5th Ti veer

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
5th Ti veer

Bericht door Pieter en zijn V10 » zo apr 23, 2006 9:29 pm

vanwege toch iets te licht
te ruil.

Mijn 5th titanium veer 450x2.75 tegen een 500
Moet wel een progressive zijn.

Pieter

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » ma apr 24, 2006 11:41 am

DHX en Swinger passen volgens mij ook....
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » di apr 25, 2006 4:56 pm

Ok als dat zo is mag dat ook.
Mocht het hier niet gaan lukken dan moet ik er maar 1 bestellen bij tim flooks.

Denk dat ik dan wel voor een stalen ga, prijsverschil is net ff te gek!

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » di mei 02, 2006 3:09 pm

upp

demon
Berichten:400
Lid geworden op:vr apr 26, 2002 9:13 am

Bericht door demon » wo mei 03, 2006 12:10 pm

Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » wo mei 03, 2006 12:27 pm

Ik vind dat ongelofelijk duur en dacht er niet eens over na...
Je kwijgt er een gebruikte veer voor terug (al maakt dat niet heel veel uit) maar tweedehands betaal je voor een veer niet heel veel meer dan dat. Moet je er wel eerst 1 vinden natuurlijk.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » wo mei 03, 2006 3:52 pm

demon schreef:Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.
£80,00 voor de service beurt en gratis veer omwisselen, of alleen £80,00 voor het omwisselen van een veer excl. service beurt??
keybone collector!!!

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » wo mei 03, 2006 3:58 pm

jojo schreef:
demon schreef:Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.
£80,00 voor de service beurt en gratis veer omwisselen, of alleen £80,00 voor het omwisselen van een veer excl. service beurt??
Enkel veer.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » wo mei 03, 2006 5:32 pm

N I E L S schreef:
jojo schreef:
demon schreef:Je kan ook bij tim je veer laten omwisselen tijdens een service beurt dan zijn de kosten £80,00. Misschien wat interessanter.
£80,00 voor de service beurt en gratis veer omwisselen, of alleen £80,00 voor het omwisselen van een veer excl. service beurt??
Enkel veer.
Dan mag ik aannemen dat je de oude veer ook weer terug krijgt, en niet dat hij alleen omgewisseld wordt......
keybone collector!!!

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » wo mei 03, 2006 5:41 pm

jojo schreef:.....
Nee echt niet. Hij wil jouw ti veer hebben en 80 pond voor de veer die jij hebben wil. Ik vind het ook belachelijk veel maar zo is het echt want hij heeft me daarover gemaild. Een ti veer kan soms wel 240 euro kosten trouwens.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo mei 03, 2006 9:00 pm

nou dat is mij het grapje niet waard, ga nog wel even zoek, en anders maar een stalen...
tit kost: 179
staal : 40

Is het ook mogelijk dat ik gewoon mijn veer naar hem opstuur en ze dan omwissel voor 80 8) pond, zeg niet dat ik dat doe! maar ff checken

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » do mei 04, 2006 9:46 am

laatste keer offtopic Pieter ;)

Wat belachelijk veel geld....

behalve voor het voordeel in gewicht van een titanium veer, heeft het nog meer voordelen?
keybone collector!!!

Bruno
Berichten:834
Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
Locatie:Antwerpen

Bericht door Bruno » do mei 04, 2006 10:49 pm

jojo schreef:laatste keer offtopic Pieter ;)

Wat belachelijk veel geld....

behalve voor het voordeel in gewicht van een titanium veer, heeft het nog meer voordelen?
Door de lager te verplaatsen massa reageert Ti sneller, is dus sneller in beweging, of het echt merkbaar is weet ik niet.

Enne, een nieuwe Ti veer van progressive is zo'n 400€! (in de benelux) al zijn ze niet makkelijk te krijgen, ben zelf nog steeds op zoek naar een 300 of 350.
Een Manitou veer moet je niet doen, die zijn te kort, ze passen wel maar je kan ze maar op minimum voorspanning zetten.

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » vr mei 05, 2006 9:31 pm

Bruno schreef:
jojo schreef:laatste keer offtopic Pieter ;)

Wat belachelijk veel geld....

behalve voor het voordeel in gewicht van een titanium veer, heeft het nog meer voordelen?
Door de lager te verplaatsen massa reageert Ti sneller, is dus sneller in beweging, of het echt merkbaar is weet ik niet.

Enne, een nieuwe Ti veer van progressive is zo'n 400€! (in de benelux) al zijn ze niet makkelijk te krijgen, ben zelf nog steeds op zoek naar een 300 of 350.
Een Manitou veer moet je niet doen, die zijn te kort, ze passen wel maar je kan ze maar op minimum voorspanning zetten.
Je bedoelt om sag te verkrijgen?? Als ik je begrijp zoals ik je nu begrijp maakt het niets uit...
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr mei 05, 2006 9:35 pm

Niels, dit heeft niets met sag te maken :ban:

gewoon het gewicht van het afgeveerde deel zakt...

zoals het voordeel van een upside-down vork...

of bedoel je dat van die minimaal voorspanning? dit is ook simpel... best rij je steeds op minimale voorspanning. Anders is je veersterkte niet echt juist. :roll:

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » vr mei 05, 2006 9:37 pm

Hallo!?! Ik weet echt wel waar Bruno het over heeft.

Mijn reactie was op deze opmerking....
Een Manitou veer moet je niet doen, die zijn te kort, ze passen wel maar je kan ze maar op minimum voorspanning zetten.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr mei 05, 2006 9:38 pm

ik was blijkbaar nog in bewerken toen je al reageerde, man wat ben jij snel...

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » vr mei 05, 2006 9:48 pm

Chmod schreef:ik was blijkbaar nog in bewerken toen je al reageerde, man wat ben jij snel...
Haha.... ;)

Inderdaad, als je je veer meer dan x (demper en veerafhankelijk dacht ik) slagen moet draaien om de juiste sag te krijgen voor je bike is je veer verkeerd.

Maar ik begrijp niet waarom je een veer enkel op minimum veerspanning zetten kan. Ik bedoel, je maakt er de slag van je veer niets kleiner mee. Het zou alleen kunnen wanneer de veer zo ongelofelijk kort is dat je op het einde van je schroefdraad zit van je preload ring (maar dat lijkt me heeeeeel onwaarschijnlijk tenzij je sowieso de verkeerde slag veer voor je demper hebt natuurlijk).
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Plaats reactie