5th Ti veer
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
vanwege toch iets te licht
te ruil.
Mijn 5th titanium veer 450x2.75 tegen een 500
Moet wel een progressive zijn.
Pieter
te ruil.
Mijn 5th titanium veer 450x2.75 tegen een 500
Moet wel een progressive zijn.
Pieter
- Pieter en zijn V10
Ik vind dat ongelofelijk duur en dacht er niet eens over na...
Je kwijgt er een gebruikte veer voor terug (al maakt dat niet heel veel uit) maar tweedehands betaal je voor een veer niet heel veel meer dan dat. Moet je er wel eerst 1 vinden natuurlijk.
Je kwijgt er een gebruikte veer voor terug (al maakt dat niet heel veel uit) maar tweedehands betaal je voor een veer niet heel veel meer dan dat. Moet je er wel eerst 1 vinden natuurlijk.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Enkel veer.jojo schreef:£80,00 voor de service beurt en gratis veer omwisselen, of alleen £80,00 voor het omwisselen van een veer excl. service beurt??demon schreef:Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.
Dan mag ik aannemen dat je de oude veer ook weer terug krijgt, en niet dat hij alleen omgewisseld wordt......N I E L S schreef:Enkel veer.jojo schreef:£80,00 voor de service beurt en gratis veer omwisselen, of alleen £80,00 voor het omwisselen van een veer excl. service beurt??demon schreef:Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.
keybone collector!!!
Nee echt niet. Hij wil jouw ti veer hebben en 80 pond voor de veer die jij hebben wil. Ik vind het ook belachelijk veel maar zo is het echt want hij heeft me daarover gemaild. Een ti veer kan soms wel 240 euro kosten trouwens.jojo schreef:.....
- Pieter en zijn V10
Door de lager te verplaatsen massa reageert Ti sneller, is dus sneller in beweging, of het echt merkbaar is weet ik niet.jojo schreef:laatste keer offtopic Pieter![]()
Wat belachelijk veel geld....
behalve voor het voordeel in gewicht van een titanium veer, heeft het nog meer voordelen?
Enne, een nieuwe Ti veer van progressive is zo'n 400€! (in de benelux) al zijn ze niet makkelijk te krijgen, ben zelf nog steeds op zoek naar een 300 of 350.
Een Manitou veer moet je niet doen, die zijn te kort, ze passen wel maar je kan ze maar op minimum voorspanning zetten.
Je bedoelt om sag te verkrijgen?? Als ik je begrijp zoals ik je nu begrijp maakt het niets uit...Bruno schreef:Door de lager te verplaatsen massa reageert Ti sneller, is dus sneller in beweging, of het echt merkbaar is weet ik niet.jojo schreef:laatste keer offtopic Pieter![]()
Wat belachelijk veel geld....
behalve voor het voordeel in gewicht van een titanium veer, heeft het nog meer voordelen?
Enne, een nieuwe Ti veer van progressive is zo'n 400€! (in de benelux) al zijn ze niet makkelijk te krijgen, ben zelf nog steeds op zoek naar een 300 of 350.
Een Manitou veer moet je niet doen, die zijn te kort, ze passen wel maar je kan ze maar op minimum voorspanning zetten.
Haha....Chmod schreef:ik was blijkbaar nog in bewerken toen je al reageerde, man wat ben jij snel...

Inderdaad, als je je veer meer dan x (demper en veerafhankelijk dacht ik) slagen moet draaien om de juiste sag te krijgen voor je bike is je veer verkeerd.
Maar ik begrijp niet waarom je een veer enkel op minimum veerspanning zetten kan. Ik bedoel, je maakt er de slag van je veer niets kleiner mee. Het zou alleen kunnen wanneer de veer zo ongelofelijk kort is dat je op het einde van je schroefdraad zit van je preload ring (maar dat lijkt me heeeeeel onwaarschijnlijk tenzij je sowieso de verkeerde slag veer voor je demper hebt natuurlijk).