die passen ook op DHXen maar kosten veeeeeeel minder.
Fox heeft inderdaad een verwarrende benoeming en je moet dus inderdaad een 3.25 hebben.
Ik bottom mijn shock niet vaak en ik zit er ook niet al te vaak tegenaan. Ik probeer zo soepel mogelijk te rijden en vind het wel praktisch op lange rockgardens etc. Als je wat aggressiever rijdt heb je meer baat bij een 50 zwaardere veer.
Weet je trouwens zeker dat je fiets met een 240 shock 'maar' 200 travel heeft?
Je kan trouwens beter op zoek naar een Swinger veer, die passen ook op DHXen maar kosten veeeeeeel minder.
Fox heeft inderdaad een verwarrende benoeming en je moet dus inderdaad een 3.25 hebben.
Veerweg aangepast
Dus dit http://www.bike-components.de/catalog/p ... s_id=11004 (minimum in 350) zou me moeten kunnen helpen?
Mensen die nog iets liggen hebben anders?

Dus dit http://www.bike-components.de/catalog/p ... s_id=11004 (minimum in 350) zou me moeten kunnen helpen?
Mensen die nog iets liggen hebben anders?
Heeft ronde wielen
-
- Contacteer: