Is hier iemand gek genoeg??
Moderator:Beheerders
-
Om een fully frame te ruilen voor mijn hartail frame??
even een kleine toelichting: ik ben sinds kort weer begonnen met biken na een pauze van ongeveer 5 jaar in verband met een vrij heftige knieblessure. Helaas krijgt mijn nog steeds ietwat gammele knietje het toch redelijk zwaar te verduren als ik met mijn hartail op pad ga.
Daarom ben ik op zoek naar een fully. Helaas sta ik er financieel op dit moment ook niet zo heel erg sterk voor (net verhuisd en een bike voor m"n meisje opgebouwd) Daarom hoop ik een klein beetje dat er hier iemand is die zijn fully frame wil ruilen voor mijn HT frame.
Het frame dat ik heb is een 1999 Specialized Rockhopper (wegens mijn blessure slechts weinig km gereden) kleur is zwart met gele logo"s. de maat is 19". er zijn natuurlijk wel wat gebruikssporen aanwezig, maar geen deuken of scheuren.
Eventueel wil ik mijn vorkje ook wel mee ruilen (is natuurlijk wel makkelijk omdat ie al op maat is voor dit frame) Dit is een Marzocchi Z5 flylight air, behoorlijk licht en 80mm veerweg (om te bouwen naar 100mm).
Ik zoek dus een full suspension frame, minimaal 17,5", maximaal 19". veerweg hoeft niet echt heel erg groot te zijn. Ik rij voornamelijk XC. Liefst wel zowel schijfrem als v-brake montage. Ik kan eventueel wel wat bijbetalen, maar niet zo veel
Wie heeft er wat in de aanbieding?
even een kleine toelichting: ik ben sinds kort weer begonnen met biken na een pauze van ongeveer 5 jaar in verband met een vrij heftige knieblessure. Helaas krijgt mijn nog steeds ietwat gammele knietje het toch redelijk zwaar te verduren als ik met mijn hartail op pad ga.
Daarom ben ik op zoek naar een fully. Helaas sta ik er financieel op dit moment ook niet zo heel erg sterk voor (net verhuisd en een bike voor m"n meisje opgebouwd) Daarom hoop ik een klein beetje dat er hier iemand is die zijn fully frame wil ruilen voor mijn HT frame.
Het frame dat ik heb is een 1999 Specialized Rockhopper (wegens mijn blessure slechts weinig km gereden) kleur is zwart met gele logo"s. de maat is 19". er zijn natuurlijk wel wat gebruikssporen aanwezig, maar geen deuken of scheuren.
Eventueel wil ik mijn vorkje ook wel mee ruilen (is natuurlijk wel makkelijk omdat ie al op maat is voor dit frame) Dit is een Marzocchi Z5 flylight air, behoorlijk licht en 80mm veerweg (om te bouwen naar 100mm).
Ik zoek dus een full suspension frame, minimaal 17,5", maximaal 19". veerweg hoeft niet echt heel erg groot te zijn. Ik rij voornamelijk XC. Liefst wel zowel schijfrem als v-brake montage. Ik kan eventueel wel wat bijbetalen, maar niet zo veel
Wie heeft er wat in de aanbieding?
Re:Is hier iemand gek genoeg??
Ik! Ik heb nog een American Eagle Pikes Peak frame staan, deze is ook uit 1999. Zit een zo goed als ongebruikte Magura demper in en is inclusief balhoofd en zadelpen. . Ik zal je morgen een foto sturen.
Check mail!

-
Helaas, het frame van Caramba is niet voor mij geschikt.... gewichts probleem (mijn gewicht, niet dat van het frame)...
Dus bij deze de vraag: Is hier iemand anders gek genoeg??
...en dit keer iets specifieker: een fully die mijn 100 kg kan dragen....
Dus bij deze de vraag: Is hier iemand anders gek genoeg??
...en dit keer iets specifieker: een fully die mijn 100 kg kan dragen....
-
Ik heb ook een dergelijk American Eagle frame en ben toch wel verbaasd te horen dat die jouw 100 kg niet kan dragen?!?
Wat is het probleem dan met het frame?
Wat is het probleem dan met het frame?
"k Schat in dat het niet het frame is maar de demper en de vork....
Erikje
Erikje
Idd, het is de demper. Ik weeg 70 (met camelback en zooi 72) en ik rij met 16 - 16,5 bar in de demper. Hij gaf aan over de 100KG te gaan en dan denk ik niet dat de demper dat leuk gaat vinden, dus heb ik hem het frame afgeraden. Het frame zelf zal het probleem niet zijn.
@ Jumping Hansje: Wat weeg jij eigenlijk?
@ Jumping Hansje: Wat weeg jij eigenlijk?
-
Schoon aan de haak 62 kg. Inclusief kleding en Camelbag denk ik ongeveer 67 kg.
En ja dan kan het kloppen ik heb zelf een SID XC achterdemper uit mijn hoofd op zo"n 15 bar zitten. Dus dan met 100 kg wordt dat wel een stuk moeilijker.
En ja dan kan het kloppen ik heb zelf een SID XC achterdemper uit mijn hoofd op zo"n 15 bar zitten. Dus dan met 100 kg wordt dat wel een stuk moeilijker.
-
trek het topic nog maar eens omhoog, want ik heb nog steeds niks gevonden... wel een aantal proefritten gemaakt, en het lijkt erop dat ik inderdaad behoorlijk geholpen ben bij een fully... veel minder laast van m"n knie. Maar helaas, het plan om een nieuw frame aan te schaffen gaat even niet door, mijn wasmachine is overleden, dus is het framefonds opgeoffert aan een nieuw-was-de-drek-uit-je-fietskleding-machien...
Maar, ik weet nu wel een stuk beter wat ik graag wil hebben:
Fully frame, hoeft niet echt veel veerweg te gebben, 80 a 100 mm is zat. De demper moet echter wel mijn beschaafde 102 kilootjes kunnen dragen. In iedergeval v-brake nokken, maar liefst ook schijfremnokjes. kleur maakt geen ruk uit, maar zwart of een andere donkere kleur geniet de voorkeur. Maatje M.
mijn zwarte (met gele logo"s) Specialized Rockhopper frame (19") zou ik graag (eventueel met wat bijbetaling) inruilen voor een frame wat aan de bovenstaande specs voldoet...
ik hoop dat ik wat hoor
Maar, ik weet nu wel een stuk beter wat ik graag wil hebben:
Fully frame, hoeft niet echt veel veerweg te gebben, 80 a 100 mm is zat. De demper moet echter wel mijn beschaafde 102 kilootjes kunnen dragen. In iedergeval v-brake nokken, maar liefst ook schijfremnokjes. kleur maakt geen ruk uit, maar zwart of een andere donkere kleur geniet de voorkeur. Maatje M.
mijn zwarte (met gele logo"s) Specialized Rockhopper frame (19") zou ik graag (eventueel met wat bijbetaling) inruilen voor een frame wat aan de bovenstaande specs voldoet...
ik hoop dat ik wat hoor

- mr.Monster
ik heb nog een corratec airtech twister frame 100-115mm veerweg.
met een x-fusion achterdemper op lucht
voor disc en v-brake in de kleur groen oranje.
alleen is dat wel een 55 cm frame
hoewel de bovenbuis redelijk naar beneden loopt aan de achterzijde.
heeft een lakbeschadiging aan de achterbrug.
ik kan hem qua maat nog nameten als er interesse is.
met vriend groet,
jorg
met een x-fusion achterdemper op lucht
voor disc en v-brake in de kleur groen oranje.
alleen is dat wel een 55 cm frame
hoewel de bovenbuis redelijk naar beneden loopt aan de achterzijde.
heeft een lakbeschadiging aan de achterbrug.

ik kan hem qua maat nog nameten als er interesse is.
met vriend groet,
jorg
-
interesse is er !! maar 55 cm is wel een tikkie groot... ik ben maar 1.75m lang (en dan 102 kg?? ja ik weet het
)
als je nog eens wilt nameten graag
en zou je ook een close-up foto kunnen maken van de dempermontage? want ik snap niet helemaal hoe dat nou zit 

als je nog eens wilt nameten graag

- mr.Monster
nameten ga ik zo ffies doen.. en een closeup stuur ik wel tezamen met de meting naar je e-mail.
bovenbuis loopt best naar beneden dus die is niet zo hoog.
bovenbuis loopt best naar beneden dus die is niet zo hoog.
-
Helaas, de Corratec was echt te groot
Iemand anders nog iets in de aanbieding?? (ik blijf proberen
)

Iemand anders nog iets in de aanbieding?? (ik blijf proberen

hoi,
ik kan je wel een kompleete bike regelen bij mijn werk een cameron bbb bike alles deore marozocchi bomber voorvork en bescherming en stuuren dat zoort dingen van BBB
prijs 800 euro het is een fully frame of we hebben ook nog andere frame"s of wat van intersens het zijn nieuwe frame"s nooit gebruik en kom uit de etalge als je wil maak ik een foto voor je
ik kan je wel een kompleete bike regelen bij mijn werk een cameron bbb bike alles deore marozocchi bomber voorvork en bescherming en stuuren dat zoort dingen van BBB
prijs 800 euro het is een fully frame of we hebben ook nog andere frame"s of wat van intersens het zijn nieuwe frame"s nooit gebruik en kom uit de etalge als je wil maak ik een foto voor je
-
okies, stuur maar naar m"n mail... (zie profiel
)

ok ik zou morgen maken
-
nog steeds geen picjes ontvangen
dus als iemand anders nog wat in de aanbieding heeft??

dus als iemand anders nog wat in de aanbieding heeft??
Hallo Limp ik wil ook fotooos
hoi,
ik maak ze vandaag of morgen er zitten nu wielen in van 200 euro maar die mogen er ook uit zonder wiel (krijg je wel andere wielen natuurlijk) 850
met die wielen 1000
ik maak ze vandaag of morgen er zitten nu wielen in van 200 euro maar die mogen er ook uit zonder wiel (krijg je wel andere wielen natuurlijk) 850
met die wielen 1000
eey mensen hier is hij dan een foto
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=603296
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=603297
MVG Matthias

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=603296
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=603297
MVG Matthias
ik heb foto toe gevoegd
-
best een aardige bike... alleen nu ff te duur.... de bike-spaarpot is helaas noodgedwongen opgeofferd aan een nieuwe wasmachine
Kan trouwens ook weinig info vinden over Cameron...
Dus ben nog steeds op zoek, bij voorkeur iets wat ik gewoon kan ruilen voor mijn HT frame...

Kan trouwens ook weinig info vinden over Cameron...
Dus ben nog steeds op zoek, bij voorkeur iets wat ik gewoon kan ruilen voor mijn HT frame...
hoi,
voor 850 mag je hem hebben
-
Limp schreef:
hoi,
had je al gezegd ja.... maar is te duur... spaarpot is leeg

en dan nog... voor dat geld leg ik er liever nog 2 a 300 bij en koop ik een nieuwe specialized.... want ik heb nog niks over het merk cameron kunnen vinden.
Ik zoek momenteel dus alleen een frame te ruil (op dit moment)
-
Ik begin de hoop langzaamaan op te geven.... maar bij deze toch maar weer een kickje...
ik hoop echt dat ik op deze manier toch nog een frame kan vinden, anders ben ik bang dat ik toch weer met de mtb-sport moet gaan stoppen :"(
ik hoop echt dat ik op deze manier toch nog een frame kan vinden, anders ben ik bang dat ik toch weer met de mtb-sport moet gaan stoppen :"(